Kirjoittaja Aihe: Sisustustyylit  (Luettu 607692 kertaa)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #75 : 25.11.11 - klo:11:53 »
Kenelläkään heittää vinkkiä Vitraa myyvästä, edullisesta ja luotettavasta nettikaupasta? Muutaman olen toki itsekin googlaillut, mutta käytännön kokemuksia otetaan vastaan.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #76 : 25.11.11 - klo:15:39 »
Kenelläkään heittää vinkkiä Vitraa myyvästä, edullisesta ja luotettavasta nettikaupasta? Muutaman olen toki itsekin googlaillut, mutta käytännön kokemuksia otetaan vastaan.

Oletan että tarkoitat tuliterää tavaraa? Jos näin on, niin luulenpa että olet jo löytänyt ne paikat.. Eli uuden tavaran suhteen asia ei juuri tuosta kummemmaksi muutu. On vain syytä olla tarkkana että puljut ovat virallisia Vitran jälleenmyyjiä. Nyt on nimittäin niin, että esim. Vitran esineitä EI saa uutena mistään pilkkahintaan, vaan ne ovat lähestulkoot samanhintaisia kaikkialla. Toki kovan arvonlisäverokannan ja korkeiden kuljetuskustannusten maat ovat hieman kalliimpia, mutta pointti mitä koetan tässä kertoa on se, että jos jossain myydään ko. tavaraa ns. puoli-ilmaiseksi, niin melkoisella varmuudella se tavara ei ole aitoa nähnytkään. Myös Vitran valmistamista esineistä on tehtailtu enemmän tai vähemmän huonoja kopioita ja näköispainoksia jo 60- luvulta saakka, vaikka kyseessä onkin lisenssivalmistajana tunnettu yhtiö.

Eli tuo yllä oleva teksti sellaisena yleispätevänä ohjeena. Omakohtaista kokemusta ei ole, koska pyrin välttämään design:in ostamista viimeiseen asti nettikaupoista, koska esineen historia/tarina tavallaan katkeaa ostettaessa se kasvottomasta ulkolaisesta nettipuljusta.. Toisekseen EN koskaan osta tuliterää designia, vaan aina "second hand"- periaatteella. Netissä väännän kyllä useinkin kauppaa, mutta takana kuitenkin aina on oikea ihminen/yksityishenkilö, eikä nettikauppa.
« Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:15:52 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #77 : 25.11.11 - klo:17:25 »
^

Cheers. Taidan laittaa tilauksen tänne...

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #78 : 25.11.11 - klo:17:42 »
Tuo on varmasti ihan ok paikka, mutta kyllä tuota Eames:n naulakkoa (jos siis se on hakusessa) Vitran valmistamana löytyy ihan Suomestakin.. No, joka tapauksessa maailman tunnetuin ja myydyin naulakko ja ennen kaikkea hyvin näppärä jokaiseen kotiin.
« Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:17:46 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #79 : 25.11.11 - klo:17:45 »
Löytyy juu jopa täältä syrjäkyliltä, mutta paikalliseen Vepsäläiseen kyllästyneenä haluaisin kantaa euroni toisaalle. Aeron hinta on taas vastaavasti ratkaisevasti kovempi.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #80 : 25.11.11 - klo:17:52 »
Löytyy juu jopa täältä syrjäkyliltä, mutta paikalliseen Vepsäläiseen kyllästyneenä haluaisin kantaa euroni toisaalle. Aeron hinta on taas vastaavasti ratkaisevasti kovempi.

No, ymmärrän toki paremmin kuin hyvin kyllästymisesi Vepsäläiseen, mutta minä miettisin kuitenkin edelleen hyvin tarkkaan, haluaisinko sen enempää kantaa hikihatussa ja joka aamu räntäsateen saattelemana töistä hankittuja eurojani sen paremmin kasvottomalle brittiläiselle nettipuljulle..?
VASTATUULEEN!

