Minulla on samoin irtotakkeja paljon enemmän, koska ne ovat minulla arkivaatteita. Talvella käytän melko raskaita tweedtakkeja syksyllä ja keväällä vakosamettitakkia ja sunnuntaisin sinistä klubitakkia. Irtotakkien käyttö on minulla siinä mielessä käytännöllisyyden sanelemaa, että ne saavat olla housuja paksumpia ja kestävämpiä. Puvuissa housut menevät aina ensin puhki ja sitten käteen jää pariton takki, jolla ei tee enää yhtään mitään. Usein irtohousut ovat myös konepestäviä, kuten chinot samettitakin kanssa ja molski- tai vakosamettihousut tweedtakin kanssa. Muuten yritän aina hankkia irtohousuiksi kestäviä housuja. Aiemmin ostin usein kahdet samanlaiset housut yhtä aikaa, ja kun molemmat menivät haaroista puhki, leikkasin toisista kangasta jolla paikkasin toiset. Nyt minulla on parit hopsack-kankaasta tehdyt lujat ja kestävät ohuemmat housut ja erityiset suosikkini, beesinväriset tiukkaankudotut raskaat villaiset cavalry twill -housut. Kun reissussa aina vähän rähjääntyy, on mukava tietää, että vaatteet pysyvät siisteinä ja ehjinä ilman erityistä huolenpitoa.