Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2719562 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2805 : 21.01.12 - klo:00:13 »
Tässä tapauksessa kuitenkin varmaan vanhaa ;)

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2806 : 21.01.12 - klo:02:15 »
Joku pyysi Bespoke -housukuvia. No tässä tulee tosi huonoja kuvia. En oikein keksi, mihin kuvia tarvitaan - housuja ne ovat. Jos on tarvetta enemmille detaljeille niin sitten vaan kysymään. Oman perseeni kuvia en nettiin postaile, kun ei jaksa nähdä sitä vaivaa.

Olen aiemmin laittanut jo kuvia parista muusta housuparista, mitä Barrington Ayrelta aiemmin tilasin (hae firman nimellä täältä), mutta nyt tuli siis ympäri Englantia kolme paria uusia. Kuvien joukossa on ensimmäiset brittiläiset bespoke-erillisbyysani, nuo blackwatchit. Todella huonolaatuiset kuvat ovat osoitteessa https://www.dropbox.com/gallery/3519365/1/Keikari-12-01?h=68dcc8. En tiedä, mihin oikea kamerani on hävinnyt, mutta varmaa on, että seon on hyvässä tallessa.

Kuvissa esiintyvät housut ovat kaikki 100% villaa ja seuraavista paikoista:

Ensimmäinen pari: Barrington Ayre / Anthony Haines AHD-05 Tweed. Ehanata. Aion hankkia takin samasta materiaalista. Fleck-hommat puraisivat minuun täpöllä.

Toinen pari: Winebergs / keskiharmaa flanelli. Flanellin valmistajasta ei ole tietoa, mutta ihan hyvälle tuntuu, joskaan ei ole niin pehmoinen ja paksu kuin edelliset flanellihousuni BA:lta, mutta varmasti tiheämpi.

Kolmas pari: Scotsweb / blackwatch tartaani. Näitä on kavennettu mm. fishtailin keskeltä Oulussa, kun tipahti n. 10 kiloa massaa pois, mistä johtuen saattaa osin näyttää vähän skeidalta. Harmittaa, kun otin nämä vyölenkeillä. Pitää ottaa ne itse pois ja laittaa napit tilalle. On vähän mallailtukin liian ylös, kuten kuvista näkyy, mutta nappeja en ole vielä saanut hankittua.

Neljäs pari: Spencer trousersin tummanruskeat cavalry twillit. Eniten elämää nähneet. Vähän liian kireät, joten prässit häipyivät heti kättelyssä, mutta onpahan melkein pillifarkkumaiset villahousutkin talossa.

Kankaista minun on turha teille tarkempia kuvia ottaa, ne löytyvät netistä ja näytteitä voi tilata.

Olen laittanut tässä parin päivän aikana parille engelsmannille kyselyjä bespoke-puvusta. Pakkopa tässä on uusi hommata, kun ei nuo wanhat waatteet istu mitenkään.
« Viimeksi muokattu: 21.01.12 - klo:02:17 kirjoittanut SloBo »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2807 : 21.01.12 - klo:09:33 »
^ SloBo, olisi varmasti suureksi avuksi monelle, jos kirjoittaisit lyhyen tai vähän pidemmän artikkelin noista valmistajista, heidän työnlaadustaan ja hinnoistaan.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Kosmonautti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2808 : 21.01.12 - klo:11:59 »
Aloittelija osti heräteostoksena Loake Winchesterit (Shoemaker-sarjaa). Ei ehkä mene keikareiden laatukriteereistä läpi, mutta eiköhän tämä kuitenkin ole askel kohti parempaa kun koitan rauhallisesti parantaa kaappien sisältöä.

A Fine Pair of Shoesista postikuluineen 103 puntaa (85 + 18):
http://www.afinepairofshoes.co.uk/products/loake-winchester-black-monk

Alfred Sargentin munkit olisin poistanut näiden sijaan, mutta koossa ei löytynyt:
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/all/products/alfred-sargent-eden

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2809 : 21.01.12 - klo:14:07 »
^ keikareiden laatukriteereillä ei ole mitään merkitystä jos itse pidät kengistä. Loake on ihan hyvä merkki ja sieltä kannattaa etsiä niitä oman makuisia kenkiä eri tarkoituksiin eri sarjoista.

