Kirjoittaja Aihe: Mittatilauspuvun tilaamisesta  (Luettu 166760 kertaa)

Keppi-Joonas

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
  • Projekti etenee.
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #195 : 27.06.12 - klo:23:04 »
Kiitokset arvokkaista huomioista.

Koko hihakulman käsite oli minulle uusi. Puku siis olettaa, että pitäisin käsiäni normaalisti hieman enemmän koholla edessäpäin, ikään kuin olisin aloitteleva unissakävelijä.

Luonnollinen käsien asentoni on vasemmanpuoleisimmassa kuvassa:



Sama vasemmalta:

[spoiler]
Luonnollinen asento oikeanpuolimmaisessa kuvassa:


[/spoiler]

Selkään käsien asennolla ei näyttäisi olevan suurta vaikutusta:

[spoiler]
Luonnollinen asento vasemmalla:


[/spoiler]

Housujen pituudesta sen verran, että eilisissä kuvissa olin kahta viimeistä kuvaa lukuunottamatta ilman vyötä ja ilmeisesti housut roikkuivat liian alhaalla.
Vyötä on kuitenkin tarkoitus käyttää ja tämänpäiväisissä kuvissa niin on tehty, myös alla olevassa kuvassa:

[spoiler]

[/spoiler]

Kuka tuon on tehnyt?

Matti Hampaala tosiaan. Tuossa muutama viesti takaperin kirjoittelin projektin aiemmista vaiheista. Aion raportoida myös myöhemmät vaiheet, sillä lopputulosta ei ole vielä nähty.

Hyvä rusketus.

Joo, en viitsinyt lähteä ihonväriä ihan tarkalleen mätsäämään.


J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #196 : 27.06.12 - klo:23:07 »
Kiitokset arvokkaista huomioista.

Housujen mitta vaikuttaa hyvältä minun silmääni, mutta tuo selkä luvattoman huonolta. Samoin hihakulma vaatii työtä. Takaisin Matille hop hop, kerropa sitten mitä hän sanoo. Housuja en lähtisi myöskään kaventamaan, koska sitten mittasuhteet (ala- ja yläruumis) menevät koomiselle tasolle. Nytkin sivukuvissa jalat näyttävät todella ohuilta
« Viimeksi muokattu: 27.06.12 - klo:23:09 kirjoittanut J-ma »

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #197 : 27.06.12 - klo:23:09 »
Lainaus
Housujen pituudesta sen verran, että eilisissä kuvissa olin kahta viimeistä kuvaa lukuunottamatta ilman vyötä ja ilmeisesti housut roikkuivat liian alhaalla.
Vyötä on kuitenkin tarkoitus käyttää ja tämänpäiväisissä kuvissa niin on tehty, myös alla olevassa kuvassa:

Eikö puvun, varsinkin mittatilauspuvun, housujen pitäisi pysyä ylhäällä ilmankin?
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #198 : 28.06.12 - klo:01:50 »
Lainaus
Housujen pituudesta sen verran, että eilisissä kuvissa olin kahta viimeistä kuvaa lukuunottamatta ilman vyötä ja ilmeisesti housut roikkuivat liian alhaalla.
Vyötä on kuitenkin tarkoitus käyttää ja tämänpäiväisissä kuvissa niin on tehty, myös alla olevassa kuvassa:

Eikö puvun, varsinkin mittatilauspuvun, housujen pitäisi pysyä ylhäällä ilmankin?

Miksi? Väkisinkin liikkuu käytössä, jos eivät ole niin tiukat, että puristaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #199 : 28.06.12 - klo:08:28 »
Hihojen mitasta voisi niinikään napsaista pois. Ongelmina siis ainakin hihakulma ja selkä sekä hihojen pituus. Housujen pituus ehkä/tietenkin makuasia, itse lyhentäisin aivan hieman (koska housut vyönkin kanssa elävät vähän).
Kaikki villa tottelee rautaa.

erno

  • Vieras
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #200 : 28.06.12 - klo:10:18 »
Lainaus
Housujen pituudesta sen verran, että eilisissä kuvissa olin kahta viimeistä kuvaa lukuunottamatta ilman vyötä ja ilmeisesti housut roikkuivat liian alhaalla.
Vyötä on kuitenkin tarkoitus käyttää ja tämänpäiväisissä kuvissa niin on tehty, myös alla olevassa kuvassa:

Eikö puvun, varsinkin mittatilauspuvun, housujen pitäisi pysyä ylhäällä ilmankin?

