Kirjoittaja Aihe: Talvikengät  (Luettu 198183 kertaa)

_OJ_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #105 : 03.12.12 - klo:00:10 »
Olen talven ja lumen tullessa kohdannut ongelman. En omista talveen sopivia kenkiä, joita voisin sujuvasti käyttää puvun kanssa. Käytän työssäni pukua ja olisi kiva jos ei nahkapohjaisilla pikkukengillä tarvitsisi lumessa tarpoa. Olenkin ajatellut hankkia Chelsea bootsit tätä tarkoitusta varten ja tällä hetkellä listalla olisi nämä kaksi:


http://www.loake.co.uk/loake-1880/boot/bayswater.html

http://herrainpukimo.fi/76-chelsea-musta/

Ehkä pidän noista Loaken kengistä kuitenkin enemmän. Onko teidän mielestä asiallista käyttää puvun kanssa mustia Chelsea saappaita? Kuinka monikäyttöisenä pidätte ko. kenkää? Toki nämäkin kengät vaatisivat puolipohjauksen, jotta ne sopisivat aidosti tarkoitukseeni, mutta tuo tuskin on ongelma...

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #106 : 03.12.12 - klo:07:43 »
^ Aikaisempien keksustelujen perusteella voisi arvella: Ville vastannee, että 70-luku meni jo, Tanen mielestä lienee ok. Itselläni muuten käytössä olevat Chelseat eivät ole vielä päässeet puvun seuraksi, mutta aoin kyllä kokeilla.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #107 : 03.12.12 - klo:09:16 »
Chelseoilla on oikein hyvä tallustaa lumessa puku päällä. Itse vaihdan toimistolla sitten kyllä kevyempiin kenkiin jo ihan mukavuuden takia.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #108 : 03.12.12 - klo:09:30 »
Olen itse ottanut sen linjan näillä keleillä, että ihan sama miltä tuolla puurossa näyttää. Töissä odottavat sitten sisäkengät erikseen.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Talvikengät
« Vastaus #109 : 03.12.12 - klo:10:52 »
Oligarkki, 70-luku men...juu, näille viime aikojen keleille ei oikein voi suositella muuta kuin Swimsin raskaimman sarjan kalosseja, joissa on mukavaa 20-luvun henkeä:

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #110 : 03.12.12 - klo:13:14 »
Onko teidän mielestä asiallista käyttää puvun kanssa mustia Chelsea saappaita? Kuinka monikäyttöisenä pidätte ko. kenkää? Toki nämäkin kengät vaatisivat puolipohjauksen, jotta ne sopisivat aidosti tarkoitukseeni, mutta tuo tuskin on ongelma...

Chelseasaappaissa on tuo varressa oleva vetolenkki, jonka päälle lahje jää häröttämään. Se on se haittapuoli, lahkeiden alituinen nykiminen ja asettelu.

P3tt3ri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #111 : 03.12.12 - klo:14:04 »
http://herrainpukimo.fi/64-thirsk-ruskea/

Haussa ruskeat Chelsea saappaat hintaluokassa n. 200 euroa. Onko Sandersin Thirsk paras vaihtoehto vai pääseekö ulkomailta tilaamalla parempaan lopputulokseen? Kovin moni malli ei taida olla valmiiksi muovipohjalla?

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #112 : 03.12.12 - klo:14:52 »
Noista saa vielä foorumialennuksen, jolloin hinta on selkeästi pienempi kuin ulkomailta samat kengät tilattaessa. Käy katsomassa lisätiedot yhteisöalueelta. Muista valmistajista en osaa sanoa, mutta itse hankkisin valmiiksi kumipohjaiset puolipohjattujen nahkapohjien sijaan.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #113 : 03.12.12 - klo:15:03 »
Tuollaiset Sorelit voisi hankkia, mutta todellinen tarve epäilyttää. Pirun lämpimäthän moiset ovat.

