Kirjoittaja Aihe: Salkut ja laukut  (Luettu 527112 kertaa)

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #165 : 10.09.10 - klo:19:13 »
Noniin, keskeytetäänpä pitkäksi venähtänyt kesätauko pienimuotoisella arvostelulla.

Menin siis hankkimaan wanhanaikaisen salkun reproduktion Custom Hideltä. Tilausprosessi alkoi itse asiassa jo viime joulun alla, mutta force majeure-syystä (puljun salkkumaakari kuoli) sain salkun kouraani vasta huhtikuussa.

Kyseessä on siis perinteinen salkku, kaksi vyönsoljilla sulkeutuvaa nahkahihnaa ja lukko. Muuten oikein messevä ja kuvien mukainen, mutta nahkahihnat riepovat: pyysin erikseen salkkuni ilman ylimääräisiä ompeleita, ja nyt jo nahkahihnojen reunat "rispaantuvat." Ongelma ei ole suurensuuri, mutta olisi toivonut, että tämän hintaluokan salkussa nuo hihnat olisi käsitelty jotenkin kaikin puolin sileiksi ja tasaisiksi eikä vain leikattu suoraan nahasta. Jos jollain on vinkkejä vaikkapa aineista joilla tämän saisi hoitoon, niitä otetaan vastaan! Yllättävää kyllä, tämä käsittely on kyllä osattu tehdä esimerkiksi mukana tulevalle olkahihnalle - mahtaneeko kyseessä olla siis tuuraajan lapsus, mene ja tiedä. Tai ehkä olisi vain pitänyt pyytää se kauttaaltaan tikattu malli. Saatan jossain välissä tilata uudet hihnat, ehkäpä sekin ratkaisisi ongelman.

Kaiken kaikkiaan toimiva salkku, johon mahtuu parhaimmillaan aika valtavasti tavaraa, mutta näyttää etevältä tyhjempänäkin. Kehuja on tullut, mutta saatan kuitenkin jatkossa katsastaa Filsonin vastaavaa - jonka hintakin tosin on kaksinkertainen - tai sitten jahdata eBaysta SAB:ia.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #166 : 10.09.10 - klo:21:06 »
Jos jollain on vinkkejä vaikkapa aineista joilla tämän saisi hoitoon, niitä otetaan vastaan!

Uskonpa, että kannattaa ensin ottaa yhteyttä valmistajaan ja seuraavaksi - mikäli tämä ei tuota tulosta - visiteerata Nippanapassa.

Itse laukusta: Nnnnnice!
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #167 : 10.09.10 - klo:21:25 »
Menin siis hankkimaan wanhanaikaisen salkun
Ai että on komea, pitäisikö itsekin hankkia tuollainen niiden 40-lukuisten jenkkien palveluskenkien kaveriksi. ;)

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #168 : 04.11.10 - klo:16:12 »
Löysin kellaria siivotessa kuvassa olevan nahkalaukun. Laukku on aiemmin kuulunut isälleni mutta ompeleiden ratkettua laukun vietettyä rapiat kymmenen vuotta vintillä, sain sen "ennakkoperintönä". Toisin sanoen faija teki laukunrähjästä J.T.O:n.

Viikonlopun puhdetöinä putsailin hapertunutta ommelta pois ja neulan kanssa paikkasin laukun valkoisella karhunlangalla toimintakuntoon.



Nyt kysynkin arvon foorumitovereilta, millä nahkaa kannattaa käsitellä. Tai millä ei ainakaan kannata. Pahimmat pölyt puhaltelin pois ja pintaa hinkkasin rätillä johon sipaisin pienen määrän Partioaitasta hankittua kenkärasvaa.

Purnukassa seisoo; Sportwax - martionahkaisten kenkien ja kengänvarsien hoitoon ynnä pohjasaumoille. Käyttöohjeessa kehoitetaan levittämään tarpeen vaatiessa useampaan kertaan. Mutta kuinka useaan? Pitäisikö laukku kyllästää rasvalla kuten Barbourin rotsit vai riittääkö jos pintaan saadaan vain kaunis kiilto.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #169 : 04.11.10 - klo:16:33 »
^ Erittäin hyvännäköinen laukku!!
Itse olen jotain kirppareilta hankittuja ja vintiltä löytyneitä vanhoja laukkuja käsitellyt CLF:lla, eivätkä ne nyt siitä ainakaan ole älyttömän huonoa tykänneet.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #170 : 04.11.10 - klo:16:39 »
Räyhäkäs, en näe syytä miksei parkkinahkaista laukkua voisi suojata kosteudelta vaikkapa kenkälankilla. Rasva kaiketi toimisi parhaiten, ja joka tapauksessa kosteutusta pitkään ullakolla viipynyt nahka tarvitsee.

Chelsea Leather Food, asiantuntijoiden valinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #171 : 04.11.10 - klo:17:15 »
Ei ehkä aivan lankilla kannata laukkua lähteä hoitamaan, jotteivat vaatteet tahraannu. Omaa nahkalaukkuani olen hoitanut lähinnä nahkakalusteille tarkoitetulla mehiläisvahapohjaisella Softcaren tuotteella.
Suositellaan täysraittiutta.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #172 : 05.11.10 - klo:09:55 »
Kiitoksia neuvoista (ja kehuista). Rasvailen laukkua uutterammin, mutta ensin luen nuo linkit läpi.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #173 : 05.11.10 - klo:10:01 »
Chelsea Leather Food, asiantuntijoiden valinta.

Näin.
CLFää pintaan ja laukku lämpimään paikkaan pariksi päiväksi.
Tämän jälkeen liian aineen poispyyhintä ja loppupuleeraus.
There ain't no rest for the wicked...

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #174 : 06.11.10 - klo:17:04 »
Kehtaanko udella, mistä moista tuotetta voisi ostaa? Näin pääkaupungissamme?

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #175 : 06.11.10 - klo:17:20 »
Keep Calm and Carry On.

omitlove

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #176 : 26.11.10 - klo:19:32 »
Täytyypä vähän brassailla - tältä palstalta bongasin Glaser Design firman San Fransiscossa, pienen harkinnan jälkeen yhteys sinne ja "A4 Day Bag"-tilaukseen. Täytyy sanoa että henkilökunta oli erittäin avuliasta ja mukavaa, parikin kertaa oli video "Skype call" heidän kanssaan, ja tuotteita esiteltiin kiitettävästi.
Tilasin laukun kollegan osoitteeseen joka asuu Jenkkilässä, hän toi sen minulle kun tuli Suomeen käymään - joten ei mennyt tulleja sun muita alveja.

Laukku ylitti kaikki odotukset mitä siihen olin laittanut, laatu aivan mahtava (tosin tuohon hintaan lupa ollakin), työn jälki ei voisi olla parempaa.



Uploaded with ImageShack.us

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #177 : 26.11.10 - klo:23:38 »
^ Hyvän näköinen on.
Suositellaan täysraittiutta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #178 : 26.11.10 - klo:23:55 »
^^ Itse kuolasin pitkään Glaserilta tätä mallia, mutta väri ja hinta eivät lopulta kohdanneet minua.


ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #179 : 27.11.10 - klo:01:55 »
Hankin tämmöisen laukun arkikäyttöön yliopistolle. Sopii mielestäni hyvin englantilaistyyliin jota yritän rakentaa tämän vuoden aikana kun olen täällä saarivaltiossa.



 http://www.tusting.co.uk/


Tuo Picasaweb muutta kuvien värejä uploadauksen yhteydessä. Nurmikko liian vihreää ja laukku on oikeasti aavistuksen tummempi.