Kirjoittaja Aihe: Loake  (Luettu 231289 kertaa)

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #105 : 22.12.09 - klo:20:11 »
Nyt tuli omat Loaket. Pohjassa lukee 42 ja ovat melko väljät mun 42 jalkaan...Style number 6411 on malli.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Loake
« Vastaus #106 : 06.01.10 - klo:18:15 »
Uri, lukeeko niissä UK koossa kokoa? 8F, 8G vai onko ne 8.5X?

Onko kellään kokemusta Loaken 1880 sarjan Aldwych kengistä? Tarisin perus mustat oxfordit mitä voisi tumma puvun kanssa käyttää. Hintaa noille Herringiltä tulee 145£. Olisko jotain muuta järkevää edullista kengää? Harringin clearence puolella ei oikein 8G tai 8.5F koossa ainakaan oikein löytynyt jotka on mulle ehkä parhaat koot ainakin Churchissa istuu hyvin.

EDIT: en tiedä sitten miten olis nää Herringin kengät (loaken valmistamat), niissäkin vaihtoehtoja riittää http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?brandID=6&catID=42&shoeID=448&selectedSizeID=7&selectedFitID=2&seconds=0
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:18:23 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Loake
« Vastaus #107 : 06.01.10 - klo:20:06 »
Päädyin nyt lopulta juurikin noihin Knightsbridgeteihin. Toivotaan että ovat sitä mitä halusinkin. Lisäksi lähti tilaukseen Herringin Turner II kengät Burgundyn värissä (Full broquet).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #108 : 07.01.10 - klo:08:34 »
Omistan Knightsbridget, olen ollut niihin oikein tyytyväinen. Koen niiden olevan samalla tasolla Loaken 1880-sarjan kanssa.

Tarkoittanet samalla tasolla muiden 1880-sarjalaisten kanssa, siihenhän Knighstbridget kuuluvat. Omille uudehkoille Knightsbridgeilleni meinasin tehdä pahasti hallaa eräänä hyvin loskaisena päivänä, jolloin kengät olivat vailla suojaa ja nahkapohja kastui pahasti. Sittemmin olen vetänyt suklaanruskeat Swimsin kalossit suojaksi joka kerta ulos lähdettäessä näin talviaikaan. 
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #109 : 07.01.10 - klo:11:30 »
^ Ahaa, sinulla on siis Herringin versio. Omani ovat Loaken 1880:set. Olen paristakin eri paikasta yrittänyt ostaa Knightsbridgen edeltäjää, 1880-sarjan Loake Norwichia, mutta ruskeana se on aina ollut loppu, malli kun on 'discontinued'. Harmi, sillä se näyttää kuvissa paremmalta kuin Knightsbridge. 
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #110 : 07.01.10 - klo:16:53 »
Eivät kuulu. Kyseessä on Herringin Loakella teettämä mallisto, Loaken 1880-sarja on erikseen. Täytyy tosin mainita, että Loaken pohjanahka ei ole kulutuskestävyydeltään aivan ykkösluokkaa, korjausnahka on kestävämpää (näin ainakin omalla kohdallani on ollut).

Loake sekoittaa tavallisen kuluttajan päätä myymällä kahta erilaista Knightsbridge-mallinimellä kulkevaa kenkää

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Loake
« Vastaus #111 : 07.01.10 - klo:17:10 »
Eivät kuulu. Kyseessä on Herringin Loakella teettämä mallisto, Loaken 1880-sarja on erikseen. Täytyy tosin mainita, että Loaken pohjanahka ei ole kulutuskestävyydeltään aivan ykkösluokkaa, korjausnahka on kestävämpää (näin ainakin omalla kohdallani on ollut).

Loake sekoittaa tavallisen kuluttajan päätä myymällä kahta erilaista Knightsbridge-mallinimellä kulkevaa kenkää
Niin tai oikeastaan toinen on Herring (loaken valmistama) ja toinen Loake.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

OFlahertie

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #112 : 08.01.10 - klo:10:47 »

Kuinka paljon enemmän arvon herrat olisivat valmiita maksamaan Suomessa myytävistä Loakeista saadakseen sovitusmahdollisuuden? Voi olla, ettei ole kannattavaa tuoda sataa paria Loakeja maahan myytäväksi sellaisella hinnalla, jolla keikarilaiset niitä ostaisivat. Kävisi herkästi niin, että suomalaispuodista tulisi vain jalkineiden sovituspaikka ja tilaus tapahtuisi ulkomaisesta nettikaupasta.

