Kirjoittaja Aihe: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?  (Luettu 3123 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« : 20.02.10 - klo:21:20 »
Liivivalmistajilla harvoin näkee takkien tyyliin pituuksia kuten S/R/L, joka minua on alkanut ihmettämään että eikö liivejä oikeasti valmisteta niin paljoa että niitä saisi eri pituuksisina? Rinnanympäryskoot kyllä ilmoitetaan, mutta 187cm pituisena jokainen kaupasta vastaantullut liivi on liian lyhyt, jolloin paita ja vyö näkyy alta. Ainoa vaihtoehtohan olisi se, että hankkisi housuja jotka olisivat tarpeeksi high waist eli tarpeeksi ylhäällä. Tällaisia housuja ei kyllä enää saa mistään kaupasta uutena vaan sellaiset pitäisi teettää. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan tai keksisi ratkaisua?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #1 : 20.02.10 - klo:21:45 »
Ongelmasta päässee eroon käyttämällä irtoliivien sijasta neuleita. Vaihtoehto on paljon helpompi ja todennäköisemmin onnistuva.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #2 : 20.02.10 - klo:23:09 »
Optimaalinen tilannehan olisi että olisi yksi kolmeosainen puku, jota voisi vaikka yhdistää siten, että käyttäisi liivi+housut yhdistelmää eri väristen takkien kanssa tai liiviä käyttäisi erivärisen puvun kanssa (esim. tumma liivi, harmaassa puvussa jne). Neule olisi "OK" mutta hyvin istuva liivi olisi maukkaampi :).

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #3 : 21.02.10 - klo:00:13 »
Itse olen 185 cm ja minulle liivit ovat liian pitkiä, koska käytän korkeavyötäröisiä housuja.

Niiden pitäisi kyllä olla siis sopivia lantiokorkuisille housuille.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #4 : 21.02.10 - klo:10:38 »
Itse olen 185 cm ja minulle liivit ovat liian pitkiä, koska käytän korkeavyötäröisiä housuja.

Niiden pitäisi kyllä olla siis sopivia lantiokorkuisille housuille.

Ei kai silloin liivi voi olla liian pitkä jos housut ovat korkeat, eikö se noin pidäkin mennä :). Olen huomannut muissakin vaatteissa ym. että omissa geeneissä on sellainen juttu että yläkroppa on pitkä (pitkä selkä) ja sitten jalat ja kädet on yläkroppaan nähden lyhyemmät. Kyse ei ole monesta sentistä sillä 5-senttiä liivin pituutta lisää olisi jo mukavuusrajoilla. Toinen vaihtoehto on modata housut korkeammiksi.. tätä voisi jopa kokeilla joidenkin halpojen housujen kanssa..

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #5 : 21.02.10 - klo:11:14 »
Olen huomannut muissakin vaatteissa ym. että omissa geeneissä on sellainen juttu että yläkroppa on pitkä (pitkä selkä) ja sitten jalat ja kädet on yläkroppaan nähden lyhyemmät.
Tervetuloa joukkoon

Nimimerkillä: autossa penkki hyvinkin edessä ja pää kiinni katossa.

Ps. Älä koskaan osta Alfa-Romeota, se on suuniteltu ns ISA-standardin mukaan (Italialainen Standardi Apina, pitkät jalat ja kädet, lyhyt selkä)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #6 : 21.02.10 - klo:13:19 »
^^En usko, että housuista voi tehdä korkeampia. Ne täytyy olla leikatut sellaisiksi..

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Liivin pituusvaihtoehdot - onko niitä?
« Vastaus #7 : 21.02.10 - klo:20:49 »
^^En usko, että housuista voi tehdä korkeampia. Ne täytyy olla leikatut sellaisiksi..

Teknisestihän tuossa toimenpiteessä lasketaan haaroväliä alemmaksi mm. saumurilla/ompelukoneella jos pituutta löytyy puntista tarpeeksi ettei housut heilu sen jälkeen ilmassa.. Tottakai se, miten housut on tehty, vaikuttaa lopputulokseen, en myöskään usko että kovin matalia housuja saa nätin näköiseksi tuolla tavalla mutta nyt ei puhuta kuin 5-8 sentin tarpeesta. Voin raportoida miten se onnistuu mutta nyt mentiin hieman ohi aiheen.. :)