Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889072 kertaa)

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4710 : 24.12.12 - klo:16:24 »
^ Nimenomaan ja ylipäätäänkin. Mikäpä on mukavampaa kuin pyöriä oman navan ympärillä muita miettimättä.

Vähäpukeinen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4711 : 24.12.12 - klo:22:48 »
Hyvää joulua arvoisat fetisistit! Ensimmäinen viestini täällä. Haku ei tuottanut tulosta joten tyhmällä kysymyksellä liikkeelle:

Minulla on parit melko hyvin sopivat housut kokoa 31/33 (C48 sopii myös). Olen kuvitellut että tuo tarkoittaisi 31 tuuman vyötäron mittaa ja 33 tuuman lahkeen mittaa. Mutta nyt kun laskin mitä se tekee on senteissä, niin ei tunnukaan täsmäävän. 31x2.54/33x2.54 = 78.7cm/83.8cm. Vyötäröni on kuitenkin 89 cm!

Mitä tämä tarkoittaa? Tarkoitus olisi tilata kokeeksi housut Charles Tyrwitt:iltä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4712 : 24.12.12 - klo:23:56 »
Kysymys on hyvä ja alati vaivaava. Valmistajilla nämä vyötärökoot tuppaavat heittämään melkoisesti ja ilmoitettu tuumakoko kertoo harvoin mitään tuotteen todellisesta mitasta. Sopivan koon haarukoimiseksi joku viisaampi osannee sanoa CT:n oiken mitan 89 cm vyötärölle.

31" tai EU 48 (tapauksessasi myös pitkä 48 toiminee) kertonee aika hyvin siitä, mitä kannattaa noin yleensä hakea. Ilman valmistajan antamaa tarkkaa mittaa tämä on aina hakuammuntaa ja tuntemattoman valmistajan housuja ostettaessa (kun tarkka koko ei ole saatavilla) kannattaakin ostaa +-1 koko "normaalin" lisäksi ja palauttaa sitten epäsopivat. Osalla nettikaupoista (Suomessa KSL sääteisesti kaikissa) nettikaupoissa palautus on ilmaista.

Ennen kuin aloitat jäätävän housurumban, kannattaa tutustua foorumilla näkyviin MTM housujen valmistajiin (otat omat mitat ja housut tehdään missä tehdään). Itselläni erittäin hyvät kokemukset Make Your Own Jeansista, minkä vuoksi ei ole tullut ostettua räkkihousuja viimeiseen puoleen vuoteen.
« Viimeksi muokattu: 24.12.12 - klo:23:58 kirjoittanut konda »

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4713 : 25.12.12 - klo:10:26 »
"Arvoisat fetisistit".. Just. No joo, mulla on housuja väliltä 28-31", eli asia selviää vain kokeilemalla. Myös leikkaus vaikuttaa asiaan. Itse en juuri koskaan tilaa housuja, ellei esim. palauttaminen ole ilmaista, sen verran arpapeliä tuo on.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4714 : 25.12.12 - klo:10:30 »
...kannattaakin ostaa +-1 koko "normaalin" lisäksi ja palauttaa sitten epäsopivat.
Ja me muut maksamme tuotteiden katteisiin laskettavat riskipreemiot korkeasta palautusasteesta...

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4715 : 25.12.12 - klo:12:17 »
^ Eihän se ole lainkaan pakollista maksaa niitä: jättää vain tilaamatta liikkeestä, jossa palautus on ilaminen. Eikä "riskipreemioita" maksa ainoastaan "me muut", vaan toki myös nämä vaihtovehtaajat itse.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4716 : 25.12.12 - klo:12:52 »
Kyllä se maksaa aina yritykselle: Työ, vaihto-omaisuus, rahan kierto jne.

Toki palauttaminen on usein tarpeellista ja välttämätöntä! "Muuten vain" tilailu ja palauttelu sen sijaan menee omassa etiikassani joskus taannoin mainituksi rottailuksi. Itse pyrin olemaan sitoutunut ostooni tilausta tehdessäni...

jartsa84

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4717 : 25.12.12 - klo:12:57 »
Hyvää joulua arvoisat fetisistit! Ensimmäinen viestini täällä. Haku ei tuottanut tulosta joten tyhmällä kysymyksellä liikkeelle:

Minulla on parit melko hyvin sopivat housut kokoa 31/33 (C48 sopii myös). Olen kuvitellut että tuo tarkoittaisi 31 tuuman vyötäron mittaa ja 33 tuuman lahkeen mittaa. Mutta nyt kun laskin mitä se tekee on senteissä, niin ei tunnukaan täsmäävän. 31x2.54/33x2.54 = 78.7cm/83.8cm. Vyötäröni on kuitenkin 89 cm!

