Kirjoittaja Aihe: Dressmann ja muut vaatejätit  (Luettu 54936 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Dressmann ja muut vaatejätit
« : 26.04.10 - klo:00:24 »
Osa vihaa, osa rakastaa. Mikä on foorumin mielipide vaatejäteistä?
« Viimeksi muokattu: 30.04.10 - klo:17:22 kirjoittanut Ville »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Burax

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #1 : 26.04.10 - klo:00:27 »
Pikee-paitoja, boksereita, sukkia ja housuja olen itse hakenut kyseisestä liikkeestä. Opiskelija-ystävälliseen hintaan kohtuu-laatuista vaattea. Kunhan katsoo mitä ostaa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Dressmann
« Vastaus #2 : 26.04.10 - klo:00:40 »
Joitain ok neuleita olen saanut. Solmioita ja kesähousuja roimalla alennuksella ok hintaan. Veli sai myös erittyin hyvän oloisen kolmiosaisen villa/silkki puvun muutamalla kympillä nyt remonttialesta. Mutta olen sieltä saanut paljon huonoakin, joten en oikein tiedä miten suhtatua. Varovaisesti ostelen joskus jotain edullista.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #3 : 26.04.10 - klo:02:00 »
Harvoin löytyy hyvää, mutta osa flanellihousuistani on Dressmanilta. Etenkin tarjousten aikaan ostettuna hinta/laatusuhteeltaan kelvollisia arkivaatteita. Myönnän suoraan, että ostan vaatteita Brothersilta, Dressmanilta, Zarasta ja H&M:ltä muiden paikkojen lisäksi. Kun jaksaa tarkastaa laadun ja valita klassikkotyylejä, näistäkin löytyy kelvollisia.

Varovaisen ostelun kohde siis minullakin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #4 : 26.04.10 - klo:03:26 »
"Mitä ostit tänään"-ketjusta päätelle Dressmann on nostanut suosiotaan, ainakin noilla remonttimyynneillä...

Villen avaus oli aika rankka, ei kai tällainen pertti perusmiehen vaatekauppa nyt noin suuria tunteita herätä :)
Itselleni kyseinen ketju menee samaan kategoriaan esim KappAhlin ja Seppälän kanssa. Eli en yleensä käy, normaalihintaisia tuotteita en ostaisi oikeastaan ikinä. Mutta kun on alennusmyynnit (-50-70%) tai jotain tällaisia remonttimyyntejä, niin käyn kyllä kiertämässä ja katsomassa paikat, josko jotain löytyisi. Ainoa ostokseni kyseisestä ketjusta tähän asti on ollut yks trenssi. Neuleet ja farkut ovat itselleni yleensä väärän "mallisia" / väärin leikattuja, enkä ole koskaan löytänyt mitään kovin istuvaa ja hyvännäköistä, joten on jäänyt sitten hankkimatta. Normaalihinnoilla mielestäni hinta-laatusuhde jää hyvin kehnoksi.

Ja koska tiedän jo nyt, että tämäkin ketju varmasti hieman karkailee aiheesta (tai voihan tämän varmasti laajentaa yleisemmin koskemaan tällaisia isompia ketjuja), niin kuten Jussikin mainitsi, itse ostan myös usein esim H&M:stä ja Brothersilta. Zaran suhteen olen vähän nihkeämpi, koska sieltäkään en normaalihinnoin mitään oikeastaan suostu ostamaan. Ja alet kyseisessä liikkeessä eivät ole useinkaan mitenkään erikoisia. Mutta tämä ero johtuu pääosin siitä, että H&M:n ja esim Zaran mallistot ovat yleensä huomattavasti slimmimpiä ja omaan silmääni paremman näköisiä kuin nuo Dressmanin vastaavat. (en koe oikein istuvani siihen dressmann-mainosten kohderyhmään...)

Yksi asia, minkä itse olen huomannut ja millä ei sinänsä minulle ole mitään väliä, kun en vaatekaupoissa nyt juurikaan itse katso apua tarvitsevani (lukuunottamatta tiettyjä tilanteita), on se, että suurin osa ainakin itse näkemistäni Dressmannin myyjistä on tyttöjä / naisia. Se mikä tekee siitä mielestäni kummallista on se, että ketju myy pelkästään miestenvaatteita. Tämä johtuu tietysti siitä, että varmasti naismyyjiä on enemmän tarjolla, mutta silti se pistää välillä silmään, en tiedä ovatko muut huomanneet samaa. Kyllä esim Hennesissä ja Zarassakin miestenosastoilla on pääosin (ei tietenkään aina) miesmyyjiä ja päinvastoin. Syy, miksi toivoisin, että osaavia miesmyyjiä olisi näissä liikkeissä enemmän on se, että suurin osa (en nyt viittaa keneenkään tällä palstalla ja yleistän roimasti) miehistä, jotka hankkii vaatteensa esim Dressmannilta ovat juuri niitä, jotka kaipaisivat sitä pientä opastusta, että "tee näin - älä vaan osta tuota, ota ennemmin se M-koko, se L on vaan liian iso" tyyliin.
Saatan muistaa väärin, mutta eikös joku täältä ollut kysellyt Dressmannilla taskuliinoja ja vastaus oli ollut tyyliin "en tiedä mitä ne on". Ja tässä tapauksessa en edes muista, oliko myyjä mies vai nainen, mutta kyllä se hieman ihmetystä herättää tämäkin :)

