Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888558 kertaa)

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4620 : 22.11.12 - klo:10:43 »
^ Hyvin sanottu, veit kalat suustani.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4621 : 22.11.12 - klo:11:14 »
En ymmärrä mitä saavuttaisin sillä, että tuossa takissa olisi parikymmentä senttiä lisää väljyyttä. Jokainen käyttäköön niin väljää takkia kuin kroppa vaatii ja itse tahtoo, mutta telttamaisuutta ei kannata silti alleviivata ja romantisoida, jos siitä ei ole mitään hyötyä.
Sage-green värin ja erilaisen pinnoitteen. Nämä olivat itselle se valintaperuste. Ashbyssä on myös lyhyemmät hihat, joten saadakseni saman hihanmitan kasvaisi itsellä rinnanympärys 10 senttiä nykyisestäkin.

Jonkin verran omaa takkia olisi varaa kaventaa liikelaajuuksien rajoittumatta, mutta onko se erikseen sen arvoista?

Barbour toimii kapeampana ja leveämpänä. Ihan mistä tykkää. Kun aikanaan hankin takin, mietin sen kaventamista, mutta nyt tuohon viittamaisuuteen ja takin hartioilta roikkuvaan tunteeseen on kovin tykästynyt. Itse pärjään varsin hyvin ihan pelkällä kauluspaidalla lisävuorettoman Barbourin kanssa vielä nollakeleillä (pyöräily, kävely). En tiedä onko tämä itsesuggestion aikaansaamaa, mutta arvelisin vartalonmyötäisemmän takin olevan viileämpi. Barbourihan on esineenä tosi kylmä.



danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4622 : 22.11.12 - klo:14:53 »
Pidempi barbour, kuten border, toisaalta ei kestäkään kovin suurta kavennusta. Silloin takki ahdistaa jos kyykistyy tai kyttäilee muuten vaan kyyrymmässä vaikka puskassa. Tilaa täytyykin vähän olla että liikettä mahtuu tekemään. tietty vetskaria voi alhaalta vähän avata, jolloin vaikka autoon istuminen on helpompaa.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4623 : 22.11.12 - klo:15:27 »
^ Eikös ne ole trenssit enempi tuossa käytössä

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4624 : 22.11.12 - klo:16:09 »
^Ihan paikkakysymys, riippuu onko pusikko metsässä vai puiston laidalla.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4625 : 22.11.12 - klo:16:28 »
Huomasin oikeastaan vasta nyt että edellisen viestini saattaa tulkita monella tapaa... no menköön...
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4626 : 22.11.12 - klo:18:47 »
Kuten joku jo ehdottikin, sovitapa Bristolia.

Stockalla ei ollut kuin Beaufortia ja mitoitukseltaan vielä laajempaa Northumbriaa noista vahakangastakeista. Kapteenskalla varmaan saattaisi olla, mutta onko jollakulla tietoa, mistä muualta pk-seudulla voisi löytyä?

Ainakin ennen Kämp Gallerian Kapteenskassa oli.

Bristol ei ole mikään makkarankuori - vain ehkä kymmenen senttiä kapeampi kuin nuo perinteisemmät mallit ja hihojen pituus riittää. Minulla sen alle mahtuvat mukavasti irtovuori ja Submariner-neule yhtäaikaisesti. Riittävän väljä käyttötakiksi ja aikalailla paremman näköinen päälläni kuin kymmenen senttiä leveämpi takki olisi. Minä olen kyllä hoikka, joten luonnollisesti tukeva ihminen voi saada saman istuvuuden noilla leveillä malleilla.
Suositellaan täysraittiutta.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4627 : 22.11.12 - klo:19:10 »
^ Asiasta toiseen, mistä submariner kannattaisi hankkia?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4628 : 22.11.12 - klo:19:16 »
^ Asiasta toiseen, mistä submariner kannattaisi hankkia?

