Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 341898 kertaa)

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #915 : 22.12.13 - klo:20:29 »
Itselläni on yksi kankaasta k118a. Valkoista, paksua oxfordia eli ei kenties sitä mitä tässä haetaan. Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon.

edit: jaha ei taida olla enää valikoimissa...

Fitzwilliam

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #916 : 13.01.14 - klo:11:20 »
Joissain paksusta Oxfrod-kankaasta valmistetuissa paidoissani näyttäisi tapahtuneen useamman pesun jälkeen sen verran kutistumista, että hihojen pituus alkaa olla siinä ja siinä. Mahtaako kutistumisen määrä riippua kankaan tyypistä? Ajattelin vaan että jos tilaan kevääksi paitoja kevyemmästä puuvillakankaasta, niin kannattaako niihin laittaa kutistumisvaraa Oxford-kankaista saatujen kokemusten perusteella?

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #917 : 13.01.14 - klo:13:13 »
Minulla tuo Modern Tailorin valkoinen oxford on kutistunut käyttökelvottomaksi. Onneksi on paljon parempi Luxiren... Kesäpaidoiksi olen löytänyt MT:ltä ihan ok kankaita, mutta Luxiren Oxfordit on kaikin puolin ihan eri luokkaa.

Fitzwilliam

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #918 : 13.01.14 - klo:14:23 »
Ahaa. Liekö tätä samaa kangasta: White Oxford / CM0042WHT? Siitä kankaasta tehty paita on päälläni as we speak ja vähän naftilta hihat tuntuvat.

Voisinkin kokeilla seuraavaksi Luxirea ihan piruuttaan.

« Viimeksi muokattu: 13.01.14 - klo:14:33 kirjoittanut Fitzwilliam »

Kaitsu

  • Kisälli
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #919 : 19.06.14 - klo:21:56 »
Onkos kukaan tilannut täältä pukuja tai takkeja? Jos, niin minkälaisia kokemuksia olette saaneet? Pitäisi syksyksi hommata uusi puku ja tuli mieleen josko teettäisi mittojen mukaan kun on tuo kroppa vähän haastava, pitkä ja hoikka.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #920 : 20.06.14 - klo:11:05 »
Älä. Saat paremman istuvuuden todennäköisesti Dressmaniltä kuin itse mittaamalla! Osta valmis ja vie vaatturille tai säästä ammattilaisen mittaamaan MTM-pukuun. Trust me - been there!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #921 : 22.06.14 - klo:11:35 »
Kaitsu, ainoa takkihankinta, joka voi onnistua etänä, on niin sanottu shirt jacket. Se ommellaan kuin kauluspaita, mutta siinä on pikkutakin kaulus ja muut yksityiskohdat. Toppauksia sun muita sisärakenteita vuoria lukuun ottamatta ei ole. Tämäkin onnistuu toki vain, jos sinulla on ennestään paitatakki, jonka hyvin istuvat mitat voit kopioida.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Kaitsu

  • Kisälli
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #922 : 26.06.14 - klo:17:10 »
^^ Varmaankin parasta tehdä näin. Valmiin ja mahdollisimman hyvin istuvan puvun hienosäätö ompelijalla tai vaatturilla ei liene mahdottoman hintavaa. Mittauksenhan olisi toki tehnyt joku muu, esim. vaimo. Olen joskus tilannut tästä lafkasta paidan itse ottamillani mitoilla ja olen vakuuttunut siitä ettei sellaista ihmistä ole olemassa jolle kyseinen paita olisi sopiva...

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #923 : 18.03.15 - klo:10:36 »
Tuossa on kyllä erittäin hyvä kangas:



LightBlue Pinpoint
USD $64.95
No.: R67181-04
Material: Pure Cotton
single ply
Thread Count: 60
Weight: 146 (g)

[törkeä mainos]
Ja tässä mun referral-linkki, saa $20 alennusta ensimmäisestä tilauksesta ja minullekin tulee jotain :)
http://moderntailor.refr.cc/CNNZ8S8
[/törkeä mainos]



salvatore

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #924 : 28.07.17 - klo:23:09 »
Ajattelin, että jaanpa samalla oman Slim Fit -mantrani. Syötän siis luvut suoraan "Measure your shirt" -kenttään, jolloin niihin ei tule muutosta tehtaalla.
(15.2.2012: viilattu mittoja uusimpien mitoitusohjeiden ja havaintojen mukaiseksi)

Heipä hei.