Mitä tämä tarkoittaa? Tarkoitus olisi tilata kokeeksi housut Charles Tyrwitt:iltä.

CT:ltä tilaamani housut ovat olleet "true to size" eli vyötärömitta vastaa todellista mittaa. Omalle 86 cm vyötärölle koko 34 on ollut sopiva. 89cm on 35 inch, mutta sellaista kokoa ei löydy.
« Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:12:59 kirjoittanut jartsa84 »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4718 : 25.12.12 - klo:13:01 »
Suomessa tähän palauttamiseen ei ole sanottavaa KSL:n vuoksi. Ja tuotteissa tulisi varmasti vähemmän palautuksia, jos valmistajat asennoituisivat eri tavalla ja laittaisivat kunnolla rätrien mittoja esille. Vika on myös valmistajissa heidän saamattomuuden vuoksi.

Jos tilaat kolmet housut, pidät sopivat ja palautat väärät, ei ostossa ole mitään rottailua.
« Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:13:07 kirjoittanut konda »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4719 : 25.12.12 - klo:13:46 »
Onkohan miestenvaatteisiinkin rantautunut sama ilmiö joka kuulemma on ollut naistenvaatteissa olemassa pidemmän aikaa?: Vaatteet muuttuvat väljemmiksi kantajiensa pulskistuessa vaikka "koko" pysyy samana. Kun on kaksikymppisenä mahtunut niihin 32" farkkuihin niin 32" farkkuja ostetaan edelleen vaikka ikävuosia ja kiloja on molempia tullut parikymmenetä lisää.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Vähäpukeinen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4720 : 25.12.12 - klo:14:52 »
Kiitos vastauksista.

Ne minulle sopivat 31/33 housut ovat muuten Tiklaksen. Kokeilin vielä leikata 31 tuuman narunpätkän ja kiertää vatsan ympärille. Juuri ja juuri menee kun vetää vatsan sisään...

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4721 : 27.12.12 - klo:20:14 »
Kumisaapassuosituksia Stadin keleille? Liukastelin ja uitin asiakkaan paperit ytimen lammikoissa. Opetus - ei enää nahkapohjia talveen. Tai - ei liian montaa töidenjälkeistä.

Monet tykkää briteistä, itse taas pysyn Nokian Kontioissa, myös ruotsalaisilla vastaavaa laatua.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4722 : 27.12.12 - klo:20:51 »
^ Nokia-saappaat ovat nykyisin kaikkea muuta kuin laadukkaita. Eivät kestä pakkasta kuten ennen (enemmän muovia, kuin kumia). Sama kaiketi vaivaa Huntereita.

Vastaus: Aigle
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4723 : 27.12.12 - klo:22:25 »
^ Nokia-saappaat ovat nykyisin kaikkea muuta kuin laadukkaita. Eivät kestä pakkasta kuten ennen (enemmän muovia, kuin kumia).

Vai tällainen on ollut tässäkin tapauksessa kehitys. Harmi juttu, nuo vanhat Kontiot ovat varsin hyvin palveleet ja palvelevat edelleen.

Pikkumake

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4724 : 27.12.12 - klo:22:43 »
Hei,

Ajoin tässä pikkujoulukaudella sisään ensimmäiset AE:n kenkäni. Aikaisemmin nahkapohjaisissa kengissäni on ollut kärkiraudat tai puolipohjaus, joten kysyisinkin onko seuraavanlainen kuluminen tavallista:

Kuva
[spoiler][/spoiler]

Kengän pohja työntyy selvästi kärjestä eteenpäin. Vertauksena toinen kenkä
[spoiler][/spoiler]

Pienen, jälkimmäisen kuvan tapaisen pyöristyksen kärjessä oletankin syntyvän, mutta onko tuo normaalia? Iltaan ei sisältynyt juurikaan kävelyä, lähinnä istumista. Liikkeellä olin kyllä julkisilla mutta asun 300 metrin päässä pysäkistä ja juhlapaikallakin etäisyyttä oli alle 500m. Olin käyttänyt kenkiä sisällä asunnossani istuessani, ja ne olivat käsitelty (myös pohjat) kosteutta suojaavalla suihkeella. Alkoholiakaan en nauttinut yhtä lasillista enempää.

Miten kenkäni tulisi nyt pelastaa ja suojata jatkossa moiselta?