Kirjoittaja Aihe: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen  (Luettu 41008 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #60 : 01.09.11 - klo:20:30 »
Minä haluan edustaa terävän kärjen asemesta tylsää peräpäätä.

Tosiaan tuo kuvassa oleva yhdistelmä on hyvä.
Sillä ei tosiaankaan kiinnitetä huomiota sen enempää hyvässä kuin pahassa ja tärkein asia eli istuvuus näyttäisi olevan melkoisen kohdallaan. Samaten myös kenkiä lukuunottamatta laatu vastannee tarpeita ja hintaa. Kunhan tuon nivusissa roikkuvan hintalapun vain muistaa ottaa pois...

Tätä foorumia lukiessa on hyvä muistaa, että täällä kaikki ovat pikkaisen uniikkeja lumihiutaleita.
Osa haluaa riikinkukkomaisesti näkyä ja erottua, toiset taas sulautua massaan räätälipuvuissaan, kolmannet hakevat inspiraatio ja sitten vaikka meikäläisen tapaiset etsiskelevät vinkkejä sekä laadukkaita tuottaita. Omaa pukeutumisfilosofiaa kannattaa miettiä aika paljon tätä kautta. Vaaleanpunainen raitatakki, keltaiset housut ja purppurat kengät voivat näyttää päheiltä, mutta jos niitä ei tunne omakseen niin eipähän käyttökertajaan paljoa tule. Toisaalta jos tuntee yhdistelmässä olonsa kotoisaksi ja huomio ei haittaa, niin go for it!

Oman pukeutumisajattelun kautta voi myös sitten miettiä suhdettaan tämän foorumin neuvoihin. Etsiikö uusinta säväyttävää juttu? Etsiikö vinkkejä laadusta? Etsiikö vinkkejä istuvuudesta? Haluaako tietää enemmän etiketeistä? Ja niin edelleen. Kysehän on kuitenkin ainoastaan mielipiteistä, joillakin on vääriä mielipiteitä ja toisilla oikeita, mutta erottelun tekee kukin tahollaan.

Varsin hyvin kiteytetty.

Itä-Suomessa juomaveden laatu on ilmeisesti parantunut viime aikoina.
get your kicks on route six six six

roskis-

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #61 : 06.09.11 - klo:00:13 »
Noniin nyt pitäisi lähteä "jalostamaan" tuota ensimmäistä kokoonpanoa. Ajattelin, että pärjäisin alkuun kaksilla housuilla, joten ensimmäisenä pitäisi ostaa toiset housut. Tsekkasin vinkistä H&M:n, mutten sieltä löytänyt noita mustalla lapulla olevia housuja? Tarkoitettiinko tässä sitä roikkuvaa hintalappua vai siellä itse vaatteessa olevaa H&M merkkiä? Onko värisuosituksia? Itse ajattelin jotain tumman sinistä tai hiilen harmaata.

Paitoja ajattelin ostaa myös parisen kappaletta lisää. Piipahdin sattumalta Petrifun-liikkeessä ja rupattelin myyjän kanssa paidoista. Ihan kivoja slimmi-paitojakin tuolta olisi löytynyt, mutta onko laatu kummoinen? Jos ok, niin tuolta voisi ainakin käydä poistamassa yhden. Vaalea/valkoinen paita ruutu/raitakuviolla on varmaankin aika varma valinta? Mitenkäs muuten värimaailma tuollaisten tummahkon sävyisten housujen ja tumman ruskeiden kenkien kanssa?

Takkia en ajatellut ihan vielä ostaa. Ehkäpä napitettava neule tai jokin vastaava ensiksi. Onko neuleissa mitään erityistä merkille pantavaa? Ajattelin jotain harmaan tai tumman sävyistä. Sininen v-aukkoinen neule löytyykin jo. Tuokin varmaan käyttökelpoinen?

Jo nyt vaatestressi on hivenen helpottanut ja toivottavasti huomisen jälkeen ollaan vielä onnellisemmassa tilanteessa. :)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #62 : 06.09.11 - klo:01:35 »
Noniin nyt pitäisi lähteä "jalostamaan" tuota ensimmäistä kokoonpanoa. Ajattelin, että pärjäisin alkuun kaksilla housuilla, joten ensimmäisenä pitäisi ostaa toiset housut. Tsekkasin vinkistä H&M:n, mutten sieltä löytänyt noita mustalla lapulla olevia housuja? Tarkoitettiinko tässä sitä roikkuvaa hintalappua vai siellä itse vaatteessa olevaa H&M merkkiä? Onko värisuosituksia? Itse ajattelin jotain tumman sinistä tai hiilen harmaata.