Nuorilla miehillä varmaan voi ajatella niinkin. Mutta kun ikää tulee, saattaa mukavuudenhalukasvaa. Hieman väljä vyötärö mahdollistaa vyön löysäämisen vaikkapa hyvän aterian jälkeen ja kiristämisen sitten taas tarpeen vaatiessa. Painokin voi elää jonkin verran, välillä lenkkeily unohtuu ja vyötärö kasvaa, toisinaan taas treenikausi saattaa kaventaa vyötäröä selvästi. Ei housuja viitsi muutaman kuukauden välein muokkauksessa käyttää, tuskin se hyvää tekee takasaumallekaan.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #201 : 28.06.12 - klo:21:55 »
Ei mitään vyölenkkejä teetettyihin housuihin.

Keppi-Joonas

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
  • Projekti etenee.
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #202 : 16.08.12 - klo:17:04 »
Takaisin Matille hop hop, kerropa sitten mitä hän sanoo.

Pyysin yläselän ja hihakulman korjausta. Matti sanoi olevansa samaa mieltä. Sanoin, ettei ole haitaksi, mikäli hihat lyhenevät. Lahkeiden pituuden päätin vielä antaa olla ennallaan.
Sain puvun takaisin tänään, sillä lomat hidastivat toimintaa.

Puku nykymuodossaan kuvissa vasemmalla, aiemmat kuvat vertailun vuoksi oikealla.





Aion ottaa puvun käyttöön ja pyytää mahdolliset lisämuutokset noin kuukauden sisällä noutaessani toiset housut.

Keppi-Joonas

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
  • Projekti etenee.
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #203 : 16.08.12 - klo:17:14 »
Ei mitään vyölenkkejä teetettyihin housuihin.

Näin minäkin olen jostain GQ-lehdestä aikanaan lukenut. Housuihin tuli lenkit oletusarvoisesti, enkä rohjennut ottaa niiden poistamista puheeksi. Jälkeenpäin ajatellen vyö on varsin hyödyllinen kapine (kuten Ernokin sanoo). Suomessa vyöttömyys herättää ehkä huomiota - hyvää tai pahaa yleisön valistuneisuudesta riippuen - enkä kaipaa sellaista.

Keppi-Joonas

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
  • Projekti etenee.
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #204 : 30.03.13 - klo:15:40 »
Uutta Mabroa Saumasta mittojen mukaan:



[SPOILER]


[/SPOILER]

Lahkeita voisin vielä lyhennyttää ja oikeaa hihakulmaa miettiä. Onko teillä muita ajatuksia?

kisälli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 152
    • Profiili
    • VaatturiEklund
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #205 : 30.03.13 - klo:19:48 »
Onko sinulla todella vaikea vartalo? Kuvien perusteella ei ainakaan näytä?? Laitappa vertauksena kuvia vaikka jostakin sinun  mielestäsi hyvin istuvasta valmispuvusta jos sinulla sellaisia on. Koska nämä edellä nähdyt kyllä ei näytä kuvissa ainakaan millään muodoin mittapuvuilta... Olen hiukan hämmästynyt.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #206 : 30.03.13 - klo:20:42 »
Hmm. Olen nyt hieman ymmälläni. Juuri kun olin päätynyt siihen, että aion uusia puku-, pikkutakki- ja housuvalikoimaani mittavaatteilla, nousi tämä lanka ylös. Jos Keppi-Joonaksen äsken postaama kuva on Sauman mittapuvusta, hämmästelen asiaa. Eihän tuo oikeasti näytä mittojen mukaan tehdyltä. Miten MTM poikkeaa räkkivaatteesta, jos sitä pitää korjailla paljonkin, ellei sitten esim. housujen osalla ole niin että hienosäätö on tarkoituskin tehdä vaatturin toimesta. Myöskin aiemmat viestit tässä ketjussa jotenkin antavat ymmärtää että mittapukua pitää samalla lailla korjailla ja muokata kuin valmisvaatetta, ja lisäksi pitää itse tietää tarkalleen mitä haluaa. Mutta siksihän minä menisin nimenomaan mittavaatteet tilaamaan, että minua viisaampi ja ymmärtäväisempi ohjaisi prosessia. Mitä olen ymmärtänyt väärin?

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #207 : 30.03.13 - klo:21:09 »
^Hyvin sanottu siellä takana. Jos minun pitää vaatturille kertoa miten puvustani saadaan istuva, olisi ihan oikeus ja kohtuus, että voisin laskuttaa tämän konsultointina.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #208 : 30.03.13 - klo:21:29 »
Mitä yläselässä ja lapaluiden kohdalla tapahtuu? Vai onko kangas jotain S150 ja rypyssä?
« Viimeksi muokattu: 30.03.13 - klo:21:41 kirjoittanut konda »

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #209 : 30.03.13 - klo:21:52 »
^Siellä on hieman ylimääräistä kangasta.