Kirjoittaja Aihe: Burlesque  (Luettu 24850 kertaa)

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Burlesque
« : 14.12.09 - klo:20:21 »
Mitäs herrasmiehet & co. tuumivat viime vuosina Suomessa heränneestä burlesque-kulttuurista? Pidän sitä ilahduttavan piristävänä alakulttuurina jota ei voi vihata kuin sydämestään läpipaatunut tosikko. Vuosittaisten burlesque-festivaalien liput tulivat vastikään myyntiin.

http://www.helsinkiburlesque.com/HBF/hbf´10

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Burlesque
« Vastaus #1 : 29.01.10 - klo:23:36 »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #2 : 30.01.10 - klo:00:24 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.11.12 - klo:18:14 kirjoittanut ChuckBass »

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #3 : 30.01.10 - klo:08:29 »
En näe asiaa kuin toisen tyyppisenä strippauksena. Se, että asiaan yritetään luoda tyyliä, ei poista tätä totuutta asiasta.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #4 : 30.01.10 - klo:11:23 »
Hyvä Sedu. Pilaa vain kaikki kaunis tästä maailmasta. Pyydä vielä Sakari Järvenpäätä tekemään sinne inspiroiva meksikolaissisustus. Vieläkö se Youth Against Sedu -kansanliike on elossa?

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Burlesque
« Vastaus #5 : 31.01.10 - klo:19:30 »
En näe asiaa kuin toisen tyyppisenä strippauksena. Se, että asiaan yritetään luoda tyyliä, ei poista tätä totuutta asiasta.

Samaa mieltä. Olen kylmän analyyttinen tässä asiassa vaikka tyttöystäväni onkin Burleskista kiinnostunut.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Burlesque
« Vastaus #6 : 31.01.10 - klo:20:04 »
Itse en pidä Burleskia varsinaisena strippauksena (tähän väliin todettakoon että tässä nykyisin perinteisessä strippauksessakaan en nää miitän pahaa, jotkut osaa sen esteettisesti paremmin kuin toiset, jotkut paikat ovat toista tyylikkäämpiä. Eli itse Strippauksessa ei ole vikaa, mutta joissakin tanssioissa ja ravintoloissa on). Mutta en ole kovinkaan tarkkaan tutustunut kyllä tähän Burleskiin jotta osaisin kunnolla ottaa kantaa, viihdyttävää uskoisin sen kuitenkin olevan ja myöskin esteettisesti kaunista.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #7 : 01.02.10 - klo:00:00 »
Makuasioista voidaan toki kiistellä, mutta lyödään muutama faktakin pöytään. Suomen burlesque-skene on naisten juttu. Nämä vaudeville-perinteestä innostuneet esiintyvät naiset ovat laittaneet koko ilmiön Suomessa liikkeelle. Keikoistaan he eivät lyö leiville, hyvä jos kattavat klubi-illan vuokrakulut. Nyky-burlesqueta voisi hyvin väittää feministiseksi ilmiöksi.

Ammattimaista strippausta tuskin kukaan harjoittaa siksi, että on pirun siistiä heiluttaa persettä privaattikopissa nessuun runkkaavalle ukolle. Tunnen pari opiskelijanuoruudessaan strippauksella itsensä elättänyttä naista ja ainoa syy touhuun oli siitä saatava raha. Kärjistettynä strippaus on hyväksikäyttöä ja alistamista.

Kyllä, olette siinä täysin 100 %:n oikeassa, että molemmissa riisuudutaan ja näytetään paljasta pintaa. Muuten ne ovatkin spektrin eri päissä. Toinen on naisten hyväksikäyttöä, toinen naisten itseilmaisua. Se on ihmisyyden kannalta hyvin perustavanlaatuinen ero ja asiaa kannattaa pohdiskella sydämessään, mikäli sitä ei tunnista.

Ei burlesquesta tarvitse missään nimessä pitää, mutta tuo viittaus strippaukseen aiheuttaa epäilyksen, että puhujalla oli vain ahdasmielinen moraalipurkaus eikä kokemusta saati todellista tietoa burlesque-esityksestä. ;)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Burlesque
« Vastaus #8 : 01.02.10 - klo:00:06 »
^ tuo strippareidenkaan määritys ei kyllä kaikkiin päde. En usko että kaikki tekevät sitä siis vastentahtoisesti vaan on strippareita jotka nimenomaan haluavat tehdä sitä työtä. Mikäs sen parempi työ exhibitionistille? Mielestäni siis myös dhilsun kommentti strippraista oli jokseenkin kärkäs. En myöskään allekirjoita tuota hyväksikäyttö ja alistamis asiaa, vaikka se voi toki olla myös sitä. Mutta kuten kerroin aikaisemmin, en pidä perus stripausta enkä burleskia kumpaakaan pahana, enkä pidä niitä myöskään samana.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Burlesque
« Vastaus #9 : 01.02.10 - klo:00:10 »
En vastusta burleskia mutta olen varovaisin mielin, koska tyttöystäväni haluaisi alkaa kyseistä tanssia harrastamaan. Jokin siinä ajatuksessa vain häiritsee, hmm..


Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #10 : 01.02.10 - klo:00:53 »
Sproily, käykää tutustumassa aiheeseen jossakin burlesque-tapahtumassa. Sekä asian kieltäminen tyttöystävältä että oma ahdistuminen siksi, ettei ole tutustunut burlesquehen on tyhmää teitä molempia kohtaan. Lisäksi mä olen vakaasti sitä mieltä, että kunhan koet yhden burlesque-illan ilmapiirin niin tajuat ettei se ole kovin vakavaa touhua. Siitä on klämäiset strippiluolat kaukana. Bonuksena kaltaistasi retro-eksentrikkoa palvottaisiin siellä kuninkaana.

Jami, puheenvuoroni oli kärjistetty. Moni erotiikka- ja seksibisneksessä työskentelevä on varmasti sinut duuninsa kanssa. Mutta tokkopa sitä kukaan heistä pitää hohdokkaana. Ja haluaisin nähdä sen strippibaarin, missä esiinnyttäisiin ilman palkkaa... ;)

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #11 : 01.02.10 - klo:00:58 »
Moni erotiikka- ja seksibisneksessä työskentelevä on varmasti sinut duuninsa kanssa. Mutta tokkopa sitä kukaan heistä pitää hohdokkaana.

Liikkuuhan siinä myös aivan järjettömiä rahasummia, jos raha jotenkin hohtoa lisää. Lisänneekö se sitä ase- tai huumebisnekseenkään...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Burlesque
« Vastaus #12 : 01.02.10 - klo:11:13 »
Ja haluaisin nähdä sen strippibaarin, missä esiinnyttäisiin ilman palkkaa... ;)
Ei niinkään strippibaari, mutta tapahtumat jotka järkestää esim rsyke ry Tampereella, tai vastaavat fetissi klubit ympäri suomen. Siellä kyllä myös stripataan ilman palkkaa, pääsevät toteuttaan exhibitionismia jota ei kaikkialla pysty toteuttaan ainakaan laillisesti. Enkä nää siinäkään mitään pahaa. Kun aikuiset ihmiset yhdessä sopivat asiosta ei siinä mitään pahaa ole. Pakotettu yms onkin sitten täysin eri asia. (en siis nää pahaa myöskään prostituutiossa , mutta olenkin hyvin liberaali ihminen ja olen sitä mieltä että mitään ei pitäisi rajoittaa/kieltää joka ei haittaa muita ihmisiä).

Viestin alun sproilylle tarkoitettuna allekirjoitan täysin :)

Menee jo hieman Burleskin ohi kyllä jo keskustelu, ainakin meidän osalta jotka ei ole sitä mieltä että burleski = tämänpäivän strippaus
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #13 : 01.02.10 - klo:18:59 »
Jami, fetissiklubit ovat aivan oma juttunsa. Olen mielenkiinnosta pistäytynyt muutamalla klubilla Tampereella ja Helsingissä, enkä siellä strippaukseen törmännyt. Rento meininki ja hyvinkin mielenkiintoinen dress code. Btw, lähimpänä strippausta lienee ammattimaiset fetissi-studiot (?), mutta skenestä löytyy yllättävänkin kiukkuinen suhtautuminen näihin ammattilaisiin, esim. joillakin klubeilla porttikiellot.

Minkähän takia minä tiedän tällaisiakin detaljeja? No, mainittakoon että olen eläessäni käynyt tasan yhden kerran strippibaarissa ja silloinkin istuin mielenosoituksellisesti selkä stagea kohti.

Aika kauaksi päästiin säikeessä burlesquesta. Lauantaina mennään sitten lähemmäksi, HBF10-liput ovat jo povitaskussa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Burlesque
« Vastaus #14 : 01.02.10 - klo:19:29 »
Burleski toimii, erittäin hyvin jopa. Olen nauttinut tapahtumista suureksi - pohjavireessä ei ole likaisuutta eikä muutenkaan juuri muuta kuin hauskanpitoa. Lisäksi hyvinkin pienellä panostuksella saa osakseen melkoista ihailua.

Havainto: Hihanauhat ovat naispuolisille jonkinasteinen fetissijuttu. Which is nice. ;)
Kaikki villa tottelee rautaa.