Vuosia vanha viesti, mutta onko tämä ohje edelleen pätevä ja käypä Moderntailorin kanssa?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #925 : 28.07.17 - klo:23:28 »
Ajattelin, että jaanpa samalla oman Slim Fit -mantrani. Syötän siis luvut suoraan "Measure your shirt" -kenttään, jolloin niihin ei tule muutosta tehtaalla.
(15.2.2012: viilattu mittoja uusimpien mitoitusohjeiden ja havaintojen mukaiseksi)

Heipä hei.

Vuosia vanha viesti, mutta onko tämä ohje edelleen pätevä ja käypä Moderntailorin kanssa?

Käytännössä eroa ei hirveästi valmistajien välillä ole. En enää ota kantaa wanhoihin mittaohjeisiini, mutta ne ovat ainakin joskus toimineet asiakaskäytössäkin sangen hyvin.

Ehkä perusjuttuina seuraavassa lisät kehomittoihin (täysmittaan).

Kaulus: Sopiva. Mitta + pari sormea väliin.
Rinta: +10-20 (+12 on vielä slim)
Vyötärö: Seisten väh. +10cm, istuen ainakin +4
Lantio: Kannat yhdessä +5-8cm
Pituus: Kauluksen alta pakaroiden alle
Hihamitta: Olkalisäkkeestä peukalonhangan yläosaan
Hartia: Olkalisäkkeiden väli, mahd. +2
Kädentie: +4 - +6
Hauis: +4 tai enemmän jännitetyn mitan lisäksi. Käytän itse nykyisin paljon suurempaa lisää.
Ranne: +3,5 - kellon päälle +1,5

Ryhdit jne.: Oman näkemyksen mukaan.

Firman haluamia puolimittoja varten oleelliset tulokset tietenkin jaetaan kahdella.

En ota vastuuta toteutuksesta, kehomittauksesta tai muustakaan vastaavasta, mutta noilla saa toimivan paidan jos ei kroppa ole aivan friikki. Kannattaa varautua silti siihen, että maku ja fiilis kehittyvät ja ensimmäinen paita harvoin on täydellinen. Lisämittoja (mm. kyynärpäätä jne.) saa joskus veivata enemmänkin. Sekin on fakta, että kannattaa yleensä erehtyä isompaan kuin pienempään suuntaan.

Oma makuni on paitapuolella mennyt väljemmän suuntaan (kuten muissakin vaatteissa).
Kaikki villa tottelee rautaa.

salvatore

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #926 : 30.07.17 - klo:19:16 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi
En ota vastuuta toteutuksesta, kehomittauksesta tai muustakaan vastaavasta,

Ah, tokihan tietenkin näin. Ja kiitos vastauksesta. 👍

Ehkä tähän voisi tehdä lisäkysymyksen, että onko Moder Tailor edelleen paras omassa jutussaan vai löytyykö muita, vastaavaa hintaa/laatua tajoavia, suositeltavia nettiputiikkeja?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #927 : 30.07.17 - klo:19:25 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi
En ota vastuuta toteutuksesta, kehomittauksesta tai muustakaan vastaavasta,

Ah, tokihan tietenkin näin. Ja kiitos vastauksesta. 👍

Ehkä tähän voisi tehdä lisäkysymyksen, että onko Moder Tailor edelleen paras omassa jutussaan vai löytyykö muita, vastaavaa hintaa/laatua tajoavia, suositeltavia nettiputiikkeja?

Luxire rullaa hyvin, samoin MyTailor (kuulemma). En ole viime aikoina kokeillut onlineputiikkeja, johtuen ihan siitä, että omat paitani tulevat ns. työn kautta mittatilaustoimittajiltamme.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jean Passepartout

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #928 : 22.09.18 - klo:10:44 »
Kysymys foorumin MT-veteraaneille: miten kuvassa näkyvistä kauluksen vierestä alkavista ja kohti kainaloa kulkevista kaarevista rypyistä pääsisi eroon seuraavassa tilauksessa? Selkäasetuksena minulla on "bent" ja olkapäät ovat "average". (Ja kyllä, hihamittaa pitää vielä muokata).



edit. lisätty "seuraavassa tilauksessa"
« Viimeksi muokattu: 24.09.18 - klo:21:36 kirjoittanut Jean Passepartout »

Jean Passepartout

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #929 : 25.09.18 - klo:15:43 »
^ Vielä edelliseen viestiini viitaten mietin sitä, että auttaakohan olkapääasetuksen muuttaminen kohtaan "sloped/sloping". Kuvahaku termeillä "shirt fit sloping shoulders" antaa vähän samankaltaisia esimerkkejä ongelmasta mutta ei aivan vastaavia.