Kirjoittaja Aihe: Kenkien hoito  (Luettu 1560751 kertaa)

Mr. West

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2010 : 06.07.12 - klo:15:26 »
^ Kiitos vastauksesta. Nimim. Lähes koko elämä tähän asti menty ilman minkäänlaisia lestejä.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2011 : 09.07.12 - klo:16:03 »
^Minä olen reissuilla käyttänyt lepolesteinä kengän sisään tiukasti pakattuja sukkapalloja. Matkan varrella tietysti puhtaat sukat alkavat vaihtua käytetyiksi sukkapareiksi, mutta olen myös rutistellut sanomalehtiä lesteiksi hotelliöiden ajaksi. Matkalaukun painon optimoinnissa tällaiset ratkaisut voittavat mielestäni lestien mukanakuljetuksen vaatiman lisäefortin. Mutta tämä olikin enemmän niksipirkkaa kuin keikari approved -metodologiaa.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2012 : 09.07.12 - klo:22:09 »
Ainakin ne Ikean muoviset lepolestirimpulat ovat meikäläisen kenkiin hieman liian lyhyet, eli eivät ilman paperitolloa suorista nahkaa. Chuckilla onkin siro räpylä, joten niihin kenkiin ovat varmaan juuri sopivat.

Mä löysin puiset matkalepolestit, joita ilmeisesti myös Clas Ohlson myy.

jani73

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2013 : 11.07.12 - klo:19:10 »
Tulikohan töpättyä jotenkin.

Ostin tänään Turun Stokkalta mustat Lloyd:n sports-sarjaa olevat kengät.
Aloin niitä sitten plankkaamaan samantapaisella tavaralla kuin mitä armeijassakin käytettiin.

Käytin tätä
http://www.altrogge-meyer.de/artikel.php?SessID=c517d1154362b5932277835b50a53199&artnr=505000-9980

Laitoin tuota kaksi kertaa pintaan antaen kuivahtaa ennen harjausta noin vartin verran.
Ajattelin sitten yrittää parempaa kiiltoa kostealla pehmeällä paidanrievulla, johon lisäsin tipan samaa väriä.

En ehtinyt kuin hetken hinkkaamaan toisen kengän kärkeä kun se alkoi näyttää oudolta. Siitä lähti ikäänkuin kaikki kiilto ja pinta alkoi näyttää lähinnä haljasnahalta.
Luultavasti siitä lähti nahkaväri, dye, vai millä nimellä sitä pitäisi kutsua. Nyt siinä on n3cm x 4cm kokoinen hieman himmeämpi kohta.

Mitähän tuossa tapahtui?
Kehtaako tuota mennä näyttämään Stockmannille vai onko suutari parempi osoite/hommata väriä (dye) jostain?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2014 : 11.07.12 - klo:19:39 »
Jep. Ostit Lloydit.

Mulla on vuosien takaa mustat Lloydin nahkakengät ja niihin tuli parhaiten kiiltoa sellaisella nestemäisellä mustalla "lankilla", jota sivelin sellainen tyynyn läpi joka pullon päässä on. Tahmaisen oloinen kiilto. En ole niitä nyt vajaaseen vuoteen edes käyttänyt. Nahka ei ole kummoista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2015 : 11.07.12 - klo:20:07 »
Tulikohan töpättyä jotenkin.

Ostin tänään Turun Stokkalta mustat Lloyd:n sports-sarjaa olevat kengät.
Jep, siinähän se heti töppäys :/
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2016 : 11.07.12 - klo:20:21 »
Yritä palauttaa ja nytpähän tiedät olla sortumatta noihin uudelleen.

jani73

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2017 : 11.07.12 - klo:20:49 »
Kiitos vastauksista.

Täytyy käydä kokeilemassa onnea. Mulla oli hieman erilainen käsitys "saksalaisesta" laadusta. Laaduntarkkailu varmaan löystynyt hieman.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2018 : 11.07.12 - klo:20:53 »
Kiitos vastauksista.

