Kirjoittaja Aihe: Loake  (Luettu 231269 kertaa)

Dongabel

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #465 : 13.05.16 - klo:13:45 »
Kovasti olen ihmetellyt sitä, miksi nykyään lähes kaikilta valmistajilta on hyvin hankalaa löytää täysin pyöreä kärkisiä kenkiä . Loake myy lähes kaikki mallinsa neliökärkisenä, taitaa olla muodin oikkuja.

rosnas

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #466 : 13.05.16 - klo:18:54 »
Oletko Sandersin valikoimaa katsonut?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #467 : 13.05.16 - klo:19:15 »
Kovasti olen ihmetellyt sitä, miksi nykyään lähes kaikilta valmistajilta on hyvin hankalaa löytää täysin pyöreä kärkisiä kenkiä . Loake myy lähes kaikki mallinsa neliökärkisenä, taitaa olla muodin oikkuja.

Hmm. Sinällään erikoista - en muista Loakella nähneeni kovin montaa neliökärkistä lestiä. Tässä muutama, jotka eivät taatusti ole: Mayfair, Swing, 024, 025, 026, Pennine, Loafer.

Tässä taas lestit, jotka voi tulkita jonkinlaisella suurennuslasilla neliöhköiksi: Duke, Capital (mielestäni kumpikaan ei ole selkeän neliökärkisiä, mutta ne voi jossain määrin sellaisiksi tulkita)


Sanders-valikoimassa sitten pyöreäkärkisiä onkin viljalti, joskin myös pari neliökärkeä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dongabel

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #468 : 14.05.16 - klo:00:22 »
Juu eihän nämä pyöreäkärkiset kengät ole kokonaan kadonneet markkinoilta, Sanderseja en ole katsastanut, kiitos vinkistä; merkki jokseenkin vieras minulle, nimeä lukuun ottamatta. Mun etsintä Loaken tarjonnasta muutaman maahantuojan kanssa saattoi olla liian hutiloiva, koska nuo lestit tosiaan olivat pyöreitä. Meinasin neliökärjellä lähinnä Buckingham maallisten kenkien lestiä. Joka tapauksessa selkeästi valmistajien ja käyttäjien suuntaus selkeästi enemmän Gaziano& girling suuntaisen tyyliin taipuva enemmän kuin perinteisiin pyöreisiin kärkiin.

Dongabel

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #469 : 14.05.16 - klo:01:22 »
PS tarkoitin neliökärjellä juuri Duken ja Capitalin kaltaisia, eccoja ei nyt lasketa...

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #470 : 15.05.16 - klo:20:39 »
--
-Mars-

Frank

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #471 : 02.06.16 - klo:21:52 »
Ensimmäinen viestini tällä foorumilla, vaikka satunnaisesti olen täällä vieraillut aiemminkin. Omistan kolme paria Loaken kenkiä, vaikka ainoastaan yhdet niistä ovat Loaket ja kaksi muuta eri brandilla, mutta Loaken valmistamat. Tuo ainoa Loake on musta oxford Loake 200, joka on Intiassa valmistettu halpamalli. Ostin sen ainakaan netistä, kun tarvitsin mustat oxfordit hieman parempaan tilaisuuteen. Työn jälki kengissä on OK, mutta nahka on jotain outoa muoviselta vaikuttavaa ja kokonaisuus on halvan tuntuinen. No halvathan ne olikin goodyear welted –kengiksi. Minulle lesti oli liian leveä, mutta ennen kaikkea nahan laatu oli suurin pettymys. En suosittele.

Sen sijaan muista Loakeistani on vain positiivista sanottavaa. Ensimmäinen pari on musta Herring Richmond täysbrogue oxford (Loaken valmistama). Ostin sen aikanaan halvalla kakkoslaatuna Herringiltä, mutta kenkien saavuttua en kyllä löytänyt syytä luokitukselle. Kengät ovat olleet minulla noin 8 vuotta. Arkikäytössä ne eivät juurikaan ole olleet, mutta messuilla, kongresseissa ym. puolivirallisissa tilaisuuksissa ne ovat palvelleet usein. Istuvuus on ollut alusta asti hyvä, joskin pientä sisäänajoa nekin toki aikanaan vaativat. Nahankaan laadussa ei ole valittamista.