Muistaakseni kyse on nimenomaan siitä h&m-label lappusesta, joka löytyy vaatteen (housujen) sisältä tai roikkumasta, ei siis hintalapusta.

Tummansiniset tai harmaat (itse suosittelisin ennemmin hieman vaaleampaa kuin hiilenharmaata) toimivat varmasti. Noissa väreissä housut toimivat niin töissä kuin vapaa-ajalla.

Lainaus
Paitoja ajattelin ostaa myös parisen kappaletta lisää. Piipahdin sattumalta Petrifun-liikkeessä ja rupattelin myyjän kanssa paidoista. Ihan kivoja slimmi-paitojakin tuolta olisi löytynyt, mutta onko laatu kummoinen? Jos ok, niin tuolta voisi ainakin käydä poistamassa yhden. Vaalea/valkoinen paita ruutu/raitakuviolla on varmaankin aika varma valinta? Mitenkäs muuten värimaailma tuollaisten tummahkon sävyisten housujen ja tumman ruskeiden kenkien kanssa?

Petrifunille et täältä tule löytämään kannatusta. Henkilökohtaisesti en omaa kokemusta heidän paidoistaan, mutta jo mainoskuvat ja kävely liikkeiden ohi riittää karkoittamaan itseni niiden parista.

Mikäli tiedät kauluskokosi ja hihamitan noin suunnilleen (tai tarkistat parhaiten istuvasta paidastasi), on nettitilaaminen yksi vaihtoehto. Alkuunpääsemikseksi esimerkiksi Charles Tyrwhitt tai T.M Lewin ovat hyviä vaihtoehtoja. Alla ketjut keskusteluihin, joissa näistä lisää:

Tyrwhitt: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=32.0 (www.ctshirts.co.uk)

Lewin: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=94.0 (www.tmlewin.co.uk

Nyt sivuilla on päällä "normaalihinnat", vaikka monet hinnat näyttävätkin reilusti alennetuilta. Molemmilla merkeissä about 100£ / 4 paitaa on melko perushinta.

Ja totean tässä, että on muitakin brittivalmistajia (kuten myös italialaisia ja monia muita), joiden paidat ovat hyviä ja monia myös laadullisesti parempia kuin edellä mainitut, mutta alkuun pääsemiseksi näitä voi suositella.

Mikäli etsit slimmiä paitaa, riippuen mitoistasi joko CT:n tailored fit (heidän kapein) tai Lewinin fully fitted (kapein) tai slim-fit (toiseksi kapein) voisivat olla osuvia vaihtoehtoja. Keskusteluista saat osviittaa näistä.

Jos taas et halua tilata netistä ja ostat paidat kivijalkamyymälästä stadista, en silti suosittele Petrifunia. Itse diggailen todella paljon Schoffan paidoista, vaikka täyteen hintaan niiden ostaminen olisi itselleni siinä ja siinä. Joten Kämp Galleria ja Schoffa on yksi vaihtoehto.

Stenström on slimmiä etsivälle vaihtoehto (täyteen hintaan en henkilökohtaisesti suosittele, hintalaatusuhde ei kohtaa), kuten myös Etonin slim-fit (hinnan suhteen sama kuin edellisessä), näitä löytyy stockalta.

Yksi vaihtoehto, jota sinänsä suosittelen (varsinkin, jos operoit rajallisella budjetilla), on että otat bussin Tammistoon ja vierailet Stockan outlet-myymälässä. Aloitteleviksi duunipaidoiksi esimerkiksi Stockman 1962-merkin paidat, joita myymälästä näytti löytyvät pilvin pimein, varmasti ajavat asiansa (tosin ne joudut kyllä viemään ompelijalla kavennettavaksi, jos ihan tyköistuvia niistä haluat).
Lisäksi siellä näytti hyllyssä olevan ainakin tänään jonkin verran Etonia, Ralph Laurenia ja muutamia muita, joten pääset ainakin sovittamaan useampaa paitaa, joissa jokaisessa hintalaatusuhde luultavimmin nousee noiden Petrifunien yläpuolelle.
(samalla voit tsekata housutarjonnan)