On kuulemani mukaan laatu tipahtanut kuin lehmän häntä noissakin legendaarisissa saappaissa. Lieneekö sitten kiinan poikien käyttämät materiaalit enää samoja kuin Made In Canada -aikaan?

http://www.backcountry.com/sorel-caribou-boot-mens

Tuolla on ainakin aiheesta käyty keskustelua kuvien kera.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Talvikengät
« Vastaus #114 : 04.12.12 - klo:08:19 »
^ Aikaisempien keksustelujen perusteella voisi arvella: Ville vastannee, että 70-luku meni jo, Tanen mielestä lienee ok.

Haha

Puuttuu oma lisäykseni: en erityisesti diggaile chelsea-bootseja.

Mutta kyllä ne tiettyihin kokonaisuuksiin sopii varsin hyvin - en vain itse harrasta.

Ville on muuten väärässä - kyllä chelseat on enemmänkin 60- kuin 70-lukulainen tyyliviittaus, jos niitä haetaan.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Talvikengät
« Vastaus #115 : 04.12.12 - klo:08:22 »
Tuollaiset Sorelit voisi hankkia, mutta todellinen tarve epäilyttää. Pirun lämpimäthän moiset ovat.

On kuulemani mukaan laatu tipahtanut kuin lehmän häntä noissakin legendaarisissa saappaissa. Lieneekö sitten kiinan poikien käyttämät materiaalit enää samoja kuin Made In Canada -aikaan?

http://www.backcountry.com/sorel-caribou-boot-mens

Tuolla on ainakin aiheesta käyty keskustelua kuvien kera.

Paljonkin mahdollista että laatu on tippunut kiinan-valmistuksen myötä. Toisaalta, minkä tahansa kumin saa hapertumaan jos jalkinetta säilyttää päivästä toiseen lämpöpatterin välittömässä läheisyydessä. Pikakuivaaminen toki asia erikseen. Omat sorelit pidän aina niin kaukana lämpöpatterista kuin mahdollista.
get your kicks on route six six six

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #116 : 04.12.12 - klo:10:16 »
Arcteryxin laadun mouhotettiin aikoinaan romahtaneen, kun se aloitti valmistuksen Kiinassa. Mulla on kaksi 'ryxin takkia, molemmat tehty Kanadassa. Toinen on sysipas... ja toinen kestäisi varmaan ydinsodan. En silti väitä, että joka toinen Kanadassa tehty takki olisi huonolaatuinen. Intternjetissä yleensä mainostetaan vain niitä lapsuksia, harva jaksaa kertoa jos se Kiinassa tehty juttu kestääkin.

('ryxillä on muuten erinomainen takuu, mutta nykyään eivät suostu korjaamaan täällä takkia, jos se on ostettu Jenkeistä. Siksi mulla on vieläkin tuo itse paikkailtu susi kaapissa.)

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #117 : 04.12.12 - klo:10:38 »
Todennäköisesti Sorelilla on käynyt se perinteinen, eli alkup. tehtiin tietotaidolla laadukasta kovan pakkasen ja talven kestävää saapasta, jonka kumiseos oli oloihin sopivaa, mutta sitten jossain vaiheessa geelitukkaiset merkonomit astuivat laskinten kanssa taloon ja tuotanto siirrettiin Kiinaan. "Ihan samalaisia tuotteita" ainoa vain, että geelitukka ei ymmärrä kumin koostumuksista mitään ja Kiinan ukko laittaa halvinta saatavilla olevaa seosta saappaaseen.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #118 : 04.12.12 - klo:10:44 »
Miten toi Arcteryxin korjauspalvelu toimii? Mulla on yhdessa repeytynyt sauma, mielellani korjaisin sen.
Great minds think alike - fools never differ.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Talvikengät
« Vastaus #119 : 04.12.12 - klo:11:26 »
Tuukka: Ainakin Camussa homma hoitui vuosi sitten.
(edit) et asu Suomessa? Kaippa paikallisen jälleenmyyjän kautta sitten. Yleensä 'Ryxillä on jonkinlaiset vaatimukset jälleenmyyjillekin, mutta varmaksi en osaa sanoa.
« Viimeksi muokattu: 04.12.12 - klo:11:31 kirjoittanut anon »