Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888621 kertaa)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3390 : 16.06.12 - klo:21:11 »
^

H&M:llä oli ainakin viime kesänä, mutta kehotan välttämään: soljet ovat 100% sekundaa.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3391 : 16.06.12 - klo:21:28 »
Mitä mieltä olette voiko/saako rain macia pitää syksyllä? Beige takki on aika keväinen, ja menee tietty hyvin kylminä kesäiltoina.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Freddie Freeloader

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3392 : 16.06.12 - klo:21:33 »
Missä mahdollisimman laaja valikoma kangasvöitä? Netti ja/tai liike Helsingissä. Tasavärisiä sekä jotain kesäistä monivärisyyttä (kuten esim cb:n god save the queen vyö, joka näkyi mtop:ssa pv pari sitten).

Selectedin liikkeessä Tampereella oli ainakin pari omistamisen halua aiheuttavaa, eiköhän Helsingissäkin. Hintaa taisi olla sen kolmisenkymppiä?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3393 : 16.06.12 - klo:21:48 »
Mitä mieltä olette voiko/saako rain macia pitää syksyllä? Beige takki on aika keväinen, ja menee tietty hyvin kylminä kesäiltoina.

Totta kai! Aina, kun sää sitä vaatii.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3394 : 16.06.12 - klo:21:50 »
^^ Thanks Fred!!

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3395 : 16.06.12 - klo:23:20 »
Loistavaa!
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tim Nice-But-Dim

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Häävaatetus
« Vastaus #3396 : 17.06.12 - klo:22:46 »
Olen menossa naimisiin syyskuussa ja kaipaisin hieman ideoita ja kommentteja siitä, mitä laitan päälleni. Ajattelin, että mieluiten ostaisin uuden puvun, jota voisi sitten käyttää myöhemminkin muissa tilaisuuksissa. Vuokrasaketissa tuskin tuntisin oloani kovin kotoisaksi. Juhlien teemaväreinä ovat valkoisen ohella laivastonsininen ja kullankeltainen.

Alustavasti olen ajatellut suunnilleen seuraavaa settiä.

  • Navy tai yönsininen puku, ehkäpä pystykauluksin
  • Liivi: joko pukuun kuuluva tai juhlavampi erillinen liivi - ideoita? mistä?
  • Solmio: ajattelin hopeanväristä (vai kenties kullankeltaista?) grenadiinisolmiota esim. Sam Hoberilta
  • Valkoinen paita ranskalaisin kalvosimin - löytyy jo kaapista
  • Mustat oxfordit - löytyy jo kaapista
  • Taskuliina valkoista pellavaa - tosin mitä sanoo etiketti taskuliinasta boutonnieren kanssa?

Puvun budjetti olisi luokkaa 500-800e, mistä kannattaisi lähteä katselemaan? Fere ja Sauma ovat ainakin suunnitelmissa. Räkkipuvut istuvat itselle suhteellisen hyvin, joten siksi ajattelin selvitä tällä budjetilla.

Miltäs kuulostaa? Inspiraatiokuvia olisi mukava nähdä, jos joku on sattunut törmäämään näitä elementtejä sisältäviin kuviin.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3397 : 17.06.12 - klo:22:50 »
Olen menossa naimisiin syyskuussa ja kaipaisin hieman ideoita ja kommentteja siitä, mitä laitan päälleni.

Jotta kysymyksesi ei huku, suosittelisin modeja siirtämään sen joko ketjuun

a) Sulhasen pukeutuminen

tai

b) Häihin jotain sulhasen ylle?

Edit. Itse tuo miettimäsi kombo kuulostaa erittäin hyvältä. Unohdat vaan sen "erillisen liivin" miettimisen.
« Viimeksi muokattu: 17.06.12 - klo:22:53 kirjoittanut ChuckBass »

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Häävaatetus
« Vastaus #3398 : 17.06.12 - klo:22:57 »
Olen menossa naimisiin syyskuussa ja kaipaisin hieman ideoita ja kommentteja siitä, mitä laitan päälleni. Ajattelin, että mieluiten ostaisin uuden puvun, jota voisi sitten käyttää myöhemminkin muissa tilaisuuksissa. Vuokrasaketissa tuskin tuntisin oloani kovin kotoisaksi. Juhlien teemaväreinä ovat valkoisen ohella laivastonsininen ja kullankeltainen.

Alustavasti olen ajatellut suunnilleen seuraavaa settiä.

  • Navy tai yönsininen puku, ehkäpä pystykauluksin
  • Liivi: joko pukuun kuuluva tai juhlavampi erillinen liivi - ideoita? mistä?
  • Solmio: ajattelin hopeanväristä (vai kenties kullankeltaista?) grenadiinisolmiota esim. Sam Hoberilta
  • Valkoinen paita ranskalaisin kalvosimin - löytyy jo kaapista
  • Mustat oxfordit - löytyy jo kaapista
  • Taskuliina valkoista pellavaa - tosin mitä sanoo etiketti taskuliinasta boutonnieren kanssa?

Puvun budjetti olisi luokkaa 500-800e, mistä kannattaisi lähteä katselemaan? Fere ja Sauma ovat ainakin suunnitelmissa. Räkkipuvut istuvat itselle suhteellisen hyvin, joten siksi ajattelin selvitä tällä budjetilla.

Miltäs kuulostaa? Inspiraatiokuvia olisi mukava nähdä, jos joku on sattunut törmäämään näitä elementtejä sisältäviin kuviin.

Liivi joko pukuun kuuluva tai vaalea harmaa/beige - itse valitsisi harmaan liivin hopeaisen solmion kanssa tai sitten beigen kullanvärisen solmion kanssa, jos juhlan väreihin se kerran kuuluu. Kaksirivinen liivi kauluksilla veisi puvun muodollisuutta reilusti ylöspäin.

On kyllä loistava suunnitelma. Jotain tuonsuuntaista käyttäisin varmasti itsekin.

Muey

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3399 : 18.06.12 - klo:00:19 »
Bonjour-puku.

Onko tämä sama kuin englanninkielen "frock coat" (ts. pitkä, ylensä polviin asti ulottuva takki jossa vaakasauma vyötäröllä frakin & saketin tapaan joka antaa asulle varsin muodokkaan silhuetin), vai onko tämä joku ihan oma rättinsä ("yksinkertaisella" leikkauksella puvun tyyliin?) vailla mitään oikeaa historiaa?

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3400 : 18.06.12 - klo:00:26 »
Jälkimmäinen - lienee lähinnä pukuvuokraamoiden keksintöä joka ei sisälly mihinkään oikeaan etikettiin. Kaipa se on olevinaan frock coatia vastaava äärimuodollinen päiväasu, mutta pahasti epäonnistuen. Ehkä suurin vasta jälkikäteen tajuttu häpeän hetkeni oli, kun vielä sartoriaalisesti valveutumattomana märkäkorvana kekkuloin vanhojen tansseissa kaksi numeroa liian isossa bonjour-puvussa. Ei sovi oikeastaan kenellekään mihinkään tarkoitukseen.
« Viimeksi muokattu: 18.06.12 - klo:00:31 kirjoittanut Quijote »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3401 : 18.06.12 - klo:08:20 »
Vielä rain macista. Voiko käyttää päällystakkina, vaikka sateesta ei olisi tietoakaan? Takki on beige puuvillainen, ei näytä sadetakilta.

Ja voiko käyttää housujen+paidan kanssa, siis ilman pikkutakkia?

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3402 : 18.06.12 - klo:09:28 »
^ no itse käytän rainmacia silloin kun on sen verran viileää että takkia tarvitsee. Sateen kestävyys ei ainakaan omassa vintagemacissani ole mikään kovin erikoinen. Ilmeisesti uudemmat käsitellään jotenkin että ne kestää paremmin. Ja kaippa nuo vanhatkin uutena ovat sadettä pitäneet, mutta aika ja pesulakäynnit heikentävät sadekestävyyttä. Kyllä takkia voi minun mielestäni käyttää ilman että alla on puku tai irtotakki. Vähän kuten Tommi jossain vaiheessa sanoi, mac sopii vähän kaiken kanssa. Mielestäni sen hauskuus onkin että sen ei tarvitse näyttää skarpilta pukumiehen päällystakilta, vaan se menee vähän nuhjuisena boheemimmassakin ympäristössä. Tai sitten Columbona.

Kysymys maciin liittyen: voisikohan tuollaiseen takkiin suihkuttaa sellaita vettä hylkivää ainetta mitä kaupoissa myydään, meneeköhän takki pilalle?

Edit:

Eli vastauksena Bordeauxin kysymykseen: minun mielestäni voi käyttää aivan hyvin päällystakkina vaikka sateesta ei olisi hajuakaan!
« Viimeksi muokattu: 18.06.12 - klo:09:33 kirjoittanut danius »
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3403 : 18.06.12 - klo:09:31 »
Kysymys maciin liittyen: voisikohan tuollaiseen takkiin suihkuttaa sellaita vettä hylkivää ainetta mitä kaupoissa myydään, meneeköhän takki pilalle?

Hyvä kysymys, jota olen itsekin joskus pohtinut. Vastauksia odotellessa, olisi pari macia naulakossa roikkumassa. Toinen puuvillaa ja toinen puuvilla-polliesteri -sekoitetta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3404 : 18.06.12 - klo:10:06 »
Kysymys maciin liittyen: voisikohan tuollaiseen takkiin suihkuttaa sellaita vettä hylkivää ainetta mitä kaupoissa myydään, meneeköhän takki pilalle?

Olen minä ainakin sellaista tekstiilikyllästettä ruiskuttanut ja eihän takki siitä miksikään mene. Saattaa se jopa jonkin verran veden pitoa lisätä.
Suositellaan täysraittiutta.