Kirjoittaja Aihe: eBay-linkit  (Luettu 672674 kertaa)

Tauno

  • Vieras
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #795 : 27.03.12 - klo:22:46 »
http://www.ebay.com/itm/370596917493?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1426.l2649

Tunti aikaa ja tajuttoman komea yönsininen AS-frakki 30-luvulta ois lähdössä. Nyt herätys larppajat! Vain yksi huuto...

erno

  • Vieras
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #796 : 28.03.12 - klo:10:02 »
^ Eipä tullut huudettua tuota frakkia. Mutta selittäkääpäs viisaammat taas minulle, tollommalle, seuraava juttu:
Tuossahan myytiin käsittääkseni melko harvinaisen tumman sinistä frakkitakkia. Siihen kuuluvia housuja ei siis ollut kaupan. Voisiko tuollaisen kanssa sitten pitää mustia housuja, vai mistä siihen voi löytää kohtuullisella vaivalla sopivat housut?

Sekä vähän yleisemminkin: jos myynnissä on frakkitakkeja tai smokkitakkeja, niin voiko niihin yhdistää eri kankaasta valmistetut housut, jopa eri sävyiset tai eri värisetkin? Olen luullut, että se on tyylivirhe, ellei ero ole sitten täysin selvä, kuten vaikkapa valkoinen smokkitakki ja mustat housut. Minkälaisia "sääntöjä" näihin yhdistelmiin liittyy?

Tauno

  • Vieras
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #797 : 28.03.12 - klo:10:25 »
Voisiko tuollaisen kanssa sitten pitää mustia housuja, vai mistä siihen voi löytää kohtuullisella vaivalla sopivat housut?

Sekä vähän yleisemminkin: jos myynnissä on frakkitakkeja tai smokkitakkeja, niin voiko niihin yhdistää eri kankaasta valmistetut housut, jopa eri sävyiset tai eri värisetkin? Olen luullut, että se on tyylivirhe, ellei ero ole sitten täysin selvä, kuten vaikkapa valkoinen smokkitakki ja mustat housut. Minkälaisia "sääntöjä" näihin yhdistelmiin liittyy?

Tuollaisen kanssa kuuluu käyttää samansävyisiä housuja, joten teettäminen tulee kyseeseen. Toki valmiitakin housuja sinisävyssä löytyy, mutta tuon takin leikkauksen mukaisten valmishousujen löytyminen lienee haaste.

Mustien, ja erityisesti smokkitakkien, kohdalla on helpompi löytää housut, jos omistaa vain takin tai päin vastoin. Housujen täytyy siis olla samaa kangaslaatua takin kanssa, mutta löytämisen tekee helpoksi se, että lähes kaikki näistä ovat mustia, eikä suuria eroja pääse syntymään.

Ei siis eri sävyisiä tai eri kuosisia osia.

Poikkeuksen muodostavat tietenkin tropiikissa käytettävät, lämpimän ilmanalan smokit, (mutta näille ei suomessa ole koskaan käyttöä), uniformut ja  skotlannin kansallispuku kiltteineen.

---------
MUOKS. Tauno myöntää tässä kirjoituksessa olleen pahan asiavirheen. Oli mennyt baratheat ja vellit sekaisin. ;)

MUOKS2. Tauno vetää sanansa takaisin, ja kääntää takkinsa: http://www.youtube.com/watch?v=dsJ0vpWWN6Y
« Viimeksi muokattu: 28.03.12 - klo:16:49 kirjoittanut Tauno »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #798 : 28.03.12 - klo:15:52 »
Koska noissa käytetään lähinnä baratheaa

...joka on se kauluskäänteiden silkin tyyppi, ei itse takin kangas.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tauno

  • Vieras
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #799 : 28.03.12 - klo:15:59 »
Koska noissa käytetään lähinnä baratheaa

...joka on se kauluskäänteiden silkin tyyppi, ei itse takin kangas.

Olen varmaan ollut kokkelipäissään kun olen tätä kirjoittanut. . . Mitähän olen oikein ajatellut.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1032
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #800 : 28.03.12 - klo:16:27 »
Barathea on kyllä nimenomaan se villakankaan kudontatyyppi, jota englantilaisissa smokeissa ja frakeissa esiintyy paljon. Toki silkkibaratheaakin on olemassa ja sitä jossain määrin käytetäänkin smokeissa, mutta yleisemmät vaihtoehdot silkkiosille ovat grosgrain (parempi vaihtoehto) tai satiini.

Surkean tumma yhteiskuva baratheaisesta smokin takista, jossa on grosgrain-napit:


Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #801 : 28.03.12 - klo:16:35 »
Alhazen on oikeassa. Taunolla ei syytä häpeään.

Tauno

  • Vieras
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #802 : 28.03.12 - klo:16:48 »
- Hyvää kokkelia näemmä... koitin tosiaankin muistella tuota ja sain vaan tuon barathean mieleeni. Suurempia tarkastelematta tuon sitten kirjoitin.

Muistelin, että joku viisas oli joskus sanonut, että takin ja housut voi ostaa eri lähteistä, koska kangas on kudonnaltaan aina samaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #803 : 28.03.12 - klo:18:45 »
Prkl, sekoitin, anteeksi. Hyvää kokkelia...

Melkoiset lapokaulukset oli kyllä frakissa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #804 : 29.03.12 - klo:21:03 »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #805 : 29.03.12 - klo:21:16 »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #806 : 30.03.12 - klo:14:16 »
Koossa 40½ lähdössä erittäin halvalla erittäin harvinaiset Florsheimin verkko-liskonnahka-spectator -popot:

http://www.ebay.com/itm/Mens-Dress-Shoes-FLORSHEIM-SZ-7-5-Brown-Wingtip-Oxfords-/251029760097?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item3a728a2861#ht_1439wt_963
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #807 : 30.03.12 - klo:20:28 »
No on kyllä halvat.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: eBay-linkit
« Vastaus #809 : 04.04.12 - klo:18:43 »
Italian eBaysta löytyi liike nimeltä Magic Sunglasses Store

http://stores.ebay.it/MAGIC-SUNGLASSES-STORE

Valikoima näyttää hyvältä ja hinnat ovat edullismmat mitä olen tähän mennessä löytänyt. Esimerkiksi Persolin 0649:t, joista toisaalla kysellssä discountsunglasses.co.uk -verkkokaupassa pyydetään GBP 141 maksavat italialaisputiikissa EUR 99 (lähetyskuluiksi ilmoittavat maltilliset 10€)

Muutenkin Italian eBayn aurinkolasitarjonta näyttää erinomaiselta ja hintataso äkkiseltään arvioituna kolmas- tai neljäsosa suomalaisten kivijalkakauppojen tasosta.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis