Kirjoittaja Aihe: Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?  (Luettu 38233 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #30 : 13.12.09 - klo:13:29 »
Kärjistettynä: Jos karvat vilkkuu, ovat housut liian matalat.

Ei välttämättä, se on normaalia Tannerin asteella kuusi eli aikuisilla miehillä.
« Viimeksi muokattu: 13.12.09 - klo:13:34 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #31 : 13.12.09 - klo:13:35 »
Kärjistettynä: Jos karvat vilkkuu, ovat housut liian matalat.

Ei välttämättä, se on normaalia Tannerin asteella kuusi eli aikuisilla miehillä.

Ehkä olisit pitänyt tarkentaa mitä karvoja tarkoitin :D

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #32 : 13.12.09 - klo:14:42 »
Ja tämä hieno? (karrikointia ;) )



Ei kai tuossa ole periaatteessa muuta vikaa, kuin että kravatti on ihan liian pitkä :) Senhän ei pitäisi ulottua vyön alapuolelle...

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #33 : 13.12.09 - klo:14:59 »
Menee todella paljon OT, mutta niinhän tämä on ollut jo kauan. Ensin, ei ollut rähinävinaa koneessa.

En tarkoita vain tätä keskustelua ja palstaa vaan ihan yleisesti tätä ilmiötä myös muilla suuremmilla foorumeilla. Eli suurin osa jengistä on modejen kanssa samaa mieltä joka asiasta. Sellaista virtuaali nuoleskelua. Jos ollaan täysin eri mieltä, niin ollaan silti vain hieman eri mieltä. Toki modeja pitää kunnioittaa, mutta rajansa kaikella. Ne tuskin suuttuvat jos joku uskaltaa pullikoida vastaan.

Hmm.. Yhtenä palstan moderaattoreista täytyy kyllä sanoa, että en kyllä ymmärrä tätä lausuntoa ollenkaan. Tällä palstalla kun mielestäni moderaattoritkaan eivät ole asioista samaa mieltä.. Klassisesta tyylistä puhuttaessa kuitenkin on syytä muistaa, että klassiseen miesten tyyliin kuuluu koko joukko erilaisia sääntöjä ja ohjeita. Tästä syystä, uskoisin, useat vastauksetkin kysymyksiin on formuloitu näiden perinteiden/periaatteiden näkökulmasta. Tämä voinee johtaa tulkintaan, että täällä vain taputellaan toisiaan selkään eikä uskalleta olla eri mieltä.

Itse en pidä housuja luonnollisella vyötäröllä, eikä housuissani ole pääsääntöisesti myöskään laskoksia vaan pidän selkeälinjaisista kapeahkoista housuista.

Mikäli foorumin keskustelun taso/linja edelleen puhututtaa niin ehdotan siitä avattavaksi ketjua palaute-osioon. Tämän ketjun soisin pysyvän pyhitettynä aihetta sivuaville teemoille.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #34 : 13.12.09 - klo:15:24 »
Ei kai tuossa ole periaatteessa muuta vikaa, kuin että kravatti on ihan liian pitkä :) Senhän ei pitäisi ulottua vyön alapuolelle...

Jos ihan vakavasti puhutaan, niin eikös noilla kainalohousujen käyttäjillä kravatti jää todella lyhyeksi?



Lähde: http://mistermort.typepad.com/.a/6a010535d07789970c01156f832da5970c-800wi

Eli tulee helposti tollainen yhdistelmä? Ja noihan housut eivät vielä ole korkeimmasta päästä..

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #35 : 13.12.09 - klo:15:42 »
Housujen korkeus on suoraan verrannollinen solmion pituuteen.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #36 : 13.12.09 - klo:16:03 »
TRH:n linkittämä kuvamateriaali on asian ytimessä oman makuni osalta. Verrattuna Laineen erinomaisiin referensseihin nuo ovat hieman matalampia, mutta huomattavan korkeita verrattuna vaikkapa Becksin kokonaisuuksiin.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #37 : 13.12.09 - klo:17:49 »
TRH:n linkittämä kuvamateriaali on asian ytimessä oman makuni osalta. Verrattuna Laineen erinomaisiin referensseihin nuo ovat hieman matalampia, mutta huomattavan korkeita verrattuna vaikkapa Becksin kokonaisuuksiin.

Ei noikaan enää mun silmään särähdä housun korkeuden osalta. Itse tosin olen edelleen Becksin/Chelsean poikien kannalla...

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #38 : 13.12.09 - klo:18:41 »
Itse rakastan todella paljon korkeavyötäröisiä housuja. Erityisesti niihin sopivan liivin kanssa.

Fishtail back tai v-notch -leikatut housut ovat korkeavyötäröisten housujen kermaa. Napit tietenkin näkyvissä. Harmillista vain, että kyseistä housutyyppiä ei saa enää lähes mistään. Housuja halajavan on usein teetettävä omat housunsa tai löydettävä ebaystä vanha puku, jossa moiset ovat. V-selustaisten housujen valmistus lopetettiin havaintojeni mukaan 60-luvulla. Useat näkemäni 50-luvun puvun housut ovat tällaiset. Nimittäin varta vasten nappiolkaimille leikatut, mutta astetta tuoreemmat 60-luvun housut eivät.

