Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2891987 kertaa)

Vestido

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
  • MadMen
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5580 : 26.04.13 - klo:17:25 »
Opiskelijabudjettiin mahtuva puku pitäisi saada verrattain lyhyellä varoitusajalla. Millaisia kokemuksia löytyy Brothersin pukujen suhteen? Heittivät pari pukumalliaan näemmä alennukseen ja ajattelin käydä ihmettelemässä. Samassa hintaluokassa taitavat kilpailla foorumilla useaan otteeseen mainitut H&M:n lippulaivamyymälän rätit. Hakusessa oleva puku olisi tulossa lähinnä satunnaiskäyttöön, ja ensisijaisesti olisi tarkoitus panostaa istuvuuteen. Tästä syystä en uskalla lähteä tilailemaan ulkomailta.

Mutta siis. Brothers vastaan H&M. Kokemuksia?

Edit: Kappas vaan, toimivan linkin lisääminen olikin sitten ylivoimainen tehtävä. No, nyt toimii.

Minusta nuo takit näyttävät lyhyiltä. Kokemusta Brothersista ei ole, mutta tuskin poikkeaa radikaalisti H&M:sta. Tarjoaako nuo millaista palvelua muutostöihin? Aikataulusi tietysti rajoittaa vaihtoehtoja.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5581 : 26.04.13 - klo:17:31 »
Hakusessa oleva puku olisi tulossa lähinnä satunnaiskäyttöön, ja ensisijaisesti olisi tarkoitus panostaa istuvuuteen. Tästä syystä en uskalla lähteä tilailemaan ulkomailta.

Suittarin ilmainen toimitus puvun hintaisille tuotteille ja ilmainen palautus tekee siitä kyllä siinä määrin freerollin että kannattaisi ehkä kuitenkin harkita, varsinkaan kun mitään takeita Brothersin versioiden paremmasta istuvuudesta ei ole. Granted hintaan tulee 1/3 lisää mutta eiköhän sitä laatuakin tule lisää vähintään samassa suhteessa, tietty jos budjetti ei veny niin se ei veny.
Larppaus sallittu

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5582 : 26.04.13 - klo:17:55 »
Brothersilla on jonkin sortin diili Vaatturiliike Sauman kanssa muutostöiden suhteen. En tiedä kuuluuko puvun hintaan kuitenkaan mitään. Ainakin farkut ja chinot lyhennetään maksutta.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5583 : 26.04.13 - klo:18:43 »
Opiskelijabudjettiin mahtuva puku pitäisi saada verrattain lyhyellä varoitusajalla. Millaisia kokemuksia löytyy Brothersin pukujen suhteen? Heittivät pari pukumalliaan näemmä alennukseen ja ajattelin käydä ihmettelemässä. Samassa hintaluokassa taitavat kilpailla foorumilla useaan otteeseen mainitut H&M:n lippulaivamyymälän rätit. Hakusessa oleva puku olisi tulossa lähinnä satunnaiskäyttöön, ja ensisijaisesti olisi tarkoitus panostaa istuvuuteen. Tästä syystä en uskalla lähteä tilailemaan ulkomailta.

Mutta siis. Brothers vastaan H&M. Kokemuksia?

Edit: Kappas vaan, toimivan linkin lisääminen olikin sitten ylivoimainen tehtävä. No, nyt toimii.

Terve, olin viime vuonna aika lailla samanlaisessa tilanteessa. Sukulaisen häihin piti löytää joku puku korvaamaan se perinteinen suomalainen musta riparipalttoo. Brothersilla sattui olemaan silloin tarjous puku + paita + solmio yhteishintaan 199 € ja kaupan päälle tuli vielä pukupussi. Ostin silloin tummansinisen Rileyn puvun joka istuu erittäin hyvin. Kävin lyhennyttämässä housun lahkeita, mutta vaatturi ei löytänyt muutettavaa puvuntakista. Puku ei ole sataprosenttisesti villaa, mutta olen tyytyväinen sen ulkonäköön ja istuvuuteen. Hinta/laatusuhde oli ainakin tuolloin erittäin hyvä. H&M:n puvuista minulla ei ole kokemusta, mutta oman kokemukseni pohjalta voin ainakin suositella Brothersia.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5584 : 26.04.13 - klo:18:56 »
H&M:n aleksin myymälässä on paras valikoima pukuja. Valitettavasti valikoima vaihtelee paljon kausittain ja jopa päivittäin. Mutta H&M:llä on ns. parempien pukujen mallisto, joissa on käytetty 100% villakankaita ja rakennekin on hintaluokassaan ihan pätevä. Mielestäni näistä saa oikein hyvää vastinetta rahoilleen, mikäli malli vielä istuu päälle hyvin. H&M:llä on myös erilaisia sekoitekankaista tehtyjä muovipukuja, joihin ei kannata sekaantua, nämä tunnistaa, jos ei lappuja tarkistelemalla, niin myös hintalapusta.

