Kirjoittaja Aihe: Louferit  (Luettu 139239 kertaa)

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Louferit
« Vastaus #180 : 09.04.12 - klo:13:04 »
Kashmir-vuori saattaa vain vähän hiostaa..
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

olavi

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #181 : 10.04.12 - klo:13:35 »
Olisikohan CT Hattonista mihinkään?

Kävin kokeilemassa Sebagoja, mutta kantapää ei pysynyt paikoillaan.

Hoopi

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #182 : 10.04.12 - klo:15:09 »
Onko mustille loufereille oikein mitään sopivaa käyttötarkoitusta? Mielestäni mustana hieman turhankin muodollinen, vaikka itse kenkämalli ei ainakaan Suomessa ole ilmeisesti hyväksytty pukukenkänä.

Toimii varmasti farkkujen kanssa, mutta itse suosisin kyllä ruskeaa (tai noita sateenkaaren värejä) mallia.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Louferit
« Vastaus #183 : 11.04.12 - klo:10:26 »
Onko mustille loufereille oikein mitään sopivaa käyttötarkoitusta?

Jos nyt vaikkapa jonkin smart casual -nimihirviöyhdistelmän osana. Tilaisuuteen, jossa puku olisi liikaa, mutta jonkinlaista tasoa olisi hyvä olla. Tässäkin kohdin mustat louferit voi kyllä korvata nauhapopoilla, joten tuo kysymäsi malli on melko tarpeeton (ellei sitten jostain löydä erityisen kiinnostavaa mallia).
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #184 : 11.04.12 - klo:12:26 »
Keskiharmaiden housujen kanssa musta louferi voi toimia ihan mukavasti. Mokkanahka toisi mustaan kenkään kasuaalisuutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #185 : 11.04.12 - klo:13:29 »
Minulla on työhuoneessa mustat mokka(penny)loaferit.
Sopivat mainiosti vähän kaikenlaisiin kokoonpanoihin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Louferit
« Vastaus #186 : 11.04.12 - klo:13:32 »
Minulla on työhuoneessa mustat mokka(penny)loaferit.
Sopivat mainiosti vähän kaikenlaisiin kokoonpanoihin.

Olen harkinnut vastaavanlaista komboa töihin. On ilmeisen miellyttävä ratkaisu?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #187 : 11.04.12 - klo:13:38 »
Keskiharmaiden housujen kanssa musta louferi voi toimia ihan mukavasti. Mokkanahka toisi mustaan kenkään kasuaalisuutta.

Mokasta en osaa sanoa kun en mokaile (d'oh haen takkini) mutta komppaan toki. Kapealinjaiset harmaat tai miksei tummansiniset chinot ja mustat pennyt toimii oikein hyvin. Jotenkin en osaa yhdistää loafereita prässillisten housujen kanssa - no, kenties harmaat sta prestit toimii niin mustien kuin burgundyjen pennyjen kanssa, jos 60s skinahtavaa tyyliä hakee - enkä oikein näe loafereita pukukenkinä. Liian rennot, ei vaan toimi. Koetettu on.
get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #188 : 11.04.12 - klo:13:40 »
Minulla on työhuoneessa mustat mokka(penny)loaferit.
Sopivat mainiosti vähän kaikenlaisiin kokoonpanoihin.
Olen harkinnut vastaavanlaista komboa töihin. On ilmeisen miellyttävä ratkaisu?

Suurin osa "työstäni" on istumista joko koneen ääressä, kokouksissa tai satunnaisesti opettamista, jolloin pukeutuminenkin vaihtelee. Opettamisessa tai sitten muuten enemmän edustavassa yhteydessä pistän koko setin kuntoon, mutta muuten katson kengät kelin mukaan (muutenkin tyyli enemmän kasuaali-ivy), jätän kengät vaatekaappiin (en tykkää pitää kenkiä jalassa koko päivää) ja käytän huopatohveleita. Aina välillä kuitenkin joku tilaisuus unohtuu, lähtee lounaalle talon ulkopuolelle tai joku tilaisuus on välimuoto normiaherruksen ja edustamisen välissä, niin silloin on hyvä pistää noi loaferit jalkaan. Aiemmin oli nauhakengät, mutta niiden kanssa oli turhaa säätämistä ja välillä piti ottaa kotiin kiillotettavaksi.

Periaatteessa nuo loaferit kai menisi myös päivittäisessä käytössä, mutta mieluummin annan lepoa.
Kyseessä siis vanhaa mallistoa olevat Loaket, jotka löytyivät eBaysta kuolleena varastona jollain kolmellakympillä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #189 : 11.04.12 - klo:13:42 »
Kyllä minun mielestäni mustasta pintanahasta tehdyt tupsuloaferit ovat aika muodollinen kenkävalinta ja säiden salliessa ne sopivat oikein hyvin puvun kanssa käytettäviksi.





Kannattaa lukea tupsuloafereiden historiasta kertova teksti alla olevan linkin takaa. Se laajensi ainakin minun näkökulmaani tupsuloafereista.
http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/Tasseled-Loafers_7439
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Tauno

  • Vieras
Vs: Louferit
« Vastaus #190 : 11.04.12 - klo:13:48 »



vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #191 : 11.04.12 - klo:14:04 »
Jenkeissä loaferit lienevät työpukeutumisessa puvun kanssa hyväksytyt. Omassa käytössä mokkaiset loaferit ovat olennainen osa kesäpuvustoa. Pellava ja mokkaloaferit ovat kesän ykkösyhdistelmä. Mustatkin ovat mokkaisina paraikaa harkinnassa vaikka muuten mustaa välttelenkin kengissä.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #192 : 11.04.12 - klo:23:55 »
Jotkut sanovat, että mustia Gucci-loufereita voi yhdistää aina smokista farkkuihin. Itse en ole aivan samaa mieltä. Shia LaBeouf saa ne näyttämään kyllä hyviltä puvun kanssa.
« Viimeksi muokattu: 11.04.12 - klo:23:58 kirjoittanut Sami »

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #193 : 12.04.12 - klo:00:05 »
Mustia loufereita käyttämällä voi olla yhtä ajattoman viileä kuin John McCain (R).

Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Louferit
« Vastaus #194 : 12.04.12 - klo:10:08 »
Jenkeissä loaferit lienevät työpukeutumisessa puvun kanssa hyväksytyt. Omassa käytössä mokkaiset loaferit ovat olennainen osa kesäpuvustoa. Pellava ja mokkaloaferit ovat kesän ykkösyhdistelmä. Mustatkin ovat mokkaisina paraikaa harkinnassa vaikka muuten mustaa välttelenkin kengissä.


Mitä pellavaan ja mokkaan tulee,niin olen mukana rytmisektiossa, itselleni kuitenkin non black-osastolta, muuten ei pukuihin (mielestäni) toimi. En käytä derbyjäkään puvun kanssa, katsotaan sitten kun saan räyhäkkäät heppaiset tykkiveneet....samettipuvun kanssa kenties .