Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 342964 kertaa)

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #240 : 29.05.11 - klo:10:54 »
Modern Tailorilta pitäisi saada vastaisuudessa itse valittuja kangaspaloja http://moderntailor.blogspot.com/2011/05/custom-swatches-now-available.html

Johannes P

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #241 : 29.05.11 - klo:22:57 »
Tilasin sitten itsekkin tuolta vapaa-ajan paidan. Saa nähdä mitä tuolta sitten oikein tulee. Hintaa kokeilulle tuli postikuluineen 32€. Otin kuriirin postitukseen, sillä en luota postiin sekä "Backsplitin". Niin ja napit vaihdoin parempiin. Toivottavasti paidasta ei tullut liian slimmiä, sillä koetin ottaa vanhasta suht' hyvin istuvasta paidasta turhat pois.
Nyt on oma paita sitten valmis.

Kokeilin samalla miltä klubikaulus näyttää luonnossa. Ei ehkä se paras vaihtoehto oxford-kankaiseen siniseen paitaan?

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #242 : 29.05.11 - klo:23:03 »
^Itse en näe estettä miksei klubikaulus toimisi sinisessä oxford-paidassa, mutta sen pitäisi sitten kyllä olla valkoinen kontrastikaulus.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #243 : 29.05.11 - klo:23:08 »
Itse otin aikanaan siihen testi-oxfordkankaiseen paitaan klubikauluksen ja hyvin se on toiminut.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #244 : 29.05.11 - klo:23:15 »
^^ Olen samaa mieltä - valkoinen kontrastiväri klubikaulukseen must.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #245 : 30.05.11 - klo:09:15 »
^^ Olen samaa mieltä - valkoinen kontrastiväri klubikaulukseen must.
Pakko sanoa että aluksi ajattelin ottaa valkoisen kauluksen. Jätin kuitenkin ottamatta, sillä tajusin etten saisi yhdistettyä valkoista kaulusta mihinkään muihin vaatteisiini. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen omaan valintaani, lähinnä mietin englanninkielen termiä blue-collar ja klubikauluksen ristiriitaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #246 : 03.06.11 - klo:20:40 »
Äh, olin jo unohtaa, että lupasin kertoa ensikokemuksiani MT:n pellavakankaista. Tilasin siis button-down -paidat kankaista, joiden koodit ovat l21 ja l31. Jälkimmäistä, eli valkoista pellavaa on yhä tarjolla. Molemmille paidoille on kertynyt vasta yksi käyttökerta ja pesu, joten mitään erityisen laajoja kokemuksia en pysty jakamaan. Molemmat paidat kuitenkin pysyivät hyvin mitoissaan 60 asteen pesussa, eli kutistumista ei tapahtunut huomattavissa määrin.

StyleForumilla joku valitteli MT:n tarjoaman valkoisen pellavan heikkoutta ja ohkaisuutta, mutta tämän perusteella en voi yhtyä siihen kokemukseen. Pellava ei ole erityisen paksua, mutta kuitenkin riittävän tuhtia tavaraa, jotta paidasta ei näy läpi. Lisäksi voin vahvistaa Jussin jo aiemmin kertoman tiedon, että kaulus rullaa nätisti pellavasta tehdyssä bd-paidassakin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #247 : 06.06.11 - klo:15:23 »
Tilasin sitten itsekkin tuolta vapaa-ajan paidan. Saa nähdä mitä tuolta sitten oikein tulee. Hintaa kokeilulle tuli postikuluineen 32€. Otin kuriirin postitukseen, sillä en luota postiin sekä "Backsplitin". Niin ja napit vaihdoin parempiin. Toivottavasti paidasta ei tullut liian slimmiä, sillä koetin ottaa vanhasta suht' hyvin istuvasta paidasta turhat pois.
Nyt on oma paita sitten valmis.

