Kirjoittaja Aihe: Laadukas T-paita  (Luettu 136623 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #135 : 15.05.13 - klo:09:38 »
Minullakin on yksi hellfigerin valkoinen t-paita, ja on myönnettävä se laadukkaaksi, tosin normihinnalla (jotain 40eur) hinta/laatusuhde on kusetusta. Ja onhan siinä se logo...

40 euroa t-paidasta on kusetusta, vaikka sen olisi tehnyt omin pikkukätösin itse Jeesus lapsena.

TM

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #136 : 15.05.13 - klo:09:38 »
Minä hiivin takaovesta sisään put this on:in t-paita kampanjaan ja ostin 4 alternativen valkoista t-paitaa hintaan 9,90USD / kappale.
Hintalatusuhde paljon paremmin kohdallaan, kuin hillfigereissä tms.

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #137 : 15.05.13 - klo:10:40 »
Ongelma näissä "Hilfiger" t-paidoissa on siinä, että ei ole olemassa mitään Hilfiger t-paita pajaa, joka niitä tekee, vaan Hilfiger teettää paitoja milloin missäkin ja niihin laitetaan logo. Jos kehuu jotain tiettyä paitaa, niin kannattaisi sitten laittaa linkki, että mistä on kyse. Lähinnä mistä tuote-erästä. Itse olen viimeksi ostanut kaksi Tokmannin "Olli" t-paitaa, jotka ovat mielyttäviä päällä. Hinta 4.99e.

UrbanGentleman

  • Vieras
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #138 : 15.05.13 - klo:11:05 »
Olen kyllä Mairan kanssa täysin samoilla linjoilla.

Pyrin itse ostamaan vaatteeni edullisesti, eikä aina hinta kuvaa laatua. Siitäkin huolimatta olen halunnut muutaman Hilfigerin kokea ja t-paitoja voin kyllä suositella, vaikka hintalaatusuhde ei välttämättä parhaimmasta päästä olekaan.

Hilfigerin sukkia en välttämättä suosittelisi.

Tietäköön nyt vielä jokainen, etten ole mikään Hilfiger-fanboy, vaikka muutama niitä kaapin kätköistä löytyykin.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #139 : 15.05.13 - klo:11:14 »
Hilfigerin sukkia en välttämättä suosittelisi.

Menee vahvasti ot:ksi, mutta mielestäni juuri sukat ovat parasta hinta/laatusuhdetta mitä merkiltä on saatavana. Minulla ovat kestäneet käyttöä erittäin hyvin ja ovat oikeastaan edullisiakin.

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #140 : 15.05.13 - klo:12:23 »
Hilfigerin sukkia en välttämättä suosittelisi.

Menee vahvasti ot:ksi, mutta mielestäni juuri sukat ovat parasta hinta/laatusuhdetta mitä merkiltä on saatavana. Minulla ovat kestäneet käyttöä erittäin hyvin ja ovat oikeastaan edullisiakin.

Samoin. Sokkona kun iskee käden sukkalaatikkoon ja nostaa sieltä sen mitä parhaalta tuntuu niin se on joko Hilfiger tai Burlington.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #141 : 15.05.13 - klo:12:50 »
Monesti näin varmasti onkin, mutta ei esim. kaikki Bossin tai Hilfigerin kama ole kuraa... ja alennuksella niitäkin saa, aivan kuten muitakin vaatteita. Se jos mikä on vähän elitismiä on se, että se riittää tuomitsemaan t-paidan huonoksi, kun kertoo sen olevan Hilfigerin. Kuinka monella on edes kokemusta Hilfigerin t-paidoista, jotta voi syvällä rintaäänellä kertoa niiden olevan kuraa?

Sitäpaitsi, kaikkihan toki tiesivät, että Hilfigerillä on enemmän käsityötä omaava Tailored-mallisto, ja Bossillakin on oikeasti parempi Collection-mallisto, jota vaan tosi harvasta paikasta Suomesta edes saa.

Ei kaikki näiden merkkien kama tietenkään ole kuraa. Eikä tässä niin olla väitetty? Hinta-laatusuhteesta tässä on kyse.

Toi t-paita nyt vaan on erittäin huono esimerkki. Etenkin tollasessa perusvaatekappaleessa ei ole mitään järkeä maksaa merkkilisää kun siinä paidassa ei ole oikeasti mitään eroa puolet halvempaan. Alennusmyynneistä voi sit näitä hankkia jos haluaa sen logon rintaan.

