Kirjoittaja Aihe: .  (Luettu 137526 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
.
« : 20.04.10 - klo:11:12 »
.
« Viimeksi muokattu: 17.01.22 - klo:23:46 kirjoittanut Hypno »

tuomas

  • Vieras
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #1 : 20.04.10 - klo:12:09 »
Minäpä avaan kommentoinnin omalta osaltani. Valkoinen, puuvillainen tv-fold on minunkin perusvarma valintani aika usein, mutta valtaosa taskuliinoistani on silkkisiä ja kuosillisia, ja näitä pidän taskussa hieman epämääräisesti läjäyttäen. Ei nyt kuitenkaan ihan mitten sattuu survoen vaan jokseenkin hallitun huolimattomasti. Vähän tähän tyyliin:



Pahoittelen surkeaa kännykkäkamerakuvaa. Kyseinen liina on muuten enimmäkseen ruskea eikä oranssi/keltainen ja kurkistaa vähän enemmän kuin on minulla normaalisti tapana. Sävytetty kenkien perusteella, ja valitsenkin taskuliinan muun vaatetuksen jonkin yksittäisen detaljivärin, vaikkapa sukkien, mukaan.

Kulmikkaat muodot eivät ole suosiossa täälläkään siitä yksinkertaisesta syystä, että ne näyttävät mielestäni lähestulkoon aina aivan liian asetelluilta. En tosin edes osaa (tai edes viitsi) tehdä mitään oikeasti tyylikästä kulmikasta taittelua, joten syytä on siinäkin.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #2 : 20.04.10 - klo:12:27 »
"Läjäytys" tai "ravistus+tunku" käytössä muiden paitsi valkoisten liinojen kanssa.
Valkoinen liina taitellaan siististi. "Läjäytetty" valkoinen liina näyttää omaan silmään oudolta.

Liika hiominen tekee kokonaisuudesta helposti...ehkä hieman yllättäen, liian hiotun näköisen.
Reipas tekemisen meininki kuuluu herrasmiehen habitukseen olennaisena osana.

http://garra.jp/style/tailored/index.html
Viikkausmiehille hyvää katseltavaa. "Fold handkerchief skill".
Muutkin klipit ovat sangen viihdyttäviä.

There ain't no rest for the wicked...

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #3 : 20.04.10 - klo:13:22 »
http://www.pocketsquarez.com/ - Siinähän löytyy jos jonkinnäköistä taittelutapaa. Tosin, tuollaisia esitaitettuja liinoja tuskin kukaan tämän foorumin herrasmies tilaisi ;).

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #4 : 20.04.10 - klo:17:40 »
Suosikkejani ovat silkkiset vähän paksummat taskuliinat, jotka rypistetään taskuun kuten tuossa tuomaan linkittämässä kuvassa. Sukkien ohella taskuliina on aliarvostetuin pukeutumisen osanen, joten olen halunnut kerätä niitä kattavan kokoelman eri värissä ja kuoseissa. Seuraavana projektina on reilusti lyhennettävistä housuista ottaa talteen ylijäävä kangasmateriaali, josta valmistutan pukuvillaisen taskuliinan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #5 : 20.04.10 - klo:17:43 »
^ Myös tarpeettomaksi käyneistä kauluspaidoista taiteilla taskuliinoja.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #6 : 20.04.10 - klo:18:39 »
^Ja silkkiboksereista.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #7 : 20.04.10 - klo:18:51 »
Mikä on mielipiteenne: onko erilaisten vaatteiden kanssa suositeltavaa käyttää jostakin tietystä kankaasta tehtyä taskuliinaa eli meneekö esim. silkki sopivan värisenä kaikissa yhdistelmissä vai pitäisikö joskus olla puuvillaa tai pellavaa?
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #8 : 20.04.10 - klo:20:17 »
Minulla on iso kasa silkkisiä taskuliinoja, joten niitä tulee käytettyä.
Puuvillaisia on muutama ja pellavaiset ovat näköjään sitten kadonneet matkalla halki Euroopan. Saako jostain kohtuuhintaan Suomesta pellavaisia?

Pukujen ja irtotakkien kanssa on aina taskuliina, joka jollain tavalla (kuvio/väri) istuu muun vaatetuksen kanssa. Taittamisesta minulla on trauma siitä, että aina kun yritän huolentonta niin lopputuloksena on kulmikas tai muuten vain asetellun näköinen. Sen takia yritän sitten taitella mitä sattuu kuvioita ja lopputuloksena on tietenkin huolettoman näköinen. Ihan tuollaisesta pallomaisesta kasvaimestakaan kun en kamalasti pidä, ordnung must sein!

Formaaleissa tilaisuuksissa toki sitten aina tv-fold/presidental/miksi nyt haluaakaan kutsua.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #9 : 20.04.10 - klo:23:23 »
Seuraavana projektina on reilusti lyhennettävistä housuista ottaa talteen ylijäävä kangasmateriaali, josta valmistutan pukuvillaisen taskuliinan.

Onko tarkoitus saman näköistä pukukangasta käyttää ko. puvun kanssa vai toisen puvun kanssa? Olen myös itse säästänyt lyhennetyistä housuista kangasta jotakin käyttötarkoitusta varten.. :)

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #10 : 25.04.10 - klo:22:32 »
Minulla on ollut kesto-ongelma TV-foldin kanssa, joka on ollut viimeaikainen suosikkini. Liina valahtaa taskun pohjalle helposti. Ihmettelenkin, miksi takkien rintataskut on vuorattu silkillä/polyesterillä, koska siellä kitkaa tarvittaisiin pitämään liina aloillaan. Olen joskus sortunut jopa joihinkin taskun sisäisiin teippivirityksiin liinan kiinnittämiseksi.

Onko teillä ollut vastaavaa ongelmaa ja jotakin parempaa ratkaisua asian korjaamiseksi?

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #11 : 25.04.10 - klo:22:50 »
Liinan voi taitella huolellisesti sen pituiseksi ettei se valahda taskun sisään. Ehkä taskun reunasta voisi sulkea yhden tikin, jotta reuna pitäisi liinan paremmin paikallaan?

Kyllä vaan, olen pyrkinyt täyttämään taskun koko leveydellä, muuten liina luiskahtaa alas äkkiä.

Jälkimmäistä vinkkiäsi voisin kokeilla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #12 : 26.04.10 - klo:00:27 »
Yksi keino on taitella nenäliina rintataskun pohjalle, jotta taskuliinat eivät valahda.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #13 : 26.04.10 - klo:02:22 »
Yksi keino on taitella nenäliina rintataskun pohjalle, jotta taskuliinat eivät valahda.

Itse olen suosinut karheahkoa talouspaperia taiteltuna liinan ja taskun sisäkankaan välissä. On toiminut ihan mallikkaasti, eikä pullotakaan juuri ylimääräistä.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Taskuliinat
« Vastaus #14 : 26.04.10 - klo:16:31 »
Kimmo Kiljunen tarjoaa vaihtoehdon taskuliinalle (oikeanpuoleinen kuva).


"label whores for clothes that you can’t even see the label of"