Kolmannen parini ostin T. M. Lewiniltä, joka on tunnettu paidoistaan, mutta kauppaa myös kenkiä omalla nimellään, joista ainakin osa on ollut Loaken valmistamia, kuten minunkin parini. Kyseessä on ruskeat semibroguet oxfordit, joihin asennutin suutarilla kumiset puolipohjat. Niinpä ne ovat olleet ahkerassa arkikäytössäkin, ja todella olen tykännyt. Kengät ovat noin neljä vuotta vanhat, mutta yhä erinomaisessa kunnossa, eikä nahan laadussa ole valittamista. Silloin kun ostin ne, punta oli varsin halpa ja T. M. Lewinillä alennusmyynti, joten hinta taisi olla jotain sadan euron luokkaa. Jälkikäteen ajateltuna hyvä ostos. Minulla on myös ruskeat Allen Edmonds McClain –täysbroguet, joita usein vuorottelen noiden T.M. Lewin kenkien kanssa, jotta sama pari ei olisi jalassa peräkkäisinä päivinä. Vaikka AE on brandina astetta tai pariakin korkeammalla, en suoraan sanoen voi väittää, että nuo Loaken valmistamat kengät jäisivät jälkeen. AE:n sävystä toki pidän hieman enemmän.

Yhteenvetona todettakoon, kuten tässäkin ketjussa on havaittu, että pysykää kaukana Loaken halpismalleista, vaikka kuinka ovat goodyear welted. Sen sijaan kalliimmat mallit, eli 1880-sarja ja Herringin tai muulla merkillä myytävät paremmat Loaket ovat hyvä ostos. Jos etsii alennusmyynneistä ja/tai tyytyy kakkoslaatuun, ei niiden hintakaan ole paha edes uutena.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #472 : 02.06.16 - klo:22:32 »
nahka on jotain outoa muoviselta vaikuttavaa ja kokonaisuus on halvan tuntuinen

http://www.keikari.com/blogi/corrected-grain-leather/

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #473 : 26.09.16 - klo:09:05 »
Reilu vuosi sitten ostin ensimmäiset Loaken 1880 sarjan kengät. Nyt kaapissa on 5 paria ja kuudes juuri postissa. Capital ja 024 lestit istuvat omaan jalkaani mainiosti ja kenkien laatuun/hintaankin ollut tyytyväinen. 4 paria ostettu Vaasasta kivijalka liikkeestä, 2 netin kautta kun alennus on ollut lähes 40%.
Chester mustat (Dainite pohjat), Islington mustat, tan ja tumman ruskeat Buckingham, Tumman ruskeat Gladstone kaapissa. Kolmannet Buckingham keskiruskeat tulossa.
Vielä ennen talvea pitäisi Burford saappaat dainite pohjilla ostaa viinin punaisina.


wadeboss

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #474 : 24.02.17 - klo:21:09 »
Olis tarkoitus tilata Loake Rookes bootsit. Mutta Loaken kengistä ei ole mitään kokemusta.  Osaisko joku neuvoa minkä kokoiset tilaisi?  Claridge Lesti ja sanovat että runs tts.

Oma TTS kengän koko 41,5
RW Chukka  41,5
RW Iron Ranger 41

Shottis

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #475 : 25.12.17 - klo:21:34 »
Tuli tilattua tuolta pediwear.co.uk-nimisestä verkkokaupasta Loake Hydet. Muuten olen oikein tyytyväinen näihin, mutta vasemman kengän kielessä on aika ikävän näköinen leikkuuvirhe(?) nahassa. Mitä tekisitte itse, haittaisiko tämä teitä? Vai lähettäisittekö takaisin ja pyytäisitte uusia...tai jos lähettäisi viestiä tästä kuvien kera, niin voisiko saada hieman rahallista hyvitystä, jos kuitenkin kengät pitäisi?

https://i.imgur.com/31NMp6L.jpg
https://i.imgur.com/fHgBxtP.jpg

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #476 : 26.12.17 - klo:01:21 »
Tuli tilattua tuolta pediwear.co.uk-nimisestä verkkokaupasta Loake Hydet. Muuten olen oikein tyytyväinen näihin, mutta vasemman kengän kielessä on aika ikävän näköinen leikkuuvirhe(?) nahassa. Mitä tekisitte itse, haittaisiko tämä teitä? Vai lähettäisittekö takaisin ja pyytäisitte uusia...tai jos lähettäisi viestiä tästä kuvien kera, niin voisiko saada hieman rahallista hyvitystä, jos kuitenkin kengät pitäisi?

https://i.imgur.com/31NMp6L.jpg
https://i.imgur.com/fHgBxtP.jpg

Ei haittaa käyttöä eikä juuri näy - kyseessähän on muutenkin kielen keskitinlenkki, josta nauhat menevät läpi ja peittävät tuon toisen reunan pienen räpsyn.

Voihan hyvitystä toki aina kysellä, mutta tuossa ei kyllä ole mitään isompaa vikaa.
Kaikki villa tottelee rautaa.