Kirjoittaja Aihe: Mittatilauspaidat  (Luettu 112739 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #75 : 14.04.13 - klo:16:04 »
Ei jermu kohdistanut suoraan sinuun mitään viestiä, joka oikeuttaisi narri-lätkällä lyömiseen.

Aivan jatkuvalla syötöllähän dissausta on tullut, yllättäen viestit on poistettukin nopeasti. Jos haluat, voin toki kerätä näitä talteen. Narri ei ole hyökkäävä termi, synonyyminä hauskuuttaja ei voi olla hyökkäys toista kohtaan? Tai sitten kyseessä on uuden aikakauden "the n word".

Hypno, jos ehdit ja jaksat, voitko kerätä näitä dissauksia vaikka ruudunkaappauksina? Minä en lue kaikkien alueiden viestejä foorumilla, en millään voi huomata jokaista ivausta. Jos jermu on nälvinyt sinua pitkäkestoisesti ja sinulla on tästä ruudunkaappauksia, voin toimia niiden perusteella.

Lisään nyt vielä Luxiresta: valmistaja on sössinyt yksityiskohtia tilauksissani monta kertaa. Sama ongelma vaivaa kaikkia kokeilemiani verkon paitavalmistajia, joille olen useamman tilauksen jättänyt - ja samoin on käynyt myös kerran, kun kokeilin Turnbull&Asserin mittapaitoja. Nämä palvelut siis sopivat vain hänelle, jolla on aikaa ja kärsivällisyyttä näprätä tilausten kanssa. Kaikki valmistajat voivat epäonnistua - ja kaikki myös epäonnistuvat. Kirjoitin tästä Keikarin englanninkieliselle puolelle aiemmin. Olen kuitenkin saanut nämä sössäykset kuntoon ilman lisäkorvausta, valmistajat ovat lähettäneet muun muassa liimattomia kauluksia ja kalvosimia postissa valituksen jälkeen.

Luxire ei siis ole planetaan "paras" paitavalmistaja, mutta onnistuessaan se tarjoaa parhaan hinta-laatusuhteen, jonka olen löytänyt.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #76 : 14.04.13 - klo:16:31 »
Luxire ei siis ole planetaan "paras" paitavalmistaja, mutta onnistuessaan se tarjoaa parhaan hinta-laatusuhteen, jonka olen löytänyt.

Juuri hinta-laatusuhteesta pitäisi tässäkin keskustelussa puhua enemmän. Eri ihmisille se tarkoittaa tietenkin eri asiaa. Joillekin se tarkoittaa edullisempaa hintaa, joka saavutetaan kun asiakas tekee itse enemmän ja panostaa ajallisesti vaatteen suunnitteluun. Joillekin se tarkoittaa asiantuntijan huolellisesti ottamia mittoja, henkilökohtaista palvelua ja kokonaisvaltaisempaa asiakaskokemusta.

Villen ja Jermun kaltaiset henkilöt tietävät varmasti tarkasti mitä haluavat perustuen muun muassa harrastuneisuuteen ja aikaisempiin kokemuksiin jostain tietystä vaatekappaleesta. Tällöin itse otettujen mittojen ja tehtyjen tilausten onnistumisen todennäköisyys on suurempi. Monille muille Herrainpukimon kaltainen palvelu lienee varmempi tapa saavuttaa haluttu lopputulos. Kuluttaja valitsee tietenkin itse mitä pitää hinta-laatusuhteen kannalta tärkeänä ja on hyvä, että vaihtoehtoja on paljon.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #77 : 14.04.13 - klo:16:38 »
Mistä lähtien HP/MT on alkanut tekemään liimattomia eri vahvuuksilla olevia kauluksia?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #78 : 14.04.13 - klo:16:46 »
Viestejä siirretty Mitä ostit tänään? -ketjusta tänne.
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:16:48 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #79 : 14.04.13 - klo:16:51 »
Jermu nyt on narri eksyneenä väärälle vuosisadalle.

OT: Ylläolevan kaltaisesta henkilökohtaisesta hyökkäyksestä saisi kyllä millä tahansa muulla foorumilla pitkänkin bannin, toivottavasti ylläpito osoittaa nyt selkärankaa. Tai ainakin turha ihmetellä foorumin huonoa henkeä ja tasoa, jos edes tällaisiin törkeilyihin ei moderoinnilla puututa.

Täältä lähtisi liian moni jos se tähän menisi. Eiköhän kaikki ole jo tottunut jermun, uroksen, ceedossin (missäköhän luuraa), Ronin, JB:n, vapan, MrManin ja myös itseni tyyliin kommunikoida. Varsinkin Ronilla kuitenkin MTOP:ssa usein realistista paulautetta, koska hänellä on selvästi silmää väreihin ja yksityiskohtiin. Täytyy osata hyväksyä niitä vittumaisestikin kirjoitettuja viestejä. Monelle tekisi hyvää pakollinen 6 kk harjoitusjakso Muro BBS:ssä kun ei ole nahka vielä kovettunut.
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:17:23 kirjoittanut konda »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #80 : 14.04.13 - klo:16:52 »
Mistä lähtien HP/MT on alkanut tekemään liimattomia eri vahvuuksilla olevia kauluksia?

