Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2890920 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4110 : 07.09.12 - klo:14:34 »
^En tiedä, mikä MT:n standardi tuossa on, mutta otapa siitä kuva mittanauhan kanssa ja lähetä sinne kysymys.

Egonomi

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4111 : 07.09.12 - klo:14:48 »
Kiitokset vastauksista. Pitää tosiaan kokeilla vielä kunnolla tuota samaa lestiä 8 koossa. Konda mainitsi jalkojen mittaamisen olevan suositeltavaa. Ovatko muut suorittaneet kyseistä operaatiota ja onko se auttanut löytämään täydellisesti istuvat kengät? Missä liikkeissä tällainen palvelu on tarjolla Lappeenrannassa / pk-seudulla ja joutuuko siitä jotakin pulittamaan?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4112 : 07.09.12 - klo:15:40 »
Kysele kenkäkaupoista jos löytyy Brannock mittaa. Uk tai us. Eurobrannockilla ei tee mitään. Parempi sekä uk että us. Paina mieleen molempien jalkojen koko sekä molempien jalkojen leveys. Esim Intersportissa on hyvin todennäköisesti Brannock us tai uk mitta.

Mitat antavat paljon osviittaa jalan kokoon. Postaile tuloksia vaikka foorumille, niin saat vinkkejä siitä eteenpäin. Jollain on kuitenkin tuon kokoinen jalka ja on mittauttanut sen.

TohtoriKuka?

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
  • Am I thinking what I think I'm thinking?
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4113 : 07.09.12 - klo:20:39 »
Hei.

En nyt tiedä, pitäisikö tämä kysymys laittaa tänne vai luoda oma ketju sille, mutta aloitan täältä.

Olen ostamassa itselleni pukua, mutta en haluaisi tyytyä klassiseen mustaan pukuun, vaan mieluiten ruskeaan pystyraitaan. Rahatilanteeni takia minulla on varaa yhteen pukuun, eikä minulla ole entuudestaan pukua. Ensi kevänä minulla on ylioppilasjuhlat a siksi kysynkin: onko pukukoodin mukaista abiturientin pukeutua ruskeaan pukuun? Jos ruskea puku ei ole hyvä, ottaisin sinisen puvun. Vai pitääkö tämänkaltaisessa juhlassa aina olla musta puku?

P.S. En tiedä (vielä) oikeasta etiketistä paljoakaan, joten siksi kysymys voi olla hieman typerä.
Bow ties are cool!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4114 : 07.09.12 - klo:20:48 »
Sininen (tumma, laivastonsininen) on varmempi ja monikäyttöisin. Pärjäät sillä mitkä tahansa juhlat. Ruskea on hyvä, jos se on sinusta parempi. Etiketin mukaan ruskea ei ole juhlapuku ja raidat mielletään arki/työpukeutumiseen. Ylioppilasjuhlia pidetään perinteisesti yhtenä nuoren tärkeimmistä juhlista (kuten vaikka ripille pääsy). Jos sinusta ja lähipiiristä on luontevampaa antaa mennä astetta rennompaan suuntaan, go for it. Minulla taisi olla aikanaan vaalea kaksirivinen raidallinen puku (joka ei kai ole ns. approved).
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4115 : 07.09.12 - klo:22:22 »
Navy kaappiin vuosiksi. Jämäkkää noin nuorelle. Virallisiin hommiin.
Ruskea player puvuksi ja esim niihin jatkokoulutuspaikan hommiin, esim opiskelijajärjestöjen juttuihin. Näkee aivan varmasti enemmän käyttöä.

= fuq etiquet. Räväytä ja ota ruskea.

JStenfors

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4116 : 09.09.12 - klo:12:16 »
^^ Itse menisin kyllä sillä tummansinisellä ruskean pinstripen sijaan. Voit käyttää puvuntakkia esim. casuaaleimmissakin seteissä, toisin kuin ruskeaa pystyraidallista.

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4117 : 09.09.12 - klo:12:38 »
 Tummansininen puku on aina varma ja monikäyttöinen valinta. Itse en ole oikein ikinä ruskeista puvuista pitänyt.
« Viimeksi muokattu: 09.09.12 - klo:12:41 kirjoittanut haukka »
" how`s it for stains?"

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4118 : 09.09.12 - klo:19:06 »
Heittäkäähän pros ja cons näistä kahdesta! Huomenna/alkuviikosta poistunee joko munkit tai tykkiveneet mittapäiviltä. En vaan oikein osaa päättää näiden kahden välillä, jos tulee tykkiveneet...

Eli tämä on perus Macneil walnut grainina
[spoiler][/spoiler]


Ja tämä Regent Street on Chili Burnished Calf / Chili Grain Leather
[spoiler][/spoiler]

Molemmat vaativat puolipohjauksen. Regent Streetissä on takana pystyssä kaksi perforointiviivaa. Onko tuo grain+burnished calf jotenkin sekasikiömäinen dorka?

Kolmantena olen miettinyt cordovan Macneilejä, kun nuo walnutit ovat niin lähellä Florsheimiä... cordovan on vaan niin kallis ja siihen vielä puolipohjaus...
« Viimeksi muokattu: 09.09.12 - klo:19:10 kirjoittanut konda »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4119 : 09.09.12 - klo:19:20 »
konda, jos näistä pitää valita, ota walnut. Alempi on jonkinlainen äpärämalli. Cordovan olisi tietysti mukavin syksyn kelejäkin miettien, tuskin muualta saat tätä mallia mittapäivien hinnalla ja vielä taatusti sinulle sopivassa lestissä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4120 : 09.09.12 - klo:19:45 »
Haa en lähde cordovan oppirahoihin :) Kiitos järjen äänistä, itsekkin olin epävarma grain+calf, eli ne on poissuljettu.

Entäs Larchmont? On vain calffina. Onko dorka tuon epätykkivenemäisen kärjen vuoksi? Calffi olisi enemmän kohti pukukenkää...

[spoiler][/spoiler]
http://www.allenedmonds.com/aeonline/producti_SF1523_1_40000000001_-1


Tykkään siitä faktasta, että AE:lla on kolmet vai neljät erilaiset tykkiveneet. Esim tämä alla oleva, vaikka tämä on varmaan jotain kalliimpaa MTO kenkää, kun maksaa melkein 500 Georgea.

[spoiler][/spoiler]
http://www.allenedmonds.com/aeonline/producti_SF7602_1_40000000001_-1
« Viimeksi muokattu: 09.09.12 - klo:19:49 kirjoittanut konda »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4121 : 09.09.12 - klo:19:47 »
Ehdottomasti MacNeilit.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4122 : 09.09.12 - klo:19:50 »
Piru teitä kaikkia kun olette oikeassa! Niin toivoisin jonkun vänkäävän vastaan kohti epätavallisempaa gunboattia...

On muuten Feressä hyvä käytäntö kenkien suhteen. Jos tilatut eivät istu, niin sitten ei tarvitse lunastaa ja tilataan uudet. I like!

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4123 : 09.09.12 - klo:22:29 »
Macneil paremman näköinen, mutta Regent streetissä parempi väri. Ota molemmat.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #4124 : 09.09.12 - klo:22:30 »
^voi kun pystyisi. Tällä hetkellä mielellisesti voitolla cordovan Macneilit, jos tykkiveneisiin päädyn.