Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889370 kertaa)

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5310 : 03.04.13 - klo:18:40 »
Siis ihanko pelkkää väkiviinaetikkaa suoraan pullosta?

Jos kellastuma on ns. "pit stain" niin yksi vinkki, jonka olen kuullut on Vanish-pulveriliuoksessa liottaminen ennen pesua. Tuotteen koko nimi on Vanish Oxy-Action tms. Muistaakseni jotain tahroja tai pinttymiä sillä joskus liottelin eikä paita kärsinyt.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5311 : 03.04.13 - klo:19:50 »
Etikka on kyllä hemmetin hyvä pesuaine, käytän sitä urheiluvaatteiden huuhteluveden seassa. Ainoa tietämäni toimiva tapa saada hienhaju pois keinokuituisista teknisistä vaatteista.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5312 : 03.04.13 - klo:20:01 »
Vettä ja kloriittia ämpäriin
Luin ensin termiittiä. Myönnettäköön, että se saattaisi olla pieni overkill jopa Petrifunin paidoille.

Kadenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5313 : 03.04.13 - klo:21:08 »
Etikka on kyllä hemmetin hyvä pesuaine, käytän sitä urheiluvaatteiden huuhteluveden seassa. Ainoa tietämäni toimiva tapa saada hienhaju pois keinokuituisista teknisistä vaatteista.

Onko näin? Pitää testata itsekin tätä.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5314 : 03.04.13 - klo:22:03 »
Etikka on kyllä hemmetin hyvä pesuaine, käytän sitä urheiluvaatteiden huuhteluveden seassa. Ainoa tietämäni toimiva tapa saada hienhaju pois keinokuituisista teknisistä vaatteista.

Jos ei halua vaatteiden haisevan etikalle (niin paljoa), etikan voi laittaa esipesuun.
--
-Mars-

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5315 : 04.04.13 - klo:00:20 »
Mistä löydän Helsingissä nahasta tehdyt kengännauhat (Loaken Pimlicoihin)? Viidet waxed cotton-nauhat mennyt tänä talvena...
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5316 : 04.04.13 - klo:03:21 »
Mistä löydän Helsingissä nahasta tehdyt kengännauhat (Loaken Pimlicoihin)? Viidet waxed cotton-nauhat mennyt tänä talvena...

Nahkanauhat eivät valitettavasti kestä juurikaan paremmin. :/ Osaisikohan Nippanappa auttaa?

Nyloniset nauhat kestävät, ovat tosin hieman jäykempiä ja pitävät solmun huonommin. Punotut vahapuuvillanauhat ovat myös yksi optio, sen asteen-pari kestävämmät kuin sileäpintaiset.
Kaikki villa tottelee rautaa.

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5317 : 04.04.13 - klo:08:46 »
Miten matkalaukussa mannerten välillä matkanneeseen villapukuun tulleet vekit saa sileäksi? Voiko tollasta silittää ihan normaalisti?

jra72

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5318 : 04.04.13 - klo:09:18 »
^ Tak so mykke!

timow

  • Kisälli
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5319 : 04.04.13 - klo:10:27 »
En tiedä onko millään asteella hyväksytty keino, mutta itse olen saanut pukuja ja paitojakin sileämmäksi laittamalla ne hetkeksi suihkun jälkeen hotellin kylppärin kosteaan/höyryiseen ilmaan henkariin. Siliävät silmissä.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5320 : 04.04.13 - klo:10:34 »
En tiedä onko millään asteella hyväksytty keino, mutta itse olen saanut pukuja ja paitojakin sileämmäksi laittamalla ne hetkeksi suihkun jälkeen hotellin kylppärin kosteaan/höyryiseen ilmaan henkariin. Siliävät silmissä.

+ 1

Toinen juttu on että käytä aina puvun silittämisen/prässäämisen apuna silitysliinaa. Esim hotellien silitysraudat voivat tehdä ikäviä yllätyksiä. Samoin auttaa myös ettei "kiiltoa" tule niin helposti.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5321 : 04.04.13 - klo:12:21 »
Mistä löydän Helsingissä nahasta tehdyt kengännauhat (Loaken Pimlicoihin)? Viidet waxed cotton-nauhat mennyt tänä talvena...

Tämä on erikoista, minä en ole koskaan onnistunut rikkomaan yhtään vahattua nauhaparia. Ehkä sinulle paras ratkaisu olisi paracord, joka kestää invaasiot ja ydinlaskeumat kevyesti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5322 : 04.04.13 - klo:13:43 »
Mistä löydän Helsingissä nahasta tehdyt kengännauhat (Loaken Pimlicoihin)? Viidet waxed cotton-nauhat mennyt tänä talvena...

Tämä on erikoista, minä en ole koskaan onnistunut rikkomaan yhtään vahattua nauhaparia. Ehkä sinulle paras ratkaisu olisi paracord, joka kestää invaasiot ja ydinlaskeumat kevyesti.

Loakeissa noi nauhat on kyllä jotain ihan uskomatonta höttöä. Onnistuin kerran rikkomaan yhdet kaupassa sovittaessa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5323 : 04.04.13 - klo:14:42 »
Tämä on erikoista, minä en ole koskaan onnistunut rikkomaan yhtään vahattua nauhaparia. Ehkä sinulle paras ratkaisu olisi paracord, joka kestää invaasiot ja ydinlaskeumat kevyesti.

Sulla on käynyt tuuri vai käytkö läpi uusista kenkäpareista nauhanreijät? Reikien metallivahvikkeissa ei tarvitse olla kuin yksi aavistuksenomainen purse joka syö nauhan poikki alta aikayksikön. Muutaman pahimman nauhasyöpön kanssa olen seevannut niistä metalliholkeista pahimmat skradit pois sopivan kokoista metalliporanterää sormien välissä pyörittelemällä.

Paracordista saa miehekkäät kengännauhat kun pehmittää ensin niden päät vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ja rullaa niitä tapit kahden metallitason välissä pyörittämällä. Eivät rispaannu ainakaan päistään.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #5324 : 04.04.13 - klo:16:19 »
Ilmeisesti on käynyt tuuri. En käytä muita kuin vahattuja puuvillanauhoja, olen vaihtanut tällaiset jokaiseen pariini. Jäsen Barbarossalta myös ostin nipun erittäin laadukkaita nauhoja, kun hänellä vielä oli ylimääräisiä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/