Kirjoittaja Aihe: M: Allen Edmonds Saratoga-loaferit 41-42  (Luettu 2151 kertaa)

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
M: Allen Edmonds Saratoga-loaferit 41-42
« : 01.02.10 - klo:20:44 »
Punaruskeat Allen Edmondsin Saratoga-tupsuloaferit. US-kokomerkintä on 9,5C ja luulin että ne olisivat minun 43-kokoisiin kavioihini sopivat, mutta ne ovat minulle liian kapeat (lesti on C). Sopivat varmaan normaalilevyiselle 42-kokoiselle mutta varmasti 41:lle. Pohjan pituus on 30,5 cm ja leveys 10,5 cm.

Kengät ovat siistit. Koroissa on vain vähän kulumaa ja pohjat ovat erittäin hyvät. Oikean kengän takaosan yläreunassa ommel hiukan repsottaa, näkyy ylimmässä kuvassa.

Hinta 60 euroa ja mahdolliset postit päälle. Turun seudulla nouto tai toimituskin onnistuu.

Ota yhteyttä yv:llä.

Edit. 2.2.10. Kenkien materiaalista on ilmeistä epävarmuutta, joten en sano siitä mitään. Kengät ovat kuitenkin edelleen myynnissä, ja vain siitä syystä että ne ovat minulle liian pienet.




« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo:09:51 kirjoittanut pietro »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #1 : 01.02.10 - klo:20:47 »
Hmm, jotenkin päällisnahassa oleva rypistyminen ei viittaa tavanomaiseen cordovanin 'beef roll' efektiin. Mutta voi olla, etten ole vain tarpeeksi kokenut. Voisiko rypyistä saada kenties tarkempaa kuvaa?

Edit: Löytyy tuosta näköjään tuota suurempaa beef rollia, mutta olen ymmärtänyt, että cordovaniin ei tule pahemmin pieniä rypistymiä. Tiedä häntä.
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:20:50 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #2 : 01.02.10 - klo:21:02 »
^Kyllä ne käsittääkseni cordovania ovat. Tuolla sivulla on myytävänä samanlaiset kengät, toinen pari ylhäältä:

http://www.wow-mt.com/lsize105.htm

Ja tuolla toiset:

http://tinyurl.com/yhjh3ny

Kengissä on seuraavat merkinnät:

9½ C 18638 I
8773 COMB. 4334

Sisäpohjassa lukee malli 'Saratoga'.
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:21:53 kirjoittanut pietro »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #3 : 01.02.10 - klo:21:18 »
Itse löysin tällaiset, jotka eivät oman käsitykseni mukaan ole Cordovania. Kenties joku viisaampi voisi tarkentaa. Eikös Villelläkin ollut pari cordovaneja?

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=38038450

Tarkoitus ei ole häiritä kaupanmyyntiäsi, mutta oma käsitys cordovanista on tämän myötä vähintäänkin kyseenalainen ja haluaisin vain selvittää asian :)
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:21:20 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #4 : 01.02.10 - klo:21:30 »
^Ei mitään. Olisi mukavaa jos joku muukin kertoisi käsityksensä...

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #5 : 01.02.10 - klo:22:47 »
Pakkaa sotkee se, että cordovan on paitsi yleisesti käytetty lyhennys sanaparista "shell cordovan" myös nimitys väreille, jotka vaihtelevat viininpunaisesta tummaan punaruskeaan (Aldenin #8-väri). Nopean eBay-katsauksen perusteella yleensä hevosen takalistoa olevista kengistä puhutaan koko sanayhdistelmällä (eli shell mukana).

Ensimmäisen postauksen kengät lienevät siis kuvan perusteella cordovan-väristä naudannahkaa, varsinainen shell cordovan ei ainakaan omassa toistaiseksi ainoassa parissani ole rypyttynyt mistään samalla tavalla hienojakoisesti kuten kuvan pari on kärkiosan sivuilta. Vertailun vuoksi shellin "aaltoilevaa" rypistymistä voi katsella tästä: http://www.flickr.com/photos/8138378@N05/4129130375/
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo:11:03 kirjoittanut Alhazen »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: M: Allen Edmonds cordovan-nahkaiset loaferit 41-42
« Vastaus #6 : 01.02.10 - klo:23:24 »
Tosiaan cordovan on myös väri.

Sama käsitys minulla on myös noista shell cordovanin ominaisuuksista.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.