Kuten jo aiemmin sanoin, mikäli et käytä takkia / neuletta, en suosittele ihan valkoista paitaa. Vaaleansininen (/vaaleanpunainen, jos tuntee omakseen) on parempi valinta (myös vielä neuletakin tai neuleen kanssa). Tottakai sitten esim valkoinen vaaleansinisellä raidalla menee mainiosti myös pelkkien harmaiden tai tummansinisten housujen (ja ruskeiden kenkien) kanssa.

Ja tämä on sitten vain oma mielipiteeni, mutta minä hankkisin ensin kaappiin noin 5-8 vaaleansinistä (/vaaleanpunaista) ja valkoista paitaa (tämä silloin, jos käyttää pukua) ennen kuin siirtyisin mihinkään muihin väreihin. Näistäkin 4 ensimmäistä olisi täysin puhtaita ilman kuvioita, sen jälkeen ehkä pientä ruutua / university tai bengal raitaa.

Lainaus
Takkia en ajatellut ihan vielä ostaa. Ehkäpä napitettava neule tai jokin vastaava ensiksi. Onko neuleissa mitään erityistä merkille pantavaa? Ajattelin jotain harmaan tai tumman sävyistä. Sininen v-aukkoinen neule löytyykin jo. Tuokin varmaan käyttökelpoinen?

Tummansininen on varma valinta. Myös harmaa menee aivan mainiosti.
Neuleissa tietysti merkille pantavaa on materiaali. Eli täyspuuvillaiset, puuvilla-villasekoitteet, täysvillaiset ja villa-kasmirsekoitteet ovat varsin suotavia, keinokuiduista kaikki eivät pidä.

V-aukkoneuleet tummansinisenä, viininpunaisena sekä mahdollisesti ruskeana ovat tummansinisten ja harmaiden housujen sekä vaaleansinisten ja valkoisten paitojen kera varmasti toimivia ja sellaisia, joita itse uskaltaisin suositella käytettäväksi myös konttorilla.

Lainaus
Jo nyt vaatestressi on hivenen helpottanut ja toivottavasti huomisen jälkeen ollaan vielä onnellisemmassa tilanteessa. :)

Hyvä näin. Näissä kuitenkin kannattaa edetä rauhassa, eikä ostaa mitään vain sen takia, että "nyt on pakko löytää jotain".

roskis-

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #63 : 06.09.11 - klo:19:33 »
Merkeistä sen verran, että omalla budjetilla olen löytänyt omasta mielestä istuvia ja nuorekkaita vaaatteita Selectediltä ja Tiger of Swedeniltä. Ovatko nuo laadullisesti millaisia? Etenkin Selectediltä tuntuu löytyvän mukavasti sitä, mitä olen etsimässä.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #64 : 06.09.11 - klo:19:46 »
Merkeistä sen verran, että omalla budjetilla olen löytänyt omasta mielestä istuvia ja nuorekkaita vaaatteita Selectediltä ja Tiger of Swedeniltä. Ovatko nuo laadullisesti millaisia? Etenkin Selectediltä tuntuu löytyvän mukavasti sitä, mitä olen etsimässä.

Enpä tiedä tarkalleen Selectedin hintatasoa, mutta käsittääkseni kyseessä ei ole ihan hirveän kallis merkki? Laatu ei liene mitenkään erikoista, mutta jos löydät heiltä mieleisiäsi vaatteita, niin sehän on loistavaa. Ymmärtääkseni Selected on ihan näitä perusmerkkejä Suomessa, jota löytyy vähän joka puodista? Samalla hintaa varmastikin saat laadukkaampaa muualta jos jaksat perehtyä aiheeseen ja etsiä, mutta jos Selectedin rytkyt iskee, niin ei muuta kuin ostoksille.


ToS:n laadusta en sano mitään kun en heidän vaatteitaan omista, mutta käsittääkseni hinnat ovat melko kovia ja laatu laahaa pahasti jäljessä. Joku viisaampi kertonee tarkemmin.
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #65 : 06.09.11 - klo:20:27 »
ToS:n laadusta en sano mitään kun en heidän vaatteitaan omista, mutta käsittääkseni hinnat ovat melko kovia ja laatu laahaa pahasti jäljessä. Joku viisaampi kertonee tarkemmin.

