Kirjoittaja Aihe: Loake  (Luettu 231589 kertaa)

Antti76

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #60 : 21.10.09 - klo:20:36 »
Meikäläinen tilasi Kew -mallin kokona 9,5G (muiden kenkien koot vaihtelevat 43-44, hyvin istuvien Clarksien koko on 9,5G), joka osoittautui lopulta aivan liian suureksi. Kielen päällä olleet laput jouduin laittamaan päällekkäin, jotta kengät edes jotenkuten pysyisivät jalassa. Kun painoin varpaat niin eteen kuin meni, niin kantapään taakse mahtui vielä kaksi sormea. Joten ovat tosiaan todella isoja kokoja.

Ne yhdet Loaket, jotka omistan ovat sangen pienet ilmoitettuun kokoonsa nähden. Eivät paljon, mutta eron huomaa jos vertaan niitä Clarkseihini tai Churcheihin. Kengät ovat mallia Arundel ja kokoa 9.5G (7/EEE). Nämä loaket ovat oikein sopivat jalkaani. Churcheihin laitoin nahkapohjalliset, jotta sain ne mieluisiksi.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #61 : 22.10.09 - klo:13:03 »
oi ja voi. Tilasin hiljattain 8.5 kokoa olevat Loaket. En ollut ihan varma että mikä koko oisi pitänyt tilata ja yleensä mun kengät on vaihdellu 8-8.5 välillä. Yhtään "oikeata" kenkää mulla ei tosin ole vielä ollut. No laitetaan vaihtoon sitten jos on väärän kokoiset.

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #62 : 22.10.09 - klo:14:41 »
oi ja voi. Tilasin hiljattain 8.5 kokoa olevat Loaket. En ollut ihan varma että mikä koko oisi pitänyt tilata ja yleensä mun kengät on vaihdellu 8-8.5 välillä. Yhtään "oikeata" kenkää mulla ei tosin ole vielä ollut. No laitetaan vaihtoon sitten jos on väärän kokoiset.

Kyllä sitä kysyntää löytyy täältä Suomestakin, joten laatutorille myyntiin vain, jos osoittautuvat vääränkokoiseksi. Mutta niinkuin on tullut ilmi, niin kengän koko riippuu hyvin paljon myös käytetystä lestistä.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #63 : 11.11.09 - klo:18:58 »
oi ja voi. Tilasin hiljattain 8.5 kokoa olevat Loaket. En ollut ihan varma että mikä koko oisi pitänyt tilata ja yleensä mun kengät on vaihdellu 8-8.5 välillä. Yhtään "oikeata" kenkää mulla ei tosin ole vielä ollut. No laitetaan vaihtoon sitten jos on väärän kokoiset.

Mites sopi toi Loaken 8,5? Mikä koko sulla on yleensä Suomessa?

Reijo (nimi muutettu)

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #64 : 12.11.09 - klo:09:42 »
Kämpin Schoffaan on kuulemma tulossa Loaken kenkiä lähiaikoina ja heidän kauttaan niitä voi myös sitten tilata katalogin mukaan.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #65 : 12.11.09 - klo:09:47 »
Kämpin Schoffaan on kuulemma tulossa Loaken kenkiä lähiaikoina ja heidän kauttaan niitä voi myös sitten tilata katalogin mukaan.
Heh, mikähän mahtaa olla hinta.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #66 : 13.11.09 - klo:15:36 »
Kuten olen joskus aiemmin maininnutkin, Alppilan kenkä möi (en tiedä myykö enää) Loaken mallistoa 4-5 vuotta sitten. Loaken Kempton Chukka bootsit maksoivat tuolloin käsittämättömät 250 euroa. Täytyy esittää toive Schoffan suuntaan järkevän hinnoittelupolitiikan puolesta jottei heille käy niinkuin Kapteenskalle: jossain viestissä oli huulena mainittu kapteenskan olevan englantilaisten tuotteiden showroom jossa voi käydä kokeilemassa sopivat koot ja sitten tilata sama tuote briteistä huomattavasti edullisempaan hintaan.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #67 : 15.11.09 - klo:13:17 »
oi ja voi. Tilasin hiljattain 8.5 kokoa olevat Loaket. En ollut ihan varma että mikä koko oisi pitänyt tilata ja yleensä mun kengät on vaihdellu 8-8.5 välillä. Yhtään "oikeata" kenkää mulla ei tosin ole vielä ollut. No laitetaan vaihtoon sitten jos on väärän kokoiset.

Mites sopi toi Loaken 8,5? Mikä koko sulla on yleensä Suomessa?

Moi sopiihan se. Aavistuksen väljät. Mutta se oli osittain tarkoituskin. Laitoin paksun pohjallisen ja voi tarvittaessa käyttää paksumpia sukkia. Syys/talvi kengiksi siis. Ne on pienellä varrella olevat mallit niin varren reuna on kyllä aika kivulias, mutta on nyt varovaisen käytön johdosta jo hieman pehminnyt. Luulen että kohta ei enää vaivaa. Malli siis Gatcombe.

