Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2719419 kertaa)

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4695 : 14.10.12 - klo:19:30 »
Vass, Edward Green...

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4696 : 14.10.12 - klo:19:42 »
^^ Olen samaa mieltä.

^ Crockett & Joneskin riittäisi aluksi.

Lisätään vielä, että olen tavallaan huojentunut Tanen ryhdistäydyttyä - ainakin väliaikaisesti - Lapo-vaikutteisten kokeilujen jälkeen. Se tuo turvallisuudentunnetta, kun huomaa, että maailmassa on vielä jotain pysyvääkin, kuten esimerkiksi Taunon toppahartiat.
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo:19:47 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4697 : 14.10.12 - klo:20:24 »
^ Crockett & Joneskin riittäisi aluksi.

Kyllähän silläkin alkuun pääsee.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4698 : 14.10.12 - klo:20:28 »
Oikeammin eilen, mutta menköön: Kelluntapuvun ja paukkuliivit. Vesillä lämpö ja turvallisuus ennen tyyliä.

Vaikka onkin hieman OT, niin minkä merkkisen ja -mallisen kelluntapuvun hankit, mihin hintaan ja mistä? Itselläkin on hankinta edessä.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4699 : 14.10.12 - klo:22:57 »
^^ Olen samaa mieltä.

^ Crockett & Joneskin riittäisi aluksi.

Lisätään vielä, että olen tavallaan huojentunut Tanen ryhdistäydyttyä - ainakin väliaikaisesti - Lapo-vaikutteisten kokeilujen jälkeen. Se tuo turvallisuudentunnetta, kun huomaa, että maailmassa on vielä jotain pysyvääkin, kuten esimerkiksi Taunon toppahartiat.

Jokusen Huntsmanin olen nähnyt ja täytyy todeta, että hartiamuoto tehdään enemmänkin leikkauksella kuin toppauksella. Sinällään hartiatuen paksuus oli sama kuin Anderson & Sheppardilla.
Kaikki villa tottelee rautaa.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4700 : 15.10.12 - klo:09:38 »
Oikeammin eilen, mutta menköön: Kelluntapuvun ja paukkuliivit. Vesillä lämpö ja turvallisuus ennen tyyliä.

Vaikka onkin hieman OT, niin minkä merkkisen ja -mallisen kelluntapuvun hankit, mihin hintaan ja mistä? Itselläkin on hankinta edessä.

Merkki on Abu (Garcia) ja puku on 2-osainen eli erittäin korkealla "risellä" olevat henkselihousut ja takki. Hypotermiaa tuo ei vedessä kovin pitkään estä, mutta pitää kyllä lämpimänä syksyisessä ajoviimassa ja sateessa (tuli testattua jo). Puku on mielestäni hieman jäykkä, mutta kyllä sillä silti heittokalastus onnistui. Tarjolla oli myös ohuempia (ja kalliimpia) pukuja, mutta etenkin niiden housukankaat näyttivät siltä, etteivät ne kestä kulutusta paljoa. Abun kangas oli sen oloista, että kehtaa pari kertaa kolmihaarakoukulla sohaista eikä takalistokaan kulu heti puhki. Hinta oli 99€ Hong Kongista.

Jos on tarve vesitiiviille kelluntahaalarille, jolla selviää vedessä pidemmänkin ajan niin sitten kannattaa katsella eri hintaluokan kuiva- tai pelastuspukuja. Minun käyttötunneillani tämä oli itse asiassa ihan nappiratkaisu. Paukkuliivit otin seuraksi sen takia, että tuollainen puku ei yksinään tajutonta kovin hyvin kelluta oikeassa asennossa ja paukkuliivejä voi käyttää muutenkin. Muissa puvuissa oli muuten mielstäni yllättävänkin tummat värit. Tuollaisessa pukinessa on mielestäni tärkeää, että se myös näkyy pitkälle. Sellainen merenvihreä on mielestäni aika outo väriratkaisu vaikka oranssit heijastinraidat löytyisikin.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4701 : 15.10.12 - klo:22:50 »
Ostin miehekkään taskulampun: http://www.taskulamput.fi/tuote/olight_s80_baton/

edit: sadas viesti. nyt pitäisi olla jo huolestunut

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4702 : 16.10.12 - klo:10:52 »
Oikeammin eilen, mutta menköön: Kelluntapuvun ja paukkuliivit. Vesillä lämpö ja turvallisuus ennen tyyliä.