Liimattomista ei tässä ketjussa ole puhuttu. Niitä ei siis nyt saa, mutta erittäin pehmeitä kauluksia kyllä saa. Sinällään olen sitä mieltä, että tukemistavoilla on eroja, mutta oikein tehtynä sekä liimatuettu että irtotuettu kaulus antavat oikein hyvän lopputuloksen.

Irtokankaalla tuettuja kauluksia saa paitoihinsa todennäköisesti loppuvuodesta. Tulemme kuitenkin ohjeistamaan asiakasta kulloiseenkin kaulusmalliin sopivimman tukiratkaisun suuntaan. "Muovisuutta" ei paitojemme kauluksissa ole eikä sitä tarvitse pelätä. MT-ketjun piirtoheitinkalvokommenttien uskon tulevan pääosin tuoreeltaan tehtaalta tulleen paidan silitystärkistä, joka katoaa muutamassa pesussa. Tämä on tehdasvalmistuksen normaali viimeistelyvaihe.

Mikäli liimakangas kestää paidan eliniän kuplimatta, on kyseessä aivan toimiva ja ennen kaikkea särmän näköinen rakenne.

Lainaus käyttäjältä: Ville
tuc: saako Herrainpukimosta halutessaan irtokauluspaitoja, kauluksia täysin omilla mitoilla (takakorkeus, kärkien pituus ja etäisyys), liimatonta rakennetta, kauluksen tukikankaan kovuuden määrittelyn tai itse määritellyn kalvosinmallin? Luxire mahdollistaa pikkutarkat rakenne- ja yksityiskohtasuunnitelmani, joiden lisäksi valtaosa kankaista on eurooppalaisilta raskaan sarjan kutomoilta. He myös valmistavat minkä tahansa tilauksen asiakkaan omasta kankaasta. Kaikkea on mahdollista muuttaa, jos vain haluaa. Valtaosa asiakkaista tuskin haluaa, minä saan nautintoa eri muuttujien kokeilusta. Näin opin käytännön kautta, miten ne vaikuttavat kauluspaitaan. Luxiren sivustolla on myös ohjeet mittojen ottamiseen, näin valmistaja varmistaa tarkkuuden.

No ei Tuukka ainakaan tuota kohtaa kieltänyt... Ehken sitten osaa taas lukea tai ehkä tuukka kirjoitti yksityishenkilönä.

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #81 : 14.04.13 - klo:16:53 »
Ja jermu oli suhteellisen suora kysymyksissään ja erittäin hyviähän nuo tähän aiheeseen liittyneet postit olivat, itse en ainakaan sieltä jokerifania tai muuta narria bongannut.

Tämä valamiesten hauskuuttelu ei tässä syyttäjä-pelissä itseäni naurata enää, kun kaivamalla kaivetaan ja provosoidaan toisia. Tietenkin jos hän antaa vastauksia eikä vain esitä kysymyksiä, no problem.

En minä valamiehistöön halua, kunhan toin esiin oman näkemykseni. Itsekin kyllä olen huomannut että jermu ajoittain aika suoraan kommentoi asioita ja ehkä provoaakin & loukkaa jotakuta tahallaan, mutta tällä kertaa en sellaista huomannut. Narri-heitto oli täysin huumoria, ei ollut tarkoitus osoittaa sormella että "banaania Hypnolle".

Kuitenkin, ei tää nyt niiiiin vakavaa ole. Oikeastaan isoin pointti viestissä oli tuo ikävältä  kuulostanut sävy tucin viesteissä, mutta kuten sanoin, pelkästään kirjoitteluun pohjaava kommunikointi on aina varsin virheille herkkää - puuttuu ne eleet, ilmeen ja äänensävyt yms. Niistä kuitenkin iso osa viestin sisällöstä välittyy kuulijalle.

Ja itsekin kyllä olen laittanut listalle mittatilauskauluspaidan hankinnan, tästä syystä tieni käy jossakin vaiheessa kesää Turkuun, eli en edes yritä itse mittailla, todennäköisesti lopputuloksena olisi sissiteltta. :)

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #82 : 14.04.13 - klo:17:04 »
...
« Viimeksi muokattu: 12.11.13 - klo:07:22 kirjoittanut MrMan »

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #83 : 14.04.13 - klo:17:05 »
Mistä lähtien HP/MT on alkanut tekemään liimattomia eri vahvuuksilla olevia kauluksia?

Ilman tukikangastahan meillä on paitoja saanut jo ensimmäisestä päivästä lähtien. Puhuin vastauksessani mittamuutoksista, en ommellusta tukikankaasta.

