Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 341780 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #375 : 20.10.11 - klo:15:56 »
Tuli vaan mieleen että jos maksaisi 5$ ekstraa niin paranisiko paita.

Luulen että laatu on silti samaa, käyttävät vaan eri väristä lankaa? Itse en pitänyt noista MOP-napeista, olivat kyllä paksut kyllä, mutta pienemmät halkaisijaltaan. Todella hankalat napittaa kiinni.. Olen itse luottanut noihin perusmuovinappeihin :)

pjl

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #376 : 20.10.11 - klo:21:15 »
Olen samaa mieltä noista napinlävistä. Kaikkissa omissa valmispaidoissa on paremmat kuin MT:n tekeleet.

Napeista käytän jatkossa vain vaihtoehtoa "Thick White Buttons". Perusmuovinapit ovat liian ohuet lätyt ja MOP napit taas liian paksut, näyttävät hassuilta ja niiden napittamisesta on sama kokemus kuin Hypnollakin.

Olen muuten harmitellut myös tuplakalvosinten napinläven ahtautta: itselläni on muutama silkkinen punottu kalvosinnappi ja ne eivät ryökäleet mahdu tuosta napinlävestä läpi ilman voimankäyttöä.

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #377 : 20.10.11 - klo:22:05 »
Minunkin tilaus kiikutettiin ovelle tiistaina. Nopesti kyllä tuli. Puolet arvioitua toimitusta nopeammin.

Kangas oli ehkä hivenen pettymys, kun Hypno sitä oli täällä kehunut. Odotin paksumpaa kangasta, mutta eipä kukaan paksua kangasta luvannutkaan. Muuten kyllä vastaa kuvausta. Napinlävet ja erityisesti tuplakalvosinten napinlävet ovat kyllä heikoin kohta tuossa paidassa. Kalvosinten lävet ovat vaan viillot, jotka alkoivat rispaantua välittömästi. Myös kovin ahtaat olivat, voimaa sai todella käyttää, kun Pjlkin totesi. Mitat vastasi tilattua ja istuvuus on ensinmäiseksi paidaksi yllättävän kohdallaan. Hihoihin olisi saanut sentin lisää pituutta ottaa.

Moni on täällä puhunut miten Modern Tailor koukuttaa, mutta vielä en minä ainakaan hurahtanut. Istuvuus on toki kivaa, mutta yleensä noita kauluspaitoja käyttää takin tai neuleen kanssa, niin kangas ja kaulus ovat ne tärkeimmät seikat minulle. Ja kankaat ei vissiin Modern Tailorin vahvuus ole. Jotain rennompia kesäpaitoja tuolta voisi kyllä tilata. Halpaahan tuo on kun mikä, kun hyödyntää noita tarjouksia.


PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #378 : 21.10.11 - klo:10:40 »
^ Kangas on kevyttä, totta, mainitsin tämän ensimmäisessä viestissäni ja tuossa suositusviestissäni jäi se mainitsematta, pahoitteluni. Paksumpia kankaita (oxford) tykkään käyttää enemmän casual-paidoissa, harmi ettei MT ilmoita aina jokaisen kankaan painoa vaan saa vetää vähän arvalla (no, 1ply/2ply hieman paljastaa myös)

Väritkin ja sävytkin kuvissa ovat usein vähän harhaanjohtavia. Istuvuudesta: Vaikka räkkipaidan pistäisikin takin tai neuleen alle, on lopputuloksena usein (kiitos ison kainaloaukon) että hiha vetäytyy taaksepäin kun ojennat kädet eteenpäin/ylöspäin. Vaikka hihanpituus on sama MT-paidassani kuin CT-paidassani, mutta kainaloaukko on pienempi, kalvosin istuu paremmin paikoillaan eikä seikkaile liikaa kun kädet liikkuvat. Tällä on itselleni paljon merkitystä, sama ilmiö on myös takeissa.