Myös tuo leikkaus on kaventunut tultaessa lähemmäksi 60-lukua, siinä missä takkien kauluksetkin. Erittäin vanhoissa housuissa 1800-luvun lopulla, tuo V-aukko oli suuri, kun taas uusissa harmittavan pieni.

V-selustaiset housut näyttävät erittäin hyviltä pelkkien olkainten seurana.

Mm. The Vintage Shirtistä saa näitä kaunokaisia, http://www.vintageshirt.co.uk/show_item.php?itemtitle=Fishtail%20Back%20Trousers&itemcat=others&aspect=p. Näissäkin saisi kyllä tuo V:n kulma olla suurempi.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #39 : 13.12.09 - klo:19:06 »
Jotkut italialaiset housuvalmistajat moisia tekevät ihan sarjatuotantonakin. Itselläni on yhdet Pantaloni Torinon flanellipöksyt v-notch vyötäröllä ja henkselinappien kera. Napit tosin eivät ole näkösällä.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #40 : 13.12.09 - klo:19:33 »
Mahtavaa. Hienoa, että jostain vielä löytyy. Jos tiedätte, niin kertokaa ihmeessä... olen metsästänyt niitä jo jonkin aikaa, mutta useissa hinnat ovat niin suolaiset, ettei vain pysty tilaamaan.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Voland

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #41 : 13.12.09 - klo:21:49 »
Mielestäni tässä jo aikaisemmin joku sanoi, että housujen istuvuus riippuu tosi paljon vartalosta.

Oma mielipiteeni asiaan on se, että mitä paremmassa kunnossa vartalo on, sitä monipuolisemmin voi pukeutua ja silti näyttää hyvältä siinä mihin pukeutuu.
Tottakai Beckille ja Chelsean pojille menee sekä matala että korkeavyötäröiset housut yhtä hyvin. Ja kyllä ne hartijatkin korostuvat, vaikka olisivat korkeavyötäröiset housut päällä.
Toinen tilanne on jos et muista milloin olisit viimeksi pari juoksuaskelta ottanut, silloin kenties ihan fiksua vetää niitä housuja hieman ylemmäksi. Peitetään vielä masua hieman puvuntakilla ja homma on siinä.

Ja mukavuudesta: kun on  samanlainen pyykkilauta kuin Beckilla niin ihan mukavalta ne matalallakin olevat housut tuntuvat, uskokaa pois (ja tytöt tykkää)...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #42 : 14.12.09 - klo:08:45 »
Tohon Becksiin vielä.. On se jännää vaikka miehellä on melko varmasti oma stylisti, niin se ei täällä kelpaa... Laittakaa CV sisään, Becks vaihtaa stylistia, niin saa sopivan puvunkin...

Erittäin off off topic, mutta jokaionen joka tarvitsee 'stylistiä' pukeutumiseensa saa täältä hetken syvää halveksuntaa. Pukeutumispäätökset on pystyttävä tekemään itse. Poikkuksena toki leikki-ikäiset, joiden valintoja tulee avustaa. Kenties Becks ei ole koskaan kunnolla aikuistunut?

Mitä kainalohousukysymykseen tulee, olen sitä mieltä että kaikki riippuu kaikesta. Tietyllä tapaa leikatuissa puvuissa / kokonaisuuksissa toimivat korkeammat housut, toisisssa, kasuaalimmissa, kenties matalammat. Itseltäni ei löydy ylikorkeita eikä ylim atalia pöksyjä vaan sopivia..
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #43 : 14.12.09 - klo:08:51 »
Ei noikaan enää mun silmään särähdä housun korkeuden osalta. Itse tosin olen edelleen Becksin/Chelsean poikien kannalla...

Minä olen Chelskin poikien kannalla Becksiä vastaan. Todettakoon nyt että tässä kommentissa kyse ei ole sartoriaalisista mielipiteistäni vaan futiksesta. ;P
get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Pidetäänkö housuja vyötäröllä vai lantiolla?
« Vastaus #44 : 14.12.09 - klo:11:30 »
Mitä kainalohousukysymykseen tulee, olen sitä mieltä että kaikki riippuu kaikesta. Tietyllä tapaa leikatuissa puvuissa / kokonaisuuksissa toimivat korkeammat housut, toisisssa, kasuaalimmissa, kenties matalammat. Itseltäni ei löydy ylikorkeita eikä ylim atalia pöksyjä vaan sopivia..

Niin on varmaan omasta mielestään myös tällä tyyliniekalla:

Itse olen sitä mieltä että sellaista ruumista ei voi tulla vastaan jota kainalofarkut pukevat. Liikutaan muuten aika kaukana alkuperäisestä aiheesta...