Artikkeleita tuosta fused/unfused -jutusta kannattaa muuten lukea esim:

http://www.deoveritas.com/blog/fused-and-non-fused-sewn-collars/

http://www.askandyaboutclothes.com/forum/showthread.php?118102-Fused-vs-Unfused-Collars

Riippumatta siitä, mikä on keskivertokuluttajan kannalta olennaista, tulemme kuitenkin jatkossa tarjoamaan (mahd. lisähintaan) myös ommeltua tukikangasta. Siinä on muuten aika vissi ero, onko se fusing tehty ammattimaisella koneella kunnon tukikankaaseen vai onko se tehty jossain nyrkkipajassa silitysraudalla, itse olen käyttökelvottomasti kulpliviin kauluksiin kyllästynyt. Toisaalta minulla on vuosikymmeniä vanhoja vintage-paitoja, joissa fused collar on edelleen viimeisen päälle särmä.

Tämän luen jo ihan suorana päänaukomisena ja riidanhaastamisena:

Lainaus käyttäjältä: vapa
No ei Tuukka ainakaan tuota kohtaa kieltänyt... Ehken sitten osaa taas lukea tai ehkä tuukka kirjoitti yksityishenkilönä.
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:17:07 kirjoittanut tuc »
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #84 : 14.04.13 - klo:17:06 »
Sen verran vielä on kommentoitava, että ihmisen mielissä yksityishenkilönä kirjoitetut viestit ovat monesti sama asia kuin yrityksen mielipide, varsinkin jos olet tiedetysti organisaation vastuuhenkilö. Tälle assosiaatiolle ei voi mitään ja sen kanssa on elettävä - ja se on tiedostettava.

Arisalmi sen kiteytti hyvin, eli kirjoitettu viestintä ei ole optimaalisinta nimenomaan sävyjen puuttumisen takia. Se on pirun vaikeaa face-to-face, eikä ole sen helpompaa näppäimistöllä tehtynäkään. Tämä johtaa, kuten on täällä johtanut, väärinkäsityksiin, mielensäpahoittamisiin ja kukkahattutätimäisyyteen, jonka informaatioarvo ja monesti myös viihdearvo on pyöreä nolla.

Vetäkää nyt perkeleet raitista ilmaa keuhkoihin kun ulkona paistaa aurinko, tai hankkikaa perhe ja lapsi(a), niin asettuu foorumirölöttämiset oikeaan perspektiiviin ruudun molemmin puolin.
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:17:08 kirjoittanut Maira »

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #85 : 14.04.13 - klo:17:07 »
Hyvä että luet koska sitä se olikin. Lähinnä kannanotto teidän naurettavaan linjaan ummistaa silmät siltä todellisuudelta, että teidän kirjoittelu (missä muodossa sen omasta mielestänne sitten teettekin) vaikuttaa asiakkaan näkemyksiin teistä.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #86 : 14.04.13 - klo:17:09 »
Kaiken tämä henk.kohtaisuuksiin menemisen ja sen puimisen ohessa tämänpäivän paitakeskustelussa on tullut kaltaiselleni noviisille taas paljon uutta tietoa ja näkökulmia. Ja minusta Herrainpukimon yksityishenkilöinä tänne kirjoittavat herrat - niin mittapuku- kuin mittapaita-asioissakin - eivät ainakaan minussa herätä mitään angsteja. Haukkukaa sitten hölmöläiseksi, mutta näen näkemyksellisen ja osaavan mittojen ottajan ja niiden takaajan rahanarvoisena palveluna, ja nimenomaan tavalliselle kuluttajalle.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #87 : 14.04.13 - klo:17:09 »
No ei Tuukka ainakaan tuota kohtaa kieltänyt... Ehken sitten osaa taas lukea tai ehkä tuukka kirjoitti yksityishenkilönä.

Uskon hänen lähinnä missanneen tuon kohdan lukiessaan. Pahoittelut osaltani. Ilman tukikangasta olevia paitoja saa kyllä, eikä vaihtoehto näytä raskaassa oxfordissa (tai no, muissakaan materiaaleissa) lainkaan pöllömmältä.

Paidoista täytyy todeta, että laatu on hyvä ja kestävä. Nyt päälläni on Alumon raskaahkosta kankaasta tehty pehmeäkauluksinen nappikauluspaita, jossa mittatarkkuus on millilleen kohdallaan - pesukutistuma (jota oli n. 3%) oli laskettu paitaan erittäin tarkasti ja neljän pesun jälkeen paita on tarkalleen halutussa mitassa. Kaulus on tyystin omani, eikä pohjaa valmismalleihin. Paita ei tärkin poispeseytymisen jälkeen vaadi lainkaan silitystä (ei ole non-iron, vaan kankaan ominaisuuksiin kuuluu oikenevuus, joka on saatu aikaan lankatyypillä), joskaan ei siitä myöskään huonone. Kuivumisaika huoneenlämmössä n. 2h. Kuvionkohdistus on moitteeton, samoin kuin muutkin paidan perusasiat.

Olen tyytyväinen.
Kaikki villa tottelee rautaa.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #88 : 14.04.13 - klo:17:11 »
^ Ei, kyllä minä sen epämiellyttävän kysymyksen skippasin ihan tahallani. Tästä tosiaan on keskustelut paljon, ja tuo fused collar on vähän kaksiteräinen miekka ja siitä voisi hyvin perustaa lajaankin keskustelun erikseen.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #89 : 14.04.13 - klo:17:14 »
No kyllä mulle jussin selitys ois kelvannu...