Kunhan katsoo mitä ostaa.

No tämä on yleensä aika tärkeää, asioi sitten missä liikkeessä tahansa :D

Edit. Voi tietysti olla, että itse olen huomioinut vain ne naismyyjät ja sen takia tuo oma päätelmäni.
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo:05:41 kirjoittanut ChuckBass »

Markku

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #5 : 26.04.10 - klo:08:43 »
Nuorempana ennen nykyisen pukeutumistyylin vakiintumista tuli asioitua jonkun verran (ihan perusfarkkuja, jokunen neula, LYHYThihaisia kauluspaitoja ja huppareita), valitettavasti sorruin myös suomalaisen miehen perussyntiin ja ostin liian isoja vaatteita. Vika ei kuitenkaan ollut kaupassa vaan omassa maussa ja epärealistisissa käsityksissä oman kehon mittasuhteista. Ensimmäisen pukunikin (yläasteen päättäjäiset) hankin Dressmanilta, materiaali oli muistaakseni pääasiassa polyesteriä, mutta tuolloin miehenalkua palveli asiantunteva miesmyyjä, jonka avulla löytyi hyvin istuva puku edullisesti. Hyvä asiakaspalvelu jäi mieleen, sillä samalla kauppakierroksella tuli vierailtua "paremmissakin" vaatekaupoissa, joiden palvelu jätti toivomisen varaa.

Lukion loppupuolella aloin tiedostaa tarkemmin pukeutumistani ja Dressmanissa käynti jäi vähemmälle. Leikkaukset eivät oikein miellytä, muistaakseni liike on kertonut kohderyhmäkseen 30-50-vuotiaat miehet, mikä selittäisi omaan makuun hiukan setämäisiä vaatteita. En kuitenkaan sulje kokonaan pois, varmasti käyn alennusten aikaan katsastamassa tarjontaa jatkossakin, remonttialestakin löytyi mukavia solmioita 5 kpl kympillä.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #6 : 26.04.10 - klo:09:01 »
Meikäläisen kokemukset Dressmannista ovat ajalta kun myymälä oli juuri Suomeen rantautunut. Minullekin on päälimmäiseksi mielikuvaksi jäänyt mukava asiakaspalvelu. Ostoskoriin taisi silloin tarttua puku ja kauluspaita. Puvun materiaalia en enää muista, mutta ttuskin se 100% villaa kuitenkaan oli. Kovin pitkäikäinen vaate tuo ei minun arkikäytölläni ollut. Ajoi kuitenkin tuolloin asiansa.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #7 : 26.04.10 - klo:09:38 »
Dressmania ei tainut olla 80-luvun alkuvaiheessa kun itse aloitin enemmän kiinnittää huomiota pukeutumiseeni.

Tuolloin käytettiin Sokosta, Seppälää, Halosta tms.

esim opiskelijabudjetilla on hienoa että nykyään löytää myös kohtuuhintaisia (halpoja) vaithtoehtoja kuten Dressmann.
(Silmääni pisti kommentit että pidetäänkö Dressmanin hinta/laatusuhdetta kovana koska vain alesta kannaattaa ostaa sieltä?)

Yhtäkaikki, vuosien varrella kun varallisuus ja maku tasaantunut niin en tarvitse ko massaliikkeiden tarjontaa. Edelleenkkän en
tuomitse ko puljujen olemassa oloja. Markkinatalous ohjaa mainiosti liikkeiden toimintaa, sitä myydään mitä ostetaan....
Kuten on jo täällä moneen kertaan todettu eri osioiden alla.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

J-Esq.