Kokeilin samalla miltä klubikaulus näyttää luonnossa. Ei ehkä se paras vaihtoehto oxford-kankaiseen siniseen paitaan?
Nyt tuli sitten paita. Todella hienoa työtä. Itse laitoin oikean kalvosimen vähän liian tiukaksi, mutta ihan hyvin voi siitä huolimatta käyttää. En tosin tiedä jäikö dartsit uupumaan paidasta. Laitan tässä jossain vaiheessa kuvaa, kun jaksan. Taitaa lähteä vielä uusikin tilaus pellavaisesta paidasta matkaan.
« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo:21:36 kirjoittanut John Galt »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #248 : 06.06.11 - klo:19:32 »
Uusi alennuskoodi MT:lle: es1573
Eipä ollut mitään erityisen kiinnostavia kankaita tarjolla hintahaitarin edullisimmassa päässä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #249 : 06.06.11 - klo:22:33 »
Uusi alennuskoodi MT:lle: es1573

Mitä hyvää tuolla koodilla saa?
Suositellaan täysraittiutta.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #250 : 06.06.11 - klo:22:38 »
Mitä hyvää tuolla koodilla saa?

Kyseessä on siis "kangaskoodi", jolla saa näkyviin alennetut hinnat noin 350:een kankaaseen. Koodi syötetään suunnittelun ensimmäisen vaiheen - eli kankaan valinnan - yhteydessä olevaan Exclusive sales code -kohtaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #251 : 07.06.11 - klo:09:05 »
Jeh, koin tarvetta valkoiselle paidalle joten pistin tilaukseen. Hiukan alle kaksi tuntia tilausvahvistuksesta tuli itsellekin Semi Annual Sale maili ja alekoodi, jolla tilaamani paitakangas alennuksessa. Neljän taalan pers'netto tuotti niin suuren tunnekuohun, että tiedustelin sähköpostilla MT:ltä josko kompensaatio onnistuisi. Ja onnistuihan se - nyt on balanssia seuraavaan tilaukseen. Hyvä palvelu, parempi mieli.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #252 : 08.06.11 - klo:23:04 »

Nyt tuli sitten paita. Todella hienoa työtä. Itse laitoin oikean kalvosimen vähän liian tiukaksi, mutta ihan hyvin voi siitä huolimatta käyttää. En tosin tiedä jäikö dartsit uupumaan paidasta. Laitan tässä jossain vaiheessa kuvaa, kun jaksan. Taitaa lähteä vielä uusikin tilaus pellavaisesta paidasta matkaan.
Jäin vähän koukkuun näihin mittapaitoihin. Taas lähti tilaus menemään pellava-paidasta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #253 : 16.06.11 - klo:20:59 »
Pitäisi pikku hiljaa saada paita tilattua MT:lta. Aion ottaa mitat suoraan vanhasta mittapaidastani ja tehdä joitakin pieniä muutoksia.

Kysymys kokeneemmille: jos tyköistuva paita kiristää kainaloista ja olkavarsista, kun ojentaa molemmat kädet yhtäaikaisesti suoraan eteenpäin, mitä mittoja muuttamalla tilannetta saa parannettua suurentamatta hartialeveyttä?
Suositellaan täysraittiutta.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #254 : 16.06.11 - klo:21:30 »
Pitäisi pikku hiljaa saada paita tilattua MT:lta. Aion ottaa mitat suoraan vanhasta mittapaidastani ja tehdä joitakin pieniä muutoksia.

Kysymys kokeneemmille: jos tyköistuva paita kiristää kainaloista ja olkavarsista, kun ojentaa molemmat kädet yhtäaikaisesti suoraan eteenpäin, mitä mittoja muuttamalla tilannetta saa parannettua suurentamatta hartialeveyttä?
Minulla oli sama ongelma ja Jussi ohjeisti lisäämään kainaloleveyteen mittaa, ja kyllä se auttoi jonkin verran.

E: Tarkoitin kädentietä enkä kainaloleveyttä. Kiitos Jussille täsmennyksistä alla.
« Viimeksi muokattu: 17.06.11 - klo:04:48 kirjoittanut Elenkhos »