Kirjoittaja Aihe: Loake  (Luettu 231389 kertaa)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #345 : 21.08.12 - klo:14:22 »
http://thenordicfit.blogspot.fi/2012/08/first-of-early-fall.html

Tuossa on Stowit aika kapeiden lahkeiden kanssa. Jotkut tykkää jotkut ei, mutta kun ne kengät eivät ole liian isot (tyyliin koko uk10g 170cm pitkällä jampalla), niin ei niillä ole kovin vaikea toimittaa. Pistän tänään tuonne vielä varmaankin kuvaa slim straight leg farkkujen kanssa ulkoilevista Loaken Litchfieldeistä kunhan pääsen kotiin, joten siittäkin saanet jotain osviittaa. Yhtä lailla ronskit buutsit tarvitsevat kapeahkoa lahjetta päästäkseen oikeuksiinsa, ja omana osviittana pidän pitkälti 1-1.5cm leveämpää lahjetta buutseille kuin esim loafereille ja siroille pukukengille. Niissä mulla onkin sitten ihan kunnolla kapea lahkeensuu.

Linoleum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #346 : 21.08.12 - klo:19:47 »
Kiitoksia Uunottaja, ihailinkin jo aiemmin tuota settiä MTOP-kuvista. Trickersit ovat naurettavan, suorastaan epäreilun, hienot.

Mietin lähinnä istuvuuden/käytön kannalta sitä, miten buutsit solahtavat lahkeen sisään. Tuolla tavalla tietysti voi jättää osittain housut varren sisään myös, mutta "perusvaihtoehto" mietityttää eniten.

Luulen, että Bedalet ja minä kohtaamme syksyn aikana.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #347 : 21.08.12 - klo:21:34 »
^ Jos kurkkaat vielä uusiksi, niin näet vielä Loaketkin (uusimmasta postauksesta, siellä on nyt parikin kuvaa). Litchfield on ehkä aavistuksen kapeampi ja pidempi, ja Bedale sitten siittä hieman muhkumpi.

Itse en oikein Bedalesta tykkää, sillä se on jotenkin vähän liiankin "iso". Stoweissa (ja muissa saman lestin Tricker'sseissä) on aika kapea vyötärö kaventaen ja solakoittaen niiden ulkonäköä juuri oikealla tavalla. 024-lestin Litchfieldit taas ovat kapeammat ja hieman kulmikkaammat, joka kompensoi hieman klohmompaa reunosta ja pohjaprofiilia. Suositten puntaroimaan kaikkia vaihtoehtoja. :)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #348 : 21.08.12 - klo:22:13 »
Litchfield on 026 lestillä, mikä on hyvin Pennine tyylinen, mutta ei aivan niin muodoton blokki puuta. Burford on 024 lestillä ja se eroaa Litchfieldistä lestinsä ja nahkapohjansa osalta.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #349 : 21.08.12 - klo:22:46 »
^ Totta muuten puhut.

Mielenkiintoista, olin aina ottanut kauppojen sivuilta lukemani 024:n totena. Loaken sivuilla tosiaan lukee 026 ja F Litchfieldin kohdalla. Esim. Shoehealerillä ja Brogue Shoessilla Litchfield on ilmoitettu 024-lestiseksi. Liekö Loake muuttanut Litchfieldiä? Melkeinpä kaikki nettilähteet antavat lestiksi 024:n.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #350 : 21.08.12 - klo:23:15 »
Voi olla, että se on tehty noille kaupiolle 024 lestillä. Ei olisi yllätys. Laitan tohon Juhlagallerian ketjuun viestiä, jos Centauri katsoo millä lestillä toi on tehty.

Edit: Loaken kuvastossa se on 024. Eli Loaken sivuilla on fiba. Ja ei ole ensimmäinen kerta. Kun nämä Brittifirmat oppisivat vielä ammattimaisen otteen näihin sivuihin. AE:sta mallia hitto!

Ja Loake todellakin vastasi kanssa, että se on 024 lestiä. Case closed.
« Viimeksi muokattu: 22.08.12 - klo:13:00 kirjoittanut konda »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #351 : 23.08.12 - klo:15:13 »
Päivitellään tähän Loake myyjien hintoja ja karkeaa toimitusaikaa 1880 sarjasta 1-2 parille:


Juhlagalleria: 185 € / suurin osa pintanahkakengistä (jotkut, kuten Pimlico, hieman edullisempia), 199 € / buutsit + postit 10 €.
Schoffa: 220 € / kaikki kengät, postit veloituksetta
Shoehealer: 235 € / ei-buutsit, 252 € buutsit (sis Keikari alen, ilmainen posti yli GBP 150 tilauksissa).
Pediwear: 246 € / ei buutsit, 265 € buutisit + postit GBP 10 per pari.


Karkeat toimitusajat, oletuksena tuote ei varastossa:
Juhlagalleria: 1-1,5 kk jos ei ole menossa tilausta tehtaalle, 3 vko jos on.
Schoffa: 2-4 vko riippuen Schoffan käyttämästä tukkurista.
Shoehealer: 1,5-2 vko.
Pediwear: 1,5-2 vko.


Editoitu tarkemmaksi.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo:22:38 kirjoittanut konda »

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Loake
« Vastaus #352 : 23.08.12 - klo:22:20 »

Schoffa: 220 € / kaikki kengät + postit, summasta ei tietoa.

Schoffa: 2 vko.

Posti on asiakkaalle ilmainen.
Toimitus 2-4 viikkoa, riippuen tuleeko Ruotsista vai Briteistä.
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

antti86

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #353 : 27.10.12 - klo:10:59 »
Zalando:sta löytyy hajakokoja loake kenkiä -33%. Ilmainen toimitus.
Uutiskirjee tilaamalla saa vielä -10€ etukupongin.
Ite hankin Loake Sloane:t hintaan 160€.

Nämä kun ovat minun ensimmäiset laatukengät ja haluan pitää kengistä hyvää huolta. Minkälainen "kengänhoito paketti" minun olisi hyvä hankkia? Ennestään minulta ei löydy mitään.
Sitten kun tuossa kenkä mallissa on tuota valkoista nahkaa, niin miten sitä tulisi hoitaa?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #354 : 27.10.12 - klo:11:33 »
Antti kannattaa lukea tuo kenkienhoitoketju. Sieltä löytyy heti ensimmäisestä postauksesta hyviä neuvoja. Väritön nahka ihan värittömällä kiillokkeella.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #355 : 23.02.13 - klo:15:23 »
Nämä Loaket ovat ilmeisesti saaneet ikääntyä ilman lepolestejä. Muuten kyllä kilometreihin nähden yllättävän hyvässä kuosissa. Ainakin vuorinahoista päätellen aika ahkerassa käytössä olleet.



http://jeziorki.blogspot.fi/2010/09/made-in-england-to-last.html?m=1
Keep Calm and Carry On.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Loake
« Vastaus #356 : 23.02.13 - klo:18:24 »
antti86, väritöntä kenkävoidetta ensin, tämän jälkeen väritön lankki. Ei Sloanea kannata vaarantaa sotkemalla mustien aineiden kanssa, jos mustaan osaan ei ole tullut naarmuja.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Methanol

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #357 : 26.02.13 - klo:22:47 »
Bedalet (tan) tuli vihdoin ja viimein, 8 viikkoa odottelin malttamattomana. Eilen aloitin laittamalla suojaavan rasvan kauttaaltaan kenkiin, annoin kuivua muutaman tunnin ja vielä ohuelti pohjan saumoihin kerros ja jätin yön yli imeytymään. Tänään laitoin ohuen kerroksen suihkutettavaa suoja-ainetta nahalle (virhe?) ja väritöntä Kiwin lankkia. Väri tummeni aavistuksen..

Aivan uskomattoman hienot kengät kyllä on ja mukavan tuntuiset. Pitäisi vaan hankkia kunnollinen pohjallinen joka aavistuksen paksumpi kantapäästä, kun on hieman ohuehko jalkapöytä noihin. Ja ehkä voisi olla jonkinlainen ilttiin tarralla kiinni tuleva paksunnin niin nauhoitus näyttäisi aavistuksen paremmalta. Ei malta odottaa että pääsee ulkoiluttamaan näitä!

Ari

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #358 : 26.02.13 - klo:23:00 »
Bedalet (tan) tuli vihdoin ja viimein, 8 viikkoa odottelin malttamattomana. Eilen aloitin laittamalla suojaavan rasvan kauttaaltaan kenkiin, annoin kuivua muutaman tunnin ja vielä ohuelti pohjan saumoihin kerros ja jätin yön yli imeytymään. Tänään laitoin ohuen kerroksen suihkutettavaa suoja-ainetta nahalle (virhe?) ja väritöntä Kiwin lankkia. Väri tummeni aavistuksen..

Aivan uskomattoman hienot kengät kyllä on ja mukavan tuntuiset. Pitäisi vaan hankkia kunnollinen pohjallinen joka aavistuksen paksumpi kantapäästä, kun on hieman ohuehko jalkapöytä noihin. Ja ehkä voisi olla jonkinlainen ilttiin tarralla kiinni tuleva paksunnin niin nauhoitus näyttäisi aavistuksen paremmalta. Ei malta odottaa että pääsee ulkoiluttamaan näitä!

Samat kengät löytyy itseltä - Hypnolta poistin. Pitikin kysyä noista pohjallisista itsekin: onko siinä mitään huomioitavaa millaiset pohjalliset tällaisin kenkiin hankkii? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma: hieman ehkä matalat jalat, sen lisäksi olisi suotavaa että kantapää on hieman korkeammalla - muuten herkästi kipeytyy oma jalka.

Näillä spekseillä nimittäin M05-pohjallinen on äärimmäisen mainio. Oikeasti. PV tehnyt taas jotain oikein. Toinen vahva vaihtoehto on tämä: http://www.varusteleka.fi/fi/product/jalas-fx2-pohjalliset/18326

Ulkonäöllisesti ei ehkä ideaaliratkaisu, mutta en pyöri fetissipiireissä joten mun kenkiä ei kauheasti kukaan sniffaile ja tutkaile muuta kuin ulkoapäin.

Egonomi

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #359 : 07.03.13 - klo:10:39 »
Olen ajatellut hankkia Loaken Pimlicot (capital last, F), mutta vielä hieman arvon koon kanssa. Minulla on Bedalet koossa 7, joka oli aluksi tiukka, mutta on sitten muotoutunut hyväksi. Lisäksi olen testannut 024-lestiä ja siinä vastaava koko on ollut 8. Olisiko Pimlicossa oikea koko 8 minulle, mikä on näkemyksenne?

Toinen kysymys, mistä kyseiset popot saisi nopeimmiten? Onko Pediwear ollut ripeä toimituksissa yleisesti?

Edit. Voisin kysyä tässä samalla vielä, kun olen ajatellut myös hankkia Meerminit Rui-lestillä, niin mikä koko siinä olisi vastaava? Laitoin Pepelle mailia asian tiimoilta, mutta vielä ei ole tullut vastausta.
« Viimeksi muokattu: 07.03.13 - klo:10:48 kirjoittanut Egonomi »