Kirjoittaja Aihe: M: Akubra Federation IV harmaa fedora hattu kokoa 59 (57/58)  (Luettu 2554 kertaa)

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Olisi myynnissä uusi ja käyttämätön turkishuopainen Akubra Federation IV.
Hattu on täysin muotoilematon!

Väriltään hattu on tumman harmaa.

eli tuo reunimmainen vasemmalta.

Hattua on kovasti kehuttu laadukkaaksi mm. tällä foorumilla: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=433.0

Hattu on lapun mukaan kokoa 59, mutta sen todellinen ympärysmitta sisältä on 57½ cm.
Omaan päähäni hattu on liian pieni.

Hattu kustantaa toimituksineen Australiasta 120 USD + verot.
Voisin yrittää pyytää tästä 100 € jotain asiallista tarjousta.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin hatun tarina on tässä:
Päädyin hattu-topicin perusteella tilaamaan tällaisen hatun. Sitten huomasin yhden foorumilaisen valittelevan, että hänen 59 kokoinen hattunsa on hänelle hieman liian iso.
Yritin sitten olla mukava ihminen ja ehdotin, että jos vaihdan tilaukseni kooksi 58 ja vaihdamme hatut päittäin niin saamme molemmat oikean kokoiset hatut, koska väri oli sama itse olin juuri kokoa 59.
Vaihdoimme sitten haut postitse ja sain naftin 58 kokoisen hautn tilalle "59:n" joka ei mahdu päähäni.

En ole ihan varma mitä hatulle on tapahtunut.
Ensin kaveri väitti poistaneensa bandin (hikinauha/nahka) alle liimattavan superlonin höyryllä, mutta kielsi höyryn käytön heti seuraavassa viestissä.
Kun hattu saapui minulle oli superloni taas paikallaan. Itse poistin sen kirurginveitsellä. Jomman kumman poiston jäljiltä bandin alla saattaa olla jossain kohtaa joku liimahiukkanen, ei kuitenkaan useaa neliömillimetriä. Tätä ja koon muutosta lukuunottamatta hattu on täysin uudenveroinen.

Joka tapauksessa, kiitos hyväntahtoisuuteni, minulla on nyt hattu jolla en tee mitään...
« Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo:18:14 kirjoittanut manamo »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Onkohan tuo paljonkin liian pieni? Se saattaisi venyä käytössä.. Tai sitä voi vaihtoehtoisesti käydä venyttämässä..

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Onkohan tuo paljonkin liian pieni? Se saattaisi venyä käytössä.. Tai sitä voi vaihtoehtoisesti käydä venyttämässä..
Se on sen sentin liian pieni, alkuperäisen kokoisena ois ihan passeli.
Mitenkäs tuollaista vois venyttää/venytyttää?

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Voit joko ostaa netistä sellaisen venyttimen tai käydä hattupuodissa venytyttämässä.

Tosin joku foorumilta saattaisi haluta myös hatun. Muistaakseni Jamin kokoinen, mutta väristä en tiedä.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Missä hattu majailee?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Tosin joku foorumilta saattaisi haluta myös hatun. Muistaakseni Jamin kokoinen, mutta väristä en tiedä.
Kyllä mää kovasti mietin tässä :) Värikin olisi hyvä, ei vaan oikein raaski just nyt sijoittaa 100e hattuun. On niin monta rahareikää muutakin. Mutta hattu olisi kyllä kokoani mitä ilmeisemmin ja väriltään ja tyyliltään hyvä.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Missä hattu majailee?
Alkuperäisessä pahvilaatikossa ;-D

No, saivartelu sikseen...
Toukokuuhun asti ainakin Lappeenrannassa, tämän jälkeen luultavasti Turun suunnalla.
Liikkuu tarvittaessa mahdollisesti ympäri etelärannikkoa välillä Lpr-Tku.

Kyllä mää kovasti mietin tässä :) Värikin olisi hyvä, ei vaan oikein raaski just nyt sijoittaa 100e hattuun. On niin monta rahareikää muutakin. Mutta hattu olisi kyllä kokoani mitä ilmeisemmin ja väriltään ja tyyliltään hyvä.
Ainoo vika hatussa on se koko. Muutoin oikeen fiksu kapistus.
Siinä semmonen nyt ois, ei tarttis arpoo Australian toimitusten ja tullien kanssa...

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Missä hattu majailee?
Alkuperäisessä pahvilaatikossa ;-D

No, saivartelu sikseen...
Toukokuuhun asti ainakin Lappeenrannassa, tämän jälkeen luultavasti Turun suunnalla.

Ok, jos et ole päässyt siitä eroon tms. siihen mennessä niin meikä voisi olla alustavasti kiinnostunut, Turussa kun asun.

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Missä hattu majailee?
Alkuperäisessä pahvilaatikossa ;-D

No, saivartelu sikseen...
Toukokuuhun asti ainakin Lappeenrannassa, tämän jälkeen luultavasti Turun suunnalla.

Ok, jos et ole päässyt siitä eroon tms. siihen mennessä niin meikä voisi olla alustavasti kiinnostunut, Turussa kun asun.
No voi turkanen. Oon nyt just itte Turun liepeillä mutten sitten ottanut hattu mukaan vaan jätin Lappeeseen...
Otan mukaan ja ilmottelen kun seuraavan kerran olen maisemissa.

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Hattu ei ole vielä vaihtanut omistajaa =/

manamo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: M: Akubra Federation IV harmaa fedora hattu kokoa 59 (57/58)
« Vastaus #10 : 09.09.10 - klo:17:42 »
Alkaiskohan hattu olee nyt kovaa valuuttaa kun ilmat pikkuhiljaa viilenee...