Isojen merkkien premiummallistot on mun mielestä perinteisesti ylihinnoiteltuja. Myönnän, että mulla ei ole Hugon Selection tai Hilfiger Premium sarjojen vaatteita, joten en nyt voi omaan kokemukseen perustuen dumata noita. Hugo Selectionin hinnalla saa kyllä jo Canalin, Cornelianin ja monen muun laatuvalmistajan pukuja. Tässä hintaluokassa MTO-vaihtoehdot alkavat myös tulla peliin. 

timatti

  • Kisälli
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #142 : 15.05.13 - klo:12:56 »
Millä tavalla kallis t-paita on enemmän kusetusta kuin vaikkapa kallis kauluspaita? Onko asia todella niin, ettei Bangladeshin ulkopuolella valmistettua t-paitaa voi toteuttaa niin hyvin, että se maksaa enemmän kuin 40 euroa? Vai onko taustalla tottumus käyttää heikkolaatuista bulkkia ja halveksua niitä, jotka pukeutuvat t-paitaan oman kodin ulkopuolella? Koska eihän t-paita ole kauluspaita :-)

Voi olla yllätys, mutta kuvattomiakin t-paitoja on monenlaisia ja vähän erikoisemmat yksityiskohdat nostavat hintaa. Mikäli rajataan t-paidat vain tavallisiin valkoisiin Seppälä-paitoihin, olen samaa mieltä siitä, että 40 euroa tai enemmän on jo hieman kallis. Shokkihoitoa t-paitojen hintojen muodossa vaikka täältä http://www.darklandsberlin.com/site/products/men/categories/jersey-t-shirts

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #143 : 15.05.13 - klo:13:16 »
Jos jollain on ongelmana tarpeeksi pitkien paitojen löytäminen niin voin suositella Hollantilaista merkkiä nimeltä "Girav" (verkkokauppa löytyy Googlella). Valikoimassa on Long ja Extra Long -mitoitukset, jotka kyllä piisaavat pahimmallekin hujopille.

Hemmetin hyviä paitoja vielä kaiken lisäksi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #144 : 15.05.13 - klo:13:30 »
^Pienenä öff-töpikkinä: Hollannissa asuu Euroopan pisin kansa, paikalliset vaatettajat ovat todennäköisesti mukavia löytöjä myös ylipitkille suomalaisille.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #145 : 15.05.13 - klo:19:02 »
Hillfingeristä, Pössistä sun muusta: en ole koskaan omistanut kummaltakaan merkiltä ainuttakaan vaatekappaletta, enkä tule omistamaan. Kyse ei ole laadusta tai sen mahdollisesta puutteesta eikä hinnoittelusta. Kummankin merkin brändimielikuva näyttäytyy minulle sen verran vastenmielisenä, etten halua olla mainittujen tuotteiden kanssa missään tekemisissä enkä assosioitua siihen väestönosaan, joka niitä käyttää. Pöss on Pöss, varsin tylsän näköistä tavaraa, vieläpä saksalaislähtöistä - tuskinpa niitä Saksassa enää valmistetaan. Ja faktahan on, että minun huusholliin ei roudata sisään mitään saksalaista, paitsi Kraftwerkin äänilevyjä ja / tai tiettyjä sakemannioluita. Bastian scweinsteigerin fanikuvan mun poika saa laittaa seinälleen jos niin haluaa.

Hilfiger puolestaan on kopiomerkin kopiomerkki ts. Hilfiger apinpi Ralph Laurenilta sen, minkä Rölf on aiemin apinoinut angloamerikkalaisesta miestenvaatetraditiosta.

Toki kärjistän, ihan tarkoituksella.
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #146 : 15.05.13 - klo:21:02 »
Millä tavalla kallis t-paita on enemmän kusetusta kuin vaikkapa kallis kauluspaita? Onko asia todella niin, ettei Bangladeshin ulkopuolella valmistettua t-paitaa voi toteuttaa niin hyvin, että se maksaa enemmän kuin 40 euroa? Vai onko taustalla tottumus käyttää heikkolaatuista bulkkia ja halveksua niitä, jotka pukeutuvat t-paitaan oman kodin ulkopuolella? Koska eihän t-paita ole kauluspaita :-)

Ei-kusetus-t-paita voisi olla vaikka Sunspelin. Perus crew neck maksaa 49,50€. Minulla ei ole Sunspelin t-paitaa, mutta minulla on kuosien perusteella samasta kankaasta tehtyjä pooloja. Niiden perusteella veikkaisin tätä varsin laadukkaaksi. Hilfigerin t-paitoja on myös kaapissa ja niiden kangas on lähempänä h&m:ää kuin Sunspelia.
http://www.sunspel.com/euro/mens/tshirts/short-sleeve-crew-neck-t-shirt-10827.html

Minulla on ollut myös Filippa K:n t-paitoja, jotka ovat jostain Hilfigerin ja Sunspelin välimaastosta. Tosin pitää tarkistaa onko niissä jotain sekoitetta mukana, jotta tietäisin mistä alla linkatuista on suunnilleen kyse (hinta noin 47€). Täyteen hintaan en näitä ostelisi, mutta -50% alesta on tullut poistettua pari.
http://www.zalando.fi/miesten-t-paidat/filippa-k/

Käsittääksi Calvin Klein tekee myös laadukkaita t-paitoja päämallistossaan, joka ei siis ole mitään tavaratalokamaa. Minulla on yksi printtipaita, joka on varsin laadukas, yhden paidan perusteella jossain Filippa K:n ja Sunspelin välissä. Tuon pohjalta on kuitenkin vaikea sanoa mikä se yleinen taso on. Printtipaidoilla taitaa olla hintaakin yli satku, joten halpaa ei ole. Jostain muistelen lukeneeni, että alkuaikoina laadukkaat t-paidat olivat Calvin Kleinilla 'se juttu'.

Tuommoinen Sunspel on mielestäni hyvä ostos, jos käyttää t-paitaa kesäisin näkyvissä esim. farkkujen kanssa. Aluspaidaksi viiden kympin paita tuntuu suolaiselta.


Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #147 : 15.05.13 - klo:21:46 »
Aluspaidaksi viiden kympin paita tuntuu suolaiselta.

Olen minä joskus jostain Schiesser Revivalin aluspaidastakin sen >40e maksanut.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #148 : 15.05.13 - klo:21:56 »
Millä tavalla kallis t-paita on enemmän kusetusta kuin vaikkapa kallis kauluspaita? Onko asia todella niin, ettei Bangladeshin ulkopuolella valmistettua t-paitaa voi toteuttaa niin hyvin, että se maksaa enemmän kuin 40 euroa? Vai onko taustalla tottumus käyttää heikkolaatuista bulkkia ja halveksua niitä, jotka pukeutuvat t-paitaan oman kodin ulkopuolella? Koska eihän t-paita ole kauluspaita :-)

Voi olla yllätys, mutta kuvattomiakin t-paitoja on monenlaisia ja vähän erikoisemmat yksityiskohdat nostavat hintaa. Mikäli rajataan t-paidat vain tavallisiin valkoisiin Seppälä-paitoihin, olen samaa mieltä siitä, että 40 euroa tai enemmän on jo hieman kallis. Shokkihoitoa t-paitojen hintojen muodossa vaikka täältä http://www.darklandsberlin.com/site/products/men/categories/jersey-t-shirts

Juu, yritetään uudestaan...

Eli Hilfigerin t-paidasta 40e on kusetushinta, sillä tuolla rahamäärällä ei saa huomattavasti korkeampaa laatua kuin esimerkiksi 10e t-paidassa. Kukaan ei sanonut, että mistään t-paidasta ei kannattaisi tuota hintaa maksaa. Kyllä moni lafka esim. Jenkeissä tai Japanissa duunaa paitoja, jotka ovat helposti tuon hinnan arvoisia.

Mulle t-paita on siis ihan vaatekappale, eikä ainoastaan alusvaate.

Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että jengi ostaa jotain kledjuja, jotka on mun mielestä ylihintaisia. Mun mielestä kannattaa kuitenkin ottaa hinta/laatusuhteeltaan mahdollisesti järkevämmät vaihtoehdot huomioon. Sitä tietoahan jengi tulee täältä foorumilta hakemaan.

tollasessa perusvaatekappaleessa ei ole mitään järkeä maksaa merkkilisää kun siinä paidassa ei ole oikeasti mitään eroa puolet halvempaan.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.