Kirjoittaja Aihe: Kiiltonahkaiset oxfordit Helsingistä tai inhimillisen matkan päästä.  (Luettu 9861 kertaa)

Oskari

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Tervehdys!

Olen seurannut foorumia tässä jo puolisen vuotta, mutta vasta palava ja kiireellinen tarpeeni omistaa frakkikengät viimeistään lauantaina sai minut kirjoittamaan ensimmäisen merkintäni.

Opinahjoni vuosijuhlia vietetään nyt viikonloppuna ja viime vuonna käyttämäni schmoovin jalkineet eivät enää käy, koska tämä foorumi on pilannut makuni kaikenlaisiin muotikenkiin ja pyrin uusimaan vaatekaappiani mahdollisuuksien rajoissa. Frakki löytyy ja istuu hyvin, mutta jalkoihin olisi saatava se ainoa sovelias jalkine. Alustavan kuljeskelun, haahuilun ja tarkkailun tuloksena huomasin kuitenkin, että kyseisiä kenkiä ei löydy kovinkaan helposti. Derbyjä ja kaikenlaisia ei-klassisia malleja on kyllä runsaasti, mutta kiiltonahkaiset oxford-jalkineet ovat kiven alla.

Eli osaatteko suositella paikkoja pääkaupunkiseudulla josta voisin sellaiset löytää (mielellään alle 200e/koko n.45/46). Normaalisti tilaisin netistä, mutta heräsin tähän tarpeeseen liian myöhään.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Jos olisit ollut hieman nopeampi olisit voinut ostaa nämä

http://www.rokit.co.uk/product.php?product_id=MF150104

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Jos olisit ollut hieman nopeampi olisit voinut ostaa nämä

Tämäpä vastaus varmaan ilahdutti kysyjää. Tähänhän voi enää jatkaa, että jos et olisi myös niin hemmetin köyhä, niin allaolevista Allen-Edmonsoneista olisi ollut suurta iloa lauantaina:



;)

P.s. Vakavasti: pukuvuokraamot voisivat kenties auttaa miestä mäessä?
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo:19:34 kirjoittanut dhilsu »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Jos olisit ollut hieman nopeampi olisit voinut ostaa nämä
Tämäpä vastaus varmaan ilahdutti kysyjää.

No onhan nuo mahdollista vielä erikoiskuljetuksen hankkimalla saada Suomeen ennen lauantaita.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Soittamalla ja sopimalla varmaan kuriirilla ehtii. Osoitteeksi työpaikka tai muu firma, niin posti tai matkahuolto ei pääse sössimään toimitusta. Moni kuriiri toimittaa suoraan vain firmoihin ja jättää yksityisjakelun muiden käsiin ja siinä voi mennä aikaa, kun matkahuolto toimittaa lähimpään siperian walintaan. Paketti Saksasta voi tulla nopeammin Helsinkiin kuin Helsingistä Espooseen. Ai mistäkö tiedän...
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Fere, "FrakkiNam", Stocka, Rizzo, Boss jne ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Jos löytyy, kuulisin itsekin mielelläni palautetta hinnasta ja laadusta. Lakerikenkiä ei paljoa Suomessa näy.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Fere, "FrakkiNam", Stocka, Rizzo, Boss jne ?

Alle 200 euron?
Ferestä irtoaisi Allen-Edmondsin, mutta yli kolmeen sataan ja jos Saumassa on Afred Sargenteja niin niistäkin saa maksaa samaa luokkaa.

Sartoria Rossilla, Solossa ja parissa muussa paikassa voi olla yksittäisiä kappaleita, mutta tuolla koolla ja hintavarauksella aika hiljaista.

Stockalta toki löytää, mutta liimapohjia.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Stockalta toki löytää, mutta liimapohjia.

Eikös liimapohja olisi tähän tarpeeseen aivan riittävän hyvä? Itse ostaisin aika maltillisen hintaiset frakkikengät mikäli odottaisin frakkijuhlia tulevan korkeintaan kourallisen vuodessa. Liimattuja kenkiäkin saa nahkapohjalla, joten tanssahtelu onnistuu hyvin. Tanssikenkiä myyviä firmoja kannattaa ehkä katsastaa, tosin tuskin heilläkään on mitään varastossa:
http://www.pilvisteps.fi/kengat.htm
http://www.alemana.fi/

Alle kahden sadan ei taida saada mitään reunoskenkiä helsingistä uutena. Sidottuja lakerikenkiä ei siis takuulla löydy tuohon hintaan.

En muuten usko, että mistään pukuvuokraamostakaan löytyy vaatimusten mukaisia kenkiä.

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Frakkipalvelu NAMissa olen nähnyt myynnissä kiiltonahka Oxfordeja, hinta ja laatu eivät päätä huimanneet. Parastahan olisi jos saisit vuokrattua nyt kengät ja ostettua sitten kunnolliset kun aikaa olisi hieman enemmän. Muistaakseni esim. NAM tarjoaa vuokralle vain Derby-mallista lakerikenkää, kannattanee varmasti tarkistaa ja kysellä muistakin vuokraamoista.

Itse olen kohtapuoleen tilaamassa näitä:
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili

Eikös liimapohja olisi tähän tarpeeseen aivan riittävän hyvä? Itse ostaisin aika maltillisen hintaiset frakkikengät mikäli odottaisin frakkijuhlia tulevan korkeintaan kourallisen vuodessa. Liimattuja kenkiäkin saa nahkapohjalla, joten tanssahtelu onnistuu hyvin. ...

Samalla kannalla, itse ainakin laittaisin rahani sellaisiin kenkiin, joille tulee enemmän käyttöä. Jo pelkät kiiltonahkakengät erottuvat edukseen. Silloin kun itse juoksin noissa juhlissa, oli jalkinevalikoima aika kirjava. Täydellisestä kauheaan ts. pomarfinneihin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili

Eikös liimapohja olisi tähän tarpeeseen aivan riittävän hyvä? Itse ostaisin aika maltillisen hintaiset frakkikengät mikäli odottaisin frakkijuhlia tulevan korkeintaan kourallisen vuodessa. Liimattuja kenkiäkin saa nahkapohjalla, joten tanssahtelu onnistuu hyvin. ...

Samalla kannalla, itse ainakin laittaisin rahani sellaisiin kenkiin, joille tulee enemmän käyttöä. Jo pelkät kiiltonahkakengät erottuvat edukseen. Silloin kun itse juoksin noissa juhlissa, oli jalkinevalikoima aika kirjava. Täydellisestä kauheaan ts. pomarfinneihin.
Adidas Superstaritkin ovat joidenkin mielestä frakkikengät.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Ihan noin pahaan en ole törmännyt. Onneksi. Minun frakkini oli venynyt kaapissa. Vein sen ompelijalle kutistettavaksi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Ihan noin pahaan en ole törmännyt. Onneksi. Minun frakkini oli venynyt kaapissa. Vein sen ompelijalle kutistettavaksi.

Omituista. Nimittäin eikös sitä yleensä sanota, että puku on päässyt kutistumaan käyttämättömyyttään samalla vatsaa taputellen ;)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Ihan noin pahaan en ole törmännyt. Onneksi. Minun frakkini oli venynyt kaapissa. Vein sen ompelijalle kutistettavaksi.

Omituista. Nimittäin eikös sitä yleensä sanota, että puku on päässyt kutistumaan käyttämättömyyttään samalla vatsaa taputellen ;)
Joskus käy näinkin. Oma tilauspukuni on ikävä kyllä itselleni liian iso nykyään. 10kg tiputin aikanopeastikin painoa pois sen jälkeen kun puvun teetin. No typerään aikaan sen teetin jos näin jälkikäteen miettii koska silloin oli tiedossa että paino tippuu. Sama on käynyt kauluspaidoille jotka silloin teetin, kaulus on liian iso (olisko luokkaa 40 kokona ja nykyinen kokoni olisi ehkä 38,5).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi