Kirjoittaja Aihe: Laadukas T-paita  (Luettu 137695 kertaa)

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #105 : 22.03.13 - klo:00:30 »
Onko kenelläkään kokemusta Our Legacyn tai A.P.C:n t-paidoista? Beamissa Our Legacyn paidat ovat muistaakseni 69e kappale, ylihintaa?

Onhan toi aika kova hinta t-paidasta. Istuvuus on mun mielestä t-paitahommissa huomattavasti tärkeämpää kuin joku pieni ero materiaalin laadussa. Eikä ainakaan APC:n laatu näppituntumalla vakuuta ihan hirveesti. APC x Carhartt t-paidat oli kauheuden huippu, niissä oli joku 40% polyesteria. Legacyt on ihan mukavan tuntuisia, mutta ei se tarkoita, että olisi 70e hintalapun väärti. Suurin osa noista Euro-merkkien "premium" paidoista tehdään Turkissa tai Itä-Euroopan EU maissa, joten ei niistä hirveää hintaa kannata maksaa. Jenkit ja japsit on näissä hommissa mun kokemuksien mukaan parhaita.

Tohon hintaan ostaisin vaikka näitä, erona se, että samaan hintaan saa 2 erinomaista t-paitaa:

http://www.fransboonestore.com/store/menswear/tees/velva-sheen-2-pack-pocket-tee-1white-1-oatmeal

« Viimeksi muokattu: 22.03.13 - klo:00:34 kirjoittanut domppa »

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #106 : 22.03.13 - klo:00:49 »
APC x Carhartt t-paidat oli kauheuden huippu, niissä oli joku 40% polyesteria.

Ei nyt henk koht kokemusta noista APC x Carhartt-paidoista (Adam Kimmel x Carharttit kyl hyviä) mut polyesterin määrä t-paidassa ei itsessään kerro oikein mitään. 50/50 polycotton parhaimmillaan erittäin jees t-paidan matskuna, itsellä ainakin muutamat mukavimmat juuri noita.

edit: velva sheen kyllä kiinnostaa, pitäis ehkä testaa
« Viimeksi muokattu: 22.03.13 - klo:00:58 kirjoittanut bowtiepasta »
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #107 : 22.03.13 - klo:10:34 »
Tuossa värissä on vähän polyesteria, mutta se ei ole haitannut minua. Muiden värien paidat ovatkin sitten täyttä puuvillaa. Sitten kun pitää täydentää T-paitavarastoa, aion tilata lisää paitoja kyseiseltä firmalta. Minulta löytyy vieläkin ikivanhoja R-Collectionin T-paitoja jotka ovat pitäneet kuosinsa hyvin.

Ärräkokoelman paidat ovat kyllä hyviä käyttöpaitoja, mutta joku voisi kertoa niille, että v-aukkoinen mallisto olisi kiva lisä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #108 : 22.03.13 - klo:12:15 »
APC x Carhartt t-paidat oli kauheuden huippu, niissä oli joku 40% polyesteria.

Ei nyt henk koht kokemusta noista APC x Carhartt-paidoista (Adam Kimmel x Carharttit kyl hyviä) mut polyesterin määrä t-paidassa ei itsessään kerro oikein mitään. 50/50 polycotton parhaimmillaan erittäin jees t-paidan matskuna, itsellä ainakin muutamat mukavimmat juuri noita.

Makuasia, kyllähän tuo polyesteri voi toimia hyvin t-paidan materiaalina ja esimerkiksi monet urheilupaidat tuntuvat erittäin hyviltä vaikka puuvillaa onkin erittäin vähän. Esimerkiksi tuossa apc x carhartt paidassa keinokuitu aiheutti sen, että kangas tuntui mielestäni erittäin ikävältä ihoa vasten. Itse suosin yleensä 100% puuvillaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #109 : 22.03.13 - klo:12:50 »
Makuasia, kyllähän tuo polyesteri voi toimia hyvin t-paidan materiaalina ja esimerkiksi monet urheilupaidat tuntuvat erittäin hyviltä vaikka puuvillaa onkin erittäin vähän. Esimerkiksi tuossa apc x carhartt paidassa keinokuitu aiheutti sen, että kangas tuntui mielestäni erittäin ikävältä ihoa vasten. Itse suosin yleensä 100% puuvillaa.

Materiaalia olennaisempi on kudontatapa.
Urheilupaidat on tehty eri tavalla viiden euroan tavispaidat (tai trendi/merkki/muotipaidat, joissa olennaisinta on design ja merkki), joka vaikuttaa enemmän tuntemukseen ja mukavuuteen kuin materiaali. Polyesteristä ja muista keinokuiduista saa hyvää kamaa, joka myös tuntuu hyvältä samalla tavoin kuin luonnonkuiduista saa sietämätöntä paskaa. Nopeasti mietittynä ainoat yhdistävät tekijät hyvässä kamassa ovat, että pyrkimys on ollut laatuun (ei siis vain bulkkitavaraan) ja laadulla on taipumus maksaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

hansson

  • Vieras
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #110 : 24.03.13 - klo:10:28 »
Kiitokset vastauksista, pitääpä katsoa seuraavan kerran kun tulee Beamiin mentyä, että missä paidat on väsätty. Jos dompan arvio osuu oikeaan Turkista tms. jäävät paidat kauppaan. Polyesteristä sen verran että bowtie on jäljillä, 50/50 vintage paidat ovat kuulemma erittäin hyviä t-paitoja, kiinnostaisi joskus kokeilla. Muistaakseni American Apparelilla on myynnissä ko. blendillä olevaa paitaa.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #111 : 24.03.13 - klo:10:47 »
No voin kyllä paljastaa, ettei A.P.C:n t-paitoja missään Ranskassa tehdä :D

