Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 343330 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #180 : 15.03.11 - klo:17:48 »
Antamani mitan otin tosiaan olemassaolevasta paidasta ja kasvatin sitä hieman threadissa mainitun ohjeen perusteella, sillä itse paita on hieman tiukka kyynärpään kohdalta. Mutta mikä on "elbow reference point"???

No, tuolla ohjeessahan se sanotaan: se mitta, mikä on kyynärpään kohtaan (elbow ref. point) olkasaumasta.

Ovat aika näppärästi päivittäneet ohjeitaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #181 : 15.03.11 - klo:18:01 »
Antamani mitan otin tosiaan olemassaolevasta paidasta ja kasvatin sitä hieman threadissa mainitun ohjeen perusteella, sillä itse paita on hieman tiukka kyynärpään kohdalta. Mutta mikä on "elbow reference point"???

No, tuolla ohjeessahan se sanotaan: se mitta, mikä on kyynärpään kohtaan (elbow ref. point) olkasaumasta.

Ovat aika näppärästi päivittäneet ohjeitaan.

Kiitos, minulla oli työpöydälläni vanha mittausohje enkä odottanut että sitä on päivitetty joten en tuota annettua linkkiäkään katsonut. Kaikki on nyt OK.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #182 : 17.03.11 - klo:11:36 »
10.3 meni tilaus ja ilmoitus paidan lähettämisestä 16.3. Ja äsken lähettivät kuvan tulossa olevasta paidasta, joten nyt sitten odotellaan postin kulkemista. Tähän mennessä toiminta on ollut moitteetonta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #183 : 17.03.11 - klo:12:10 »
10.3 meni tilaus ja ilmoitus paidan lähettämisestä 16.3. Ja äsken lähettivät kuvan tulossa olevasta paidasta, joten nyt sitten odotellaan postin kulkemista. Tähän mennessä toiminta on ollut moitteetonta.

EMS:n koodilla pystyy muuten seuraamaan kotimaassakin. Sinällään hauskasti paidat kikkailevat usein kauemmin Kiinassa kuin matkalla maiden välillä. Toki tämän ymmärtää, paikallisella postilla taitaa olla "hieman" työsarkaa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #184 : 20.03.11 - klo:17:02 »
Modernilla räätälillä on Twitterissä alennuskoodi 20twitter2020 RT, jolla ilmeisesti saa 20 % alennusta.

Itse olen harmillisesti onnistunut välttymään kaikilta alennuksilta...
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo:17:13 kirjoittanut Dale Cooper »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #185 : 20.03.11 - klo:20:34 »
MT:lla on ollut jo pitkän aikaa todella epäkiinnostavia, pääosin single ply-kankaita alennuksessa. Voisi taas yhden paidan tilata, mutta kun kankaat eivät sytytä sitten yhtään.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #186 : 20.03.11 - klo:22:29 »
MT:lla on ollut jo pitkän aikaa todella epäkiinnostavia, pääosin single ply-kankaita alennuksessa. Voisi taas yhden paidan tilata, mutta kun kankaat eivät sytytä sitten yhtään.
Sanopa muuta! Tekisi mieli tilata useampia paitoja, mutta hienot kankaat ovat kiven alla. Etsin siis yksinkertaisia kuviokankaita: raitaa ja ruutua tyylikkäin perusvärein. Two-ply oxforditkin kelpaisivat.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

Juhani

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #187 : 21.03.11 - klo:00:49 »
Modernilla räätälillä on Twitterissä alennuskoodi 20twitter2020 RT, jolla ilmeisesti saa 20 % alennusta.

Tilasin juuri yhden paidan ja koodi antoi luvatun alennuksen. Tuo RT ei kuulu mukaan vaan koodi on 20twitter2020.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #188 : 22.03.11 - klo:18:08 »
12 päivää tilauksesta ja paita himassa. Ei huono, ei ollenkaan huono. Lisäksi, ensimmäiseksi paidaksi olen tähän hyvin tyytyväinen. Otin mitat käyttämällä suurimmaksi osaksi noita mittausohjeita ja sitten vertasin parhaimpaan paitaan mitä löytyy hieman tarkistellen, että mitat tuntuvat täsmääviltä. Seuraaviin paitoihin ei paljoa muutoksia tarvitse tehdä, ehkä ihan vähän hihanpituutta ja kädentietä voi vielä hifistellä. Kangas tuntuu ihan ok:lta, kokeilukankaaksi odotukset tälle ei kovin korkealla olleet, joten ne täyttyivät.


SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #189 : 24.03.11 - klo:09:19 »
MT on kyllä ollut viime aikoina melko nopea. Koko ajan on paitaa putkessa.

Hauskana pointtina kerrottakoon, että löysin Charles Tyrwhittin kuvastosta paidan, joka on takuulla samaa kangasta, mitä eräs MT:ltä tilaamani. Kas, tässäpä näin CT:n versio aiheesta: http://www.ctshirts.co.uk/men%27s-shirts/men%27s-casual-shirts/Sky-_and-pink-block-check-washed-Oxford-casual-shirt?q=gbpdefault||CW074SPK|||||41,||||||||. :)
« Viimeksi muokattu: 24.03.11 - klo:10:02 kirjoittanut SloBo »

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #190 : 28.03.11 - klo:15:47 »
Omakin paitani saapui juuri DHL:n avulla. Tilauksesta kotiovelle kesti 9 päivää, eli on nopeaa toimintaa.

Paita sopii kohtalaisesti, tosin hihat jäivät jostain syystä turhan lyhyiksi. Ehkäpä asiaa voisi kompensoida rullaamalla ranskalaista kalvosinta hiukan auki ja ompelemalla uudet reiät. Lisäksi kyynärpään leveys jäi 1 cm:n verran siitä, mitä meilillä pyynnöstä ilmoitin. Kiristää. Juuri tuo 1 cm olisi tehnyt ison eron.

Viimeistely on korkeintaan 8:n arvoinen - lyhyitä langanpätkiä roikkuu siellä täällä. Lisäksi paidan mukana tullut Modern Tailor-kassi on kyllä turhaa tuhlausta, mitä minä tuollaisella teen. Olisivat nyt laittaneet megeen vaikka varanappeja tms.

Niin ja kauluksista tuli turhan löperöt, sillä en ruksannut lisävarustelistalta kovikkeita. Oma moka.
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:22:13 kirjoittanut Dale Cooper »

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #191 : 28.03.11 - klo:16:03 »
Viime vuoden puolella kauluksien kovuuteenkin oli olemassa kolme eri vaihtoehtoa.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #192 : 28.03.11 - klo:18:10 »
Viime vuoden puolella kauluksien kovuuteenkin oli olemassa kolme eri vaihtoehtoa.

Oli ja on vieläkin; valitsin keskimmäisen. Millaiseen ratkaisuun foorumin herrasmiehet ovat yleensä päätyneet? Tavallinen vai kova? Kaulusluilla vai ilman?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #193 : 28.03.11 - klo:18:25 »
Eikös MT:tlä saanut irroitettavilla kaulusluilla? Niillä olen ainakin mielestäni itse ottanut, ja varmaan kaulus kovana jos on ollut puhe perus kauluspaidoista. En ole tilannut tosin kuin kaksi. on vaikea ollut mitoittaa omia mittoja, itse paidoissa ei ole ollut pahoja puutteita. Pitäisi tilata kun saisi mittoja taas hieman korjattua.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #194 : 28.03.11 - klo:18:30 »
Oli ja on vieläkin; valitsin keskimmäisen. Millaiseen ratkaisuun foorumin herrasmiehet ovat yleensä päätyneet? Tavallinen vai kova? Kaulusluilla vai ilman?

Juhlaviin paitoihin jäykin, yleisiin käyttöpaitoihin keskijäykkä ja button-down-paitoihin pehmeä kaulusvaihtoehto.

Kaulusluut ehdottomasti mukaan ja malliksi kannattaa valita irroitettavat (removable collar stay), jolloin kaulusluita voi vaihtaa ja ottaa kokonaan pois tarvittaessa. Kaapistani löytyy pari paidan sisään ommelluilla kaulusluilla (sewn-in collar stay) varustettua paitaa, koska huolimattomuuksissani unohdin valita niihin irroitettavat kaulusluut, eivätkä ne sinänsä ole vielä harmiksi olleet. Eivät ne sisäänommellut kaulusluut ole kuitenkaan niin jäykät kuin joissain tilanteissa soisi olevan, vaan taipuvat antaen sinänsä ihan nätin kaarimaisen rakenteen kaulukselle.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.