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #81 : 25.11.11 - klo:17:57 »
Koska niitä tarvitaan vähemmän.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #82 : 25.11.11 - klo:18:22 »
Ei, jos malttaa etsiä ja kärkkyä ahkerasti.. "Ilmaisia" aterioita ei vaan tässäkään asiassa todellakaan ole. Eli vaivaa ja malttiahan se vähän vaatii..
Itse suosittelen vain ja ainoastaan "second hand"- periaatetta designia hankittaessa.. Tuolloin vielä kaiken kukkuraksi esineillä on edes jonkinlainen tarina/historia..
« Viimeksi muokattu: 27.11.11 - klo:00:23 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #83 : 25.11.11 - klo:18:37 »
Kärsivällisyyttä rajoittaa tässä tapauksessa se, että ko. häkkyrä olisi tarkoitus hankkia rouvalle synttärilahjaksi joulukuun alussa. Ja tarinaahan vekotin alkaa keräämään, kun joku ruuvaa sen tuonne eteisen seinään.

Mutta kiitokset Tumppi näkemyksistä ja vinkeistä!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #84 : 25.11.11 - klo:19:33 »
Kärsivällisyyttä rajoittaa tässä tapauksessa se, että ko. häkkyrä olisi tarkoitus hankkia rouvalle synttärilahjaksi joulukuun alussa. Ja tarinaahan vekotin alkaa keräämään, kun joku ruuvaa sen tuonne eteisen seinään.

Mutta kiitokset Tumppi näkemyksistä ja vinkeistä!

Kiire sinulle tulee joka tapauksessa, vaikka briteistä uuden tilaisitkin..
« Viimeksi muokattu: 27.11.11 - klo:00:25 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #85 : 04.12.11 - klo:01:02 »
Kärsivällisyyttä rajoittaa tässä tapauksessa se, että ko. häkkyrä olisi tarkoitus hankkia rouvalle synttärilahjaksi joulukuun alussa. Ja tarinaahan vekotin alkaa keräämään, kun joku ruuvaa sen tuonne eteisen seinään.

Mutta kiitokset Tumppi näkemyksistä ja vinkeistä!

Toivottavasti et innostunut siitä linkittämästäni naulakosta.. Nimittäin sen hinta on noussut jo lähes naurettavaksi. Vanhasta, hienosti patinoituneesta Herman Miller:sta tuon vielä ymmärtäisi helpostikin, mutta ei uustuotanto Vitralaisesta. Noh, kai tuota joku tarvitsee todella kovasti, kun huutajia näyttää löytyvän.

EDIT: Tähän säikeeseen olisi mukava saada enemmänkin keskustelua muutenkin.. Toki, jos ei porukkaa aihe kiinnosta, niin ei toki väkisin. Herättäisin kuitenkin keskustelua sen verran, että kotihan on se paikka jossa vietetään suurin osa elämästä, joten ainakaan minulle ei todellakaan ole yhdentekevää millainen paikka se on. Kuten teksteistäni voi päätellä, on oma kotini moderni ja funktionalistinen. Itse asiassa, ko. aihe on elämäni suurimpia intohimoja, eli omalla kohdallani kyse on todella paljon muustakin kuin sisustamisesta. Eli kyseessähän on kokonainen ideologia ja elämäntapa. Projekti on toki tällä hetkellä vielä pahasti kesken, (jos nyt täysin valmista koskaan tuleekaan) mutta tässä kohtaa matka on jopa itse päämäärää tärkeämpi, tai ainakin yhtä tärkeä ja hyvin opettavainen..
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:01:15 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #86 : 04.12.11 - klo:01:19 »
Itse suosittelen vain ja ainoastaan "second hand"- periaatetta designia hankittaessa.. Tuolloin vielä kaiken kukkuraksi esineillä on edes jonkinlainen tarina/historia..

...juuri näin. Oma Herman Millerin Mirra-tuoli löytyi Englannin eBaystä ja hurjan rahtimaksun jälkeenkin oli vain aavistus siitä summasta, jonka Suomessa saisi pulittaa. Kunto oli luonnollisesti ensiluokkainen. Paras hinta-laatusuhde on aina se, jota haen. Pelkkä suoraan ostaminen on kovin tylsää; ei ole hakemisen ja etsimisen tuomaa jännitystä, löydön tekemisen tuomaa yllätystä ja jännitystä saatavasta diilistä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #87 : 04.12.11 - klo:01:52 »
Itse suosittelen vain ja ainoastaan "second hand"- periaatetta designia hankittaessa.. Tuolloin vielä kaiken kukkuraksi esineillä on edes jonkinlainen tarina/historia..