Samanlaista kuin Boss: vaatteet valmistetaan Romaniassa, Turkissa tai muualla halvan työn maissa, ja hintalappuun laitetaan reilu lisä. Tigeriä tulisi välttää täydellä hinnalla, ja keinokuituvaatteissa sitten kokonaan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #66 : 06.09.11 - klo:20:42 »
Merkeistä sen verran, että omalla budjetilla olen löytänyt omasta mielestä istuvia ja nuorekkaita vaaatteita Selectediltä ja Tiger of Swedeniltä. Ovatko nuo laadullisesti millaisia? Etenkin Selectediltä tuntuu löytyvän mukavasti sitä, mitä olen etsimässä.
Minulla on pari Selectedin paitaa ja olen niihin tyytyväinen. Eniten tyytyväisyyteen kyllä vaikuttaa se, että nuo paidat istuvat todella hyvin. Toisessa paidassa kylläkin myös kangas vaikuttaa ihan laadukkaalta. Peittoaa mielestäni monta kalliimpaakin paitaa. Omat paitani ostin kirpputorilta muutamalla eurolla, joten en osaa sanoa millainen hinta-laatu-suhde noilla todellisuudessa on. Käsittääkseni kuitenkaan mistään kovin kalliista merkistä ei ole kyse. Eli täältä ainakin hyväksyntä Selectedille.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #67 : 06.09.11 - klo:20:56 »
Yksi vaihtoehto, jota sinänsä suosittelen (varsinkin, jos operoit rajallisella budjetilla), on että otat bussin Tammistoon ja vierailet Stockan outlet-myymälässä. Aloitteleviksi duunipaidoiksi esimerkiksi Stockman 1962-merkin paidat, joita myymälästä näytti löytyvät pilvin pimein, varmasti ajavat asiansa (tosin ne joudut kyllä viemään ompelijalla kavennettavaksi, jos ihan tyköistuvia niistä haluat).
Lisäksi siellä näytti hyllyssä olevan ainakin tänään jonkin verran Etonia, Ralph Laurenia ja muutamia muita, joten pääset ainakin sovittamaan useampaa paitaa, joissa jokaisessa hintalaatusuhde luultavimmin nousee noiden Petrifunien yläpuolelle.
(samalla voit tsekata housutarjonnan)

Stockan outlet ei ole huonompi vaihtoehto ollenkaan, tosin täytyy sanoa että kaikkein suosituimpia, siis yleisimpiä kokoja ei niin hirveän hyvällä valikoimalla ole tarjolla. Sen sijaan keskivertoa pienemmille ja suuremmille miehille tarjontaa on paremmin. Viimeksi kun kävin niin paitahyllyt tursusivat numero 45 paitoja.

Yksi arkipaitojen hankintapaikka on - älkää naurako siellä takarivissä - dressmanin säännöllisesti toistuvat alennusmyynnit. D:n kalleimmat pukupaidat joista kai normaalisti pyydetään jotain 60€ ovat alennusmyynnistä kahden kympin hinnalla hankittuna mielestäni ihan kelpo hankintoja. Oman kokemukseni mukaan niiden kangas pitää hyvin pintansa pesuissa ja rumpukuivauksissa eivätkä napitkaan tunnu kovin herkästi irtoilevan. Mallit nyt ovat sanotaanko nätisti konservatiivisia eli väljyydessä löytyy, mutta kuten sanottu, niitä voi aina kavennuttaa ompelijalla.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #68 : 06.09.11 - klo:21:04 »
Merkeistä sen verran, että omalla budjetilla olen löytänyt omasta mielestä istuvia ja nuorekkaita vaaatteita Selectediltä ja Tiger of Swedeniltä. Ovatko nuo laadullisesti millaisia? Etenkin Selectediltä tuntuu löytyvän mukavasti sitä, mitä olen etsimässä.

Itsellä on yksi neuletakki Selectediltä ja yhdet chinot olen palauttanut kauppaan, koska viimeistely ontui. Laatu perus henkkamaukkaa.