Täytyy käydä kokeilemassa onnea. Mulla oli hieman erilainen käsitys "saksalaisesta" laadusta. Laaduntarkkailu varmaan löystynyt hieman.

Ota huomioon, että Lloydit, Eccot ja muut liimakengät eivät ole täällä kosher, joten tuomitsisimme ne, vaikka väri pysyisikin.
Suositellaan täysraittiutta.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2019 : 11.07.12 - klo:21:08 »
^ Totta tuokin. Lloyd on melko näyttävästi esille Stockmanneissa, eli pientä premiumvaikutelmaa yritetään saada aikaiseksi. Itse olin niihin suht tyytyväinen kunnes tutustuin Loaken kenkiin. Ja siitä sitten eteenpäin. Bexley pitää vielä kokeilla talven beater-käyttöön.

jani73

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2020 : 11.07.12 - klo:22:57 »
Putkilossa lienee sisällä ihan tavallista lankkia eli ehdottaisin, että harjaat kengät voimallisesti kenkäharjalla ja katsot mitä tapahtuu. Kengän oman värin ei pitäisi ihan noin helpolla kadota, ei edes tuossa merkissä. Kuva ois kiva.
Erityismaininta Mp:lle    :)

Uudelleen lankkaus, harjaus ja pehmeä kangas näytti palauttavan kiillon ja pinnan vastaavaksi kuin toisessakin kengässä.
Se kosteus ilmeisesti vain teki pieniä tepposia ja "nosti nahan karvat pystyyn".

Kyllä nämä Lloydit mulle alkuun kelpaa, sopii hyvin farkkujen (<-kirosana?) kanssa. Eccot sun muut olen kiertänyt yleensä kaukaa, mutta jostain mun päähän tullut mielikuva että Lloydit olisi hyvätkin. :D Toki käsintehdyt kengät sitten asia erikseen.
Mutta oli millaiset miesten kengät vaan, niin on tämä suomi aika takapajula valikoimien määrässä. Kerran jopa piti jenkeistä yhdet popot hommata, kun täältä oikein saanut vastaavia.


danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2021 : 11.07.12 - klo:23:03 »

Kerran jopa piti jenkeistä yhdet popot hommata, kun täältä oikein saanut vastaavia.

Hah! Roiku foorumilla vähän aikaa niin ei niitä kenkiä enää muualta kuin Englannista ja Amerikasta tule tilattuakaan!
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2022 : 11.07.12 - klo:23:30 »

Kerran jopa piti jenkeistä yhdet popot hommata, kun täältä oikein saanut vastaavia.

Hah! Roiku foorumilla vähän aikaa niin ei niitä kenkiä enää muualta kuin Englannista ja Amerikasta tule tilattuakaan!

Se on juuri näin.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2023 : 12.07.12 - klo:00:05 »
Mulla on kahdet kengät käytössä suomesta (ja nyt kolmannet Juhlagallerian kautta, britti kengät toki nekin) jotka pääsee käyttöön. Kummatkin suomesta hommatut aktiivisessa käytössä olevat kengät ovat kylläkin Jalaksen turvakenkiä. Kaikki muut kengät (~30 paria) ovat tilattuja, UK, USA, Ranska noin pääsääntöisesti. Ei ole helppoa suomessa kenkien osto.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #2024 : 12.07.12 - klo:01:17 »
Kyllä nämä Lloydit mulle alkuun kelpaa, sopii hyvin farkkujen (<-kirosana?) kanssa.

No farkut eivät sinänsä kirosana ole, mutta mustat kengät niiden kanssa...no, jos ovat mustat farkut (miksi?) niin ehkä...ehkä.

Turussahan voi brittikenkiä hankkia vaikkapa Herrainpukimon kautta.
Kaikki villa tottelee rautaa.