Kirjoittaja Aihe: Kevät- ja kesäpukeutuminen  (Luettu 141570 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #105 : 03.04.10 - klo:13:26 »
Kah, olenko ainoa jonka mielestä Jeonggunin popot näyttävät turvonneilta patongeilta?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #106 : 03.04.10 - klo:13:38 »
Saatat olla, sillä esim. minusta ne näyttävät turvonneilta voisarvilta.
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #107 : 03.04.10 - klo:13:40 »
^^ Amerikkalainen (tai minkä hyvänsä maalainen) hyvin syötetty nainen (tai mies) aivan liian pienissä vaatteissa menee kategoriaan: mitä inhottavaa...

Tämähän on juuri sitä brittieleganssia, johon törmää erityisesti Lontoon ulkopuolella.

Minä en edelleenkään kamalasti ymmärrä valitusta suomalaisten mukamas huonosta pukeutumisesta, samaa kategoriaa kuin väitetty suomalaisten huono kielitaito ja kaikki tuntuu olevan samaa "mitä ne meistä ajattelee"-traumaa. Suhteellisesti ottaen muuallakin on aikalailla saman verran niitä juntteja, juppeja ja "vähän sinnepäin"-pukumiehiä. Kyllä ne huonot kengät ja puvut myyvät muuallakin. Ainoa oikea ongelma on, että viiden miljoonan ihmisen markkinoille ei kannata tuoda kaikkia tuotteita ja se kyllä näkyy.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #108 : 03.04.10 - klo:13:46 »
^Luulen, että olet oikeassa. En ole paljoa oleskellut ulkomailla mutta jo television perusteella pukeutuminen tuntuu esim. Italiassa olevan aikalailla samanlaista kuin Suomessa. Ero maiden välillä on sellainen, että jos Suomessa on tapauksia, joita itse pidän tyylikkäinä, esim. 0,5 % väestöstä, saattaa se Italiassa olla vaikkapa 3 %. Se tarkoittaisi sitä, että minun näkemykseni mukaan Italiassa on tyyliä kuusi kertaa enemmän mutta silti se on molemmissa maissa marginaalista.
Suositellaan täysraittiutta.

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #109 : 03.04.10 - klo:15:27 »
Itsellenikin  Jeonnggunin kenkä tökkii. Sinällään värikkäiden suedejen pitäisi kesää silmälläpitäen toimia, mutta mallissa joku ei vaan iske.

Itse törmäsin viime viikonloppuna Camperin Alfie - malliin ja päädyin hankkimaan parin. Alla olevan lisäksi tarjolla taitaa olla vaaleanruskeaa ja ruskeaa suedea ja ruskeaa ja mustaa nahkaa. Otin kumminkin tälläisen vähemmän tarjolla olevan värin, saa nyt ajaa asian kun aiemmin fiilistelemiäni Grensonin William brogueita vaaleanharmaalla mokalla ei tullu hankittua


Yllättävä löytö sinänsä että olin jo aikapäiviä sitten todennut ettei Camperilta löydy ikinä mitään sopivaa:D

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #110 : 03.04.10 - klo:16:03 »
^^ Amerikkalainen (tai minkä hyvänsä maalainen) hyvin syötetty nainen (tai mies) aivan liian pienissä vaatteissa menee kategoriaan: mitä inhottavaa...

Tämähän on juuri sitä brittieleganssia, johon törmää erityisesti Lontoon ulkopuolella.

Minä en edelleenkään kamalasti ymmärrä valitusta suomalaisten mukamas huonosta pukeutumisesta, samaa kategoriaa kuin väitetty suomalaisten huono kielitaito ja kaikki tuntuu olevan samaa "mitä ne meistä ajattelee"-traumaa. Suhteellisesti ottaen muuallakin on aikalailla saman verran niitä juntteja, juppeja ja "vähän sinnepäin"-pukumiehiä. Kyllä ne huonot kengät ja puvut myyvät muuallakin. Ainoa oikea ongelma on, että viiden miljoonan ihmisen markkinoille ei kannata tuoda kaikkia tuotteita ja se kyllä näkyy.

Spot on. Keskimääräinen britti on tasan yhtä huonosti - jollei huonommin puekutunut - kuin keskiverto suomalainen. J mikäli haluaa viettää aikaa ympäristössä jossa viikset ja takatukka ovat vallitseva normi, kannattaa viettää runsaasti aikaa Euroopana saksankielisellä alueella (eri toten sen itäisemmissä osissa), Tsekinmaalla tai Puolassa. Ja osataan Italiassakin tuulipuku-kultaketjumeininki. TJEU: Gomorra-elokuva.
get your kicks on route six six six

Verraton

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #111 : 03.04.10 - klo:21:54 »
Kah, olenko ainoa jonka mielestä Jeonggunin popot näyttävät turvonneilta patongeilta?

Minulle tulee väistämätä mieleen pehmoeläin hiiri tahi rotta. Katsokaa nyt, mitkä ovat kenkiä ja mitkä jyrsijöitä?


Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #112 : 03.04.10 - klo:23:09 »
^^ Amerikkalainen (tai minkä hyvänsä maalainen) hyvin syötetty nainen (tai mies) aivan liian pienissä vaatteissa menee kategoriaan: mitä inhottavaa...

Tämähän on juuri sitä brittieleganssia, johon törmää erityisesti Lontoon ulkopuolella.