No, siinä yksi plussa miksi ihastuin, toinen on ikuinen ongelmani jossa paita ei ole tarpeeksi pitkä ja toinen on siinä, että kauluskokoon (n. 43-43,5cm) nähden paita olisi tarpeeksi slimmi = kummatkin saan ratkaistua kerralla. Lisäkiihoketta tuo kaulusten koon suhteen milliviilaukset, olen kokeillut hieman twiikata noita valmiskokoja ja saanut aika mukavia yhdistelmiä. Korkeampi kaulus (takaapäin) antaa enemmän ryhdikkyyttä allekirjoittaneelle, jolla on pitkä kaula. Leveämpi kaulus taas toimii aavistuksen paremmin isohkon pääni kanssa.

Ehkäpä tämä on sitä hifistelyä, vielä pari vuotta sitten olin tyytyväinen CT:n paitoihin, nyt niitä katsoo hieman kieroon jos vaihtoehtona on parempi istuvuus :)

Tietenkin jos löydät valmistajan jonka räkkipaita istuu kuin hansikas, onnea, meidän muiden pitää keksiä muut ratkaisut :D

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #379 : 21.10.11 - klo:11:37 »
Aivan totta turiset, Hypno. Varsinkin tuon paidan pituuden allekirjoitan. Vaikka muuten ihan tyydyttävästi istuvia räkkipaitoja löytää, pituus on todella harvoin riittävä. Teinkin tuosta MT paidasta oikein erityisen pitkän, kolme senttiä pitempi kuin toiseksi pisin paitani. :P Se tuo kyllä mukavuutta reilusti, kun ei tarvitse työnnellä paitaa jatkuvasti takaisin housuihin.

Näin yhden tilauksen perusteella päättelisin, että MT:llä on joitain etuja ja joitain heikkouksia esim. CT:n ja TM Lewinin paitoihin verrattuna. Istuvuus ja suuret vaikutusmahdollisuudet satavat MT:n laariin ja tuovat oman lisäarvonsa, mutta osaltaan kangas ja viimeistely taas jälkimmäisten etuna. Ainakaan minun papereissani kumpikaan vaihtoehto ei selkeästi erotu edukseen ja ainakaan vielä ei saa minua vain toisen kannattajaksi. Varmaan tarpeen ja paidan käyttötarkoituksen mukaan tulee sitten päätettyä, mistä sen tilaa. Ei MT siis missään mielessä huono vaihtoehto ole, päinvastoin, vaikka edellinen viestini kovin negatiivissävytteinen olikin.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #380 : 21.10.11 - klo:12:05 »
Minulla MT:n paidat ovat suurelta osin neulepaitoina.
Neuleet kun ovat pääsääntöisesti aika slimmejä niin mittojen mukaan tehdyt MT:n nappikauluspaidat sopivat hyvin alle, mutta enpä ole vielä törmännyt yhteenkään kankaaseen saati nappeihin, joita edes voisi ajatella käyttävänsä pukupaitana.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #381 : 21.10.11 - klo:14:59 »
Millaisia ovat foorumilaisten kokemukset modern tailorista tilaamisen helppouden suhteen? Aiheuttavatko tullit ja muut kuinka paljon ylimääräistä työtä, viivästystä ja kustannuksia, verrattuna esimerkiksi Euroopasta postitettavaan tuotteeseen?

Pohdin tässä kumpaa suosisi, tailorstorea vai modern tailoria. Tailorstoren kangasvalikoima on jotenkin hikisempi, mutta toisaalta ihana helppous ja huolettomuus, kun paketit tulevat Euroopan sisältä...
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #382 : 21.10.11 - klo:15:40 »
MT on aika nopsa, tilauksesta kotiovelle on yleensä mennyt n. 1-2 viikkoa, useimmiten alle kaksi viikkoa kuitenkin keskiarvona. Tulliin ei ole kertaakaan mennyt, mutta olenkin tilannut vain yhden paidan per tilaus.

Tailorstorea en ole kokeillut, saako heillä tuunata paidan mitat itse sentin tarkkuudella vai annetaanko järjestelmään vain omat mitat ja joku "räätäli" suunnittelee paidan mitat niiden perusteella?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #383 : 21.10.11 - klo:16:50 »
Tulliraja muistaakseni 150 euroa ja Kiinan vaatetulli muistaakseni 12 % Tullirajaan lasketaan mukaan postikulut. Kaiken järjen mukaan oikein täytetyn tullikaavakkeen sanoessa eli 150 € pitäisi jäädä aina tulliin. Kiinasta toisin jotkun epärehelliset yritykset puolittavat kauppalaskut, koska tällöin niiden ei tarvitse maksaa niin paljon tai lainkaan Kiinan maastavientiveroa.