...juuri näin. Oma Herman Millerin Mirra-tuoli löytyi Englannin eBaystä ja hurjan rahtimaksun jälkeenkin oli vain aavistus siitä summasta, jonka Suomessa saisi pulittaa. Kunto oli luonnollisesti ensiluokkainen. Paras hinta-laatusuhde on aina se, jota haen. Pelkkä suoraan ostaminen on kovin tylsää; ei ole hakemisen ja etsimisen tuomaa jännitystä, löydön tekemisen tuomaa yllätystä ja jännitystä saatavasta diilistä.

Näin. Ja varmasti huomasit kuinka adrenaliinitasosi sekä pulssisi nousivat huudon lähestyessä loppuaan..? Eli tuo tunnelataus on jo yksin varsin koukuttavaa.. Toki välillä se saattaa johtua myös hävitystäkin "pelistä", mutta sehän on lopulta kasvattavaa, vaikka myönnetään että joskus se kirvelee pahastikin. Totuus on kuitenkin se, että tässä kohtaa jokaisen säästetyn euron saa ihan oikeasti pitää lopun ikäänsä. (tai ainakin etsiä sille toisen reiän)

Esim. itse sain tuossa jokin aika sitten hommattua sohvaryhmän, josta en voinut pari kuukautta takaperin edes uneksia. Se tuli eteeni kuten yleensä näissä kuvioissa suurimmat "löydöt" aina, eli aivan täysin puskista.. Lopulta sain sen paljon halvemmalla kuin mistään tulee enää koskaan saamaan, (ainakaan tämän kuntoisena) mutta kyllä siinä siitä huolimatta alkoi ukolla käsi tärisemään huutolappua nostellessa, kun huomasin että ottajia sille olisi muitakin, jotka kuitenkin lopulta luovuttivat helpommalla kuin uskalsin kuvitella.. Ilmeisesti kuitenkin ko. esineiden fyysinen koko oli tässä kohtaa yksi pelastava tekijä, sillä noitahan ei enään henkilöautolla kuljetella mihinkään. Toisaalta, samassa tilaisuudessa missasin todella upean ruusupuisen/palisanterisen senkin.. Eli kuvio toimi myös toiseen suuntaan. Sen senkin kohdalla muun muassa minä olin se, joka luovutti "leikin" näin jälkeenpäin spekuloituna ehkä hieman liian aikaisin. Eli kaikki tuo valmistelu näyttöineen, huutamisineen ja pakettiauton vuokrauksineen on kiinteä osa ko. sohvaryhmän tarinaa. Nyt vain alkaa armoton työ, jotta saisin selvitettyä ko. sohvan+nojatuolin aiemman historian.. Siihen voi mennä kauankin, mutta mahdotonta se ei ole, koska puhutaan erityisesti Suomessa todella harvinaisesta setistä..
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:01:59 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

random

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #88 : 07.01.12 - klo:20:15 »
Mistä löytää laadukkaita 2nd hand huonekaluja? Huuto.netistä löytyy tietääkseni lähinnä artekia. Artek muuten perusti juuri 2nd cycle nimisen kaupan pikkuroballe mutta en ole itse vielä siellä käynyt.
that's ass

Erik

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #89 : 07.01.12 - klo:20:26 »
Mistä löytää laadukkaita 2nd hand huonekaluja? Huuto.netistä löytyy tietääkseni lähinnä artekia. Artek muuten perusti juuri 2nd cycle nimisen kaupan pikkuroballe mutta en ole itse vielä siellä käynyt.

Rohkeasti britti- ja saksa-ebay.
Itse en ole vielä tilannut mitään, mutta pitempään tullut kytättyä esim. Herman Millerin valmistamia Eamesin DSW-tuoleja.
Löytyy helposti perus-modernistiklassikot noista.
Väittävät, että miesten bitch-maisen käytöksen, takakireyden, nipotuksen ja itkupotkuraivareiden takaa löytyy usein alhaiset testotasot.