Brothersilla on vähän samanlainen jako, eli löytyy parempia pukuja ja sitten niitä tusina muovipukuja. Ne paremmat tosin ovat hintatasoltaan reilusti noiden H&M:n parempien pukujen yläpuolella eikä tarjoa oleellisesti parempaa laatua kuitenkaan. Sen lisäksi en ole ollut myöskään erityisen vakuuttunut niistä malleista, joita olen nähnyt. Tämä oli siis se tailored tms sarja, jota myydään ainakin Kluuvin myymälässä.

Summa summarum. Yritä katsoa, jos löytäisit niitä H&M:n laadukkaamman sarjan pukuja jostain.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5585 : 26.04.13 - klo:20:07 »
Ne brothersin 200 euron puvut ovat todella ankeita kaikin puolin. Jos ei tosiaan ole paria hunttia enempää pistää ja puku on aivan pakko saada heti, lähtisin ensisijaisesti etsimään H&M:stä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5587 : 26.04.13 - klo:20:43 »
Keltaiset farkut (canary yellow) - uhka vai mahdollisuus? Miten yhdistelisit ilman irtotakkia?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5588 : 26.04.13 - klo:20:44 »
^ peililasit, havaijipaita auki napaan saakka ja tuuhea rintakarvoitus.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5589 : 26.04.13 - klo:20:52 »
Keltaiset farkut (canary yellow) - uhka vai mahdollisuus? Miten yhdistelisit ilman irtotakkia?

Jokaisella tästä mielipiteensä.






Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5590 : 26.04.13 - klo:21:06 »
Eikös Jussikin ole joskus hillunut kirkuvankeltaisissa housuissa?
Larppaus sallittu

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5591 : 26.04.13 - klo:21:07 »
Joo, siinä _ivy_-setissä

Mrml

  • Kisälli
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5592 : 26.04.13 - klo:21:14 »
Olisi kuukauden päästä omat ylioppilasjuhlat tiedossa eikä pukua näy missään. Kyseessä olisi elämäni ensimmäinen puku. Rippukoulua en käynyt ja ilman hautajaisia on selvitty tähän asti. Jos häitä on ollut, niin oon mennyt vaan ihan kauluspaita/kravatti-yhdistelmällä. Oon todella hoikka, 65/180, joten kokoni on sunnilleen 46. Oon miettiny tummansinistäpukua yhdistettynä valkoisen paidan ja hopeisen kravatin kanssa. Kengät olisivat varmaan mustat ja taskuliina valkoinen?
 
  Mitä nyt olen tätä foorumia selaillut, niin puku kannattaa varmaan hankkia suitsupplylta?  Budjetti olis se ~300€ pukuun. Olen miettinyt näitä;
http://eu.suitsupply.com/suits/suit-navy-plain-napoli-p2778/P2778,en,pd.html?start=13&cgid=Suits&prefn1=color&prefv1=Blue
http://eu.suitsupply.com/suits/suit-blue-plain-napoli-p3458/P3458,en,pd.html?start=26&cgid=Suits&prefn1=color&prefv1=Blue

Koossa on regular/long/short. Tyhmänä ja kokemattomana en tajua mitä noitten long/short koot tarkoittavat? Miksi ne on eri kuin regularissa?

Solmioksi olen miettinyt tätä;
http://bergbergstore.com/accessories/knittedties/silk-knit-tie-grey-931.html?___store=eu

Ja kauluspaidaksi moderntailorilta joku hyvä valkoinen kangas, koska sieltä olen ennenkin paitani tilannut.

Kengiksi olen miettinyt näitä;
http://www.loake.co.uk/loake-shoemakers/oxford/747.html
http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=1925

Tämmöisellä perustylsälläsetillä ei voi varmaan hirveän kauheasti mennä pieleen, kunhan istuvuus on vain kunnossa? Parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan..

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5593 : 26.04.13 - klo:21:24 »
Teorissa vaikuttaa ihan pätevältä setiltä. Parannuksia voi sitten ehdottaa, kun näkee miltä setti näyttää päällä.

Tai no, ehkä voisit harkita ruskeita kenkiä. Ne on monikäyttösemmät ja menee ihan yhtä hyvin yo-juhlissa kuin mustat. Mokkaa vois olla kova myös (mustanakin).

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5594 : 26.04.13 - klo:21:26 »
^Long/short koot ovat regular-kokoa pidempiä tai lyhyempiä vartalon ja hihanpituuden osalta, mutta rinnanympärys on sama. Teikäläinen on aika lailla samaa kokoa kuin minä, joten normaalipituus lienee hyvä.

Tekemäsi valinnat ovat kyllä esimerkillisiä, juuri näin pitää lähteäkin liikkeelle.

Uroksen heittämät mustat mokkakengät voisivat olla myös asiaa. Mustat, koska kyllä ne hautajaisetkin sieltä joskus eteen sattuvat.