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #8 : 26.04.10 - klo:09:44 »
Opiskeluaikaan tuli elämää rahoitettua Dressmannilla työskennellen. Kannattaa olla tarkkana ja hereillä, sillä saman hintakategorian puvuista toinen saattaa olla erinomaisen laadukasta materiaalia (hinta 199e, tms. huomioon ottaen) ja toinen saattaa olla hirvittävä polyesteriviritys. Samalla hinnalla kuitenkin myydään. Tästä seuraa se, että hintalaatusuhdekin heittelee aika paljon. Itse en täyteen hintaa ko. paikasta pukua enää ostaisi, mutta alennuskamppanjat ja edellä mainittu huomioiden todellisiä löytöjä voi tehdä.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #9 : 26.04.10 - klo:09:49 »
Joskus ostin yhdet vakosamettihousut Dressmannilta ja ne lahosivat jalkaan alta aikayksikön. Mitään palautusta ei sallittu, joten totesin saavani rahoilleni vastinetta paremmin jossain muualla ja se päätös on pitänyt.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #10 : 26.04.10 - klo:11:02 »
Seuraavia ostan/olen ostanut Dressmannilta: Neuleet, McGordon-farkut istuu ok, Chinoksia olen muutamat ostanut, pari sametti-irtotakkia on ollut vieläkin käytössä, solmioita remonttimyynnistä, muutamat bokserit on OK tarjoushintaan. Jos joku fiksu takki löytyisi, voisi sen alesta nappasta mukaan. Täyteen hintaan en mitään ostaisi ko. paikasta.

Seuraavia kartan kuin ruttoa Dressmannilta: Kauluspaidat, mm. Atlant on aivan höperöä, tosin Batistini-paita on leikattu aika slimmisti mutta materiaalit ovat hirveitä, kiiltäviä, epämukavia ihoa vasten, epäilen että ovat 100% puuvillaa. Pikee-paitoja on joskus tullut ostettua muutama mutta niissäkin on suuria laatueroja. Pukuihin en koskisi, tosin irtotakkeja on ollut ihan OK näköisiä viimevuosina, mutta en ole ikinä nähnyt niitä Long-versiona (kaikki vastaantulleet ovat R-merkinnöillä Regular-kokoisia). Nämä malliston uudet, überhalvat suorat housut jotka ovat 100% polyesteriä ovat myös järkyttäviä. Tässä on varmaan se Ikea-ilmiö, eli myymälällä on myynnissä kahdenlaisia housuja, halpoja ja surkeita sekä kalliimpia laadukkaita - ihmiset ostavat halpoja ja surkeita, joten heidän kannattaa pitää myynnissä niitä.

Usein voikin olla, että ne laadukkaammat (kalliimmat) päätyvät sitten alelaarien kautta foorumiitin vaatekaappiin :-).

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Dressmann
« Vastaus #11 : 26.04.10 - klo:13:04 »
Joitain boksereita tms on tullut Dressmanilta ostettua. Ja viime kesän alesta khakiväriset shortsit. Koska käytän shortseja pääasiassa mökillä tai kuumina päivinä veneillessä en nähnyt mitään järkeä maksaa yli nelinkertaista hintaa joistain Ralph Laurenin vastaavista.

Eli tiettyihin juttuhin Dressman ja vastaavat ovat ihan paikallaan. KappAhlin alestakin olen hakenut halpis-chinoja jotka istuvat yllättävän hyvin ja ajavat täysin asiansa arkikäytössä. Kallein ei ole aina välttämätöntä.

Pukuja tai irtotakkeja tms. en Dressmanilta ostaisi, laadusta viis, mallit eivät miellytä. En suostu kulkemaan metriäkään topattuhartiaisessa sivuhalkiollisessa irtotakissa. No way.
get your kicks on route six six six

A.R.I.

  • Vieras
Vs: Dressmann
« Vastaus #12 : 26.04.10 - klo:13:46 »
Viime visiitistä on jo yli 10 vuotta. Valitsin liikkeen luonnollisesti hinnan perusteella ja jouduin pettymään jonkin tuotteen laatuun - en enää muista mitä ostin. Liikkeen käytön lopetin, koska mitoitukseltaan ainoa sopiva myynnissä ollut vaatekappale oli kaulaliina..

Sittemmin Dressmann on käsittääkseni laajentanut isompien miesten mallistoonkin, mutta en ole ostoksilla käynyt. Tietty laatumielikuva on iskostunut korvieni väliin ja vaikka vaatteen ei heikkolaatuinen pitäisi olisikaan, vaivaisi asia silti itseäni. Ehkä siis olisi aika käydä tarkistamassa tilanne.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #13 : 26.04.10 - klo:13:47 »
En ole koskaan ostanut mitään Dressmannilta. Voi olla että olen pistäytynyt joskus kyseisessä liikkeessä, jos kävin niin muistijälki on pyyhkiytynyt huolellisesti.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Dressmann
« Vastaus #14 : 26.04.10 - klo:13:51 »
Voi olla että olen pistäytynyt joskus kyseisessä liikkeessä, jos kävin niin muistijälki on pyyhkiytynyt huolellisesti.

Jack Daniels?