Kirjoittaja Aihe: Suositelkaa (modernia) pukua  (Luettu 45432 kertaa)

Schuhwerk

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #60 : 28.12.09 - klo:14:04 »
Todellisena jokerina voin suositella nykyään useissa Keski-Euroopan maissa toimivan Avantin (www.avanti-fashion.com) pukuja. Materiaalit eivät tietysti mitään huippuluokkaa ole, ja puvut ovat liimasaumattuja, mutta kuosit ovat miellyttävän moderneja olematta trendipelleilyä, ja leikkaus on täydellinen ainakin omaan hoikkuuteeni. Puvuntakit ovat myös pakarat peittävää mallia. Itselläni (171cm/62kg) on ollut päivittäisäytössä Avantin pukuja nyt vajaan vuoden verran (Hankittu Avanti Lübeckin alesta 27e/puku) ja ovat hyvällä hoidolla pysyneet kuin pakasta vedettyinä. Jos opastatte minua kuvien liittämisessä, voin liitä liittää, mikäli kiinnostusta on. Alempaa hintaa en usko helposti löytyvän?

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #61 : 28.12.09 - klo:14:26 »
Huomasin juuri, että tarvitsisin ajanmukaisen, slimmin, modernin puvun ja mielellään nopeasti. Tarkoitus ei siis (tällä kertaa) ole ostaa välttämättä parasta mahdollista, vaan tietynlaisiin tilaisuuksiin soveltuva, vuoden-pari kasassa pysyvä puku mielellään edullisesti (max n. 500e).

Mikäli nämä on ne speksit niin osta H&M:stä/Zarasta puku ja vie räätälille. Jää rahaa ylikin ;)

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #62 : 16.05.10 - klo:21:18 »
^Kyselin asiaa Fereltä ja heidän oman merkkinsä (jonka siis valmistaa Lubiam) hinnat alkavat 575€:stä näin tarkennuksena. Ja ovat siis täyskanvasoituja. Ei ole enää paljoa päälle Turon normaalihintaisiin pukuihin.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #63 : 16.05.10 - klo:21:56 »
Feressä on nyt nettisivujen mukaan puku, paita ja solmio yht. 595€. Onkohan tämäkin puku täyskanvasoitu?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #64 : 16.05.10 - klo:23:11 »
Totta. :)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Re: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #65 : 17.05.10 - klo:02:44 »
Vaikkakin alkup. viestistä on jo jonkun aikaa, todettakoon että Lubiamit ovat täyskanvasoituja ja lähtevät reippaasti alle tuohon tonniin.

Ovatko nuo 575€ puvut siis Feren omaa merkkiä Lubiamin tekeminä? Selittäisi hieman hintaa, joka tuntuu kyllä kovin alhaiselta siihen nähden mitä markkinoilla muuten löytyy. Tuota Feren merkin lisäksi alle tonnin luokassa onkin sitten hiljaista, lähinnä Corneliani CC tulee mieleen toisena (~800€).

Yksi hieman uudempi vaihtoehto puvuille on Faconnable, jolla osa puvuista ja irtotakeista on Cantarellin valmistamia. Kannattaa siis kurkata alennusmyynnit. Ovh-hinnoillahan Faconnable on muistaakseni hieman suolainen, vaikka Cantarellin tekemät ovatkin tasoltaan Canalin ja Cornelianin tasoisia. Sovittelin vuodenvaihteessa tonnin pikkutakkia, joka 75% alen jälkeenkin olisi kustantanut 250e. Hieno takki, mutta jäi kauppaan kun irtotakkeja tulee pidettyä vähemmän.

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #66 : 17.05.10 - klo:08:15 »
^Kyllä näin on. Seuraavat täyskanvasoidut lähtevät sitten himpun verran alle tonnin (n.950€) ja ovat Pal Zilerin valmistamia. Tosin Palin hintahaitari ulottuu 1500 euroon, joten todennäköisesti miellyttävä puku löytyy vasta tuhannen yli mentäessä.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #67 : 17.05.10 - klo:12:24 »
Kirjoitinkin jo M&S:ltä tilaamastani puvusta jo toiseen lankaan mutta lisätään vielä tämänkin alle muutama kommentti. Kyseessä on siis "Autograph Occasions Pure Wool Single Breasted 2 Button" -puku. En linkitä pukua, ettei linkki vanhene, ko. hakusanalla löytyy (tällä hetkellä) kolme vaihtoehtoa M&S:ltä. Kyseessä on beigen värinen versio.

Kangas ei ole niin laadukasta kuin TM Lewinin puvuissa (joita omistan 2 kpl). Kangas on kyllä ilmavaa ja kovin ohuen tuntuista, joka kesäpuvulle sopiikin. Takin leikkaus on kovin samanlainen mitä TM Lewinillä, eli aika "tailored fit" -tyyppinen. Pitää vielä mittanauhalla tarkistaa, mutta epäilen että hartia on aavistuksen, ehkä puolituumaa suurempi M&S:n takissa mitä TM Lewinillä. Rinnasta M&S on ehkä puolituumaa tai tuuman tilavampi mitä TM Lewin, eli TM Lewin 40L vastaa n. M&S 40,5-41L kokoa.

Housuissa taas on eroa. TM Lewinin housut ovat enemmän "perinteiset", eli eivät niin matalat ja reiden kohdalta löytyy tilaa, takamus mahtuu hyvin ja housujen taskuissa voi olla lompakkoa ja kännykkää esimerkiksi hienosti. M&S:n ko. puvunhousut ovat kapeammat reidestä ja tyköistuvammat takamuksen osalta. Puntti on taasen hyvin samaa kokoa. Housujen taskuissa ei voi juuri pitää mitään ettei mennä mukavuusalueen ulkopuolelle liian tiukan tunteen osalta. Nousevat kyllä OK vyötäröä kohti, mutta housuja ei saa luontevasti niin ylös mitä TML:n housuja.

TM Lewinin 199 punnan pukuun voi olla tyytyväinen monessa mielessä. M&S:llä oli hiljan tarjous jossa puvun ostaja sai yhteensä kahdet housut samaan hintaan, eli 199 puntaan irtosi tuo beige pukukin. Nyt vaan kovaan käyttöön.. :)

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #68 : 22.05.10 - klo:20:14 »
Hinnat juukin kuten yllä;

Faq on sikamaisen kallis, mutta alesta saa kivasti. Olen ostanut muutaman bd-paidan ja laatu tuntuu tosi hyvälle. Samoin olen sieltä löytänyt parhaat puuvilla (chinos) housuni. Uskon saman pätevän muihinkin tuotteisiin.

Ferestä olen hankkinut kaksi Lubiam/Fere pukua (musta perus ja ruskea-raita flaneli) ja olen hyvin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Samoin palvelu /korjaukset, lähetykset jne) on ollut erinomaista, vaikka olen ollut low-end asiakas siellä.

CC:tä (eikö tätä saa välilä 500-luokassa) olen katsellut Solon Outlet:ssa ja palvelu on ollut minulle liian tyrkkyä. Paikassa on ollut aika kivoja Cornelianin parempien mallistojen yksittäiskappaleita.
Nemo propheta in patria

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #69 : 08.09.10 - klo:09:39 »
Alennusmyynnit lienevät ohi? Haussa on 46 koon puku, jotka olivat muutenkin aika vähissä aleissa pari viikkoa sitten. Speksit on suunnilleen samat kuin ensimmäisessä viestissä. Tosin en pidä ajatuksesta että puku kuluisi puhki parissa vuodessa (paksua kangasta).

Thyrwittin paitoihin olen ollut tyytyväinen, mutta puvuista en tiedä. Suit Supply tarjoaa miellyttäviä leikkauksia, mutta laadusta en tiedä?

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #70 : 08.09.10 - klo:10:12 »
Alennusmyynnit lienevät ohi?

Ainahan sitä jossain on ale! Eli solossa on ale ja vielä ei olla edes -50% vaiheessa. Muualla alet ovat jo loppuneet. Solohan aloittaa alensa myöhempään kuin muut.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #71 : 08.09.10 - klo:10:23 »
Solossa ei valitettavasti ollut mitään minulle. Olen mitoiltani hivenen vaikea; pienehköt hartiat, mutta suhteessa iso rintakehä ja selkä (näkee mitä salilla on tullut tehtyä). Lisäksi olen varsin hoikka, joten harvat puvut sopivat minulle hyvin. Tässä päällä olevassa Bossissa hartiat ovat liian isot, ja tätä on muutenkin otettu valtavasti sisään. SuitSupply tarjosi hyvän fitin, ja muistaakseni myös Tigerin takit istuvat hyvin, mutta housut ovat liian tiukat.

Haluaisin kuitenkin suhteellisen napakasti istuvan puvun, joten minun täytynee suunnata MTM-maailmaan? Tämä harmittaa aavistuksen sen takia, että Lontoosta puvut ja paidat lähtevät niin edullisesti, että haluaisin hyödyntää tätä markkina-epäkohtaa.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #72 : 16.09.10 - klo:13:58 »
Nyt taitaa käydä niin, että puvun hommaaminen jää odottamaan seuraavia (joulun?) alennusmyyntejä. Tosin Helsingin valikoima tumman sinisissä puvuissa tuntuu muutenkin olevan surkea.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #73 : 16.09.10 - klo:14:12 »
Tosin Helsingin valikoima tumman sinisissä puvuissa tuntuu muutenkin olevan surkea.

Tummansininen ei ole oikein muodissa. Johtunee siitä, että huonosti istuvat ja huonon siniset puvut ovat luoneet mielikuvan 'pappaväristä' tai virkapuvusta.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Suositelkaa (modernia) pukua
« Vastaus #74 : 16.09.10 - klo:14:18 »
Tosin Helsingin valikoima tumman sinisissä puvuissa tuntuu muutenkin olevan surkea.

Tummansininen ei ole oikein muodissa. Johtunee siitä, että huonosti istuvat ja huonon siniset puvut ovat luoneet mielikuvan 'pappaväristä' tai virkapuvusta.

Suomessa tuntuu musta ja harmaa menevän kaupaksi. Harmaita pukuja minulta löytyy jo pari, ja mustaa en kaappiini halua, joten jäljelle jää sininen. Väri sopii minulle hyvin ja on maailmalla de facto standardi business-pukeutumisessa, joten on valitettavaa että mitään ei ole oikein tarjolla.

Tukholmasta löytyi Bossilta kivaa, ilmeisesti The Journey/Sharp2-pukua, mutta oli siellä valitettavan ylihintainen. Tiger myöskin tekee jotain ihan hyvin istuvia pukuja, mutta oi kun alennukset alkaisivat.