Kosmonautti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2810 : 21.01.12 - klo:14:26 »
^Juuri näin, siksi ehkä kuitenkin kehtasin ilmoittaa ostokseni täällä. Nämä tulevat korvaamaan Leftin tuplasolkimunkit, jotka ovat menneet huonoon kuntoon (huonon huollon vuoksi) ja uskon Loaken tässäkin hintatasossa paikkaavan Leftin hyvin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2811 : 21.01.12 - klo:14:54 »
Lupaan että paikkaat ja hyvin. Itse korvaan pikku hiljaa leftejäni juuri loakeilla ja myös herringeillä. Kun leftit hajoavat niin loaket tilalle. Sitten as sinne sekaan sinne tänne.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2812 : 21.01.12 - klo:16:40 »
Pari bespoke kesäpukua Cad & The Dandystä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2813 : 21.01.12 - klo:18:39 »
Tässä tapauksessa kuitenkin varmaan vanhaa ;)

Haha, totta.

70-luku on muuten tarkka määrite (mittasin lähinnä perusmitat ylhäältä & saumavarat ostaessani). Ovat muuten sitä settiä, joista on aivan ehdottoman pakko ottaa "ennen" ja "jälkeen" -kuvat (i.e. ihan kunnon trumpetit). Reisistä luvassa pieni ulosotto, alhaalta erittäin kova kavennus. Ehkäpä tuo kannustaa muitakin ostamaan ihan rohkeasti projekteja kirppiksiltä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2814 : 21.01.12 - klo:20:14 »
Takki 30€ ja neuleita 3kpl á 10€/kpl tarttui stressmannilta matkaan tänään. Hitto kun vaatteet ei mahdu enää mihinkään. Pitänee pistää myyjäiset pystyyn..

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2815 : 21.01.12 - klo:20:59 »
Pari bespoke kesäpukua Cad & The Dandystä.

Paikan päältä? Millainen hinta, palvelu ja vaihtoehdot? Olen kuullut tästä puljusta paljon hyvää.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2816 : 21.01.12 - klo:21:27 »
Nippanapasta Liisa Sauson ruskeat hanskat.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2817 : 22.01.12 - klo:00:37 »
^ SloBo, olisi varmasti suureksi avuksi monelle, jos kirjoittaisit lyhyen tai vähän pidemmän artikkelin noista valmistajista, heidän työnlaadustaan ja hinnoistaan.
Kaikki ovat mielestäni hyviä ja kyse alkaa olla jo enemmän makuasioista. Hinnat vaihtelevat riippuen siitä, mitä haluaa. Kysymällä se selviää ja webbisivuillakin on hinnastoa varmasti kaikilla.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2818 : 22.01.12 - klo:15:23 »
Pari bespoke kesäpukua Cad & The Dandystä.

Paikan päältä? Millainen hinta, palvelu ja vaihtoehdot? Olen kuullut tästä puljusta paljon hyvää.

Toki paikan päältä Savile Rowlta. Hinnat löytyy aika hyvin nettisivuilta ja täytyy sanoa, että onhan ne edullisempia mitä eräiden muiden paljon vanhempien räätäliliikkeiden.  Palvelu on hyvää kuten olettaa saattaa. Olen teettänyt tuolla ennestään jo pari talvitakkia ja tullut tutuiksi omistajien kanssa joista James on pankkiiriuransa aika käynyt Suomessakin muutaman kerran. Mukavia nuorekkaita vähän yli kolmekymppisiä kavereita jotka ottavat liiketoimintansa vakavasti mutta ovat muuten rentoja.

Paikka ei todellakaan ole mikään tunkkainen arvokkaalta näyttävä perinteitä huokuva pulju vaan nuorekas ja dynaaminen on se vaikutelma mikä siitä jää mieleen. Ekan kerran kun kävin tuolla niin mittojen ottamisen jälkeen sain näpytellä ne itse MacBookissa olevaan ohjelmaan josta ne päivittyi meikän profiiliin heitin nettisivuillaan jota voin muokata jälkeenpäin jos on tarvetta. Mittojen syöttäminen itse ei tosin kuulu ihan tavanomaiseen asiakastilanteeseen mutta heillä sattui silloin olemaan aika hoppu ja tarjouduin tekemään homman. Firma tuntuu olevan aika nosteessa täällä, sekä Keski-Euroopassa ja Amerikan valloitus on myös meneillään.

Timati

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #2819 : 22.01.12 - klo:21:22 »
^ Kuulostaa hyvältä. Tuo voisi olla yksi varteenotettava pulju, kun on jo jonkin aikaa ollut mielessä tuo parin räätälinpuvun laittaminen. - Matkustamisesta en kovinkaan pidä, niin voi joutua viellä sulattelemaan hetken...

- Omat ostokset tänään: vaalean harmaa kasmirhuivi tummansinisen kaveriksi.