Kirjoittaja Aihe: Loake  (Luettu 232222 kertaa)

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #330 : 15.08.12 - klo:23:19 »
Ilmeisesti viidakkorumpu on onnistunut paukuttamaan jotakin myös tavaratalon sisäänostajien päähän. Loakea löytyy nyt myös Stockmannilta:

https://stockmann.com/sub/fi/Jalkineet/62712/11328#Opricedesc;

Onhan tämä ollut tiedossa jo hetken.

Helsingin Stokkalle oli tullut joitain Loaken 1880 -malleja. Hintaa toki oli reilusti, 260-270€.

Dille

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #331 : 16.08.12 - klo:09:16 »
Onko kellään kokemuksia "Sahara"-dessujen Oasis-lestistä, lähinnä leveyden suhteen?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Loake
« Vastaus #332 : 16.08.12 - klo:12:37 »
Se on F ja vastaa Capitalia ja Mayfairia jne jne. Ota mikä ikinä koko olet 1880 sarjassa F lestissä. Hyvä kenkä. Beater hintainen, mutta ei kuitenkaan beater.

S. Crockett

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #333 : 20.08.12 - klo:18:38 »
Olen tähän mennessä käyttänyt UK9-kokoisia capital-lestillä olevia norminahkaisia kenkiä ohuiden sukkien kanssa tai ilman, ja tällöin tuntuma on sopivan "tiukka". Nyt ajattelin tilata talvikäyttöön samalla lestillä olevat Pimlicot.

Kannattaisiko nämä ottaa suosiolla puoli kokoa isompana, jotta sisään mahtuisi hieman paksumpikin sukka, vai joustaako mokkanahka normaalia enemmän tai onko chukka-capital jotenkin isompi kuin perus capital?

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #334 : 20.08.12 - klo:20:32 »
Onko herroilla kokemusta G ja F lestin eroista? Olen käyttänyt aikaisemmin mm.Chesteriä koossa 7F ja nyt katselen Bedale-mallia(G), niin olisiko syytä ottaa koossa 6,5 vai 7?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #335 : 20.08.12 - klo:21:43 »
Itse sanoisin sama koko, mutta tämä on niin yksilöllistä. Jos jalkasi on F lestiä, niin silloinhan G on lähtökohtaisesti liian suuri. Eli parhaimman istuvuuden saat pysymällä oman jalkasi mukaisessa lestissä. Ostamalla liian suuren lestin ostat vain välttävät tai kohtalaisesti toimivat kengät. Ennemmin vaikka hieman suurempi investointi ja hyvä istuvuus, kuin välttävä istuvuus.

Linoleum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #336 : 21.08.12 - klo:00:03 »
Kertokaa minulle, että miksi oi miksi Loake ei tee Chesteriä muutoin täysin vastaavaa mallia dainite-pohjalla? Kaikki Loaken country-broguet dainite-pohjalla jäävät ainakin minun katsannossani Chesterin sulosta. Mikä avuksi? Trickersit ovat saavuttamattomissa, ja tan-väriset country-broguet ainoa asia mikä pitää henkisen syksyn loitolla.

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #337 : 21.08.12 - klo:07:28 »
Kertokaa minulle, että miksi oi miksi Loake ei tee Chesteriä muutoin täysin vastaavaa mallia dainite-pohjalla? Kaikki Loaken country-broguet dainite-pohjalla jäävät ainakin minun katsannossani Chesterin sulosta. Mikä avuksi? Trickersit ovat saavuttamattomissa, ja tan-väriset country-broguet ainoa asia mikä pitää henkisen syksyn loitolla.


Samaa olen miettinyt minäkin. Meillä on töissä lattiat kivestä, joten narskuminen on melkoista jos lattialla on vähänkin hiekkaa. Puolipohjaaminen ainakin auttaisi hieman asiaa.

Loakeltahan löytyy Edward-malli danite-pohjalla, mikä on ehkä lähimpänä Chesteriä.
[spoiler]www.pediwear.co.uk/loake/products/3464.php[/spoiler]

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #338 : 21.08.12 - klo:07:41 »
Jos grain-nahka ja hieman suipompi kärki käy, niin Herringin Kendal on dainite-pohjalla. Kivat kengät kyllä, tullut omaa pariani aika runsaasti käytettyä.

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=3011
Keep Calm and Carry On.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #339 : 21.08.12 - klo:08:06 »
Kertokaa minulle, että miksi oi miksi Loake ei tee Chesteriä muutoin täysin vastaavaa mallia dainite-pohjalla? Kaikki Loaken country-broguet dainite-pohjalla jäävät ainakin minun katsannossani Chesterin sulosta. Mikä avuksi? Trickersit ovat saavuttamattomissa, ja tan-väriset country-broguet ainoa asia mikä pitää henkisen syksyn loitolla.

Syyskuussa, melkein kuin Chester (lesti 024/F) Grain Tan Victory-pohjalla, nimellä 'Otterburn', saatavissa kaikista Loake-myymälöistä ja nettikaupoista:

« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:08:21 kirjoittanut Centauri »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Loake
« Vastaus #340 : 21.08.12 - klo:10:47 »
Aika rouheat, voisivat olla se mitä minäkin haen.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #341 : 21.08.12 - klo:10:51 »
Hinnasta mitään arviota noille?

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Loake
« Vastaus #342 : 21.08.12 - klo:11:09 »
^eiköhän sama kuin 1880-mallisto yleensä...

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #343 : 21.08.12 - klo:11:37 »
Tukkuhinta täsmälleen sama kuin Chestereissä, joten veikkaisin yleiseksi ohjehinnaksi todellakin ihan samaa kuin muilla vastaavilla 1880-sarjalaisilla, ml. Edward.

Linoleum

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Loake
« Vastaus #344 : 21.08.12 - klo:14:06 »
Kiitoksia vinkeistä! Nämä on tullut itsekin jo läpikäytyä, mm. Centaurin postauksesta Juhlagalleria-ketjuun. Herringin bongasin myös.

Loaken Edward ei toimi omaan tarpeeseeni, koska on oxford. Otterburnissa liikaa grainia. Herring ihan jees, voisi harkita.

Harmittamaan jää kuitenkin, Chester on mielestäni täydellinen väreineen päivineen. Näissä muissa malleissa on jotain rähmää kaikissa omaan makuuni. Ehkä se puolipohjaus voisi toimia.

Tai sitten vaan Bedalet kehiin. En vain ole koskaan omistanut tuollaisia bootseja, joten en osaa mieltää käyttöä ja istuvuutta kapealahkeisten housujen kanssa. Kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:15:09 kirjoittanut Linoleum »