Asennoituu niin, että yli 150 €:stä maksaa ensin 12 % tulliveron ja päälle alvin, eli 150 x 1,12 x 1,23, niin ei tule pettymys.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #384 : 21.10.11 - klo:17:56 »
^Paitsi että kiitos ALV:n, se raja heiluu oikeasti siellä jossain n.40 euron paikkeilla. Riippuen toki planeettojen asennosta, ulkoilman lämpötilasta ja vuorovesistä.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #385 : 21.10.11 - klo:22:08 »
Millaisia ovat foorumilaisten kokemukset modern tailorista tilaamisen helppouden suhteen? Aiheuttavatko tullit ja muut kuinka paljon ylimääräistä työtä, viivästystä ja kustannuksia, verrattuna esimerkiksi Euroopasta postitettavaan tuotteeseen?

Paketit ovat tulleet kotiovelle n. viikon sisällä tilaamisesta. Tulleja ei ole ropsunut. Yhden jouduin joskus v. papu & nakki hakemaan tullista, tällöinkin tulleitta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #386 : 22.10.11 - klo:08:21 »
Kiitoksia vastauksista, ehkäpä tuota moderntailoriakin uskaltaa kokeilla! Jää vähän kaipaamaan vastaavaa palvelua kuin tailorstorella, että paidasta näkisi jonkin etukäteisarvion. Kuvittelukyky joutuu koetukselle kun koittaa kuvitella minkä väriset napit johonkin kankaaseen sopisivat ja haluaisiko napinläpiä jollain muulla värillä jne...

Hypno: tailorstoreen voi täyttää joko valmiista paidasta tai sitten omasta kehosta mitatut mitat. Olettaisin, että valmiin paidan perusteella täytettynä varmaan saisi sitten mallikappaleen kokoisen paidan.

Asiakaspalvelua näytti saavan lähinnä välittömästi sähköpostilla, joten jos haluaa tarkemmin varmistella tai tuunailla, niin veikkaisin onnistuvan.
« Viimeksi muokattu: 22.10.11 - klo:08:42 kirjoittanut Liinuri »
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #387 : 22.10.11 - klo:15:19 »
Millaisia ovat foorumilaisten kokemukset modern tailorista tilaamisen helppouden suhteen? Aiheuttavatko tullit ja muut kuinka paljon ylimääräistä työtä, viivästystä ja kustannuksia, verrattuna esimerkiksi Euroopasta postitettavaan tuotteeseen?

Omassa tilaushistoriassa on kolme paitaa, joista kaksi on pysähtynyt tulliin. Mitään en ole joutunut maksamaan, mutta oma häslinkinsähän tuosta aina on. Siitäkin huolimatta aion käyttää palvelua jatkossakin.

pjl

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #388 : 22.10.11 - klo:22:28 »
Puoli tusinaa paitoja tilattu ja kaikki ovat saapuneet nätisti lähipostiin. Aika mielivaltaista tuntuu olevan käytännöt eri puolilla maata, kun osalla jää paita kuin paita tulliin ja jotkut saavat kaikki tilaukset suoraan kotiin tai postikonttoriin. Itse olen samassa tullipiirissä jäsen Jussin kanssa, eli Turussa taitaa olla löysemmät kriteerit :-)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #389 : 24.10.11 - klo:19:03 »
^hyvä huomio! Tästä kannattaa huomauttaa heille aina tilauksen yhteydessä! Parempi maksaa 2 x postimaksu ja ottaa eri lähetyksinä. Ja tosiaan EI peräkkäin. Tässä pientä pohtimisen aihetta:

Kaveri tilasi noin 10 vuotta sitten kuula-aseeseensa osia yhdestä ja samasta liikkeestä honkkarista. Hän tilasi osa kerrallaan niin, että osista saa koottua pyssyn. No kuinkas ollakaan jokainen osa jää tulliin ja tullitäti sanoo että osista muodostuu ase. Maksapahan tullivero ja alvi.

Eivät ole siellä tullissa tyhmiä.