Kirjoittaja Aihe: Kevät- ja kesäpukeutuminen  (Luettu 141411 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #45 : 17.03.10 - klo:00:40 »
^ Noissakin jotenkin tuo pohja ei vaan iske...

Itse ajattelin uusiksi hankinnoiksi jotain tällaista:
[
Sekä lisänä nämä, jotka tulevat tänä kesänä ensimmäistä kertaa käyttöön, luultavasti ilman sukkia, ellei sitten jotain ihanan värikästä tule puettua näiden kera

Plus bonuksena vielä.. En tiedä missä näitä tulen käyttämään, mutta seuraavanlaiset on ebaysta tulossa:

En ole normaalisti tuon mallisten loafereiden ystävä, mutta näissä oli sitä jotain, ajattelin, että no kokeillaan :D (hyvä, että tuli edellisessä postauksessa noita tupsuloafereita kehuttua...)
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:05:42 kirjoittanut ChuckBass »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #46 : 17.03.10 - klo:08:38 »
^ Nuo siniset käärmeennahka(?) loaferit ovat juuri sitä mitä suomen kesa kaipaa! Tarvitaan jotain, joka huutaa: "Nyt on kesä! Hajotkaa niissä hiihtomonoissanne!" Vähälle käytöllehän tuollaiset tulevat jäämään kun sopivia päiviä on helposti vain kourallinen. Mutta esim. valkoisten pellavahousujen kanssa nuo näyttävät hienoilta. Tupsuista en tosin välitä.

Noissa BowtiePastan Yuketenissa on joissain kuvissa todella hienot linjat, mutta Yuketenin omilta sivuilta jäi vähän liian kolho vaikutelma. Nuo varmaan pitäisi nähdä livenä. Olivat kuitenkin Oi Polloin kengistä ainoat, jotka puhuttelivat ja saivat menemään valmistajan sivuille.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #47 : 17.03.10 - klo:09:37 »
^ Eivät nuo tosiaan minkään taksipusakan kanssa sovi, vai baracutako se oli :?)


Auts, todella hyvä kuitti :D :D :D
Kyllähän nuo tupsu-weejunit on järkyttävät, paitsi noh, kaikille yli 50v täyttäneille menköön.

No, en itsekään ole tupsuloaferien ystävä, täsmennettäköön tässä.

T. Cab Driver over iGent, any day.

get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #48 : 17.03.10 - klo:09:42 »
En ole normaalisti tuon mallisten loafereiden ystävä, mutta näissä oli sitä jotain, ajattelin, että no kokeillaan :D (hyvä, että tuli edellisessä postauksessa noita tupsuloafereita kehuttua...)

Ei jumalauta! Kaveri joka pari postia sitten kuittasi tupsuloaferit yli 50v pappojen kengiksi hehkuttaa nyt sellaisia, vieläpä Tikkurilan talomaalilla värjättyjä, valkoisin kulmalaudoin somistettuina. Sinene tupa ja perunamaa, täältä tullaan! ;P

..Hakekaa ambulanssi, SATTUU; PUHKAISIN SILMÄNI JUURI!

Kuka opettaa mulle braillet?

Please?
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #49 : 17.03.10 - klo:09:46 »
^ Nuo siniset käärmeennahka(?) loaferit ovat juuri sitä mitä suomen kesa kaipaa! Tarvitaan jotain, joka huutaa: "Nyt on kesä! Hajotkaa niissä hiihtomonoissanne!" Vähälle käytöllehän tuollaiset tulevat jäämään kun sopivia päiviä on helposti vain kourallinen. Mutta esim. valkoisten pellavahousujen kanssa nuo näyttävät hienoilta. Tupsuista en tosin välitä.

Ei Suomen kesä kaipaa mitään Pelle-Showta vaan hyvää kesäpukeutumista.

Menisivät kukaties vielä tummemmalla sävyllä ja jollain normaalilla nahkalaadulla, pakkoko niitä krokoja on sinisten popojen takia tappaa?

