Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2720629 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4755 : 29.10.12 - klo:17:55 »
Onkohan valmistaja/malli sama? J.A.J:n saa pestä 30 asteessa.

En usko, että noille on Suomessa useampia valmistajia. Lisäksi ostin kovispipon SA:sta jokunen vuosi sitten ja se ainakin on tuolta valmistajalta.
Suositellaan täysraittiutta.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4756 : 31.10.12 - klo:19:53 »
Ruskeat Sanders Cheamit saapuivat tänään herrainpukimon kautta. Täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt. Lähdin kesällä ostamaan ruskeita captoe oxfordeja, ja ensin hankin Loaken 1880 sarjan Aldwychit. Kenkä oli kyllä todella tyylikäs ja mukava, mutta epäonnekseni kengässä oli virhe. Palautin kengät, mutta uusia en saanut kun harmiksi tehtaalta oli loppunut malli. No, jätin kenkähankinnan hautumaan ja etsin saman hintaista/laatuista paria. Pitkään pähkäilin Sandersin cheamin ja Loaken Aldwychin välillä. Tilasin kuitenkin nuo Cheamit. Kengän kärki oli pyöreämpi kuin uskalsin toivoa, ja lesti ja koko sattuivat todella sopiviksi. Väri oli oikeastaan parempi kuin tummempi Aldwych. Tumman ruskeita kenkiä minulla jo onkin. Cheam taittuu punertavaan ruskeaan todella kauniisti. Kenkä vaikuttaa laadukkaalta ja työn jälki viimeistellyltä. Todella hyvät jalassa, istuvat kuin hanska. Ainoa miinus on se, ettei Sandersin paketissa ollut mukana varanauhoja, kenkäpussi tai kiillotusliinaa.

Loakelta saatan poistaa nuo Aldwychit keväällä mustana mokkaisena.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4757 : 31.10.12 - klo:20:12 »
Vaimolle joululahjan. Ja ei, vaimoni ei lue foorumia. :-)


Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4758 : 31.10.12 - klo:21:09 »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4759 : 31.10.12 - klo:21:28 »
^mulla on sama. Hyvin toimii. Loistava peruslamppu.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4760 : 01.11.12 - klo:18:34 »
Foorumin jäseneltä tuli suora tarjous Cheaneyn tekemistä kengistä, joihin oli pakko tarttua. Tänään sain kengät haltuuni ja istuvat jalkaani erinomaisesti. Nyt on talveen varustauduttu kohtuullisen hyvin.


vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4761 : 02.11.12 - klo:21:06 »
^Hienot.


Itse kävin Varustelekassa katsastamassa valikoimaa. Mukaan tarttui bokserit, musta villainen "beanie"-tyylinen pipo ja kylpytakki (ollut jo pitkään "tarvitsen uuden"-statuksella). Katsastin myös tämän manttelin, josta foorumillakin on ollut puhetta. Pienin koko istui täydellisesti, mutta oli aivan liian pitkä, niin helmasta kuin hihoistakin. Mietin lyhentämistä, mutta jäi silti ostamatta, kun ei minulla sille ihan hirveästi käyttöä välttämättä löytyisi.

Saatavilla oli myös 30 eurolla paljon italialaisia laivastobleisereitä. Ainakin kokoa 46 oli, mutta tarkemmin en osaa sanoa, koska ne olivat (vielä) lajittelemattomia. Hienot napit, hyvä leikkaus, mutta kangas oli erittäin paksua villaa(?). Selvästi siis tarkoitukseensa tehdyt, merelle siis. Hihoissa ei ollut nappeja eikä rintataskuakaan ollut. Jäi kauppaan – käyttöä minulla tuskin, tällekään, löytyisi.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4762 : 02.11.12 - klo:21:56 »
Varusteleka on hieno kauppa.
Mutta varottaisin Miltecin M65:sta.
Vuori pilkistää takin alta ikävästi,
ja ratkeilee saumoista.
Hupun jouduin leikkaamaan pois koska
teki hirveät saumat takin selkään kun
ei pysynyt tasaisena.
Panostakaa kalliimpaan ja parempaan.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4763 : 02.11.12 - klo:22:17 »
vililikku, jos tarkoitat tuota Mil-Tecin villapipoa, se on kyllä loistava. Halpa, lämmin, vahvaa kudontaa, kestävä ym., ym. ja ym. Ainoa miinus on hyvin karhea villalaatu.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4764 : 02.11.12 - klo:22:56 »
Jep, juuri se. Minun ei ole edes karhea, onkohan uudempaa tai eri erää? Siinä oli vierekkäin akryylisia ja villaisia malleja, mutta varmistin tarkkaan, että oman pipon lapussa luki "100 % wool".

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4765 : 02.11.12 - klo:23:00 »
Sorel Caribou. Nyt kelpaa lähteä metsään tarpomaan kun lunta on puolimetriä ja pakkasta -20C.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4766 : 02.11.12 - klo:23:12 »
^Ymmärtääkseni malli on jonkinlainen klassikko Amerikan puolella. Halpa, kestävä, toimiva, lämmin. Tuo nupukkipäällys vain arveluttaa. Olen tuumaillut mallin esittelemistä Keikarissa, mutta ei tuo kovin klassiselta vaikuta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4767 : 02.11.12 - klo:23:46 »
^mulla on sama. Hyvin toimii. Loistava peruslamppu.
Peruslamppu nimenomaan, saman lampun hinnalla saa 5 kertaa tehokkaamman lampun. Uutena merkkinä suosittelisin Olightia. http://www.taskulamput.fi/tuote/olight_s80_baton/

sound

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4768 : 03.11.12 - klo:00:14 »
^^ Mulla on ollut kolmet Sorelit, yhdetkään ei tyylin takia. Vaan siksi että mikään muu kenkä ei pidä jalkoja paremmin lämpimänä jos joutuu olemaan ulkona kovassa pakkasessa tuntikausia suhteellisen liikkumatta (tälläistakin voi tapahtua tietyissä ammateissa). Samasta syystä löytyy vaatekaapista Canada Goosen Expedition Parka, jota en tod. käytä koskaan dallailessani Helsingin katuja. Soreleista loppujen lopuksi lämpimin malli on tämä:

http://www.sorel.fi/on/demandware.store/Sites-Sorel_EU-Site/en_FR/Product-Show?pid=NM1042

Sorel rated: -100° fahrenheit / -73° celsius

Nää jalassa on sitten turha mennä mihinkään sisälle. Auton ajaminen ei myöskään onnistu.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4769 : 03.11.12 - klo:07:34 »
Minkä hintaisia nuo Sorelit ovat?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.