Turkki, Marokko ja Tunisia taitavat olla lähimmät paikat.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #112 : 24.03.13 - klo:11:10 »
Käsittääkseni joitain A.P.C:n rättejä tehdään tai on lähiaikoina ainakin tehty Ranskassa, mikä on sinänsä erittäin suuri yllätys (toisaalta luettaessa Jean Touitou:n arvoista ja mentaliteetista valmistus Ranskassa ei kuitenkaan tule yllätyksenä). Sinänsä tuollaisessa rätissä ostopäätös vain valmistusmaan perusteella on melko hölmöä. Istuttaa ennemmin vaikka Afrikkaan puun jonkun järjestön kautta.
« Viimeksi muokattu: 24.03.13 - klo:11:18 kirjoittanut konda »

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #113 : 24.03.13 - klo:13:13 »
Käsittääkseni joitain A.P.C:n rättejä tehdään tai on lähiaikoina ainakin tehty Ranskassa, mikä on sinänsä erittäin suuri yllätys

Kieltämättä. Pari vuotta sitten Lontoon liikkeestä en löytänyt ainuttakaan tällaista.

ollihum

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #114 : 24.03.13 - klo:19:38 »
onkos noi Sunspelit kuinka reilun kokoisia? Merkin oma mittataulukko näyttää, että ne on aika isoja ja itse olen mahottoman pienikokoinen, niin kannattaako edes yrittää ja vaivautua?

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #115 : 24.03.13 - klo:23:24 »
onkos noi Sunspelit kuinka reilun kokoisia? Merkin oma mittataulukko näyttää, että ne on aika isoja ja itse olen mahottoman pienikokoinen, niin kannattaako edes yrittää ja vaivautua?

Sunspel antaa hyvät mitat, joten osta se koko mikä mittojen mukaan näyttää hyvältä? Turha sitä kokomerkintää on tuijottaa, osta pienempi koko jos on tarvis.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #116 : 25.03.13 - klo:00:03 »
Kiitokset vastauksista, pitääpä katsoa seuraavan kerran kun tulee Beamiin mentyä, että missä paidat on väsätty. Jos dompan arvio osuu oikeaan Turkista tms. jäävät paidat kauppaan. Polyesteristä sen verran että bowtie on jäljillä, 50/50 vintage paidat ovat kuulemma erittäin hyviä t-paitoja, kiinnostaisi joskus kokeilla. Muistaakseni American Apparelilla on myynnissä ko. blendillä olevaa paitaa.

AA:n 50/50 on ihan jees paita. Itse tykkään kyllä enemmän valmistajan 100% puuvillaisista tai 90/10 paidoista (heather grey värin sekoite). Summer Shirt on erittäin jees paita, se on tosin valkoisena vähän liian läpinäkyvä. AA on mun mielestä T-paidoissa aika pätevä valmistaja.

En muista missä nuo APC:n paidat on tehty, mutta omat hiplailut kaupoissa ei oo ihan hirveesti vaikuttanut (vrt. hinta). APC:ssä maksaa mun mielestä enemmän toi kokonaisvaltainen estetiikka, ei kannata mun mielestä odottaa mitään huippulaatua.


ollihum

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #117 : 25.03.13 - klo:12:00 »
onkos noi Sunspelit kuinka reilun kokoisia? Merkin oma mittataulukko näyttää, että ne on aika isoja ja itse olen mahottoman pienikokoinen, niin kannattaako edes yrittää ja vaivautua?

Sunspel antaa hyvät mitat, joten osta se koko mikä mittojen mukaan näyttää hyvältä? Turha sitä kokomerkintää on tuijottaa, osta pienempi koko jos on tarvis.

Katoppaku mittojen mukaan näyttäisi S:kin olevan aika roisin kokoinen. Niin ihan noin niinkus kokemuspohjaa teiltä kyselin.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #118 : 25.03.13 - klo:12:29 »
^Ok. Joistain malleista Sunspelilla on myös extra small-koko. Lisäksi jotkin mallit on leikattu tyköistuvimmiksi, esim. Riviera t-paita on slimmimpi kuin normi:
http://www.sunspel.com/euro/mens/tshirts/short-sleeve-v-neck/riviera-v-neck-t-shirt.html
http://www.sunspel.com/euro/mens/tshirts/short-sleeve-crew/riviera-crew-neck-t-shirt.html

Itselläni on vain pari polopaitaa. Niiden perusteella Sunspel ei tuntuisi olevan kokoaan isompi normaalileikkauksellakaan.

holipompeli

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Laadukas T-paita
« Vastaus #119 : 25.03.13 - klo:12:37 »
Norsella myös asiallisia perusteepaitoja. Normihinta on röyhkeä, mutta hyvä diili, jos irtoaa puoleen hintaan. Made in Eu, joka todennäköisesti tarkoittaa Romaniaa.