Niin tosiaan ja koko on normaalisti 42-42,5
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:17:09 kirjoittanut CyberDog »

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #68 : 15.11.09 - klo:15:46 »
^Mulla on ihan sama ongelma Loaken Bogartin kanssa. Muuten on aika hyvän kokoinen, mutta jostain syystä varsi jalan juuri nilkan ympäriltä on niin korkea, että ilman pohjallista painaa kivuliaasti. Pohjallisen kanssa ehkä hieman ahdas varpaista mutta parempi kuin ilman pohjallista. Mitoitus on siis aika reilu varsinki korkeussuunnassa.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #69 : 29.11.09 - klo:17:01 »
Totaaliofftopicia:
Urheilukanavalta tulee juuri FA cupin futismatsi Kettering-Leeds. Kettering sijaitsee englantilaisen kenkäteollisuuden sydämessä eli Northamptonshiressä ja siellä sijaitsee mm. Loaken päämaja ja tehdas. Loaken mainoskyltti tietenkin stadionilla.

Kettering Town pelaa viidenneksi korkeimmalla sarjatasolla, joten mistään huippujengistä ei ole kyse. Stadion on pieni, mutta onneksi aivan kentän laidassa sijaitseva Working men's club Tin Hat auttaa janoisia futisfaneja. Koska kyseessä on amatööri/puoliammattilaisjoukkue, on todennäköistä, että seuran paidassa on vuosien varrella pelannut jollakin tapaa kenkateollisuudessa mukana olevia kavereita.

Mukavan sympaattista jalkapalloa kuitenkin tarjolla. Varsinkin kun Leedskin on vajonut suuruudesta kolmanneksi korkeimmalle sarjatasolle.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Loake
« Vastaus #70 : 30.11.09 - klo:09:25 »
^Jep, Kettering pelasi (yllättävän) hyvin, vaikkakin tiettyä LUFC-sympatiaa tuntevana olin toisaalta pettynyt tulokseen. Juuri tällaiset yllätykset - ja tietty pelillinen sählääminen - tekevät FA Cupista (ja brittien alemmista sarjatasoista ylipäänsä) hauskaa katsottavaa. Valioliigatasoista peliä ei löydy mutta jollain tapaa pidän meiningin kotikutoisuudesta, joka tuo mieleen vanhan kunnon ensimmäisen divisioonan[/i, jota lapsuudessa 70-80-lukujen taitteessa isäukon kanssa katselin. nostalgisuutta lisäsi se, että katsoin eilisen pelin vanhempien luona. Teetä, keksejä, futista.. Marvellous.

Hieman asiaa Ron Managerilta:

http://www.youtube.com/watch?v=8f2-Hw8ukqc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=cWzkxe98auc

.. sorry for going off-side - er - topic.
get your kicks on route six six six

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #71 : 30.11.09 - klo:10:32 »
Kämpin Schoffaan on kuulemma tulossa Loaken kenkiä lähiaikoina ja heidän kauttaan niitä voi myös sitten tilata katalogin mukaan.

Kävin viikonloppuna kyselemässä ko. liikkeestä huhun paikkansapitävyydestä, ja myyjä sanoi että Loaken tulo valikoimiin ei ole vielä varmaa. Tiedä häntä sitten. Pyysin iloisesti lähettämään terveisiä päättäjille, että asiakaskuntaa varmasti on mikäli hinnat pysyvät kohtuullisina.

Offtopic: Käyttökokemuksia Schoffasta tällä hetkellä löytyviä John Whiten kengistä: Pari kk sitten ostamani chelsea bootsit ovat toimineet hyvin ja ovat pirun hyvännäköisetkin, punaruskeat vähän tukevammalla goodyear welt nahkapohjalla. Bootsit ovat melko jäykät vieläkin, kantapää sai vähän kärsiä aluksi. Siitä huolimatta hinta-laatusuhde vaikuttaa toistaiseksi ihan kohtuulliselta, katsellaan miten kestää. Itse sain alesta muistaakseni 140 e.

Reijo (nimi muutettu)

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #72 : 30.11.09 - klo:15:46 »
Osaisiko joku Loaken jalkineet omistava tai niitä kokeillut kertoa kuinka hyvin 'normaalia' 42-kokoa Loaken koko 8, Fitting: F (Medium Wide), vastaa? Useimmat Suomesta ostamani peruskengät ovat 42:t, yhdet ovat 41:t, mutta en ehkä kokoa 7.5 (EU 41.5) uskalla verkkokaupasta ostaa. Jalkani on jotakuinkin mallia 'leveähkö mutta lyhyehkö neljäkakkonen'. Tokihan hyvää nahkakenkää on aina helpompi venyttää isommaksi kuin pienentää...

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #73 : 30.11.09 - klo:16:02 »
Throkkan tapaan uskoisin, että 8F Loakelta olisi passeli. Kengän mallillakin on vaikutusta (lyhyt pyöreäkärkinen loafer vs. pitkä kapea oxford kenkä).

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #74 : 30.11.09 - klo:16:11 »
Tokihan hyvää nahkakenkää on aina helpompi venyttää isommaksi kuin pienentää...

Kenkiin ei saa pituutta lisää venyttämällä, ainoastaan leveyttä. Hieman liian pitkä kenkä on helppo kustomoida oikeaksi laittamalla huopapala kantapäähän.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."