Kirjoittaja Aihe: Sisustustyylit  (Luettu 607778 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #405 : 13.09.12 - klo:22:28 »
^ Taisin kuitenkin lopuksi mainita jotain tähän tyyliin, että on siltäkin suunnalta tullut joitakin positiivisia yllätyksiä..? Mutta tosiaan, se siitä.
Kai annat anteeksi kohtapuoliin kuolevalle miehelle?
« Viimeksi muokattu: 13.09.12 - klo:22:36 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #406 : 13.09.12 - klo:22:44 »
Pakko olla trolli...

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #407 : 13.09.12 - klo:22:50 »
Laitetaanpas tähän väliin pari kuvatustakin... Keskustelun innoittamana muutama taideklasi:

Tapio Wirkkalan Jäävuori


Tapio Wirkkalan Kantarelli


Timo Sarpanevan Arkipelagoja


Timo Sarpanevan Kajakki
VASTATUULEEN!

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #408 : 13.09.12 - klo:22:54 »
Hienoja on, mutta joku silti pistää nuo rahat uuten iPhoneen. Ei koe saavansa samalla rahalla yhtä paljon = makuasia. Ei kiistellä makuasioista vaan tosiasioista .. täh?

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #409 : 13.09.12 - klo:22:57 »
Hienoja on, mutta joku silti pistää nuo rahat uuten iPhoneen. Ei koe saavansa samalla rahalla yhtä paljon = makuasia. Ei kiistellä makuasioista vaan tosiasioista .. täh?

Olet oikeassa.. Todellakaan ostamalla uuden iPhonen ei saa lähellekään yhtä paljon= ilman muuta tosiasia, sehän on selvää..
(iphonen elinkaari=muutama vuosi jonka jälkeen arvotonta ongelmajätettä vs. Wirkkalan jäävuori=käytännössä ikuinen, arvo ja haluttavuus vaan kasvaa. Ei siinä sen kummempaa) TÄH?
« Viimeksi muokattu: 13.09.12 - klo:23:02 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #410 : 13.09.12 - klo:23:05 »
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat tumppi :) Itse olen saanut äidinmaidon yhteydessä kasvatuksen, joka arvostaa mm. taidetta, kirjoja, antiikkia tai lasiesineitä. Me vaan ollaan vähemmistössä. Ja parempi ettei suututeta enemmistöä.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #411 : 13.09.12 - klo:23:18 »
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat tumppi :) Itse olen saanut äidinmaidon yhteydessä kasvatuksen, joka arvostaa mm. taidetta, kirjoja, antiikkia tai lasiesineitä. Me vaan ollaan vähemmistössä. Ja parempi ettei suututeta enemmistöä.

Mutta jos joskus saan edes yhdenkin ihmisen näillä "palopuheilla" funtsimaan asioita edes pienenkin hetkisen uudesta näkökulmasta, niin jo yksin se on ainakin minulle niin suuri voitto, että en jaksa todellakaan piitata enemmistön vihasta tai loanheitosta. Paksuksi kun eivät saa ja tappaa nämä eivät pysty eivätkä uskalla. ;-)
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #412 : 13.09.12 - klo:23:24 »
Tänään sain täydennyksen Harri Koskisen taidelasikokoelmaani, joten olen mielelläni hiljaa ja annan muiden räksyttää samalla kun istuskelen sohvalla ja katselen lasia. Mutta todettakoon että tämä tosiaan makuasia eikä lasi ole sen "hienompi" juttu kuin mikään muukaan mutta satun vain siitä pitämään. Varoituksena niille jotka nyt suunnittelevat lasikeräilijän uraa, tähän jää koukkuun ja paluuta ei ole.

Onneksi olkoon! Harri Koskisen lasi on itselleni kohtuullisen vierasta, eli en oikein tunne sitä.. Onko kyseessä ihan puhtaasti taide-esine, studiolasia, vaiko sarjatuotantoa?
Itse pyrin tietoisesti pysyttelemään nimenomaan erossa varsinaisesta keräämisestä, (juuri tuon koukutuksen vuoksi) mutta muutama pakollinen taidelasi on minullekin ihan selviö, joita ilman kotini on raakile.
VASTATUULEEN!

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #413 : 13.09.12 - klo:23:40 »
Kyllähän nuo Tumpin lasiesineet ovat upeita, mutta näyttäisivät todella typeriltä minun olohuoneen pöydällä. Muutenkaan modernismi ei sovi tänne peltojen keskelle kaltaiseni tavallisen palkansaajan halvalla rakennettuun ja lautavuorattuun omakotitaloon.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #414 : 14.09.12 - klo:00:01 »
Tämän kertainen tuote oli sarjatuotantoa. Kyseessä Muotka maljakko. Olen koittanut määrätietoisesti hankkia kaiken Harri Koskisen tuotannon, joka sisältää koko Iittalalle tehdyn ArtWorks kokoelman, paljon sarjatuotantoa (viellä tuotannossa olevaa, sekä jo poistunutta), sekä Veninille tehtyjä taidelasisarjoja, ja muutamia aika harvinaisia alkuajan töitä. Myös uniikit Veninille tehdyt teokset ovat olleet kuolauksen kohteena, mutta niiden hinnat ovat olleet liian korkeat.

