Kirjoittaja Aihe: Hellepukeutuminen  (Luettu 48190 kertaa)

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #30 : 17.05.10 - klo:06:39 »
Vaikka en Suomen helteistä pääse nauttimaankaan, kannetaan oma korsi kekoon. Päivän veneilyasusteena oli kevyet navyt kangaskengät, seersuckerhenkiset vaaleanvihreät purjehdusshortsit ja vaaleansininen pikee. Ei siis mitään erityistä, mutta ilmeisen onnistunut kokonaisuus kun kirvoitti amerikkalaiselta ystävältäni kommentin: "Man, you manage to look SO European!". Ehkä olisin ollut enemmän kotonani Hamptonsissa kuin täällä surffaavalla länsirannikkolla:D

Kaupunkipukeutumisen osalta suosin loufereita ja mokkanahkaisia kenkiä, vaaleita housuja (pellavaa, puuvillaa) ja pikeitä. Virallisempiin tilanteisiin vaaleat kauluspaidat. Kunhan päällä ei ole paksua villaa tai vakosamettia, ei materialiaalilla ole niinkään väliä, värillä taas on...

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #31 : 17.05.10 - klo:07:37 »
PS. Pistinpä autenttisen Ecuadorilaisen Panama-hatun tilaukseen. Nyt vain odotellaan kun hattu saapuu taittelemattomana puisessa laatikossa Suomeen. Jännittävää..
Oliko tuo sama myyjä jolta omani tilasin (mitä ostin tänään topicissa)? Itse ainakin olen omaani tyytyväinen, tosin laatikko on sen verran pieni että vaikka hattua ei ole taiteltu niin lieriä vähän on, mutta se on helppo muotoilla märän pyyhkeen välissä silitysraudalla.
Kappas, sama myyjä, en huomannutkaan tuota tekstiäsi aiheesta :). Muistatko kauan kesti saapua Suomeen, ehtisikö vielä juhannukseksi? :)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #32 : 17.05.10 - klo:09:39 »
PS. Pistinpä autenttisen Ecuadorilaisen Panama-hatun tilaukseen. Nyt vain odotellaan kun hattu saapuu taittelemattomana puisessa laatikossa Suomeen. Jännittävää..
Oliko tuo sama myyjä jolta omani tilasin (mitä ostin tänään topicissa)? Itse ainakin olen omaani tyytyväinen, tosin laatikko on sen verran pieni että vaikka hattua ei ole taiteltu niin lieriä vähän on, mutta se on helppo muotoilla märän pyyhkeen välissä silitysraudalla.
Kappas, sama myyjä, en huomannutkaan tuota tekstiäsi aiheesta :). Muistatko kauan kesti saapua Suomeen, ehtisikö vielä juhannukseksi? :)
Nopeasti tulivat, toimitus taisi olla alle viikko siitä kun se postiin lähti. Mutta mulla tuli viikon lisätoimitus Equadorin säiden takia kun oli kosteeta ja hatut eivät kuivanneet.

Ainoa miinus minkä keksin on että hattunauhat ei tunnu oikein pysyvän alhaalla, ajattelin tuipata pari tippaa sitä jarrusukka tököttiä nauhaan niin ei ehkä sitten enää kinkee kruunua ylöspäin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #33 : 17.05.10 - klo:10:20 »
Lyhyet shortsit on uimaranta+uinti-touhuihin, muuten odotan että shortsit ulottuvat peittämällä polvet.

Ville: Sukat+sandaalit ei ole siis ainoa vaihtoehto pitää sandaaleita, mielestäni sandaaleihin saa pitkiä housuja pidettäessä uutta näköä eri värisillä sukilla.Shortsikäytössä sandaaleiden kavereina ei ole sukkia, silloin erottuisivat liikaa.. enkä voisi sanoa edukseenkaan ;).

Minusta polvet kokonaan peittävät tai sitä pidemmät sortsit ovat kyllä hyvin epäesteettisen näköiset. Varsinkin kun tämän pituisten mallien lahkeenleveys on yleensä melko suuri, niissä näyttää lähinnä keskenkasvuiselta teiniltä. Capreja en miesten päällä voi sietää ollenkaan, ne kuuluvat mielestäni vain naisille.

Oikea sortsien pituus on juuri alle polven, uimahousut voivat sitten olla vielä lyhyemmät. Lahje reiteen hyvin istuva, eikä sellainen skeittariversio mihin mahtuu kaksi reittä. Näillä ehdoilla sortsit nuoren miehen päällä ovat varsin sopiva helleasu myös kaupungissa.

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #34 : 22.05.10 - klo:22:18 »
Pari päivää sitten lähti H&M:ltä 100% pellavapuku (takissa polyesterivuori, housut vuorittomat) hintaan 75 e. Samasta liikkeestä myös olkihattu. Sanokaa mitä sanotte, mutta minä olen tyytyväinen.

edit: vuorettomat -> vuorittomat. Jäi näköjään kaikumaan päähän tämä mitä kirjoitin, ja yhtäkkiä kaupungilla tuli vain mieleen, että kirjoitinko tosiaan "vuorettomat".
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:23:57 kirjoittanut vicuna »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #35 : 22.05.10 - klo:22:34 »
^ Vaikuttaa hyvältä hankinnalta ottaen huomioon pellavapukujen kuitenkin rajallisen käytön. Noita saa 5 yhden Gantin pellavapikkutakin hinnalla.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #36 : 22.05.10 - klo:22:42 »
^ Vaikuttaa hyvältä hankinnalta ottaen huomioon pellavapukujen kuitenkin rajallisen käytön. Noita saa 5 yhden Gantin pellavapikkutakin hinnalla.


...sekä pellavamateriaalin hinnan, joka on yleensä korkeahko. En usko Gantin irtotakkien eroavan laadullisesti huomattavan paljon H&M:stä. Vicuna saattoi tehdä hyvän diilin, jos liimakangas ei hiosta liikaa ja pellavalaatu kestää kulutusta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #37 : 22.05.10 - klo:22:46 »
^ Vaikuttaa hyvältä hankinnalta ottaen huomioon pellavapukujen kuitenkin rajallisen käytön.

Pellava ei myöskään kestä kovin hyvin, joten ei pellavasta kannata mahdottomia maksaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #38 : 22.05.10 - klo:23:09 »
Pari päivää sitten lähti H&M:ltä 100% pellavapuku (takissa polyesterivuori, housut vuorettomat) hintaan 75 e. Samasta liikkeestä myös olkihattu. Sanokaa mitä sanotte, mutta minä olen tyytyväinen.

Mikä H&M, minkä värinen puku? Saattaa kiinnostaa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #39 : 23.05.10 - klo:22:40 »
Pari päivää sitten lähti H&M:ltä 100% pellavapuku (takissa polyesterivuori, housut vuorettomat) hintaan 75 e. Samasta liikkeestä myös olkihattu. Sanokaa mitä sanotte, mutta minä olen tyytyväinen.

Mikä H&M, minkä värinen puku? Saattaa kiinnostaa.

Kaikki H&M:t. Takki karvan alle 50€, housut (muistaakseni) ~25€. Yllättävän hyvälaatuinen kangas, takki tietysti liimakangastuettu. Väri se pellavan "natural", eli vaalea.
Kaikki villa tottelee rautaa.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #40 : 24.05.10 - klo:11:27 »
Pellava ei myöskään kestä kovin hyvin, joten ei pellavasta kannata mahdottomia maksaa.

Paksummat pellavakankaat ovat kyllä erittäin kestäviä. Vaatteissahan käytetään (ainakin) kahden sorttista pellavaa: ohuempaa (usein ymmärtääkseni italialaista) pellavaa paitoihin ja paksumpaa (parhaat lienevät irlantilaisia) pellavaa takkeihin ja housuihin. Monet "halpis" pellavavaatteet on tehty ohuemmasta tavarasta ja niiden kestävyys on heikompaa. Itselläni on yhdet pellavashortsit juurikin tuommoisesta ohuemmasta pellavasta ja muutaman kesän jälkeen niihin alkoi ilmestyä reikiä. Paksumpi pellava taas on hyvin kestävää ja pitää pintansa parhaiden villakankaiden rinnalla mikäli pellavan muiden ominaisuuksien kanssa tulee toimeen.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #41 : 24.05.10 - klo:11:42 »
Paksumpi pellava taas on hyvin kestävää ja pitää pintansa parhaiden villakankaiden rinnalla mikäli pellavan muiden ominaisuuksien kanssa tulee toimeen.

Onko noin? Kaikki pellavavaatteeni ovat kuluneet helposti ja olen ymmärtänyt tuon johtuvan pellavan kovuudesta ja karkeudesta. Tuolla logiikalla paksu pellava vain kuluisi hitaammin puhki. Lähinnä tuollaista hankausta esiintyy housujen haaroissa. Olkalaukulla olen myös saanut yhden pellavatakin helmasauman rikki.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #42 : 24.05.10 - klo:13:23 »
Onko noin? Kaikki pellavavaatteeni ovat kuluneet helposti ja olen ymmärtänyt tuon johtuvan pellavan kovuudesta ja karkeudesta. Tuolla logiikalla paksu pellava vain kuluisi hitaammin puhki. Lähinnä tuollaista hankausta esiintyy housujen haaroissa. Olkalaukulla olen myös saanut yhden pellavatakin helmasauman rikki.

Missään tapauksessa laadukas pellava ei ole mitenkään erityisen karkeata. Parhaissa pellavakankaissa on kaunis himmeä kiiltokin. Aavistuksen kovempaa pellava toki on, koska pellavakuitu ei juurikaan jousta, mutta käytön myötä kangas pehmenee. Muissa kodintekstiileissähän pellava on ollut erittäin suosittua jo vuosisatoja, ellei vuosituhansia, juurikin kestävyytensä ansiosta (muitakin erinomaisia syitä pellavan käytölle on). Parhaat damastipellavasta kudotut pöytäliinat vain paranevat vanhetessaan ja kestävät sukupolvelta toiselle. Toki pöytäliinan kulutus poikkeaa vaatteisiin kohdistuvasta kulutuksesta. Itselläni on läjä pellavaisia astiapyyhkeitä, jotka olen saanut isoäidiltäni. Pyyhkeet ovat palvelleet arkikäytössä jo yli 60 vuoden ajan sen kummemmin kärsimättä.

Veikkaisinpa, että käsitys pellavan heikosta kulutuskestävyydestä johtuu pitkälti nimenomaan siitä, että usein vaatteissa käytetty pellava on heikkolaatuista. Laadukas pellava kun on myös hinnaltaan likimain laadukkaiden villakankaiden luokkkaa (esim. John G. Hardyn irlantilainen pellava maksaa 65£ metri ja saman merkin villakankaat ovat 60-90£ metri).


Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #43 : 08.06.10 - klo:20:00 »
Vicuna, ja muut noiden H&M:n pellavavaatteiden, tai yleisesti vuorittoman vaalean pellavan käyttäjät: onko läpinäkyvyysongelmia? Housut olisivat funktionaalisesti aika kiva ratkaisu, mutta en ole varma näkyykö liikaa alta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #44 : 08.06.10 - klo:20:18 »
Toinen vaihtoehto on jättää alushousut pois, mikä hellesäällä voi olla myös mukavaa. En tosin tiedä, näkyykö sitten läpi jotakin muuta.
Suositellaan täysraittiutta.