Kirjoittaja Aihe: Käyntikortit  (Luettu 41841 kertaa)

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Käyntikortit
« : 19.05.10 - klo:16:12 »
Käyntikortti tarjoaa luonteensa mukaisesti mm. tilaisuuden esittäytyä ja osoittaa asemansa tietyssä yhteisössä, vaikkapa työpaikalla. Työnantajan tarjoamiin kortteihin harvoin pääsee vaikuttamaan, ellei itse satu olemaan työnantaja. "Firman" käyntikortti viestittääkin saajalleen enemmän firmasta kuin henkilöstä, joten olen valmis näissä työkäyntikorteissa sallimaan värikkäänkin ulkoasun. Itse olen sikäli onnellisessa asemassa, että työnantajan tarjoama kortti on kohtalaisen tyylikäs ja pelkistetty, mustavalkoinen ja tukevahkolle kuvioidulle kartongille painettu.

Vaan entäs ne vielä perinteisemmät, henkilökohtaiset käyntikortit? Käyttääkö näitä enää kukaan? Entä pariskuntien yhteiset kortit? Mikäli itselläni tuo työn puolesta saatu kortti olisi vähänkään rumempi, todennäköisesti teettäisin itselleni tuollaisia henkilökohtaisia. Itse asiassa, näin mietteitä kirjalliseen muotoon purkaessa, ei tuo huonolta ajatukselta tunnu muutenkaan. Mitäpä se henkilökohtaiselle tuttavuudelle kuuluu, mitä ja missä työkseni teen, tai miksi hän edes haluaisi yhteystietoni työpaikalle?

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #1 : 19.05.10 - klo:17:14 »
Käyntikorttien idea on mielenkiintoinen ja joissakin töissä noita on oikeasti tarvinut.
Siitä huolimatta ensimmäisenä käyntikorteista tulee mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=cISYzA36-ZY
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #2 : 19.05.10 - klo:17:27 »
Let's see Paul Allen's card!

Ja sit se toinen käyntikorttivideo...
http://www.youtube.com/watch?v=4YBxeDN4tbk&feature=related
(toi loppu hajoittaa joka kerta)
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #3 : 19.05.10 - klo:17:51 »
Minä käytän Radiolinjan kortteja (niissä tosin on vain nimi ja puhelinnumero), joita sain nipun lahjaksi vuonna -98 avatessani ensimmäisen matkapuhelinliittymäni. Nykyisin olen kyllä Saunalahden asiakas mutta, koska operaattoria halvempaan vaihtaessani oli jo mahdollista säilyttää vanha puhelinnumeronsa, eivät hienot kortit menneet hukkaan. Noilla Radiolinjan vanhoilla tylyillä logoilla on jo tiettyä nostalgia-arvoa.
Suositellaan täysraittiutta.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #4 : 19.05.10 - klo:18:04 »
Onko kellään tiedossa mitään hyvää ja huokeaa käytikorttipajaa?
Olisi kiinnostusta teettää ihan OMA kortti ilman mitään duuniliitoksia.
There ain't no rest for the wicked...

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #5 : 19.05.10 - klo:18:17 »
Olen kuullut, että jotkut eivät laita kaikkia tietojansa korttiin vaan esimerkiksi kirjoittavat puhelinnumeron korttiin aina käsin saadakseen sen "henkilökohtaisuuden" tunteen.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #6 : 19.05.10 - klo:18:23 »
Kuulostaa kansainvälisten mysteerimiesten toiminnalta.
Diggaan!!
There ain't no rest for the wicked...

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #7 : 19.05.10 - klo:19:05 »
Laitoin Dandyishille YYVEETÄ.

Yksityisyrittäjänä koen olevani "hieman parempaa väkeä". En mahdu egoni kanssa ovesta sisään jos tiedän huoneessa olevan seurueen tietävän, että olen lisäksi ylioppilas.

Maaniseen pätemiseen pakkooni liittyvät tietenkin käyntikortit, joita sopivan "huolimattomasti" jakelen ihmisille. Ja niihin kortteihin on panostettu!

Jo otsikkoa lukiessani, olin varma, että joku linkittää youtubepätkän Amerikan Psykosta, juurikin tuon käyntikorttikohtauksen. Herkullista. Täytyy sen verran vielä mainostaa, että kirja on parempi.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #8 : 19.05.10 - klo:19:29 »
[offtopic]

Kirjasta ja elokuvasta nyt ei voi puhua edes samassa lauseessa... elokuvan ainoa pelastava seikka on Balen roolisuoritus (kundi on aika matalissa rasvoissa ko. teoksessa)

[/offtopic]

Noo...Balelle arkea.




Aiheeseen: Omat käyntikorttini teetän ihan luottopainossani (esitteitä jne. vääntäessä yleisimmin käyttämäni lafka). Tietenkin kaikki kohoefektit jne. vaativat sitten erilaisen painon.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #9 : 19.05.10 - klo:20:10 »
PIstin myös Dandyishille YV:tä, perheestä kun löytyy digipaino + leikkuri + foliontitulostin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #10 : 19.05.10 - klo:22:01 »
Kaiholla tuumin sitä aikakautta, jolloin myös käyntikortit olivat persoonallisia ja kauniita. Cartes-de-visite -valokuvia annettiin läheisille tuttavuuksille, ja usein niihin vielä kirjailtiin jotakin lämmintä musteella:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carte_de_visite
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #11 : 19.05.10 - klo:22:06 »
Olen kuullut, että jotkut eivät laita kaikkia tietojansa korttiin vaan esimerkiksi kirjoittavat puhelinnumeron korttiin aina käsin saadakseen sen "henkilökohtaisuuden" tunteen.

Ja joillekin ei mielellään anna edes puhelinnumeroa! Tyylikkäin ja käytännöllisin on mielestäni kortti, jossa lukee vain henkilön nimi – siihen voi sitten kynällä kirjoitella mitä itsestään haluaa paljastaa.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #12 : 19.05.10 - klo:23:35 »
Jos tilaatte käyntikortteja muistakaa samalla palauttaa videokasetteja

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Enfield

  • Vieras
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #13 : 20.05.10 - klo:00:25 »
Jos tilaatte käyntikortteja muistakaa samalla palauttaa videokasetteja

Näillä ei minun mielestäni ole yhteyttä, käyntikortti on edelleen erittäin hyvin toimiva eikä tilalle ole tullut uusia muotoja. Videokasetit on korvattu ja korvaajakin on korvattu.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #14 : 20.05.10 - klo:00:29 »
Itse olen aikanaan tehnyt käyntikortin CD:lle, on siis ihan perus käyntikortin kokoinen cd jolle mahtui muistaakseni 30-50MiB dataa. Sain sinne mukaan esimerkkejä, laajemman portfolion yms. Pääsääntöisesti kuitenkin sen saman datan voi jakaa netin kauttaa joten nettiosoite perus käyntikortissa ajaa monessa tilanteessa paremmin tuon asian (netissä se data on ajantasalla, CD:llä se vanhenee nopeasti). Vieläkin nippu noita käyntikortti CD:itä siitä syystä tuolla jossain.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi