Kirjoittaja Aihe: Huopahattu  (Luettu 4169 kertaa)

Aimo

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Huopahattu
« : 23.10.17 - klo:16:06 »
Homburg hatussa on nauha (mielestäni naru) joka pitäisi kiinnittää napinläpeen , jos tuuli vie lakin päästä. hatussa kiinnitys kohta on koristenauhan sivussa alapuolella. Narun materiaali on kuminauhamainen, mutta selkeästi hattuun kuuluva. (pituus n. 50 cm)
 En ole nähnyt koskaan käytössä, olisiko opastusta.  Mainittakoon että hattu on vanha , mutta käyttämätön. Valmistus on kaiketi ollut käsin tehtynä. Merkki on Borsalino alessandria. Minulle hattu on uusi.

Huopahatuista kaikki tieto tervatullutta. Kiitos.

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili

Kolibri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Huopahattu
« Vastaus #2 : 23.10.17 - klo:17:47 »
(This section has abandoned itself)

Laurenz K

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • Vaikutteita
Vs: Huopahattu
« Vastaus #3 : 25.10.17 - klo:20:44 »
Huopahatuista kaikki tieto tervatullutta.

How to be RIGHT ON TOP: A Personal Guide to the Right Hats for You.

Kuulen aivan tietyn 1950-luvun amerikkalaisten tietoiskudokumenttien kertojaäänen ja musiikin päässäni kun luen tätä. Kiitos.
"Siististi ja tilanteeseen sopivasti pukeutumalla kunnioitat itseäsi ja toisia"

MrDapper

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
  • Tinkimättömän traditionaalinen. Soviet core -käsit
    • Profiili
Vs: Huopahattu
« Vastaus #4 : 23.11.17 - klo:18:49 »
Itselläni on E.R. Wahlmanilta viime joulukuussa ostettu musta Wegenerin homburg, jolla hintaa 150€ ja koko 56. Olen sitä tumman puvun ja lounaspuvun kanssa käyttänyt, vuodenajasta riippuen ulsteri tai poplari päällystakkina. Pidän siitä kovasti, se saa minut näyttämään vanhanajan herrasmieheltä. Kunnallisvaaleissa erään ehdokkaan vaalipäällikkönä pidin sitä vaalikontin avajaisissa sekä vaalivalvojaisiin tulo- ja paluumatkoilla. Itseni lisäksi eräs Koiviston hautajaisvieras ja kaksi muuta olen nähnyt Helsingissä homburg yllä tänä vuonna.
Ikää minulla on 23 vuotta ja luullaan usein alaikäiseksi, olen varsin lapsenkasvoinen ja siloposkinen, mutta kehuja olen siitä saanut ja itse pidän siitä, miltä hattu näyttää ylläni, vaikka homburgia vanhempien miesten hattuna jotkut pitävätkin. Täytyy muistaa John F. Kennedynkin käyttäneen kyseisenlaista hattua 22-vuotiaana. Niin teki isoisänikin 1950-luvun lopulla.
« Viimeksi muokattu: 23.11.17 - klo:19:09 kirjoittanut MrDapper »
Tinkimättömän traditionaalinen ja formaali. Soviet core -käsitteen isä