Kirjoittaja Aihe: Kenkien hoito  (Luettu 1562315 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1605 : 12.04.12 - klo:19:52 »
Kyse on aiemmin Laatutorilta poistamieni Crockett & Jonesien käyttöönotto. Uudet kengät siis. Viinaksella putsattu ja sitten renotettu. Kuinka pitkään renon on syytä vaikuttaa ennen harjausta ja kiillotusta?

Ellet ole jo lukenut shoesnobin vinkkejä niin suosittelen koluamaan läpi. Melko pienellä tavaramäärällä tuo kaveri saa melko hienoa kiiltoa aikaan.

Lainaus
After applying the conditioner, it is best to let the shoe dry for 10-20 minutes. And you will notice that in-between each stage there needs to be this dry time period as to not over-soak the leather and allow for the products to truly set into the leather.
"Repeat and do for 1-2 hours throughout the entire shoe."
Huh. Jaksoin 10-15 min per kenkä. Kyllä muuten käsi väsyy. Jaksaisivatkohan tehdä tämän Vaasankadulla, jos sinne veisi...

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1606 : 12.04.12 - klo:19:54 »
Tämä linkki olikin jo aiemmin, mutta kiitos muistutuksesta.

Kyllähän noihin kenkiin saa iltasella pari tuntia helposti hukattua, eikä tunnu missään. Onneksi on vajaa viskipullo, joka on hyvä kaveri.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1607 : 12.04.12 - klo:20:05 »
Mä olen saanut ihan hyvän jäljen vanulapuilla. On niillä jotenkin helpompaa. Tietty niitä menee helvetisti kun ne hajoaa käsiin. Vettä pitäisi varmaan oppia käyttämään vieläkin vähemmän.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1608 : 12.04.12 - klo:20:23 »
Jussiin voodoossa vannotaan Ikean vanulappujen ja Lidlin kivennäisveden nimeen.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1609 : 12.04.12 - klo:22:56 »
En ainakaan nyt saanut aikaan yhtää hyvää jälkeä tuolla snibin ohjeella, kuin vanulapuilla tehtäessä. Tietty uusi tekniikka vaatii varmaan muutaman kokeilukerran, mutta kyllä vanu+vesikippo on vielä voittaja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1610 : 13.04.12 - klo:05:20 »
Olen nykyisin siirtynyt peruskengissä reno ja plankki -kokonaisuuteen, ulkoilukengissä pysyn CLF:ssä. Jos haluaa hullun kiillon, käyttää kärkiin ja kantoihin viskiä (en tiedä, miksi, mutta toimii paremmin kuin muut alkoholit) sekä vanulappuja. Peruskiiltoon sukkahousuhinkkaus on riittävä.

Tottakai pyrin kohti helppoutta. Voodooresepti muuttuu.

Umpikuivahtaneisiin CLF on - edelleen - paras lääke.


Sormituntuma sanoo kaikessa kaiken.
Kaikki villa tottelee rautaa.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1611 : 13.04.12 - klo:09:55 »
Mä olen pohtinut, että voinko käyttää kiillotukseen käyttämättä jääneen Martini-pulloni antimia. Viski kun on parempaa sisäisesti nautittuna.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1612 : 13.04.12 - klo:13:13 »
Mä olen pohtinut, että voinko käyttää kiillotukseen käyttämättä jääneen Martini-pulloni antimia. Viski kun on parempaa sisäisesti nautittuna.

Pääsääntöisesti en käyttäisi mitään, missä on sokeria tai muuta kuin alkoholia ja vettä. Ellei sitten ihan varmasti tiedä mitä on tekemässä ja halua jämistä jotain jännää jutskaa kenkiinsä.

Poikkeuksena shampanja, jossa kuplat toimivat samoin kuin vissyssä, mutta sokeri voi leikata kiinni.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1613 : 13.04.12 - klo:13:26 »
Näin arvelinkin. Pitänee tehdä siitä kesällä boolia.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1614 : 13.04.12 - klo:14:33 »
Martinihan on pirun hyvää kun nakkaa lasiin pari limen viipaletta. Vähän näyttää jotain työvälinettä niille että hivenen mehu irtoaa ja jäitä täyteen lasi. Sitten vaan kylmä martini perään.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1615 : 13.04.12 - klo:14:36 »
Ja sitten taas kenkien hoitoon.

Olen tässä tilailemassa kärkirautoja kenkiin. http://www.blakeys-segs.co.uk/ Onko vinkkejä jotta saa oikean kokoiset tilattu? Mites kantarautojen kanssa? Onko järkeä koska kaikissa kengissäni on joko kumikanta tai sitten kumia kannassa.

erno

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1616 : 13.04.12 - klo:14:44 »
^ Tilasin itse kahta kokoa ja yritin kysellä kummat asentaisin.

Täällä ihmettelyä: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=66.msg84756#msg84756

Pienemmät yritin naputella kiinni. Vaikeaa oli ja lopputuloskin oli huono.

EDIT: Huomasi, että en ollut vastannut daniuksen kysäriin rautojen hinnasta. Eri kokoiset raudat, kaksi paria kumpaakin tuli posteineen maksamaan yhteensä £5,80. Halvempaa kuin makkara, mutta taidan silti jatkossa kääntyä suutarin puoleen.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:14:48 kirjoittanut erno »

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1617 : 13.04.12 - klo:14:49 »
Ja sitten taas kenkien hoitoon.

Olen tässä tilailemassa kärkirautoja kenkiin. http://www.blakeys-segs.co.uk/ Onko vinkkejä jotta saa oikean kokoiset tilattu? Mites kantarautojen kanssa? Onko järkeä koska kaikissa kengissäni on joko kumikanta tai sitten kumia kannassa.

En laittaisi kuin kärkeen, kantaraudat ovat aidosti liukkaat märällä lattialla. Ja kyllähän ääntäkin lähtee jonkin verran.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Tauno

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1618 : 13.04.12 - klo:14:52 »
Ja sitten taas kenkien hoitoon.

Olen tässä tilailemassa kärkirautoja kenkiin. http://www.blakeys-segs.co.uk/ Onko vinkkejä jotta saa oikean kokoiset tilattu? Mites kantarautojen kanssa? Onko järkeä koska kaikissa kengissäni on joko kumikanta tai sitten kumia kannassa.

Pitääpä näemmä tehdä tästä joku tutoriaali... Minulla on kaikissa nahkapohjaisissa kengissäni koon 7 metalli. Tuo on oikein mainio yleiskoko. Kuutonen on kooltaan huomattavasti pienempi ja kasi jo hyvin rouhea. Minulla on noita molempia kuitenkin varastossa, jos noita joskus sattuisi tarvimaan. Kuutosia on kyllä yhdet parit tullut naputeltua rouvan saappaisiin.

Kantarautojen tai muoveja en kumikantaissin lähtisi laittamaan, jos ei ole kovin poikkeava askellus (jos esim. ulkosyrjä kuluu huomattavasti).

- Ja tuosta onnistumisesta: Vain yhden raudan olen pieleen lyönyt, sekin vanhoihin beatterbrogueihin, jossa reunos oli jo kenngästä irronnut.

----

^ vastoin oletuksia, näistä ei lähde ääntä kärjessä/kannassa nahkapohjaa enempää.

erno

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #1619 : 13.04.12 - klo:15:04 »
^ Tauno tutoriaali, jess! Heti tänne!

(Ja sen dimple-tutoriaalinkin saisi vihdoin laittaa uusiksi. Ja omasta  puolestani virvokkeet vaikka suoraan pullonsuusta, jos se siitä on kiinni.)
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:15:09 kirjoittanut erno »