Harrastukseni alkoi Wirkkalan, Sarpanevan, Frankin ja Stillin taidelasilla, jonka jälkeen aika nopeasti keskityin puhtaasti Koskisen tuotantoon, koska hänen muotokieli puhuttelee itseäni todella paljon.

Nyt kammpailenkin ajatuksen kanssa että myisinkö jotain näitä vanhan kaartin teoksia pois, kun lasia alkaa olla sen verran että niitä on arkistoitu puulaatikoihin varastoon ja kaikki mahdolliset tasaiset pinnat ovat kotona niillä vuorattu.

Kappas vaan.. Eli häneltä löytyy myös uniikkituotantoa... Niihin kun pääset vielä jossain vaiheessa käsiksi, niin avot. Mahdollisimman kattava kokoelma puhuttelee aina. Ainakin minä arvostan suuresti, vaikka itse tosiaan ihan täysin tietoisestikin välttelen lasin keräämistä sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta se ei millään tavalla vähennä muiden ihmisien kokoelmien arvostusta omassa päässäni, vaan pikemminkin oikeastaan päinvastoin.

Ja näinhän se on tainnut olla melkein meillä kaikilla, eli aluksi oli Wirkkala, Sarpaneva, Frank jne, jne. Mutta siinä vaiheessa kun sitä pursuaa suorastaan korvista, alkavat muidenkin työt puhuttelemaan ihan uudella tavalla. Tämä ei toki vähennä noiden mestareiden tuotoksien arvostusta millään tavalla mutta sanotaanko näin, että jossain vaiheessa katsantokanta laajenee kyllä kovasti. Itselläni on sama käymässä toteen Toikan ja Weckströmin lasin kanssa pikkuhiljaa. Tosin sulattelua se on vaatinut ja vaatii sitä vielä paljon jatkossakin. Oli nimittäin aika, jolloin suorastaan inhosin esim. Toikkaa ja ihmettelin mitä tekemistä sillä "värillisellä lasirihkamalla" on taiteen ja designin kanssa... Mutta en ihmettele enää. Joskin, kuten todettua, työtä ja sulattelua se on vaatinut ja paljon.

Joten ihan sattumaa se ei ole, että tuli äskenkin linkiteltyä nimenomaan Wirkkalan ja Sarpanevan tunnetuista klassikoista kuvia.. Ne kun ovat yleisesti huomattavasti helpommin ymmärrettäviä kuin esim. joku Toikan värillinen lasiveistos.
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #415 : 14.09.12 - klo:00:15 »
Tässä aika tyypillinen muotokieli Koskisen tuotannolle. Kyseessä Veninille tehty piensarja. Hinnat liikkuvat koosta riippuen siinä parin tonnin hujakoilla. Eli näilläkin alkaa jo olla hintaa.

Toki taidelasin hinta on ilman muuta yksi syy, joka minullakin rajoittaa keräilyä, se on ihan selvä se. Ja kyllä minä siinä yhdyn toki kritisoijiin, että ovathan hinnat useimmiten ilman muuta kovia meille tavallisille ihmisille, mutta sanotaanko puolustuksena näin, että minua ei ole vielä toistaiseksi kaduttanut yksikään hankinta, vaan itse asiassa ne lukuisat tekemättömät kaupat ja missatut tilaisuudet. Siinä vaiheessa kun minua ensimmäisen kerran harmittaa elää "kaurapuurolla" puoli vuotta jonkun hankinnan jälkeen, on homma lopetettava..

Tuota, tiedätkö onko Koskisen tuotantoa enemmänkin jossain Suomen lasimuseoista?

EDIT: Kiitoksia vinkistä ent. Barcelona! Tuolla täytyy ilman muuta poiketa, sillä Koskisen kohdalla minulla on sivistyksessä paha aukko.
« Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo:00:18 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #416 : 14.09.12 - klo:20:01 »
Lottovoittoa odotellessa olen usein miettinyt kuinka maalaisranskalainen keittiö
sopisi 1800-luvun englantilaisen kirjastohuoneen kanssa yhteen?

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #417 : 15.09.12 - klo:10:14 »
Jos Tumppi liikut Tampereen suunnalla niin tule piipahtamaan ensi kuussa avattavaan galleriaani. Voisin kuvitella että sisustus voisi osua joltain osin myös sinun estetiikkaan. Olen keräillyt galleriaan tulevia tuotteita pinterestiin, josta voit vilkaista mitä tuleman pitää. Tilassa myös muut rakenteelliset ratkaisut uskoisin kiinnostavan sinua.

http://pinterest.com/wikstedt/wikstedt-art-gallery/

Kai gallerian aukioloajat tulevat johonkin näkyville?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #418 : 15.09.12 - klo:19:29 »
Hinnat olivat 13-15k€ ja noin puolet myytiin avajaisissa eillen. Viellä oli muutama todella hieno teos vapaana, joten jos jollain tuo summa polttelee taskussa niin suosittelen ehdottomasti!
Vittuilekkonä??
There ain't no rest for the wicked...

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #419 : 15.09.12 - klo:19:47 »
Noi on taas noita, jotka on kaikille saman hintaisia, mutta köyhälle kalliita.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta