Kirjoittaja Aihe: Mustat broguet  (Luettu 11617 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Mustat broguet
« Vastaus #15 : 04.03.09 - klo:14:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Nämä tulivat tällä hetkellä mieleen. Paremmuudesta on hyvin vaikea väitellä, sillä tuskin kukaan foorumin jäsenistä tulee ikinä omistamaan useampaa mallia useammalta valmistajalta. Näin ollen paljon painoarvoa tulee yhtiön maineesta, hintatasosta, muiden käyttäjien kokemuksista, lehtiartikkeleista jne. Jos kuitenkin haluaa pientä napinaa aikaan, väitän Lobbin olevan Englannin korkealaatuisin valmisjalkineyhtiö (mittatilaustuotteet tehdään Ranskassa).

Mistä olet Ville Lobbisi hankkinut? Ebaystä vai saako noita uutena jostain verkon välityksellä? Lobbia suitsutetaan kovin ja sikäli tietenkin olisi kiinnostava valmistaja, mutta eikö kuitenkin niin, että Hermeksen omistama John Lobb Paris tuottaa nimenomaan rtw ja mtm-kenkiä ja Englannin John Lobb ltd bespoke-jalkineita?
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Mustat broguet
« Vastaus #16 : 04.03.09 - klo:15:18 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Mistä olet Ville Lobbisi hankkinut? Ebaystä vai saako noita uutena jostain verkon välityksellä? Lobbia suitsutetaan kovin ja sikäli tietenkin olisi kiinnostava valmistaja, mutta eikö kuitenkin niin, että Hermeksen omistama John Lobb Paris tuottaa nimenomaan rtw ja mtm-kenkiä ja Englannin John Lobb ltd bespoke-jalkineita?

Lobbeja en vielä omista. Aikomuksenani on matkustaa Northamptoniin asti Lobbin tehtaanmyymälään, josta pikkuvikaisia sekä vanhentuneita malleja löytää noin 230 punnalla pari - ovh:n ollessa miltei tähtitieteellinen. Valmistajan käyttämättömiä vanhentuneita malleja saa halvalla myös eBaystä, käytettynä jopa vähän yli sadalla punnalla. Lukemani mukaan bespoke-tuotanto on Ranskassa, rtw taas Englannissa. Täytynee tarkistaa uudemman kerran. Joka tapauksessa ovat alennuksessa enemmän kuin hintansa arvoiset.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Mustat broguet
« Vastaus #17 : 04.03.09 - klo:15:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Lobbeja en vielä omista. Aikomuksenani on matkustaa Northamptoniin asti Lobbin tehtaanmyymälään, josta pikkuvikaisia sekä vanhentuneita malleja löytää noin 230 punnalla pari - ovh:n ollessa miltei tähtitieteellinen. Valmistajan käyttämättömiä vanhentuneita malleja saa halvalla myös eBaystä, käytettynä jopa vähän yli sadalla punnalla. Lukemani mukaan bespoke-tuotanto on Ranskassa, rtw taas Englannissa. Täytynee tarkistaa uudemman kerran. Joka tapauksessa ovat alennuksessa enemmän kuin hintansa arvoiset.

Ok. Tämä Lobb kuvio on kokolailla hämmentävä, koska Lobbeja on kaksi. Perheen omistuksessa oleva John Lobb ltd ja John Lobb SA. SA:n omistaa Hermes ja ymmärtääkseni he vastaavat rtw ja mtm tuotannosta. Oletin jotenkin, että nuo kaikki Lobb SA:n tuotteet valmistetaan Ranskassa tuon Hermes kuvion takia, mutta tarkkaa käsitystä minulla ei ole. Käsittääkseni perheen omistuksessa olevalla John Lobb ltd:lla ei ole laisinkaan rtw-jalkineita vaan ovat keskittyneet ainoastaan bespoke-tuotteisiin ja heidän tuotantonsa tapahtuu käsittääkseni samassa rakennuksessa kuin myymäläkin on Lontoon James Streetillä.

EDIT: Jotta homma ei olisi näin yksinkertainen niin ilmeisesti myös John Lobb SA tarjoaa bespoke-jalkineita..
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mustat broguet
« Vastaus #18 : 06.09.09 - klo:20:06 »
Minkähänlaista laatua tarjoavat englantilaiset Alfred Sargentin kengät? Hinnat noin 160-240 puntaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mustat broguet
« Vastaus #19 : 06.09.09 - klo:20:54 »
^^Koska Sargentit ovat yleensä noin sata puntaa huokeampia kuin Church's, C&J ja muut vastaavat, todennäköisesti valmistaja on säästänyt nahkalaaduissa. Pidän AS:stä, sillä se on vähemmän tunnettu, hypetetty ja suosittu valmistaja. Tämä takaa jonkin verran yksilöllisyyttä, vaikka sarjatuotannosta puhutaankin. Valmistaja on kuitenkin muuttumassa, ja Askandyn foorumilta löytyy melkoisesti keskustelua AS:n muutosvaiheesta. Gaziano&Girling on opastanut Sargentia korkeamman tason saavuttamisessa, ja viimeistään ensi vuoden alussa on odotettavissa suuri kasvojenkohotus.

Viimeistään 2010 Alfred Sargent noussee laadullisesti uudelle tasolle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

PekkaK

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Re: Mustat broguet
« Vastaus #20 : 27.09.09 - klo:01:22 »
...minua harmittaa kovasti, että niin moni foorumin jäsen sekä blogin lukija päätyy juuri Church'siin. Englannista löytyy ainakin viisi muuta Church'sin tasoista valmistajaa, ja plus-miinus 15 ylipäätään korkealaatuista jalkinetehdasta. Koska mallit eivät huikeasti poikkea valmistajittain, tiedustelen kaikilta jäseniltä kuinka päädytte juuri C.:n jalkineisiin?

Ne ovat tunnetusti laadukkaat ja heillä on hyvä valikoima eri jalkatyypeille. Minulla on Cheaneyn, Allen Edmondsit ja Foster & Sonsin kengät eikä mielestäni mitkään näistä vedä vertoja Church's:lle. Merkittävintä kuitenkin oli Jermyn Streetiä pitkin kulkiessa valikoima ja hinta/ oletettu laatu -suhde. Eward Greenit ja John Lobbit ovat edelleen hieman liian kalliitta kokeiltavaksi jos C:n kengät istuvat erinomaisesti. Tulen niitä vielä kokeilemaan...


Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Re: Mustat broguet
« Vastaus #21 : 27.09.09 - klo:16:30 »
...minua harmittaa kovasti, että niin moni foorumin jäsen sekä blogin lukija päätyy juuri Church'siin. Englannista löytyy ainakin viisi muuta Church'sin tasoista valmistajaa, ja plus-miinus 15 ylipäätään korkealaatuista jalkinetehdasta. Koska mallit eivät huikeasti poikkea valmistajittain, tiedustelen kaikilta jäseniltä kuinka päädytte juuri C.:n jalkineisiin?

Kuten totesit, C on yksi niistä jotenkin siedettävissä hinnoissa olevista merkeistä, jotka (muilta saatujen neuvojen mukaan, sillä oma pitkäaikainen kokemus vielä uupuu) ovat pomminvarmasti laadukkaita. C:n mallit miellyttävät silmääni, istuvat omaan jalkaani ja tähän astisen hyvin vähäisen kokemukseni mukaan ovat hyvin laadukkaita. Itse asiassa monista samassa hintaluokassa olevista muista kengistä olen kuullut pahaa, esim. AE:sta kannat irtoilevat. Ainut C:stä kuulemani moite on se kärkien kuluminen mutta se liittynee nahkapohjiin eikä merkkiin.

Itse en ole niin sartoriaalisesti orientoitunut, että tahtoisin ryhtyä tekemään tutkimusta eri merkkien välillä eikä minulla ole myöskään tarvetta olla persoonallinen valitsemalla jonkin vähemmän tunnetun laatumerkin. Laatu, tyyli, saatavuus, kestettävissä oleva hinta ja toivottavasti pitkäikäisyys tuntuvat kaikki osuneen kohdalleen C:n kohdalla, joten jos minulta on mennyt sivu suun jokin toinen itselleni sopiva merkki, ei se haittaa - minä olen kirkonmies. Olen niin mieltynyt C:n patakonservatiiviseen muotokieleen, että jos jonkin itseltäni puuttuvan kenkämallin saisin ilmaiseksi joko C:ltä tai Lobbilta, en ole varma, kumman valitsisin. Tahdon kengät, joista pidän mahdollisimman paljon, en sellaisia, jotka ovat mahdollisimman kalliit, arvostetut tai poikkeukselliset. Toki tuota Lobbiakin toivoisin ensin pääseväni sovittamaan mutta kuvissa näyttävät turhan suipoilta ja hienostuneilta mikäli oikein muistan.

Vähän tällainen tylsä ja rahvaanomainen lähestymistapa minulla on asiaan: hyvä auto - Mersu, hyvä kello - Rolex, hyvät kengät - Church's. Täytyy myöntää, että minua jopa hieman viehättää, että kenkäni ovat kenties sitä parasta leveilymerkkiä sikäli kuin Suomessa on kengillä mahdollista leveillä. Kuitenkaan leveily ei kuulunut motiiveihini hankkia C:t. Samankaltaisista syistä, kuin päädyin tähän merkkiin kengissä, valitsin kellokseni Rolexin, tuon parhaan leveilykellon, vaikken halua kellolla leveillä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo:16:36 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.