Itse maksaisin mielelläni ainakin 30 euroa enemmän tuollaisista 150 punnan (160 - 170 euron) Loakeista, mikäli saisin niitä esim. Feressä tai Schoffassa rauhassa sovitella.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #113 : 08.01.10 - klo:10:52 »
^ Tuskinpa pariakymmentä prosenttia enempää olisin valmis maksamaan.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #114 : 08.01.10 - klo:11:00 »
^ Enpä oikeastaan yhtään enempää, ainakaan nykyään, sillä itse hoidan "sovituksen" kysymällä nettimyymälältä kengän pohjan tarkkoja mittoja pituudesta ja leveydestä, tai mikä koko vastaa tiettyä / haluamaani mittaa. Joissakin perus oxfordeissa tms. tämä riittää hyvin kun kengän muodon ja muut mittasuhteet näkee kuvista. Ensin toki täytyy olla tietoinen siitä itselleen sopivasta koosta (pituus ja leveys), mutta valistuminen tapahtuu jo yhden tai kahden sopivan parin jälkeen.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Loake
« Vastaus #115 : 08.01.10 - klo:11:51 »
10-20%, ensinnäkin olen aina valmis maksamaan palvelusta (ärsyttää kun monessa paikkaa ei saa enää palvelua, hinnasta nipistetty joku pinna pois). Ja toki haluan tukea suomalaista työllisyyttä (suomalainen leipä tuo leivän monen pöytään). Ja itse koitan välttää tätä ikävää kivijalkamyymälöiden kiusaamista että kävisi siellä vain sovittamassa ja sitten netistä tilaa. Netissä pystytään aina myymään halvemmalla koska ei ole esim kalliita vuokrakuluja ja henkilöstökulutkin ovat usein pienemmät.

Kauniimpi osapuoli suosii esim Stockmannia sen takia että voi mennä sinne kiiressä, sanoa myyjälle että tarvitsee mustan neuleen, jonka jälkeen myyjä tuo kaikki 20 eri vaihtoehtoa sovituskoppiin sovitettavaksi. Valitaan paras. Tähän kuluu aikaa 15min. Verrattuna että itse koittaisit etsiä koko liikkeen läpi ja mahdollisesti löydät niistä muutaman. Kyllä siitä palvelusta voi jokusen pinnan enemmän maksaakkin.

Toki itse kun olen ollut kehittämässä nettikauppoja kohta 15v ajan, niin olen kiinnostunut aiheesta ja paljon teenkin nettiostoksia.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #116 : 08.01.10 - klo:13:12 »

Kuinka paljon enemmän arvon herrat olisivat valmiita maksamaan Suomessa myytävistä Loakeista saadakseen sovitusmahdollisuuden? Voi olla, ettei ole kannattavaa tuoda sataa paria Loakeja maahan myytäväksi sellaisella hinnalla, jolla keikarilaiset niitä ostaisivat. Kävisi herkästi niin, että suomalaispuodista tulisi vain jalkineiden sovituspaikka ja tilaus tapahtuisi ulkomaisesta nettikaupasta.

Itse maksaisin mielelläni ainakin 30 euroa enemmän tuollaisista 150 punnan (160 - 170 euron) Loakeista, mikäli saisin niitä esim. Feressä tai Schoffassa rauhassa sovitella.

Oulusta matkakuluja kertyy Helsinkiin sen verran että se 30 euroa kasvaa kummasti. Toki, jos Helsingissä olisit muutenkin pistäytymässä - niin kuin varsin usein olen - niin 10-20% maksaisin varmaan enemmän. Varsinkin jos siihen hintaan saisi vielä jotain nimellistä kivaa päälle, esim. jonkun harjan tai muuta turhaketta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #117 : 08.01.10 - klo:18:26 »
Vertailun vuoksihan Sauma myy ainakin Alfred Sargentin kenkiä, joten niitä voisi käyttää vertailukohtana jos joku on tutustunut. Tässähän on vähän paradoksaalista, että valitetaan suomalaisten kenkien käytöstä, Suomen kenkävalikoimasta ja muusta, mutta kuitenkin hankitaan ulkomailta.

Tietysti hinta on tärkeä kysymys, mutta toisaalta ainoastaan osoittamalla bisnes kannattavaksi voidaan Suomeenkin saada kunnon kenkiä ja se voi heijastua jopa yleiseen kenkien käyttöön. Esikuvana oleminen ei ole halpaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #118 : 08.01.10 - klo:20:09 »
^ Woa yritti toimia miesten parempana kenkäkauppana, mutta ilmeisesti bisnes ei kannattanut. Woa myi alkaen 240€  hintaan Moreschia, joka on hinta-laatu-suhteeltaan hyvä valmistaja. Hintalisää italiaan nähden oli n. 10-20%. Kenkä-pioneerina on vaikea toimia Suomessa, koska miehet ovat tottuneet liimakenkiin.

Jos itse olisin niin hullu, että yrittäisin kaupata parempia kenkiä, niin ottaisin hyllyyn vain edullisia kumipohjaisia sidottuja ja panostaisin asiakaspalveluun. Loake, Sargent ja vastaavat edulliset englantilaiset olisivat sopivia. Italialaisia ei oikein saa kumipohjilla.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #119 : 08.01.10 - klo:20:53 »
Niin, suomalaiselle perusmiehelle on varmasti vaikeaa kaupata yli 200€ kenkiä, joissa on vielä nahkapohja.

Harmi, että kaikilla valmistajilla ei ole kovinkaan paljon kumipohjaisia oxfordeja.
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo:21:50 kirjoittanut JMasa »