Takaisin yrittämään asiallisuutta:
Nuo Chuckin ylimmän rivin mokka-semi-brogueet on varsinb tyylikkäät.
get your kicks on route six six six

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #50 : 17.03.10 - klo:09:47 »
Kesäksi olen ajatellut ostaa seuraavankaltaiset Russell:in mokkasiinit, jotka valmistetaan asiakkaan mittojen mukaan kohtuulliseen 189 dollarin hintaan; pitänee käydä jossain ammattilaisella mittauttamassa jalkansa...

The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #51 : 17.03.10 - klo:12:34 »
Ei Suomen kesä kaipaa mitään Pelle-Showta vaan hyvää kesäpukeutumista.

Suomen muutamat kesäpäivät ovat pikkujouluihin rinnastettava juhla, jolloin mikään ei ole liian kornia ja ihmiset siemailevat hymyillen kuohuviiniä. Noita päiviä varten Suomen varmuusvarastoissa on riittävästi miehiä taksitakeissa ja tupsuloafereissa, jotta pakollinen 'taso' pysyy yllä. Sen sijaan kevyitä materiaaleja, hyviä leikkauksia, valkoista ja kirkkaita värejä tarvitaan lisää terasseille ja kaduille.

Puhun nyt tietenkin kesäpukeutumisesta. Kylmällä teräksenharmaalla kesäkuisella pilvipoudalla ne perustylsät ruskeat kengät ovat ihan passelit, niitähän minullakin on kaapit täynnä. Mutta hellekelin nahkapohjasandaalien ja viileiden päivien ruskeiden mokkakenkien välissä on erinomaisesti tilaa vaikka vaaleansinisille mokkaloafereille. Toista ketjua siteeratakseni: "Jos sinisiä krokotiililoafereita ei voi käyttää kesäterassilla, niin koska niitä voi käyttää?"


Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #52 : 17.03.10 - klo:14:09 »
Nuo siniset tassel loaferit ovat kyllä härskit, Chuckin kaltaisella asennemiehellä menee vielä läpi. :)
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #53 : 17.03.10 - klo:14:24 »
Suomen muutamat kesäpäivät ovat pikkujouluihin rinnastettava juhla, jolloin mikään ei ole liian kornia ja ihmiset siemailevat hymyillen kuohuviiniä. Noita päiviä varten Suomen varmuusvarastoissa on riittävästi miehiä taksitakeissa ja tupsuloafereissa, jotta pakollinen 'taso' pysyy yllä. Sen sijaan kevyitä materiaaleja, hyviä leikkauksia, valkoista ja kirkkaita värejä tarvitaan lisää terasseille ja kaduille.

Jos edelleen viittaat 'taksitakilla' tuohon geeysiin, niin eipä niitä hirveästi vastaan tule. Mikäli viittaat tyermillä kaikkiin vähänkin sinne päin oleviin  kopioihin, musu-silkkitakkeihin tms, sitten ostan ajatuksesi.

Itse otan kengät tietyssä mielessä vakavasti: minulle ne eivät ole pelleilyn ja / tai koreilun väline vaan asialliset jalkineet, oli kevät, kesä, syksy tai talvi. Haen väriä pukeutumiseen ihan muista jutuista. esim. käyttämällä värikkäämpiä paitoja tms. Toisian sanoen, en tunne tarvetta erottautua 'jännittävän' värisillä - tai materiaalisilla kengillä.

Puhun nyt tietenkin kesäpukeutumisesta. Kylmällä teräksenharmaalla kesäkuisella pilvipoudalla ne perustylsät ruskeat kengät ovat ihan passelit, niitähän minullakin on kaapit täynnä. Mutta hellekelin nahkapohjasandaalien ja viileiden päivien ruskeiden mokkakenkien välissä on erinomaisesti tilaa vaikka vaaleansinisille mokkaloafereille. Toista ketjua siteeratakseni: "Jos sinisiä krokotiililoafereita ei voi käyttää kesäterassilla, niin koska niitä voi käyttää?"

Vastakysymys: mihin helvettiin tarvitaan sinisiä krokoloafereita?