Tigeristä en tykkää alkuunkaan. Paitojen kaulukset ovat onnettomia lärpäkkeitä, takkien leikkaukset ihmeellisiä ja neuleissa ei mielestäni hinta kohtaa laatua. Housuja en ole sovittanut.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #69 : 06.09.11 - klo:21:24 »
Yksi arkipaitojen hankintapaikka on - älkää naurako siellä takarivissä - dressmanin säännöllisesti toistuvat alennusmyynnit. D:n kalleimmat pukupaidat joista kai normaalisti pyydetään jotain 60€ ovat alennusmyynnistä kahden kympin hinnalla hankittuna mielestäni ihan kelpo hankintoja. Oman kokemukseni mukaan niiden kangas pitää hyvin pintansa pesuissa ja rumpukuivauksissa eivätkä napitkaan tunnu kovin herkästi irtoilevan. Mallit nyt ovat sanotaanko nätisti konservatiivisia eli väljyydessä löytyy, mutta kuten sanottu, niitä voi aina kavennuttaa ompelijalla.
Noita lähtöhinnaltaan 70€ paitoja löytyi kesällä jopa viidellä eurolla ja kokojakin oli hyvin jäljellä. Ihan mukavaa kangasta. Telttoja ne kyllä ovat.

Henkkamaukan kauluspaitoihin en koskisi. Pesun jälkeen ei samaksi paidaksi uskoisi. Ja ainakin minulle muuten istuvissa paidoissa hihat on n. 10cm liian pitkät.

barcelona

  • Vieras
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #70 : 06.09.11 - klo:21:26 »
Tuota hinta-/laatusuhdetta on vaikea arvioida. Onko 20€ dressman paita parempi laadultaan hintaansa nähden kuin 300€ Isaya. Kummastakaan ei ole kokemusta joten vaikea sanoa onko näissä 15 kertainen laatuero. Olen koittanut pitää ohjenuorana sitä jos vaatteen laatu, leikkaukset, värit, ym. arveluttaa ostohetkellä, niin ei ne siitä parane kotona, joten jätän tekeleen ostamatta. Toisaalta jos "halpisvaate" tuntuu laadukkaalta ja kaikin puolin miellyttävältä vaatteelta, niin arvioin montakohan käyttökertaa/ pesua se kestää ja teen päätöksen sen pohjalta. Esimerkinnä pellavahousut, jotka uusin joka kesä. Ostan kohtalaisen edullisia pellavahousuja (viime kesänä stokkan omasta mallistosta) joiden ei ole tarkoituskaan pysyä hyvännäköisenä kuin yhden kesän verran. Seuraavaksi kesäksi joku saa ne pilkkahintaan Uffilta. Elikkä oma filosofiani puoltaa Salarymanin kommentia Dressman-paidoista jos ne ovat hyvännököisiä ja vaikuttavat riittävän laadukkailta, vaikkakin itse hankin kauluspaidat jatkossa vain mittapaitoina, koska oikean pituista hihaa ei ole kaupan hyllyltä kävellyt vastaani. Toisaalta ostan aika harvoin vaatteita, jolloin en jaksa niin tarkkaan etsiä sitä halvinta vaihtoehtoa, vaan ostan sitä minkä olen hyväksi havainnut.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #71 : 06.09.11 - klo:21:34 »
Tuota hinta-/laatusuhdetta on vaikea arvioida. Onko 20€ dressman paita parempi laadultaan hintaansa nähden kuin 300€ Isaya.

Arvioimista vaikeuttaa tässä myös se, että tuo jälkimmäinen on "luultavasti" feikki...


Ja sitten tosissaan.

Jos lähtökohtaisesti tyyli on vielä sen verran hukassa, kuin mitä ketjun aloittajalla omien sanojensa mukaan ja pukeutumisen suhteen on epävarmuutta, niin kannattaa unohtaa ne napolilaiset "käsityöpaidat" koko ketjusta.

Itse siis sisällytän tuohon hintalaatusuhteeseen myös sen, mihin tarkoitukseen ja kenelle paita on tulossa. Tässä tapauksessa suosittelisin niitä halvempia. Esimerkinomaisesti tuolla 300€ (tai tähän mikä tahansa vastaavan luokan summa) saa joo muutaman paidan, neuleen ja parit housut, joilla siihen työpukeutumiseen saa jo ihan hyvin variaatioita. Samalla voi sitten tutustua niiden kautta myös vaatteiden muokkauttamiseen ompelijalla, jos tarvetta on.

