Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888535 kertaa)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4470 : 24.10.12 - klo:17:59 »
Valkoinen OCBD, tummansininen merinovillaneule ruskeilla olkapaikoilla, tummansininen neulesolmio, ruskeat chinot ja ruskeat oxfordit. En kai tee itsestäni tällä setillä pelleä? (siistimpää mutta silti rentoa pukeutumista vaativa tilaisuus)

t. "Epävarma pukeutumisestaan viimeistään kun solmiota käytetään"

ps. tässä taas hyvä esimerkki siitä, miten tieto lisää tuskaa – tai siis kun tietää, että pitäisi olla tietoa, muttei kuitenkaan ole.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4471 : 24.10.12 - klo:19:04 »
Valkoinen OCBD, tummansininen merinovillaneule ruskeilla olkapaikoilla, tummansininen neulesolmio, ruskeat chinot ja ruskeat oxfordit. En kai tee itsestäni tällä setillä pelleä? (siistimpää mutta silti rentoa pukeutumista vaativa tilaisuus)

Et missään nimessä, paitsi jos kaikilla muilla onkin paikan päällä irtotakki. Eipä tästä saisi settiä rennomaksi kuin solmion poistamisella ja avokengät valitsemalla. Rento ja siisti on helppo laji, jos tietää mitä kutsuja tavoittelee. Se voi kuitenkin tarkoittaa tuota irtotakkia, jolloin pelkkä neule onkin melko vähän.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4472 : 24.10.12 - klo:20:38 »
^^Kiitoksia varmistuksesta. Irtotakki ei varmasti olisi väärin sekään, ja voisinkin itse asiassa katsoa, miten eräs tummansininen takkini sopisi settiin. Kyseessä on lukion kuntavaalipaneeli, jota juonnan parini kanssa, joten olen joka tapauksessa muita, etenkin katsojia, paremmin pukeutunut. Mietin itse erityisesti olkapaikkojen ja neulesolmion yhdistämistä, mutta kai ne rennossa setissä menevät yhdessäkin.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4473 : 24.10.12 - klo:21:40 »
Tarkotat varmaan kyynärpaikkoja kuitenkin? Neulesolmio kuitenkin pelittää neuleen kanssa oli paikkoja tai ei.

Jos kyseessä on joku lukion juttu toi sun settis on just hyvä siihen. Jos sulla on joku rento irtotakki, niin sekin menee hyvin, mutta itse harkitsisin silloin solmion kotiin jättämistä.

Jos tilaisuus on päivällä ja kuulijoina vain opiskelijoita ja setillä olis tarkotus hengailla koulussa muutenkin jättäisin itse ehkä solmionkin pois. Tai riippuu toki millaisissa vaatteissa sut on totuttu näkemään koulussa. Jos taas paneeli on illasta ja kuulijoina muutakin väkeä solmion kanssa et mene varmasti vikaan.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4474 : 24.10.12 - klo:21:58 »
^Heh, joo, kyynärpaikat. Tilaisuus on aamupäivästä, eli koulu jatkuu vielä tilaisuuden jälkeen. Ajattelin ottaa solmion vain pois ja ehkä vaihtaa kengät, niin siinä onkin sitten tavallinen kouluvaatetukseni loppupäiväksi. Vaalipaneelissa on kuitenkin kiva päästä vähän larppailemaan*, kun kerran mahdollisuus on. Ilman solmiota kyseessä olisi tavallinen koulupukeutumiseni kenkiä lukuun ottamatta.

*Eli pukemaan päälle jotain, jota yleensä ei pääse käyttämään ja toisaalta pukeutua "joksikin toiseksi", eli vaalipaneelin juontajaksi.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4475 : 24.10.12 - klo:22:46 »
Ei sitä solmiota pois tarvi ottaa, solmiota vaan löysälle ja ylänappi auki.

Toi setti on varmasti toimiva paneelin juontamiseen. Pukeutumista tärkeämpää on sitten se, ettet pönötä yleisön edessä mikki leuassa kiinni, kuten meidän koulun juontaja teki... toivottavasti on ihan itsestäänselvyys. :D
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4476 : 24.10.12 - klo:22:51 »
Kyllä mun suu on ihan suun paikalla, ei tarvitse leualla puhua ;)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4477 : 25.10.12 - klo:00:31 »
Kiitos, vähän tuon suuntaista olin miettinyt itsekin. Tosin tumman puvun joutunen pakkaamaan lisäksi, kun yhteen konserttitilaisuuteen liittyy pientä juhalllisuutta.

Solmiota ehkä mahtuu mukaan muutama, mutta kenkien kanssa on vaikeaa. Toisaalta pitää, tosiaankin, olla mustat oxfordit. Lisäksi tietenkin ainakin ruskea kengät. Mutta pärjääkö kahdella kenkäparilla neljä päivää? Ja soveltuvatko nahkapohjat kaupunkikävelyihin? Voisi kuvitella, että kilometrejä kertyy herkästi.

Kuluu puhki kohtuu nopeesti mutta sitten voi puolipohjata kumilla jonka jälkeen ei ongelmia. Itse olen noudattanut tätä.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4478 : 25.10.12 - klo:01:23 »
Solmiota ehkä mahtuu mukaan muutama, mutta kenkien kanssa on vaikeaa. Toisaalta pitää, tosiaankin, olla mustat oxfordit. Lisäksi tietenkin ainakin ruskea kengät. Mutta pärjääkö kahdella kenkäparilla neljä päivää? Ja soveltuvatko nahkapohjat kaupunkikävelyihin? Voisi kuvitella, että kilometrejä kertyy herkästi.

Jos et mene pelkilla kasimatkatavaroilla niin miksi et voisi ottaa kolmia kenkia? Itse ainakin tekisin niin, vaikka kahdet paivakengat ja yhdet iltakengat. Talloin et joudu menemaan mustilla kengilla kasuaalivaatteissa paivisin, voit vaihtaa konsertteihin tuoreet kengat ja kengat voivat levata tarpeeksi kayttojen valilla. Lisaksi voit ottaa erilaiset ruskeat kengat, esim. farkkujen kanssa pidettaviksi ja chinoille.

Lisaksi olen huomannut etta kaupunkimatkoilla tarvitsee kahdet vaatteet per paiva, yleensa oma ohjelma on ollut paiva kaupungilla, hotellilla piipahdus ja vaatteiden vaihto ja iltaohjelmaan. Talloin olo on huomattavasti tuoreempi kun vaihtaa koko vaatekerran.

Ja nahkapohjat sopivat erinomaisesti kaupunkikavelyyn. Itsella tulee paljon kilometreja paivittain ja taitaa olla yhta vaille kaikki duunikengat nahkapohjia.
Great minds think alike - fools never differ.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4479 : 25.10.12 - klo:08:45 »
Ei sitä solmiota pois tarvi ottaa, solmiota vaan löysälle ja ylänappi auki.

Tähän tapaan
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4480 : 25.10.12 - klo:08:53 »
^ Jep. Jos solmio ahdistaa, voi sen samantien ottaa kokonaan pois. Ivyman muistaakseni postasi tänne joskus kuvan, jossa nappikauluspaidan ylin nappi oli auki ja solmio vähän löysä. Jäi sellainen mielikuva, että se toimi siinä yhteydessä. Itse en onnistuisi enkä edes yrittäisi.

Ivymanille muuten terveisiä, tänään päällä kolmiosainen liituraitapuku ja kontrastikauluspaita. Ettei totuus unohtuisi, on jalassa longwingit.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4481 : 25.10.12 - klo:10:09 »
^ Jep. Jos solmio ahdistaa, voi sen samantien ottaa kokonaan pois. Ivyman muistaakseni postasi tänne joskus kuvan, jossa nappikauluspaidan ylin nappi oli auki ja solmio vähän löysä. Jäi sellainen mielikuva, että se toimi siinä yhteydessä. Itse en onnistuisi enkä edes yrittäisi.

Olen sen sortin retku että minulla toimii juuri tuommoiset viritykset - skarpimman tyylin yrittäminen ei puolestaan oikein luonnistu.

Ivymanille muuten terveisiä, tänään päällä kolmiosainen liituraitapuku ja kontrastikauluspaita. Ettei totuus unohtuisi, on jalassa longwingit.
Haha

Meikäläinen ei puolestaan voi vetää liituraitaa päälleen, vaikka olisi sack. Tulisi kumman outo olo..
get your kicks on route six six six

boy

  • Kisälli
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4482 : 25.10.12 - klo:16:24 »
Tervehdys,

Tarvitsisin apua seuraavanlaisen ongelman kanssa. Ihastuin Gloverall x Gabicci -duffelitakkiin ja menin tilaamaan sellaisen. Takki tuli tänään kotiin ja näyttää luonnossa vielä kuvia paremmalta. Ongelmana vain on, että se on rintakehältä hieman liian ahdas minulle. Liitteenä heikkolaatuiset kuvat ylin "toggle" auki ja kiinni. Kokonaan kiinni laitettuna kangas ryppyyntyy kainaloiden kohdalta ja takki myös hieman kiristää rintakehältä - ei kuitenkaan mitenkään ihan häiritsevän paljon. Takin alla näissä kuvissa on t-paita, neuletakki ja kaulahuivi. Ilman kaulahuivia on toki enemmän tilaa. Ylin pampula auki tilanne ei näytä tai tunnu läheskään niin pahalta ja mielestäni takkikin näyttää paremmalta noin.



Kysyisin onko mitään keinoa saada lisää tilaa tuohon rintakehälle? Mikäli mistään mitään ymmärrän niin saumoissa ei näyttänyt olevan ylimääräistä kangasta. Vuorta ei ole ja kangas on 70% villaa, loput taitaa olla polyesteria. Joskus aiemmin täällä neuvottiin venyttämään kangasta, jotta pikkutakkiin sai lisää tilaa. Voisiko se toimia tässä? Voiko takin vielä jollekin ammattilaiselle ko. toimenpidettä varten? Venyykö tuo yhtään käytössä?

Järkevintä varmasti olisi kokeilla seuraavaa kokoa, mutta tätä nimenomaista väriä ei ole enää tarjolla isommassa koossa.

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4483 : 25.10.12 - klo:17:20 »
 Venyttäminen saattaisi onnistua, vie takki jollekin korjausompelijalle tai räätälille ja kysy. Hihat näyttävät olevan liian lyhyet.
" how`s it for stains?"

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4484 : 25.10.12 - klo:18:45 »
boy, onko takin selkäpuolella useampi sauma? Ne avaamalla voi tuota lisäleveyttä saada muutaman sentin, jos valmistajalla vain on saumavaroja. Hihat hyötyisivät myös parista lisäsentistä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/