'Tylsyys' lienee aika henkilökohtainen määritelmä: mielestäni esim burgundynpunaiset loaferit esimerkiksi eivät ole tylsät, olettaen että ne ovat riittävän hyvälaatuiset, hyväkuntoiset jne. Ei sellaisia de facto ihan hirveästi vastaan kävele, tupsulla tai ilman.

Kenties tällaiset seikat eivät ole toisensa pois sulkevia ts. jos ei halua pukeutua huomiota herättäviin erikois-erikois-kesäkenkiin vaan käyttää hieman kesympiä jalkineita ei välttämättä pukeutuminen ole kokonaisuutena tylsää, ei, vaikka päällä olisi tuo kuuluisa taksitakki.

Suhtaudun jossain määrin  nihkeästi päällepaistavaan  erikoisuuden tavoitteluun olipa kyseessä - hm - 'boostattu' klassinen pukeutuminen tai manga-teinit. Siis eihän sellainen tosi asiassa hirveästi minua häiritse, en vain itse tahdo laittaa esim. mielestäni yliampuvan värisiä / tyylisiä kenkiä jalkaan. Olen sitten ihan mielelläni hieman tylsä.

Edit. quote-toiminnon kanssa töppäilyt korjattu.
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:14:43 kirjoittanut ivyman »
get your kicks on route six six six

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #54 : 17.03.10 - klo:14:39 »
Toisaalta kesäksi himottaisi ostaa jotain ihan erilaista. Taitaa Suomen kesä vain olla vähälumisuudestaan huolimattta liian kylmä tämmöiseen irroitteluun.


Ymmärrän, että joku pitää Weejuneja rumina mutta sitä en ymmärrä, että joku voi tuollaisia harkita.

Mitä tulee Baracutaan, malleissa ja väreissä on eronsa, puhumattakaan siitä, mihin sen yhdistää. Tummasta G9:stä, mustista Weejuneista ja tummista suorista housuista syntyy ehta mannetyyli. Taksikuskikin tulee mieleen. Vaalea G4, farkut ja viininpunaiset Weejunit (mieluiten hieman patinoituneina) on jotakin aivan muuta. Tällaisella kokonaisuudella OCBD:lla täydennettynä olen varautunut kesään. Katsotaan, tulevatko ihmiset kysymään kyytiä tai pulloa.
Suositellaan täysraittiutta.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #55 : 17.03.10 - klo:14:51 »
^Arska. Tarjoan sulle tuopin jos kohdataan joskus: olet asian ytimessä.

Ja nyt paria pulloa hankkimaan, ei kun dieselmersun ratttiin. On illalla töitä.
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #56 : 17.03.10 - klo:14:54 »
Ymmärrän, että joku pitää Weejuneja rumina mutta sitä en ymmärrä, että joku voi tuollaisia harkita.

Suosittele jotain parempaa valkoisten pellavahousujen seuraksi hellekeleille? Kalseampiin päiviin on jo mokkakenkää ja munkkia.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #57 : 17.03.10 - klo:15:03 »
Sandaalit? Heh.

"Ilmastointiperforoidut" kengät?

ps. mun mielestä noi siniset louferit on jopa yllättävän makeat. vaikkei sovi ollenkaan omaan tyylini voisin melkein tuollaiset ostaakin.  niin hyvännäköiset ne on.
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:15:06 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #58 : 17.03.10 - klo:15:07 »
Ymmärrän, että joku pitää Weejuneja rumina mutta sitä en ymmärrä, että joku voi tuollaisia harkita.

Suosittele jotain parempaa valkoisten pellavahousujen seuraksi hellekeleille? Kalseampiin päiviin on jo mokkakenkää ja munkkia.

Miten olisivat esimerkiksi nyppypohjaiset Tod'sin mokkasiinit vaalealla, tan-sävyisellä pintanahalla? Minulla on sellaiset ja itse pidän niitä aina ilman sukkia, sillä kengät ovat niin kevytrakenteiset, että sukat eivät mielestäni oikein sovi. Luulen, että sopisivat hyvin pellavahousujesi kanssa, kunhan ne ovat riittävän tyköistuvat. Tyköistuvuudella en tietenkään tarkoita mitään leggingsejä - liian leveät lahkeet eivät vain sovi kovin kevytrakenteisten kenkien kanssa.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #59 : 17.03.10 - klo:15:30 »
Ai että, olipas mukava herätä ja tsekata, että mikä täällä on meininki :) Tästä minä pidän, eri mielipiteitä, täysin eri linjoja, välillä pientä piikittelyä, ollaanhan nyt kuitenkin keskustelupalstalla :) Yleensä kun täällä on meininki niin konsensusta, että kaikki vaan myöntäilee toisiaan, niin tämä on piristävää!