Olen koittanut pitää ohjenuorana sitä jos vaatteen laatu, leikkaukset, värit, ym. arveluttaa ostohetkellä, niin ei ne siitä parane kotona, joten jätän tekeleen ostamatta.

Tämä on erittäin totta. Varsinkin jos ei pysty havainnoimaan, mitä kyseisestä vaatekappaalesta pitäisi muuttaa ja onko se mahdollista.

Edit.
« Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo:21:44 kirjoittanut ChuckBass »

barcelona

  • Vieras
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #72 : 06.09.11 - klo:21:39 »

Arvioimista vaikeuttaa tässä myös se, että tuo jälkimmäinen on "luultavasti" feikki...

Heh, varsinkin jos logossa isaya :D

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #73 : 06.09.11 - klo:21:46 »
Olen sillä tavalla onnellisessa asemassa että olen mittasuhteiltani ja kooltani niin keskellä vaatetehtaitten mittataulukkoja kuin oikeastaan voi olla joten minulla ei ole vaikeuksia löytää keskimäärin sopivia arkivaatteita suoraan hyllystä. Arkipaitoja pitää mielestäni olla kaapissa paljon koska niitä - heh - vaihdetaan kuin paitaa. Niitä myöskin turmeltuu silloin tällöin mitä moninaisimmista syistä ja silloin kahdenkympin tappio ei harmita yhtä paljon kuin kahden sadan.

Tämä siis näin niin kuin lisäyksenä tuohon dresmann -paitakommenttiini. Kahdenkympin paidat ovat arkista käyttökamaa joihin ei sen kummempaa tunnesidettä muodosteta. Niitä käytetään ja heitetään surutta pois tai silvotaan kiillotusräteiksi kun ovat tehtävänsä tehneet.

Toisaalta, eivätpä ne CT:n sadalla punnalla neljä paitaa -paidat niin hirveän arvokkaita hankintoja ole nekään.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Nuorekas, mutta siisti työpukeutuminen
« Vastaus #74 : 06.09.11 - klo:22:39 »
Tigeria en minäkään suosittele, Selectediä taas kyllä. Ei välttämättä laadullisesti huippua, mutta vaatteet kestävät käyttöä mukiinmenevästi ja tyylikin iskee. Kertaakaan en ole Seletedin kuteisiin joutunut pettymään, joten uskoisin laadun olevan ainakin hitusen parempaa kuin muilla halpaketjuilla. Täytyy myöntää, että joissakin vaatteissa roikkuu jo kaupassa langan pätkiä, mikä ei kyllä jätä kovin hyvän kuvaa, ja ne vaatteet yleensä jätänkin hyllyyn.

Kuten yllä on jo todettu, ei varmaan tässä vaiheessa kannata nostaa laatua hirveän tärkeään asemaan, jos on vasta alkanut perehtymään pukeutumiseen enemmän. Nimittäin on aivan varmaa, että maku tulee muuttumaan paljonkin parin seuraavan vuoden aikana ja kalliit hankinnat joista ei enää pidäkään, harmittavat. Budjettivaatteilla pystyy pykäämään huomattavasti laajemman vaatekaapin, kokeilemaan ja ehkä sitä kautta hahmottamaan helpommin, mikä sattuu olemaan se oma juttu, ja mihin sitten loppupeleissä kannattaa oikeasti panostaa. Näin ainakin omalla kohdalla, vaikka olen ehdottomasti vielä kokeiluvaiheessa; tietty uusia hankintoja on varmaan aika helppo keksiä vaiheessa kun vaiheessa, ainakin jos aktiivisesti selaa nettiä ja hakee inspiraatiota. Pitää alkaa jarruttelemaan ja muistutella itselle, että kokeillaan nyt eka näitä...

Villen blogista löytyy tältä vuodelta muistaakseni hyvä postaus liittyen ensimmäisiin hankintoihin. Sitä soveltamalla varmasti pääsee pitkälle varsinkin, kun huomioi mille vaatteille itsellä tulee eniten käyttöä - ja täten myös iloa.