Vaikka onkin hieman OT, niin minkä merkkisen ja -mallisen kelluntapuvun hankit, mihin hintaan ja mistä? Itselläkin on hankinta edessä.

Merkki on Abu (Garcia) ja puku on 2-osainen eli erittäin korkealla "risellä" olevat henkselihousut ja takki. Hypotermiaa tuo ei vedessä kovin pitkään estä, mutta pitää kyllä lämpimänä syksyisessä ajoviimassa ja sateessa (tuli testattua jo). Puku on mielestäni hieman jäykkä, mutta kyllä sillä silti heittokalastus onnistui. Tarjolla oli myös ohuempia (ja kalliimpia) pukuja, mutta etenkin niiden housukankaat näyttivät siltä, etteivät ne kestä kulutusta paljoa. Abun kangas oli sen oloista, että kehtaa pari kertaa kolmihaarakoukulla sohaista eikä takalistokaan kulu heti puhki. Hinta oli 99€ Hong Kongista.

Jos on tarve vesitiiviille kelluntahaalarille, jolla selviää vedessä pidemmänkin ajan niin sitten kannattaa katsella eri hintaluokan kuiva- tai pelastuspukuja. Minun käyttötunneillani tämä oli itse asiassa ihan nappiratkaisu. Paukkuliivit otin seuraksi sen takia, että tuollainen puku ei yksinään tajutonta kovin hyvin kelluta oikeassa asennossa ja paukkuliivejä voi käyttää muutenkin. Muissa puvuissa oli muuten mielstäni yllättävänkin tummat värit. Tuollaisessa pukinessa on mielestäni tärkeää, että se myös näkyy pitkälle. Sellainen merenvihreä on mielestäni aika outo väriratkaisu vaikka oranssit heijastinraidat löytyisikin.

Kiitos tiedoista. Itse olen pähkäillyt juuri tuollaisten kelluntapukujen ja pelastuspuvun välillä. Pelastuspuvut ovat kyllä järjettömän hintaisia, joten omalla muutamien kertojen syys- ja kevätkäytöllä taitaa tuollainen Abun tyyppinen ratkaisu olla ainakin taloudellisesti perustellumpi. Mainio ajatus laittaa siihen vielä paukkuliivit päälle! Sehän parantaa turvallisuutta aivan oleellisesti.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4703 : 16.10.12 - klo:11:00 »
^ Jääkylmässä vedessä ruumis löytyy paremmin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4704 : 16.10.12 - klo:22:28 »
Sovittelin vaatturilla erilaisia valmispuvun takkeja, eikä oikein mikään sopinut päälle. Noh, nyt on bookattu aika mittamestarille, puvulle tulee mittatakki.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4705 : 18.10.12 - klo:09:41 »
Mustilla kehyksillä Wayfarerit. Aurinkolasejahan ei voi koskaan olla liikaa.


MJ

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4706 : 18.10.12 - klo:15:37 »
Aika past season kamaa.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4707 : 18.10.12 - klo:17:30 »
Lihatiskiltä hirveä ja hevosta.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4708 : 18.10.12 - klo:20:08 »
Stockan hulluilta päiviltä ostin männäviikolla Kellomies-kirjan 29,90 €. Sanotaanko näin, että kellokuume ei helpottanut. IWC Spitfire Chronograph kuumottaa huolella.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #4709 : 19.10.12 - klo:09:57 »
Lihatiskiltä hirveä ja hevosta.
Hyvä lihatiski, ei saa kumpaakaan meidän lihatiskistä.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi