Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889261 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4875 : 29.01.13 - klo:11:10 »
Osta paitoja, jotka voi pestä 60 asteessa. Pese paidat yhden käyttöpäivän jälkeen. Yksi kauluspaita päivällä, toinen iltatilaisuuteen. Tällä systeemillä tulee paitapyykkiä joskus runsaasti, mutta eipä jää tahroja.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4876 : 29.01.13 - klo:12:08 »
Lampimassa ilmastossa tulee vaikka mita tekisi. Venemiehen suosittelemaan hinkkaukseen kynsi- tai hammasharja on erinomainen.
Great minds think alike - fools never differ.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4877 : 29.01.13 - klo:12:42 »
Ernst, pukusaappaassa on aina siro lesti ja malli on kuin pukukenkä varren kanssa. Vapaa-ajan saappaissa lesti on suurempi ja kolhompi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4878 : 29.01.13 - klo:13:53 »
Tässä hyvä artikkeli aiheesta (olisko toi aiemmin postattu kuvakin täältä): http://dieworkwear.com/post/22655973219/the-dress-boot

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4879 : 29.01.13 - klo:14:10 »
Osta paitoja, jotka voi pestä 60 asteessa. Pese paidat yhden käyttöpäivän jälkeen. Yksi kauluspaita päivällä, toinen iltatilaisuuteen. Tällä systeemillä tulee paitapyykkiä joskus runsaasti, mutta eipä jää tahroja.
Jos on pakko pitää pukua pitkiä aikoja ja vaatimattomamminkin hikoileva aiheuttaa tuolloin sotkua, niin itse olen laittanut kerran pari viikossa Absolut torria kainaloon ja aamuisin spray-dödöä päälle. Tulee oikein mukava olo.

Esim. valkoinen puuvillainen Eton selvisi hyvin 60 asteen pesusta. Eräs brittivalmisteinen puolestaan oli koneesta otettaessa "DOA" ;)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4880 : 29.01.13 - klo:23:26 »
Käytännössä kaikki Etonit voi pestä 60 asteessa. Laadukkaan puuvillan voi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4881 : 30.01.13 - klo:00:20 »
Kaiken voi pestä 60 asteessa, lopputulos on se jännä juttu sitten. Onpahan jotain odotettavaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4882 : 30.01.13 - klo:05:57 »
^ aika surutta on tullut heiteltyä vaatteita koneeseen lämpötiloja huomioimatta.
Jokin aika sitten pesin Arcteryxin välikerrostakin (pesuohje 30c) 40c lämmössä.
Kiristysnauhojen saumat olivat vain liimattuja alahelmassa. Lopputuloksena oli koko sauma auki.
Olin hieman yllättynyt kun oli noin pieni lämpötilan nousu.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4883 : 30.01.13 - klo:08:42 »
^^ Itse pesen kaiken puuvillan 60 asteessa. Jokin 30 asteen suositus puuvillassa on vain valmistajan tapa välttyä ikävyyksiltä - toisin sanoen kusetusta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Hulk666

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4884 : 30.01.13 - klo:15:18 »
useissa kauluspaidoissani (mm. Schoffa) kauluksen kärjet käpristyvät rumasti sisäänpäin. Olen yrittänyt silittää suoraksi, mutta ei tunnu auttavan pysyvästi.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4885 : 30.01.13 - klo:19:26 »
^^ kostuta ne ennen silitystä vaikka suihkepullolla ja sitten vaan silität hieman normaalia kauemmin sitä kohtaa. Toiminee.

^MT:n paitoja en laita 60 asteeseen. Kutistuvat jo 40 asteesta tarpeeksi.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4886 : 31.01.13 - klo:10:36 »
Käytättekö ruskeiden solmioiden kanssa aina ruskeita kenkiä, vai myös mustia?
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4887 : 31.01.13 - klo:11:20 »
^ Kyllähän siihen musta kenkäkin sopii kun nopeasti miettii asiaa, ehkä jopa tuomaan kontrastia alakertaan jos housut ovat vaaleammat kuin kengät.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4888 : 31.01.13 - klo:22:00 »
useissa kauluspaidoissani (mm. Schoffa) kauluksen kärjet käpristyvät rumasti sisäänpäin. Olen yrittänyt silittää suoraksi, mutta ei tunnu auttavan pysyvästi.

Itse olen palauttanut kauluksia ruotuun silitysavulla (tärkki-spray). Toimii tai ei toimi, riippuu tapauksesta. Varmin olisi ostaa paitoja joissa on kaulusluut. Tai sitten nappikauluspaitoja.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4889 : 01.02.13 - klo:14:48 »
Aleista poistamassani pikkutakissa hihanpituus on 1,5-2 cm alle ranneluun eli hihat ovat liian pitkät. Hihojen lyhennys olisi paikallaan, mutta ongelmana on toimivat hihansuunapit. Rotsi on rakenteeton ja yksivärinen, jos lyhennys tehdään olkapäästä ja huonona puolena napitus on aika alhaalla, lähellä hihansuuta jo valmiiksi, jos se tehdään hihansuusta.

Yritin haulla etsiskellä aiheesta aiempia vastauksia, mutta mitään kovin selkeää vastausta en löytänyt, että kannattaako tällaiseen ryhtyä. Jos joku on tällaisen onnistuneen hihojenlyhennyksen teettänyt pääkaupunkiseudulla, voisitko vinkata missä ja millä hinnalla. Kiitoksia etukäteen!