Itse hankin Rocket Originalsilta järkihintaan. En tiedä, onko North Sea Clothing jonkinlainen alkuperäinen valmistaja tälle, mutta mahdollisesti molemmat teettävät neuleensa samalla alihankkijalla. Omani laatuun olen hyvin tyytyväinen.
Suositellaan täysraittiutta.

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4629 : 22.11.12 - klo:21:35 »
^ Asiasta toiseen, mistä submariner kannattaisi hankkia?

Itse hankin Rocket Originalsilta järkihintaan. En tiedä, onko North Sea Clothing jonkinlainen alkuperäinen valmistaja tälle, mutta mahdollisesti molemmat teettävät neuleensa samalla alihankkijalla. Omani laatuun olen hyvin tyytyväinen.

^ Ei ole, vaan North Sea on speksannut alkuperäistä mallia hieman nykyaikaisempaan suuntaan, eli mm. pituudesta on napattu joitakin senttejä pois ja hihoja pidennetty (taitavat silti olla melko lyhyet?).

Richard, kysy Rocket Originalsilta mittoja, vastasivat ainakin minulle nopeasti kun muutama vuosi sitten tiedustelin. Nämäkin olivat hieman modernimmin mitoitettuja.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4630 : 22.11.12 - klo:22:03 »
^ Onko kokemuksia Silvermansin myymistä submarinereista?

"Made in the UK by the government manufacturer. These superb 100% wool sub sweaters are the same design as the original wartime and early RN issue sweaters, however the machinery to make the really heavy gauge knit is no longer available so the knit is slightly lighter. Current issue to Royal Navy submarine crew."

Outdoor Knitwear myy myös submarineria (niin omilla sivuillaan kuin ebayssäkin), olisiko peräti tämälleen sama paita kuin mitä Silvermans myy, ainakin hinta on tismalleen sama?

EDIT: Outdoor Knitwearin sivuilta:

"The submariner’s sweater has been manufactured by us for many years for the British Navy."

Eli luultavasti täsmälleen sama neule kuin Silvermansin sivuilla.
« Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo:22:06 kirjoittanut Richard Mutt »

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4631 : 22.11.12 - klo:22:53 »
Silvermansista ei ole kokemusta, mutta tuosta Outdoor Knitwearista kyllä. Lafkan submariner oli todella pitkä, eli peitti koko takapuolen. Myös hartiaseudullla oli hyvin tilaa ja olkasaumat roikkuivat jossain hauiksen kohdalla. Tästä johtuen kainaloseutuun muodostui rumaa pussitusta. Laadultaan hyvä, mutta en silti osaa oikein suositella.


Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4632 : 22.11.12 - klo:23:00 »
^ Kuulostaa todellakin military issuelta, heh.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4633 : 23.11.12 - klo:13:55 »
Olen miettinyt smokkipaidan hankkimista erilaisten "illallistakkien" kaveriksi. Paidan tyylissä olen ihastunut erityisesti marcella-etumukseen laskostetun sijaan. Katselin nopsaan, että ainakin T.M. Lewinilta, Tyrwhittiltä ja Suitsupplylta saisi marcella-paitoja tavallisella klassisella kauluksella.

Lewinin tai Suitsupplyn paidoista ei ole mitään kokemusta. Tyrwhittiltä on useitakin paitoja tilailtu. Noihin kaikkiin taitaa myös käydä ne nastat tavallisten nappien lisäksi. Löytyykö vielä jotain muuta kelvokasta paikkaa, josta tämän tyyppisen paidan saisi? Voiko joku suositella erityisesti jotain näistä kolmesta?
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4634 : 23.11.12 - klo:14:09 »
TheodoreMaul, jos jaksat näpertää, Luxirelta saa sadalla dollarilla tilauspaidan MMontin marcella-kankaalla, postikuluineen. Kaava leikataan asiakkaalle, kaikki yksityiskohdat saa näperrellä mielen mukaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 23.11.12 - klo:20:39 kirjoittanut Ville »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/