Ja sitten vielä itse asiaan. Nuo krokoloaferit olivat tosiasiassa hieman "vahinkohuuto". Tsekkasin, että no nuohan nyt on hienot (vähän sellasella ei helvetti-fiiliksellä), mutta sitten siellä oli jotain rajoitteita huutamiseen. Kokeilin, että onnistuuko ja onnistui. Sen jälkeen ei sitten tullutkaan enää tarjouksia, joten ei muuta kuin pakettia tänne päin! Ja sproily, ne onkin 50-luvulta, ehkä sä jotenki sisismmässi huomasit sen ja silmä mieltyi ;)
Saa nähdä (jos nyt niin kaukaa ovat), että mitä 50 vuotta käyttämättömänä ja paketissa on kengille tehnyt... Mutta eiköhän kesältä joku sopiva juhla / tilaisuus löydy, minne noi on jalkaan iskettävä.
Ja Ivy, älä nyt edes vertaa noita(kaan) Weejuneihin, koska näissä on sitä jotain, mitä ei noista "taksikuskin" perusläpsyköistä löydy (enkä nyt puhu tupsuista...)

Ja joo, ehkä unohdetaan tuo taksikuskiläppä, oli ja meni. Mutta itselle jotenkin tuo Arskan kuvailema kokonaisuus G4 & farkkujen kera jotenkin edustaa sellaista persoonattomuutta. On hankittu "kalliit" kengät&takki ja sitten uskotaan, että näillä mennään. Ja jos niissä viihtyy, niin hieno homma, eihän se ole minulta pois!
Jotenkin vaan itse olen Pchanin kanssa samoilla linjoilla, että mukavaa jos joku tekee jotain toisin. En minä älyttömästi pidä tuosta Sproilyn "vanhanajan" tyylistä, mutta jäbä vetää omalla tyylillä ja persoonallisesti, siksi odotan jo miehen postauksia kesältä "mitä tänään päälläsi"-ketjuun. Sama pätee kuitenkin Ivyynkin, koska sielläkin on aina jotain jujua siinä hommassa. Mutta kun mä vaan näen silmissäni miten näitä "vaalea g4-tapainen takki, farkut ja loaferit"-jamppoja tulee vastaan kesällä niin, ettei itse pysy mukana laskuissa. Ja huomatkaa, minä niputan nyt samaan pakettiin kaikki, oli päällä sitten aidot g4/g9-takit, weejunit tai niiden mahdolliset jäljitelmät, joita löytyy vaikka prismasta. En siis puhu nyt laadusta, vaan siitä miltä ne ulospäin (minulle) näyttävät. (kun joku kuitenkin olisi tästä tullut avautumaan, että eihän se ole sama)


Mutta kevät- ja kesähenkiset terveiset joka tapauksessa täältä hieman kauempaa... Täällähän siis tälläkin hetkellä paistaa aurinko, lumet on lähteneet ja kevät on tulossa. Aamut tosin vielä viileitä, mutta talvitakeille ei enää käyttöä. Jännä nähdä, miten nopeasti täällä on otettu tuo kevät vastaan. Jengi kulkee shortseissa ja t-paidassa, naiset hotpantsit jalassa ja topit päällä. Tämä siis pari päivää sen jälkeen, kun suurin osa lumista oli sulanut :)


Ei Suomen kesä kaipaa mitään Pelle-Showta vaan hyvää kesäpukeutumista.

Aina kaivataan hieman showta... Mutta jos pellen roolin haluaisin, vetäisin kalossit noiden loafereiden päälle, koska niillä saa hyvän pelle-hermanni / hessu hopo-fiiliksen luotua :D