Minä en edelleenkään kamalasti ymmärrä valitusta suomalaisten mukamas huonosta pukeutumisesta, samaa kategoriaa kuin väitetty suomalaisten huono kielitaito ja kaikki tuntuu olevan samaa "mitä ne meistä ajattelee"-traumaa. Suhteellisesti ottaen muuallakin on aikalailla saman verran niitä juntteja, juppeja ja "vähän sinnepäin"-pukumiehiä. Kyllä ne huonot kengät ja puvut myyvät muuallakin. Ainoa oikea ongelma on, että viiden miljoonan ihmisen markkinoille ei kannata tuoda kaikkia tuotteita ja se kyllä näkyy.

Spot on. Keskimääräinen britti on tasan yhtä huonosti - jollei huonommin puekutunut - kuin keskiverto suomalainen. J mikäli haluaa viettää aikaa ympäristössä jossa viikset ja takatukka ovat vallitseva normi, kannattaa viettää runsaasti aikaa Euroopana saksankielisellä alueella (eri toten sen itäisemmissä osissa), Tsekinmaalla tai Puolassa. Ja osataan Italiassakin tuulipuku-kultaketjumeininki. TJEU: Gomorra-elokuva.

Toisin taitaa olla Itävallassa, tarkemmin Wienissä, jossa Laszlo Vassin mukaan joka toisella miehellä on jalassaan kunnon kengät. Parempaa arvioijaa lienee vaikea etsiä. Vass on muuten kertonut tarkastelevan alituiseen ihmisten kenkiä missä kulkeekaan.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #113 : 03.04.10 - klo:23:24 »
Toisin taitaa olla Itävallassa, tarkemmin Wienissä, jossa Laszlo Vassin mukaan joka toisella miehellä on jalassaan kunnon kengät. Parempaa arvioijaa lienee vaikea etsiä. Vass on muuten kertonut tarkastelevan alituiseen ihmisten kenkiä missä kulkeekaan.

Wienissä asuneena rajaisin havainnon koskemaan ainoastaan ihan keskusta-aluetta...
Vähän sama kuin Lontoossa kävelisi Cityn luota jonnekin Chelseaan käymättä koskaan Peckhamissa tai muualla sivummalla... Tosin tämähän liittyy tuohon viimeiseen lauseeseeni eli 95% suomalaisista miehistä nyt ei edes pysty ostamaan "kunnon kenkiä" ja ne loput 5% ostavat parista hassusta liikkeestä, ulkomailta tai tilaavat netistä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #114 : 04.04.10 - klo:18:52 »
^On ilo kuulua harvojen joukkoon. Toisaalta: en omista autoa enkä ole suunnitellut sellaista hankkivani, joten autojen perusteella toisia arvottavien silmissä olen nolla. Arvottaminen on valinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #115 : 04.04.10 - klo:19:08 »
Vaikka sitä ei itse ole huomannut, niin pääsiäispyhäthän tässä on menossa. Joten mukavaa pääsiäistä ja lämmintä kesän alkua vaan kaikille palstaveljille tuon alempana olevan kuvan myötä...
Samalla tuli tässä mieleen, että onkohan arvon jäsenille jo sellaista jälkikasvua, jotka alkaisivat isän opeilla kiinnittää huomiota pukeutumiseen, tässä ainakin varsin rennon ja tyylikkään näköisenä kesään suuntaava pikkujäbä (vaikka onkin mainoskuva...) :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.10 - klo:19:10 kirjoittanut ChuckBass »

tuomas

  • Vieras
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #116 : 04.04.10 - klo:20:04 »
Samalla tuli tässä mieleen, että onkohan arvon jäsenille jo sellaista jälkikasvua, jotka alkaisivat isän opeilla kiinnittää huomiota pukeutumiseen, tässä ainakin varsin rennon ja tyylikkään näköisenä kesään suuntaava pikkujäbä (vaikka onkin mainoskuva...) :)

Hyvää pääsiäistä minunkin puolestani. Oma jälkikasvuni on vielä siinä iässä, jossa vaatteissa kiinnostaa ainoastaan se, miltä ne maistuvat. Toivottavasti pikkujäbä kehittää sitten teini-ikäisenä jonkin oman juttunsa, jota minä en ymmärrä ollenkaan. Ja toivottavasti en sitten myöhemmin pue tyyppiä "pieneksi aikuiseksi" vaan ymmärrän vaatettaa hemmon puissakiipeiltäviin kuteisiin.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #117 : 04.04.10 - klo:20:07 »
kuusivuotias poikani vaatii itselleen solmiota jos ja kun sellaiseen sonnustaudun. Samoin poikani on adoptoinut minun värimaailmaa pukeutumisessaan: kuljemme samanvärisissä pikeepaidoissa kesällä. RL lastenmallistoa en ole viitsinyt pojalle ostaa. Muuten poikani pukeutuu näihin "puissakiipeiltäviin" vaatteisiin.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #118 : 10.05.11 - klo:21:04 »
Nyt kaipaisin vinkkejä kesäkengiksi, ovatko tämän kesän juttu esim. purjehduskengät, louferit vai mitkä? Mitkä kengät sopivat mm. 3/4-pitkien housujen kera?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #119 : 10.05.11 - klo:21:15 »
Ei mitkään. Tai siis, 3/4 housut eivät sovi minkään kanssa.

Mutta tämän kesän kengät noin muuten on purkkarit.