Kirjoittaja Aihe: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?  (Luettu 88262 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #105 : 26.05.10 - klo:20:23 »
Heh, alkuperäinen postaaja kuvaili bleiserin olevan nimenomaan pop. Ja eiköhän Ivyllä ja Thorkallakin ole omissa päissään omat pop-jutut.

Toki. Stan Getz - My kind of pop since -

No, Toveri Trhokan puolesta en tietenkään voi kommentoida!
get your kicks on route six six six

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #106 : 27.05.10 - klo:07:18 »
Heh, alkuperäinen postaaja kuvaili bleiserin olevan nimenomaan pop. Ja eiköhän Ivyllä ja Thorkallakin ole omissa päissään omat pop-jutut.

Olen pahoillani, ymmärsin tämän jotenkin väärin. Koska luulin sillä, että joku on "pop" / "in" viitattavan siihen, että se on muodissa ja sellaista löytyy tänä sesonkina jokaiselta valmistajalta / esimerkiksi nuorisovaateliikkeeltä. Ja alkuperäisellä postaajalla viittaat ilmeisti "fash with r"-blogin pitäjään. Noh, hänellä tuntuu olevan tapana kertoa hyvinkin usein mikä on pop ja mitä näkyy paljon, vaikken aina täysin ymmärrä mihin hän väitteensä perustaa ja tarkoittaen tällä siis sitä, mikä on muodissa.

Sitten taas toisealta sanot tuossa lainaamassani, että Ivylla / Trhokalla tai kenellä tahansa muulla on omat "pop"-juttunsa. Joten kumpaa mahdoit tarkoittaa? Koska jos tarkoitit tuota jälkimmäistä, niin itse en ymmärrä miksi olisi "väärin" / "ei-kannattavaa" ostaa jotain, mikä on omasta mielestä itselle pop juuri nyt?

Minä ainakin ostan vaatteeni juuri sillä perusteella, mikä näyttää omaan silmääni hyvältä tällä hetkellä ja mitä koen tarvitsevani, mikä on minulle pop. Seersucker, solmukkeet, henkselit ja melko värikkäät kuteet on tällä hetkellä aika paljon sitä omaa juttua. Vuoden tai kahden päästä voi olla jotain muuta, mutta enhän minä nyt voi ryhtyä miettimään, että mikäköhän näyttää omissa silmissäni hyvältä ja on pop 10 vuoden kuluttua, ostanpa jutut sen mukaan? Esimerkkinä Ivy on ilmeisesti käynyt pukeutumisessaan aika monta vaihetta läpi ja välillä on menty eteenpäin ja sitten taas tultu takaisin vanhoihin juttuihin. Ja ne ovat varmasti aina sillä hetkellä olleet itselle "pop".

Useimmilla ihmisillä tyyli tosin kehittyy melko samansuuntaisesti koko ajan, joten siksi esim tällä palstalla kirjoittavat melko hyvin tietävät mitä he haluvavat, mikä on heidän oma juttunsa, se oma "pop".

Meni nyt hieman ohi aiheen, mutta tarkoitukseni oli siis kommentoida, ettei tällä palstalla taida olla montaa "trendien" perässä juoksijaa, johon ymmärsin sinun ensimmäisellä kerralla viitanneen :)
Toden totta, takki on melko mainio ollakseen nuorisoniikujeejee-Zaran tuotantoa.

Minun mielestäni taas Zara myy hyvinkin pitkälti ihan peruskamaa. Kengät, puvut jne ovat kaikki melko sellaista keskivertolinjaa, tosin hieman kapeampaa kuin ehkä jossain muualla. Plus sitten tietysti erilaista printtipaitaa ja muuta, mutta näitä nyt saa kaikkialta. Eli en ihan ymmärrä mitä Ville tarkoitat tällä "nuorisojeejee"-setillä, itse en pysty tällaista heiltä varsinkaan miesten osaston kamoista löytämään. Yhtä kaikki, yleensä en juurikaan mitään Zarasta löydä, joten jos tuon pääsen poistamaan, on se positiivinen yllätys myös minulle.

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #107 : 27.05.10 - klo:09:06 »
Toden totta, takki on melko mainio ollakseen nuorisoniikujeejee-Zaran tuotantoa.

Itsellekin tuo kommentti pomppasi hiukan silmään ja komppaan Chuckia tässä. Zara on mielestäni nimenomaan pääsääntöisesti perustavaran myyjä, vaikka jotain t-paitoja ja muutamia trendivirityksiä liikkeestä saattaakin löytyä. Itse en paljon ole Zaralta ostanut, mutta muutama ihan kohtuullinen kauluspaita ja irtohousut ovat kaapissani joskus olleet.

Suomessa Zara on tietty ehkä profiloitunut vähän enemmän nuoria (kohtuuhintainen, tunnettu ja niin poispäin) vetäväksi, mutta ei kaupan profiili nyt mihinkään teinijee-osastolle mene, varsinkin jos miehistä puhutaan. Enemmin sinne pitäisi kai tuuppia H&M:ää, jolla taas mallisto ehkä tarjoaa laajemman läpileikkauksen tyylejä. Inditexilla on itseasiassa nuorisoa varten Pull&Bear ja muut Suomesta löytymättömät ketjut eli ei Zara kyseiseen segmenttiin ole oikein koskaan tähdännytkään. Jos Massimo Dutti on klassisempaa linjastoa tarjoava herrasmies, on Zara on enemmin se moderni nuorimies kuin keskenkasvuinen teini.


i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #108 : 27.05.10 - klo:09:25 »
Minä ainakin ostan vaatteeni juuri sillä perusteella, mikä näyttää omaan silmääni hyvältä tällä hetkellä ja mitä koen tarvitsevani, mikä on minulle pop. Seersucker, solmukkeet, henkselit ja melko värikkäät kuteet on tällä hetkellä aika paljon sitä omaa juttua. Vuoden tai kahden päästä voi olla jotain muuta, mutta enhän minä nyt voi ryhtyä miettimään, että mikäköhän näyttää omissa silmissäni hyvältä ja on pop 10 vuoden kuluttua, ostanpa jutut sen mukaan? Esimerkkinä Ivy on ilmeisesti käynyt pukeutumisessaan aika monta vaihetta läpi ja välillä on menty eteenpäin ja sitten taas tultu takaisin vanhoihin juttuihin. Ja ne ovat varmasti aina sillä hetkellä olleet itselle "pop".

Useimmilla ihmisillä tyyli tosin kehittyy melko samansuuntaisesti koko ajan, joten siksi esim tällä palstalla kirjoittavat melko hyvin tietävät mitä he haluvavat, mikä on heidän oma juttunsa, se oma "pop".

Todella. Oma tyyli on hyvinkin runsaasti elänyt vuosien varrella, vaikka olen palannut tiettyyn tyylilliseen lähtöpisteeseeni, tosin kenties / toivottavasti hiukan hioptummalla versiolla. Näin nelikymppisenä voin todeta että parikymppisenä ei kannata vannoa mitään: harva niistä vannomista kuitenkaan pitää, niin pukeutumisen kuin muunkaan elämän suhteen. Elämä vie. :)

Itselle alla oleva on nyt 'pop':


..päällä täsmälleen samanlainen paita kuin BJP:llä, luureissa soi BJP. Mulle POP juuri nyt.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #109 : 27.05.10 - klo:11:38 »
^^ Juuri tuollainen paita on minulla ollut pop viimeiset 20 vuotta enemmän tai vähemmän. Muuten tyyli on ns. aikuistunut ja minusta on tullut jonkinlainen puku/mod/ivy -vaikutteita kerännyt sekoitus.

Oi niitä aikoja, kun oli nuori ja omasta mielestään kuolematon (niin kin kaikki parikymppiset miehet) ja vapaa kaikista sitoumuksista ja saattoi vaikka polttaa tupakkaa ja istua baarissa keskellä viikkoa tuntematta siitä sen suurempaa syyllisyyttä. Tai ehkä nyt on sittenkin parempi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #110 : 27.05.10 - klo:11:47 »
Oi niitä aikoja, kun oli nuori ja omasta mielestään kuolematon (niin kin kaikki parikymppiset miehet) ja vapaa kaikista sitoumuksista ja saattoi vaikka polttaa tupakkaa ja istua baarissa keskellä viikkoa tuntematta siitä sen suurempaa syyllisyyttä. Tai ehkä nyt on sittenkin parempi.

Vaikka vielä verrattain nuori olen ja vaikka en ole tupakoitsija (tai ehkä juuri siksi), niin välillä kyllä baarisauhuttelua kaipaan kovasti. Niin hienoja(/huonoja) keskusteluja aikoinaan tupakka kädessä ja halpa perustuoppi toisessa tullut käytyä. Ihan nostalgiseksi tässä heittäytyy.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #111 : 27.05.10 - klo:11:59 »
Uni stripe OCBD kunnon rollilla... "the essence of cool".

Näin juuri.
get your kicks on route six six six

sorsastaja

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #112 : 27.05.10 - klo:12:16 »
ChuckBass, olet oikeassa molemmissa tulkinnoissasi, en vain kerennyt kirjoittamaan tyhjentävämmin. Bleiseriä mielestäni kuvailtiin muodikkaaksi ja just nyt pinnalla olevaksi, POP!

Sitten tämä toinen henkiökohtainen pop, joka ei välttämättä seuraa muotimaailman virtauksia. Kaikilla meillä on omat tämän hetken intohimomme, emmehän me muuten jaarittelisi vaatteista netissä.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #113 : 27.05.10 - klo:13:13 »
Olkoon LV, mutta se on silti rouhea



Hintapyyntö on riittävä. Koska piraatteja on enemmän kuin paljon, tätä ei uskalla evilbaysta lähteä huutamaan. Yhden näin 600 £ lähtöhintaan, mut ei kuitteja. Aika hyvä kate, jos oli piraatti.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #114 : 27.05.10 - klo:13:54 »
Oi niitä aikoja, kun oli nuori ja omasta mielestään kuolematon (niin kin kaikki parikymppiset miehet) ja vapaa kaikista sitoumuksista ja saattoi vaikka polttaa tupakkaa ja istua baarissa keskellä viikkoa tuntematta siitä sen suurempaa syyllisyyttä. Tai ehkä nyt on sittenkin parempi.

Vaikka vielä verrattain nuori olen ja vaikka en ole tupakoitsija (tai ehkä juuri siksi), niin välillä kyllä baarisauhuttelua kaipaan kovasti. Niin hienoja(/huonoja) keskusteluja aikoinaan tupakka kädessä ja halpa perustuoppi toisessa tullut käytyä. Ihan nostalgiseksi tässä heittäytyy.

Juuri nyt olisin valmis lähtemään baariin vaikka heti, jos eivät työt pitäisi kuristusotteessaan. Siis himoitsisin tuopin jos toisenkin ostamista lähibaarista, jonka valikoima ei ole ollenkaan huono.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #115 : 27.05.10 - klo:14:12 »


Tuota päällystakkia (ja joo, on ne kengätkin ihan kivat). Mikähän lie ja mistä saa?
Kaikki villa tottelee rautaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #116 : 27.05.10 - klo:17:27 »
^ Lino Ieluzzi on milanolaisen Al Bazar -vaateliikkeen omistaja, joten uskoisin noiden olevan ko. liikkeestä. Nuo monkstrapit ainakin ovat.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #117 : 28.05.10 - klo:10:26 »
Olisiko kenellekään mitään ideaa mistä mahtaisi löytyä tämäntapaiset armeijahousut vähän järkevämpään hintaan:
http://www.thebureaubelfast.com/shop/product/356/engineered-garments-workaday-olive-fatigue-pant/

Nuo EG:n housut ovat upeat ja voisin kuvitella että nuo saisin yhdistettyä melkein mihin tahansa vaatekaapissani, mutta periaatteellisella tasolla miltei parinsadan (postikulut, punnan kurssi) maksaminen armeijahousuista tökkii todella pahasti. Tulee ehkä silti hankittua ellei huokeampaa vaihtoehtoa löydy...

Varustelekasta kävin jo katsomassa, mutta vaikka mallin puolesta brittiläiset ja jenkkiläiset kenttähousut olisivat ehkä teoriassa tuonne päin, oli edellämainituissa leikkaus ihan kauhea ja jälkimmäisissä koot lähinnä lapsille sopivia.

Eli suurinpiirtein tuollaisia housuja alle satkun hintaan nyt etsimässä.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #118 : 28.05.10 - klo:14:01 »
Itsellä on kierona kannanottona vanhan harppi-Saksan kenttähousut käytössä töissä laboratoriohommissa (labrassa on liikkeellä sanotaanko sen verran kokeellisia yhdisteitä että niiden lähteminen millään tunnetulla puhdistusaineella on vähän kyseenalaista eikä mitään parempaa viitsi siksi käyttää - kotimatkalle nuo ovat sopivan yläosan kanssa riittävän siistit jos osumia ei tule) ja niihin tuli ommeltua itse kivempi leikkaus ihan purkamalla saumoista ja säätämällä uusiksi. Tällä tavalla ja Varustelekalla/Agentilla päässee halvimmalla, etenkin jos on kone omasta takaa. :)

Jos mahdollisuus olisi -aiheeseen liittyen hankinta olisi maailman kaunein ja ainakin joillain puoliobjektiivisilla mittareilla paras valokuvauskoje eli Leica M9:
.

Tähän ei ole lyhyellä eikä keskipitkällä tähtäimelläkään varaa, mutta ainahan saa haaveilla. :) Mittaetsimiä on muuten tullut harrastettua FEDien ja Voigtländerien voimin.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä himoitset/haluaisit ostaa jos mahdollisuus olisi?
« Vastaus #119 : 28.05.10 - klo:23:54 »
Tässä eräs suomalainen tyyli-ikoni kontrastiraidoitetun takin kanssa:

get your kicks on route six six six